10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussion in 'Algemene clubs' started by butterfly24, Nov 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Weet ik melanie. Maar t was vandaag niet anders. heb vanmiddag (duurde wat lang voor we konden eten) sultana en een paar maria bescuits op.
    En vanavond is het salade met zalm en een bagel geworden. (en paar kleine stukjes pizza gejat van mijn zoontje hahaha:D

Nazli ik probeer koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden. dus ipv brood eet ik crackers (ontbijt). zitten ook koolhydraten maar minder. Soms yoghurt en fruit en vaak tussen de middag bijv ei met van alles aan groenten er door. soepjes. dat soort
    Fruit mag ik alles van mezelf. ook degene met grote hoeveelheden. op fruit en groente beperk ik mezelf niet.
    Ik kijk niet naar mijn vlees dat soort. wel zo min mogelijk aardappels/pasta en rijst. en als ik echt een keer trek heb dan mag ik van mezelf gewoon een plak ontbijtkoek. 1 keer in de zoveel tijd eet ik heus ook wel een keer frietjes.
    maar dit werkt voor mij gewoon heel goed.

plak kaas. of als ik ergens ben kaasje/worstje mag dus ook gewoon. maar toastje en chips of iets dergelijks niet.

vanavond eet ik nog yoghurt met fruit. en daar gaat dan ook gewoon een theelepel suiker door. dus tis koolhydraat arm. vrij lukt me niet. want soms wil ik ook een broodje. ;) (t scheelt dat t me ook niet veel doet die soort van koolhydraten. alleen de heeeele foute koolhydraten vind ik echt lekker:D hahaha. friet dik deeg van pizza's hahaha)

2. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Nazli, dat bedoelde ik inderdaad!
    Cherie, eigenlijk heel verstandig want zo hou je dus ook calorierijke dingen buiten. Zoals patat en pizza. Echt heel veel minder koolhydraten heb je dan misschien niet (ik tel ze omdat ik diabetes type 1 heb) maar tegelijk veel minder kcal. Goed van je!

Hier gaat het goed, maar de weegschaal laat het niet zien. Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik de weegschaal in de bosjes zou smijten. Vroeg hij of ik dat echt zo willen. Ik zei nee dat is zonde maar van mij mag ie tijdelijk weg, als ik maar niet weet waar ie is. Dat gaat hij dus regelen. Dus voorlopig geen gewicht van mij dames! Eens in de maand mag ik in de sportschool wegen en meten. Dat kan nog wat worden...

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik ben met sonja bakker al eerder 20 kilo in 3 maanden afgevallen en 9 kilo in 6 weken, maar ik kan die menu's niet meer luchten. Plus dat ik liever zelf uitmaak wat ik eet savonds, maar goed als ik dat doe dan pak ik ook meteen weer iets verkeerds of teveel. Ik heb alle boeken hier liggen van haar, maar die blijven voorlopig ook nog maar even liggen.

Me broek begint me ineens af te zakken? hmm zou dat een goed teken zijn? ik heb al een poos niet meer op de weegschaal gestaan durf ook niet eerlijk gezegd. Maar goed zal er toch aan moeten geloven. Ik ga morgen wel na me intake voor cambridge. En begin gewoon de 27e mocht het niet meer kunnen dan houd ik er mee op, en neem ik het wel over met weightcare denk ik. Stuk goedkoper plus maar 100 calorieeen meer. Ik zou eerst niet gaan maar ik heb zoiets van ik heb hier voor gespaard, en zal toch moeten afvallen dus ik begin gewoon en zie wel waar het schip strand!

Over wegen. Mijn man heeft een jaar geleden mijn weegschaal ook al eens verstopt. Omdat ik toen zooooooooo verslaafd was aan de weegschaal. Was ik weer zwaarder dan was ik meteen depri en begon weer te snaaien. Mijn man was het toen zat (me ouders ook) en de weegschaal is toen de deur uitgegaan tot ik weer normaal kon doen. Het rare is dat ik nu niet eens om kijk meer na de weegschaal. Ik moet me morgen bij me cambridge consulente wegen help!!! En als ik de 27e begin moet ik thuis ook op de weegschaal en die hou ik dan aan. De consulente houd haar eigen aan maar goed dat is niet eerlijk, want ik ga eerst de kerstdagen nog door haha....Dus ik hou me eigen weegschaal aan. Als t goed gaat dan leg ik de weegschaal weer aan de kant....

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik weet dat het bij mij ook een paar weken duurt voor er echt wat zichtbaar is. maar frustrerend is het wel. Ik denk dat totaal het wel aardig wat koolhydraten (suikers) scheeld. en vooral de snelle koolhydraten zijn dan gewoon weg. en ik voel me er eigenlijk ook gewoon veel fitter op. ik ben er ook van overtuigd dat wij veeeeel te veel koolhydraten eten (westerse wereld algemeen) Maar daar weet jij dan alles van.
    Beter niet wegen dan! succes ermee! gewoon volhouden.

Shania Succes met cambridge. als t niet lukt kan je altijd weer sonja bakkeren. maar je kan ook overdag SB doen en dan s'avonds je eigen varianten op de maaltijden. en dan goed opletten.
    t valt ook allemala niet mee

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    He dames... hier inmiddels de kerstboodschappen in huis.
    Dit jaar gaan we het rustig aan houden met eten ;). Komt helemaal goed.

Het gaat goed hier met lijnen, gelukkig!!!!
    Ik kan me goed inhouden en snaai niet.
    Eet weer veel fruit, alleen moet echt weer leren water drinken :(.

Weegschaal, soms kun je die beter weg doen inderdaad.
    Ik sta er elke morgen op, maar dat is meer een controle voor mezelf. Ik kan er goed mee omgaan en het deprimeert mij nooit.
    Alleen vragen veel wel of het dan geen obsessie is.
    Nee, bij mij niet, kan er soms ook een week niet opstaan.

Ik ga wel van 1 gewicht uit en dat weeg ik vrijdags.
    Het nadeel voor mij is dan dat ik het weekeinde lekkers neem en vanaf maandag streng doe omdat ik het dan nog geen vrijdag is.
    Om me het weekeinde in te houden, verschuif ik de weegdag ook wel eens naar maandag.

Mijn dochter slaapt even, zometeen de oudste van de peuterspeelzaal halen, lunchen, en dan om 13.00 uu ga ik met de kinderen en mijn zusje shoppen in Assen. Heb afgelopen week echt al te veel geld uitgegeven dus ik moet me inhouden. Ik heb nog een cadeaubon ( kerstcadeau ) en wil bij pippoos scrapbookspullen inslaan :D. Ga in de kerstvakantie flink aan de slag met de albums van de kinderen :). Loop een halfjaar achter.

Nou dames, ik ga de boodschappen opruimen, ondertussen aan de meloen en een klein kopje chocolademelk ;).
    Heb ik wel verdiend al zeg ik het zelf.

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Wieneke: Succes met niet wegen. Ik heb mijn vriend ook een keer de weegschaal laten verstoppen. Na een paar dagen ben ik m al gaan zoeken (en gevonden). Ik kan gewoon niet zonder ;)

@ Butterfly: Super dat het zo goed gaat weer :D

Mijn menu vandaag:
    O: 200 gram optimel vanille yoghurt met;
    1 peer erdoor

T: 1 appel

L: 1 witte pistolet
    1 bruine meergranenbol
    1 x tonijnsalade
    1/2 x kipsatesalade
    1/2 x kipkerriesalade
    1 plakje kerststol

T: niks

A: 2 bruine pistolets met;
    kipfilet, rode, gele en groene paprika en champignons en
    een beetje curry mango saus

7. jipofjanneke

Cherie, dat klopt inderdaad. Het is vaak ook verslavend, koolhydraten. Maar ik kan er dus niet buiten vanwege mijn diabetes dus voor mij zou het niet werken.

Butterfly, jij hebt weer een drukke dag gehad!

Melanie, erg he? T lijkt mij ook erg lastig maar ik denk dat het wel goed zal zijn om een stuk minder op de weegschaal te staan. Morgenochtend nog een keer en dan is het klaar!
    Ik vind je avondeten er lekker uitzien. Was de kipfilet warm en de paprika?

Mijn menu:

o: 1 boterham (zonder boter altijd! Bah) met gestampte muisjes en een mandarijn
    t: plakje ontbijtkoek
    l: kop groentensoep (50 kcal)
    2 boterhammen met 20+ smeerkaas
    t: appel
    a: 75 gram kipfilet
    boerenkool stampot, echt niet lekker dus weinig op. Het was een pakje boerenkool uit de diepvries voor het gemak maar dat doe ik nooit meer!
    t: 200 ml optimel yoghurt en een bakje chips

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Wieneke: Kipfilet, paprika en champignons waren gebakken inderdaad in een beetje olijfolie. Dus warm! :D

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Oke... mijn dag is officieel verpest.

Heb een pak koekjes op, een zakje chips en een stuk of 10 spekjes...

Nu ga ik me diep schamen!

10. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    @melanie. Heb je Obese gekeken.
    Daar zei een psychologe tegen die meid met vreetbuien. als je een bui heb. geniet ervan en voel je niet schuldig. hoe schuldiger je voelt hoe langer je zo'n bui in stand hou!
    Dus.. was t lekker? nou morgen weer een dag :)

ennuh.. laatste loodjes wegen t zwaarst! (zoooveel respect voor die andere 40)

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meiden, was ik ook weer eens. Druk weekje achter de rug (studie afgerond, gewerkt e.d.) Maar met dieten is het goed gegaan. Goed op kunnen letten enzo maar vanmorgen viel het toch tegen op de weegschaal :( Ik heb me vorige week niet gewogen maar er is volgens mij amper iets vanaf :( Best een domper dus. Met de kerst voor de deur zal het volgende week niet veel beter zijn dus ik zit er wel een beetje mee. Ik had echt meer verwacht van afgelopen week :)

12. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    @sterre balen joh! maar misschien is er wel meer af dan je nu ziet. sterkte ermee.

Ik was nu toch weer een paar 100 gram lichter. ben nu in 2 weken ongeveer 1,5 kilo afgevallen. Wel netjes dacht ik. nu volhouden.

13. Troelala21

ik vertrek zo na me consulent voor het cambridge dieet. Ik word gewogen, me vet word gewogen, me vocht enz.....volgens mij krijg ik straks enorme schrik van alles maar goed misschien motiveert het me straks nog meer. Ben blij dat de kerst bijna is en ik dan erna eindelijk kan beginnen. Heb het helemaal gehad met al dat eten en dik zijn blegh...moest net ff kijken voor nieuwe jas want me rits is stuk gegaan. Pff paste nergens in was net zo plofkip bah had ook meteen geen zin meer. Ik wacht wel tot ik iets ben afgevallen misschien past het me dan wat beter....

sterre misschien ben je toch meer afgevallen dan je denkt. Soms dacht ik ook weleens dat ik niks kwijt was maar toch was het zo. En was het niet op de weegschaal dan was het wel in de omvang!

14. jipofjanneke

Sterre, balen joh! Ik hoop dat je toch vol kan houden!

Cherie, goed zeg!

Shania, ben benieuwd hoe het gegaan is!

Ik ben deze week 300 gram afgevallen. Gelukkig! Nu ga ik pas over 4 weken weer wegen dus ben benieuwd. Verder een drukke morgen gehad, hele huis schoon vanwege een bezichtiging en kerstinkopen gedaan bij Aldi. Nu even lekker rustig zitten hoor!

15. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    #475 cherie, Dec 23, 2011
    Last edited: Dec 23, 2011
    vandaag niet super gegeten maar op zich wel ok vind ik...
    Ik heb 2 crackers met filet americain op. een vlamtosti en een half worstebroodje. later een cheeseburger. (stond niks echt gezonds op de lijst dus tja:D)en zometeen wel lekker gezond gevulde puntpaprika's met gehakt. dus dat valt dan weer mee. als ik vanavond dan verder ook goed oplet valt de schade mee dacht ik zo

O shania Hoe was t met t cambridge..?

16. Troelala21

he meiden

ik ben er geweest. Pff was wel even schrikken hoor. Mijn gewicht met kleren aan, en 2 maaltijden al op was 97 bij haar. Viel me nog mee had me wel zwaarder verwacht. Me vet was echt schrikbaren 46.9 ik besta gewoon bijna voor de helft uit VET! En me vocht was 40 en met 45 wezen dus die weer te laat. Ze heeft ook foto;s genomen zodat ik mezelf over een tijdje terug kan zien. Praatje gehouden, en de shakes meegenomen uiteraard. Dus de 27e ken ik eindelijk beginnen!! We hebben als eerste streef 75 kilo, uiteindelijk als ik het volhou wil ik dus na de 60 kilo. Ik mag 53 kilo wegen, dat is mij te zot dus 60 vind ik mooi genoeg, mocht ik niet verder komen dan 65 dan heb ik er ook zeker vrede mee! Maar goed we gaan nu eerst na de 75!! Ik ga dinsdagochtend voor ik begin op me eigen weegschaal staan, heb even batterijen gekocht voor me digitale kan ik het wat beter bijhouden. En dat startgewicht hou ik dan ook aan. Want ja ik eet straks wel 2 dagen kerst dus ik zal vast dinsdag wel wat meer wegen dan de 97. Maar goed zoals ik al zei heb er echt zin in, hoop dat het snel dinsdag is!!!

Wieneke die 300 gram heb je maar mooi weer te pakken meid. elke pond of kilo is er weer 1. Zo denk ik nu wel! Ik zal blij zijn als ik straks me weegschaal na beneden zie gaan haha......

Cherie hmm gevulde paprika nog nooit gehad maar het lijkt me wel heel lekker! File is ook niet verkeerd dus zo beroerd ziet je menu er niet uit. Behalve de cheeseburger want die zijn jammergenoeg wel calorievol maar goed voor de rest heb je je goed gehouden dus mooi doorgaan meid!

17. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ja. t was een verse burger dus dat scheelt wel. (hoop ik:D ).. maar nu heb ik wel zin in iets lekkers!!! bah bah.. en nu moet ik eigenlijk wel volhouden. want we gaan nog op vakantie. en dan wil ik wel ook wat genieten eigenlijk....

18. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Nou heb vanavond volgehouden. alleen 2 crackers met filet.. (scheelt als je niks in huis hebt en man niet gemotiveerd is om iets te regelen:D)

19. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Heey meiden hier ben ik wr ff..
    Lastig hoor geen laptop hebben!
    Ik krijg t niet voor elkaar om mn ticker te veranderen:(.
    Vanmorgen was ik 86.8 dus nu in totaal in 2 weken tijd 5.2 kilo kwijt:)
    Komende 2weken maar heel streng doen anders haal ik de 10 kilo niet in een maand;)

Shania Wat fijn datje bijna kan beginnen k hoop voor je dat je t volhoudt en heel snel op 75 zit!
    Meiden Iedereen fijne kerstdagen toegewenst enne.. Wel genieten!

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Shania: Fijn dat je nu bijna kunt beginnen meid. Heel veel succes afvast!

@ Cherie: Goed dat je het gisteren goed volgehouden hebt (ik zou willen dat ik dat kon zeggen)

@ Ellenbaby: Super dat er al zo veel af is. Enne... 10 kg in een maand is erg veel hoor. Dus niet balen als het niet lukt he ;)

Hier de afgelopen dagen flink lopen snaaien. Heb weer vanalles in huis door 2 grote kerstpakketten met allerlei lekkers. Ik kan daar dus echt niet afblijven. Daardoor nu dus weer een kilo zwaarder.

Vandaag wil ik gewoon normaal doen. Vanavond gaan we bij een oom en tante van mijn vriend eten en daarna naar de film, dus ik hoop dat ik me kan inhouden. En dat de schade morgen niet nog groter is.

Morgen en overmorgen probeer ik me ook enigzins in te houden maar ga ik niet streng doen. T is tenslotte kerst.

Meiden... Hele fijne dagen!!!

Share This Page