10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussion in 'Algemene clubs' started by butterfly24, Nov 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Wieneke: Ik herken dat heel erg. Ik heb dat ook met vlagen... ik denk dat ik dat ook altijd zal blijven houden aangezien dat na 2 jaar nog steeds zo is.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Wieneke: Ik herken het helemaal. Ik wil zoooo graag afvallen maar als ik dan zo'n stuk chocolade naar binnen werk denk ik nergens meer aan :) Achteraf baal ik dan zo erg maar op dat moment.. Ik heb nu dus bijvoorbeeld echt geen honger maar ik heb zo'n neiging om iets te snaaien te pakken :(

Ik heb me dit weekend vreselijk laten gaan. Afgelopen vrijdag zijn we met vrienden uit eten geweest (griek) en de volgende dag viel het nog mee met de kilo's maar zaterdagavond hebben we gegourmet bij mijn s.ouders en heb ik me helemaal volgevreten :) Gister ook totaal niet opgelet en vanmorgen zat ik natuurlijk weer met de gebakken peren *snif* Ik snap mezelf gewoon niet.. het gaat zo lekker en dan gebeurd dit weer :):(

Nu mezelf maar weer een schop onder mijn kont geven en weer opnieuw beginnen. Mijn doel heb ik ook maar bijgesteld.. ik ben nu al blij als ik de 83 haal voor het eind van het jaar.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Afgelopen week heb ik gewoon normaal gegeten.
    Maar het weekend is het fout gegaan. Ik was bij mijn ouders en dan kookt mijn moeder altijd lekkere gerechten en gebakken. Dus denk dat ik nietben afgveallen.

Vandaag als ontbijt heb ik 2 boterhammen met kaas, thee met citroen en 1 zoetstof. Kan de thee niet zonder suiker drinken, dus doe ik zoetstof in mijn thee.

Voor de rest van de dag weet ik nog niet.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Wieneke, spijt hebben na een chocolade heb ik ook. Ik wil er zo graag van afblijven.maar het lukt me nooit.

5. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Sterre, zo herkenbaar! Vooral dat je geen trek hebt en dan toch iets wil. De tip om meer te eten werkt bij mij dan ook niet. Maar goed, gisteren had ik helemaal geen trek en ook geen zin in lekkere dingen dus misschien moet ik het maar een klein beetje laten gaan. Mijn doel voor dit jaar heb ik toch al gehaald.
    Lastig he, gourmetten. Ik denk dan vooraf, zoveel neem ik. Maar omdat het zo lang duurt allemaal neem ik toch meer.

Nazli, heb je niet gewogen? Wat goed dat je het de hele week wel volgehouden hebt. Die twee dagen vallen misschien nog mee dan? Lastig met die chocolade he. Wie dat spul toch uitgevonden heeft... Goed dat je zoetstof in je thee doet, heb je toch die zoete smaak maar geen kcal. Alles gelijk laten staan werkt ook niet he.

Shania Naomi, ben je er nog? Jij ging deze week streng doen toch? Nog ruim een weekje, dan kun je beginnen!

6. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja ik ben er nog haha.....ik ga deze week streng doen inderdaad. Weet alleen niet of het veel zin zal hebben. Op dit moment is het niet zeker of ik met cambridge zal kunnen beginnen. Wil er niet teveel over uitwijden maar prive gaat het niet zo goed hier.....

7. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Wieneke, ik heb me nog niet gewogen, morgenochtend ga ik me wegen. Chocolade moeten we van afblijven. Maar ik ga nu winnen en afvallen voor mijn gezondheid. Ik ga voortaan beter zoetstoffen gebruiken. Cola light drink ook maar met mate.

8. Milujem

Milujem Niet meer actief

Hallo dames,

Om heel eerlijk te zijn lees ik al een paar daagjes mee, en vroeg ik me af of ik me bij deze gezellige club kon aanmelden?

Ik ga eind juni trouwen en wil dan weer in mijn trouwjurk passen, dus zoals jullie zien moet ik daar heel wat kilootjes voor afvallen. Maar dat gaat me zeker lukken.

Al het snoep, koek en vette rommel is uit huis! Vriend zet af en toe de frituurpan aan en dan zit ik aan de rijst :)
    Ik ban alle zoetigheid voor mezelf, want ik ken mezelf. Ik mag even nergens aan toegevegen want dan is het einde zoek, helaas!

Voor nu maandag 12 december begonnen en al bijna 4 kilo kwijt. Simpelweg door gezond en minder te eten en veel meer te bewegen!!!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Nazli: Balen dan he, als je dan allemaal lekkere dingetjes ziet en je er niet vanaf kan blijven :( Hopelijk valt het wegen morgen toch mee!

Wieneke: Meer eten helpt bij mij ook niet. Het is gewoon het snoepen zelf. Dat lekkere eraan :)
    Mijn foute gedachte bij gourmetten is: het zijn allemaal kleine stukjes, het wordt in principe gegrilled (zonder olie e.d.) en ik pak er een hoop groenten e.d. bij maar toch.. die sausjes en stokbroodjes met kruidenboter werken er dan niet bij ;)

Shania: Wat rot dat het niet lekker gaat thuis. Hier gaat het ook niet lekker maar dat is werk gerelateerd aan mijn vriend zijn kant. Maar ook dat geeft veel moeilijke momenten. Gelukkig niet zo zeer tussen hem en mij maar het maakt het streng zijn voor mezelf wel moeilijk.

Milujem: Welkom! Goed zeg dat je op zo'n korte tijd al 4 kilo afgevallen bent! Wat doe je aan beweging?

Ik zag trouwens de tip van kipshoarma, goed idee! Dat ga ik zeker proberen :)
    Ik ben nu goed bezig maar ik zie best tegen het weekend op. Wij moeten echt 2 dagen bij fam gaan eten en ik hoop echt dat ik me een beetje in kan houden. Na afgelopen weekend krijg ik het 'water naar de zee toe dragen' idee.. doordeweeks streng en een kilo eraf en in het weekend alles er weer aan eten :)

10. Milujem

Milujem Niet meer actief

Dank je wel! Nou, in plaats van bankhangen ga ik wandelen en elke dag minimaal een uur met de Xbox Kinect sporten. Ik doe dan eerst 15 minuten bowlen, een half uur atletiek en dan weer 15 minuten bowlen.

Vanavond eten bij schoonouders dus laat thuis. Ik ga dan niet meer sporten, dus ik ben net in de lunchpauze een half uur naar buiten gegaan en heb ik een flinke wandeling gemaakt :)

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik moet actiever mee gaan kletsen hier, heb het topic zelf geopend, maar het lijnen gaat hier even niet goed. Heb vanaf sinterklaas de motivatie al niet meer goed kunnen vinden. Ben echt een emo eter heb ik gemerkt en door alle emoties bleef ik ook eten.
    Elke dag zeg ik: vandaag streng!!! Maar dan ligt er weer een kerstkransje te lonken en heb ik die, voor ik het weet op met een paar extra en een kop chocomelk. Het gaat dus bar en boos hier!!

De weegschaal was vanmorgen dan verschrikkelijk, zit ruim 3.5 kilo boven mijn laagste gewicht :(. De knop heb ik vanmorgen echt omgezet en mag tot aan kerst niet aan lekkere dingen komen.
    Geen koekjes, geen chips, geen nootjes, niets!!!!!!!!!

En voel me meteen weer stukken lekkerder omdat ik weet dat ik weer aan het afvallen ben :).

O: 2 boterhammen met een dun laagje vruchtenhagel, thee.
    T: sinaasappel, paar stukjes banaan, thee, 1 sultana.
    L: 2 boterhammen met 1 dun plakje beemsterkaas, plakjes tomaat, crackertje met filet en een kop groentesoep.
    T: appel.
    A: gekookte aardappelen, boontjes, worstje.
    T: ontbijtkoek.

Ik heb slaapdienst, dus mag rond 22.00 bij erge trek nog een crackertje eten.

Vanmorgen met mijn meiden boodschappen gedaan, de eerste lading voor kerst. Als mijn oudste dochter dan donderdag naar de peuterspeelzaal is doe ik met de jongste de rest. Scheelt weer.
    Vind het zo'n gedoe voor de feestdagen. Overal zo giga druk ;).

Maureen slaapt even, Esmee speelt.
    Wordt alleen helemaal tuureluurs van: mama??? doe jij????
    Daar begint ze sinds het weekeinde zo erg mee ;):). Het is wel leuk en grappig.... maar jeetje!!!

Straks de meiden naar de opvang brengen.
    De laatste dingen even opruimen, was opvouwen, dan ben ik zover.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Milujem: Knap van je dat zo veel doet sporten! Ik heb een wii en denk dat ik van de kerstman ook een 'beweegspelletje' ga vragen :p Ik probeer nu elke dag een stuk te wandelen met m'n jongens maar ja, daar zit natuurlijk geen lekker tempo in hihi.

Butterfly: Vreselijke is deze tijd wat dat betreft he :( Ik ben ook zo'n fan van chocolademelk (eigenlijk alles van chocoladen behalve puur :)) Ik heb nu chocolademelk light en dat pak ik dan weleens als tussendoortje. Van Sonja B mag het i.i.g. :p

Boodschappen doen vind ik nu ook zo'n crime.. afgelopen zaterdag snel snel wat meegepakt maar dan let ik echt minder op met wat ik pak. Dat is balen.

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Sterre, dat herken ik wel. Als ik even vlug wat dingen mee pak let ik EN niet op wat ik koop qua gezonde dingen, EN niet op de prijzen, maar pak ook de dure dingen. Voor een paar dingen ben ik dan gewoon 30 euro kwijt :). Meestal plan ik een weekmenu, dat is voor ons handiger en bekijk dan de folders ook voor aanbiedingen, maar plan ook gezonde maaltijden. Dus dat is altijd wel gezond. Ja... ben ook een grote fan van chocolade :). Maar nu eet ik ook echt alles wat met chocolade heeft te maken. Gewoon aso hoor :).
    Maar het is zo lekker :D, en ook zo fout!!!!
    Moet het tot zaterdag ook laten staan, en dan mag ik wel een kerstkransje, dat ligt namelijk al in de kast.

Hier hebben we sinds kort een XboX, en van mijn zusje twee dans spelen geleend ( Zumba en Dance Central ). Dat is mijn sport.
    Ik sporte in de sportschool, maar gezien ik ben gaan studeren in september heb ik gewoon tijd meer voor de sportschool omdat ik dan de hele avond weg ben.

14. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ja, gewoon voor kerst vragen, dan moet je het wel gebruiken :cool:

Mijn dag ziet er als volgt uit:

O: 2 maisboterhammen en 1 plak magere ham en 1 glas Optimel
    T: 1 appel
    L: 3 droge rijstwafels, een bak magere youghurt met 2 mandarijntjes erin
    T: 1 appel en 150gr wortels
    D: Geen idee, eten bij schoonouders. Zal gewoon gekookte aardappels, vlees en groente zijn. Ze weet dat ik op dieet ben, dus daar houdt ze rekening mee. Erg lief.

Verder vanavond bij thuiskomst maar even een lekkere warme kop thee en dan lekker onder de wol! Morgen weer sporten en een hoop dingen regelen voor de bruiloft! Dat is ook zo kort dag, we weten nog maar sinds een week dat we eind juni gaan trouwen haha!

15. jipofjanneke

Shania, wat vervelend! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je toch een beetje goed voor jezelf zorgt. Probeer gelijk te blijven! Ik hoop dat je toch kan starten met cambridge.

Nazli, Ik hoop voor je dat het meevalt morgen op de weegschaal!

Milujem, welkom en leuk dat je mee komt schrijven! Wat super zeg dat je in zo'n korte tijd al zoveel kwijt bent dat is een goed gevoel he!

Butterfly, gezellig dat je er weer bent! Balen zeg dat je aangekomen bent. Tis ook zo lastig he!

16. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Zou ik me hier mogen aansluiten? Ik moet (van mezelf) minimaal 10 kilo afvallen. 15 kilo is mijn streef.
    Ik kan de nodige steun wel gebruiken aangezien ik weer enorm aan t vechten ben.
    Ik wil er gewoon nu vol voor gaan. en ga koolhydraat arm eten. Zo ben ik eerder 10 kilo afgevallen. ik weet dat ik het kan. en ik weet ook dat het niet super makkelijk is. ik moet wel de eerste tijd door dan daarna wordt t makkelijker.

liefs.

17. jipofjanneke

Natuurijk, Cherie. Gezellig! Je bent al bezig met afvallen? Volg je een bepaald dieet met koolhydraatarm of heb je zelf een hoeveelheid koolhydraten bedacht waar je je aan wil houden? Hoe ga je dat doen met de feestdagen?
    Heel veel succes en gezellig dat je meeschrijft!

18. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Gewoon zo min mogelijk koolhydraten. ik probeer een paar keer per week s'avonds salades/soepen te eten zodat ik wel vitamines binne krijg. en anders aardappels weglaten of maar 1 of zo.
    ben net bezig hoor. al meer geprobeerd.. maar ja.. t lukt nog niet. ik heb de discipline nog niet kunnen vinden zal ik maar zeggen.

19. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Beter zal het hier niet meer worden. Ik heb gister een streng dagje gehad en heb me er ook zeker aangehouden, lag vanacht zelfs met een rommelende maag op bed. Ik denk niet dat ik met cambridge kan gaan starten. Ik kom er financieel alleen voor te staan ik denk niet dat ik dan het dieet kan volgen. Ik heb wel een spaarpot opgebouwd voor het dieet maar ik denk dat ik dat nu beter ergens anders voor kan gaan gebruiken. Sorry voor me nogal vage verhaal maar wil niet teveel uitwijden.....

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Nazli: Jammer dat je je in het weekend hebt laten gaan. Maar misschien valt het mee, aangezien je door de week wel goed je best gedaan hebt?! Hoe was het vanmorgen op de weegschaal?

@ Shania Naomi: Sterkte!

@ Milujem: Welkom en succes met afvallen. Je wil veel kilo’s eraf hebben. Zal niet makkelijk worden maar je hebt een goede motivatie zo te lezen. Je schrijft dat je WEER in je trouwjurk wil passen. Heb je die al gekocht?

@ Sterre: met gourmetten gaat het bij mij ook altijd fout. Het voelt altijd alsof het best meevalt wat je eet omdat het kleine stukjes zijn en steeds met tijd ertussen, maar ondertussen stouw je toch heel wat weg. Gewoon weer lekker de draad oppakken meid. Dat heb ik ondertussen wel geleerd. Je kunt wel blijven hangen in het spijt hebben dat je teveel gegeten hebt, maar je doet er toch niks meer aan. Zie het als les voor de volgende keer ;) Je kunt het hoor!

@ Butterfly: je kunt het meid! Komop… pak die draad weer op!

@ Cherie: Welkom en succes met afvallen! Knap dat je koolhydraat arm eet. Dat zou echt niks voor mij zijn. Ik kan niet zonder brood, aardappelen, pasta en rijst ;)

Gisteren na de ondertrouw heerlijk bij de italiaan uit eten geweest. Mmm! Vooraf italiaanse tomatensoep, dan tortelini gevuld met vleeswaren, wilde paddestoelen en parmaham in een lekkere saus, en na: geflambeerde amarenekersen met ijs en slagroom! Mmm! ’s Avonds ook nog een stukje appeltaart op.

Weegschaal was dus niet lief vanmorgen. Maar vandaag doen we weer normaal en vanavond ga ik weer hardlopen als het weer het toelaat. Ik wil in ieder geval met kerst weer op gewicht zijn.

Liefs

Share This Page