10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Zustertje: Heb eigenlijk niet meer naar het lijstje gekeken. Zal vanavond nog eens een poging wagen. Snap niet waarom ik m niet kan uploaden... Lastig dat 16:00 uur moment he. Hier precies hetzelfde!

@ Butterfly: Goed dat je vanavond een peer pakt ipv pepernoten. En inderdaad, genoeg te doen om niet aan eten te denken ;)

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Butterfly, verjaardagen zijn idd funest. Ook al 2 keer een stuk taart gehad.. Rest van de avond bij de hapjes ging redelijk goed. Maar deze maanden zijn echt drama. nov t/m jan hebben we 10 verjaardagen van goede vrienden/naaste familie en dan ook nog de feestdagen. Maar goed,.. ik ga ervoor! Goed calorieën bij houden, gezond eten, sporten en me inhouden op verjaardagen..

Verder een goed dagje gehad hier! Zo nog een restje stamppot boerenkool en vanavond misschien nog een plak kruidkoek...

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier vanavond bij schoonmoeder gegeten die is jarig vandaag, dus een gebakje en patat op:) morgen weer streng verder en neem vanavond niks meer alleen nog een kopje thee denk ik.

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Elsie: lekker... gebakje en patat! Morgen weer oppakken meid!

Hier vandaag een goede dag! Heb net ook al mijn menu voor morgen gepland. Denk dat dat voor mij toch nog wel het beste werkt. Om gewoon mijn menu in te plannen... We zullen zien. Het begin is weer gemaakt.

Morgen ook weer hardlopen!

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hier netjes bij de thee een peer gehad :).
    En nog geen behoefte aan iets te eten. De weegschaal was na het douchen wel erg lief na deze strenge dag :D. Dat belooft veeeeeel goeds morgen.

Maar dan... het weekeinde in ;).
    Nou ja, we gaan ervoor!!!!

Ga mijn spullen voor morgen vast inpakken, weer een lange schooldag.

@Elsie, lekker taart en friet..... moet ook wel eens kunnen hoor. Morgen gewoon weer oppakken en dan komt het ook allemaal wel goed.

@Zustertje, een mooi dagje heb je gehad.

@Sitalita, ja, en dan heb je ook nog sinterklaas etc in die maanden. Zware tijden whahahaha!!! Ga gewoon nog niets lekkers in huis halen hoor ;)

Slaap lekker allemaal.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

vandaag gewoon weer normaal eten hoor, en weer gezond en straks even een stukje lopen met sam, moet toch even brood halen. heel misschien vanavond sporten, maar ben deze week al 2x geweest.

mijn menu:
    O: 3 beschuitjes 2xvruchtenhagel 1xkaas kopje thee glas water.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    L: 2 boterhammen met appelstroop glas melk/optimel.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: gebakken aardappels sla en stukje vlees.
    T: kopje thee ?

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Butterfly, juist! Al die extra feestdagen ook nog... ;) Ik heb wel wat in huis, maar blijf er nog netjes vanaf en neem keurig een plakje kruidkoek, water of zo..

De weegschaal was hier vanochtend wat liever, 89.4 dus nog hetzelfde. Waar ik wel achterkwam: mijn buikomvang is al verminderd met 3 cm (mede door de XCO denk ik)!!!
    Wat ik me zat te bedenken is dat het afvallen misschien ook niet zo hard gaat doordat ik ondertussen veel aan het sporten ben geslagen en mijn spieren wel worden opgebouwd (wat dus ook wat weegt).
    Misschien werpt het later wel zijn vruchten af.. ;)

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sitalita klopt je ziet eerst dat je buikomvang minder word door te meten, en dat je broeken enzo losser gaan zitten.

9. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Hoi dames,

zou ik ook mee mogen schrijven? Ik ben (weer) aan het afvallen. Ben twee weken geleden begonnen en inmiddels 3,5 kg kwijt. In de eerste week 3 kilo en afgelopen week 0.5 kg.
    Ik eet ongeveer 1400 kcal per dag. Vorige keren dat ik lijnde at ik 1000 kcal maar dat hou ik niet vol. O ja, mijn gewicht was 78 kg. Is nu 73,5 kg. Mijn streefgewicht is 63 kg.

10. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Mag ik even inbreken:)

Het is zo dat wanneer je als je als vrouw zijnde (hebben wij weer ;)) op het moment dat je gaat afvallen, in de eerste weken wat meer vocht gaat vasthouden (een natuurlijk proces) hierdoor val je vaak wat langzamer af....
    Ook is het zo dat als je gaat sporten en dan met name wat aan kracht gaat doen (zoals x-co, bodypump, apparaten e.d.) je spieren gaat ontwikkelen, spieren wegen meer dan vet, dus das ook een reden dat je voor je gevoel langzamer afvalt...
    Uiteindelijk verbranden spieren meer calorieen in rust (dus wanneer je lekker op de bank zit) dan vet, dus das alleen maar extra mooi!
    als je je omvangen meet: buik, bovenarmen, bovenbenen etc. zul je zien dat je zeker wel cm verliest!
    Groetjes van een gymdocent en een"net afgestudeerde nog iets te entausiaste" gewichtsconsulent :)->sorry;))

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Elsie, kan dr alleen maar blij mee zijn dat mn buikomvang minder wordt! Zat op 108 cm... :) En merk nu al dat mn broeken sneller losser zitten. En de riem kan ook alweer een gaatje strakker!

Soepstengel, breek maar in hoor! Is alleen maar fijn om te horen hoe het echt zit! Ik ben nu net bezig met XCO en wat krachttraining voor de bovenbenen en armen. XCO 1 keer in de week en krachttraining (dit is echt maar 15 a 20 minuten) gecombineerd met cardio 1 keer in de week. Daarnaast probeer ik nog 1 keer in de week alleen cardio te doen om m'n conditie te verbeteren. Ik moet zeggen dat ik echt een stuk beter in mn vel zit en ook meer zin heb om thuis dingen te doen in het huishouden!
    Ik zal vandaag ook even de omvang van mijn benen en armen opmeten. Kunnen we eens bijhouden hoeveel dit minder wordt...

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow ja.. en daarnaast loop ik zeker 2 keer in de week een flink eind met de hond! (en nee, m'n hond is niet zielig.. hij kan doordeweeks 3 dagen zich uitsloven op een boerderij ;) en krijgt daarbij genoeg beweging extra.. :))

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

je merkt het idd eerst aan kleding die los gaat zitten heerlijk:D en meten enzo doe ik ook wel af en toe en zoiezo bij de dietist om de 6 weken ofzo.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Meiden hier erg druk! GEen tijd om mee te kletsen kom pas zondag avond denk ik online...

Ga mij proberen netjes aan dieet te houden

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Succes, zustertje!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

succes zustertje!!

vandaag gaat het weer goed om me aan het menu te houden:) denk wel dat ik vanavond even ga sporten, ga ik weer sh'bam doen vond het maandag erg leuk om te doen, begint om 19.00 dan mag ik wel op tijd eten want anders komt het eten om hoog haha! denk dat we dan maar om 5 uur gaan eten.

17. jipofjanneke

Mag ik meeschrijven dames, of hebben jullie dat liever niet?

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Leuk gezellig!! Iedereen is WELKOM....

19. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Wieneke: Welkom en succes met afvallen. Super dat er in 2 weken al 3,5 kg af is! Tuurlijk mag je meeschrijven! :D

@ Zustertje: Succes en tot zondag ;)

@ Elsie: Goed dat je vanavond gaat sporten. Slim om dat wat eerder te eten. Vervelend als je steeds last hebt van je eten.

Qua menu ging het voor het eerst sinds tijden weer een heel goed. :D Vanmorgen was er chocoladecake op het werk, maar die heb ik gelukkig kunnen laten staan. Voor vanmiddag heb ik worteltjes gehaald, dus die heb ik gegeten zodat ik niet aan de koekjes zou beginnen. En dat heeft gewerkt :D

Mijn menu:
    O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: 1 peer

L: 3 meergranenboterhammen met;
    37 gram 20+ kaas
    2 mandarijnen

T: 150 gram rauwe wortels

A: 2 pittabroodjes met;
    100 gram kipshoarma en;
    Een beetje knoflooksaus

Ik kom hiermee op een totaal van 1161 kcal.

Vanavond nog hardlopen!

Liefs

20. jipofjanneke

Bedankt voor het warme welkom!

@zustertje, tot zondag! Jij bent al eerder erg veel afgevallen toch?

@elsie, goed bezig zeg, sporten!

@melanie, super dat je geen taart op hebt zeg! Echt knap! En jij bent ook al heel veel afgevallen!

Ik ben al vaker een aantal kilo afgevallen maar steeds komt het er weer bij. Ik at dan een aantal weken (als ik het al zo lang vol hield) zo rond de 1000 kcal per dag en daarna ging ik weer los. Zodoende kwamen de kilo's er snel weer bij.
    Vorig jaar toen onze dochter geboren is ben ik wat afgevallen, en van daaruit ga ik nu verder. Ik ben trouwens maar 1,65 m.

Mijn lijstje van vandaag:

o: 1 meergranenboterham met rosbief (geen boter, daar hou ik niet van)
    td: yoghurt met aardbeienconfituur en 10 gram muesli
    l: 3 meergranenboterhammen met rosbief, achterham en anijshagel
    t: 1 appel
    a: bloemkool, een grote (75 gr.) visstick en 10 aardappeltoefjes
    De vis en aardappels uit de oven, zonder braadvet
    Yoghurt met aardbeienconfituur en 10 gr. muesli
    Vanavond neem ik nog een kiwi.

Dit is ongeveer 1300 kcal. Die yoghurt met aardbeienconf. en muesli is samen namelijk al 250 kcal. Dit is zo'n kant en klaar bakje en ik schrok van de kcal, maar tis wel erg lekker, dus af en toe pas ik het wel in mijn menu in. Verder hou ik niet zo van zuivel.

Ik las trouwens ergens dat het goed is iedere dag een ander ontbijt te eten, weet een van jullie of dat zo is?

Nou meiden, succes vanavond met het niet (te veel) snoepen!

Deel Deze Pagina