10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Shania, hoe is je eerste dag gegaan?

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Lief dat je er na vraagt. Het gaat hier super! Had verwacht dat ik extreem honger zou krijgen, maar na 1 shake zit ik vol en denk ik de hele dag niet meer aan eten. Het is dat ik ze alle 3 moet drinken anders had ik aan 1 al genoeg gehad. Wel had ik gisteravond op bed ineens giga hoofdpijn en maagzuur, maar heb een paracetamol genomen en toen was het over. Heb het heel lang zonder geprobeerd omdat ik niet wist of het wel mocht. Maar ik had het ineens gehad met de hoofdpijn dus gewoon genomen. Vandaag gelukkig geen hoofdpijn, geen honger nog steeds voel me echt super zo raar.....Wel heb ik een giga vieze smaak in me mond maar dat zal wel de milde ketose wezen waar je in komt.....sommige smaken vind ik niet zo lekker dus die neem ik de volgende keer niet weer, maar de aardbei en chocola zijn wel lekker dus gelukkig wel afwisseling haha....Morgen alweer op na de 3e dag!

hoe gaat het bij jou?

3. jipofjanneke

Fijn dat je het zo goed vol kunt houden! Volgens mij heb je wel snel last van die vieze smaak in je mond of is dat normaal? Meestal toch na 3 dagen? Dat je dan in ketose bent?
    Mag je de smaken die je niet lekker vind omruilen ofzo?

Hier gaat het redelijk. Eet op zich wel gezond maar daarbij toch steeds een paar stukjes kaas hier, een paar dropjes daar. Steeds rond de 1600 kcal. We zullen zien wat de weegschaal aangeeft over 3 weken. Ik heb wel het idee dat ik afgevallen ben. Dinsdag heb ik trouwens een uur gesport (en half uur gefietst) En gisteren ook een uur gefietst naar mijn werk, in de regen en tegenwind. Pff... Maar vandaag doe ik rustig aan. Met eten en met bewegen. Zo even lopen naar de winkel en terug dat is ongeveer 20 min. Dan ga ik vanmiddag als het droog is nog wel even. Succes vandaag!

4. Troelala21

Het valt me echt 100procent mee, had echt verwacht dat ik me duizelig of wat ook maar zou gaan voelen. Als ik sonja bakker deed was ik in de middag echt trillerig terwijl ik nu op veel minder calorieen zit....Maar goed het is nu dag 3 en ik voel me nog steeds super, begin me eerlijk gezegd alleen maar lekkerder te voelen. Misschien ben ik wel gek maar me broek zit me toch ineens wijd om de benen en kont. Hoop wel dat ik ook in de buik afval haha en niet alleen op de verkeerde plekken. Wel stink ik giga uit me mond ongeloofelijk! Daar moet ik echt wat op vinden want ik ruik gewoon mezelf haha.....Maar goed het is voor een goed doel dus mag niet klagen. Of ik de andere smaken mag ruilen weet ik niet. Heb haar weer even gemaild omdat ik volgende week niet kan komen voor de weging, maar ik heb de shakes wel nodig. Ik mag morgen dus een volgende lading ophalen, moet alleen nu nog even haar mailtje afwachten of ik deze die ik niet lust mag omruilen...Hoop het wel want dat maakt het dan wel wat makkelijker. Maar ik heb er echt zin in ben echt super gemotiveerd kan niet wachten tot je het resultaat ook echt aan me lichaam ziet! op de weegschaal was k vanmorgen 95,7 dus in 2 dagen al 2 kilo. Heb nu alleen last van diaree kom ik net achter. Maar ff kijken of dat normaal is.......

Gewoon volhouden meid, je doet zo goed je best niet de moed opgeven. Je kan het!!

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Dames, ik begin 2 januari met SB! Lang geleden ben ik er 20 kg mee afgevallen maar door een zwaar mmm traject aangekomen ( ook door medicijnen) dus ik ga er weer voor.
    mbt mmm zitten we nu in een pauze van 8 maanden en beginnen we in 2012 weer... dus ik wil voordat ik weer begin wat afvallen..

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hope succes!

Shania ik heb dat ook dat ik me met de shakes veel beter voel.. Dat komt omdat er alle vitamines en mineralen inzitten die je lichaam nodig heeft.
    Diarree Heb ik ook.. Dat komt weer omdat je lichaam bijna alles opneemt wat je binnenkrijgt en er dus niet zoveel meer uit moet. Dit in combi met het vele water dat je moet drinken is vrij normaal hoor. Ik gebruik zelfs roosvicee laxo om toch een beetje regelmatig naar de wc te gaan:)
    Lekker He dat t de eerste dagen zo snel gaat! Gaat helemaal goed komen met jou!

Hier Net wr een flinke wandeling gemaakt door de regen.. En toch kan ik ervan genieten!
    IkBen alle 2 de kruidvat s aant leegkopen hier voor modifast haha. Greep elke x mis maar zodra t nu in de schappen staat neem ik alles mee lol!
    Ik Moet wel meer drinken merk ik..
    Zal Mij benieuwen hoeveel er zaterdag in totaal vanaf is!
    Succes Allemaal vandaag!

7. jipofjanneke

Hope, welkom en veel succes! Nog even oud en nieuw doorkomen en dan vol goede moed beginnen! Wil je 20 kg kwijt?

Ellenbaby, ik zou niet te veel kopen hoor, al 2 jaar komen de eerste week van januari bij verschillende drogisterijen maaltijdvervangers flink in de actie! (goede voornemens he)
    Ik hoop voor je dat je weer afgevallen bent zaterdag!

Shania, ik geef niet op hoor. Ga wel door, het zal wel minder hard gaan nu maar goed ik hoop op 1-2 kilo per maand. Ik hoef ook nog maar 4 kilo he. Wat een super resultaat zeg, 2 kilo! Die ben je vast kwijt. Ik denk dat je in ketose bent, en daarom ruik je uit je mond. Ik heb suikerziekte, wanneer mijn bloedsuiker te hoog is heb ik dat ook een beetje. Trouwens, ik wil graag ook op mijn buik afvallen, maar dat gaat echt als laatste bij mij. Ik denk dat je echt moet sporten voor dat soort gebieden zeg maar. En ik hoorde bij de sportschool dat het tot een half jaar kan duren voor je je figuur echt ziet veranderen. Doorzetten dus!

8. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Wieneke thnx voor de tip!
    Dat wist ik dus niet.. Nou ja kan nu 2 weken vooruit en dan wacht ik de aanbiedingen af!

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    @shakes, hoe houden jullie dat vol, is het goed te doen? Ben het aan het overwegen

@willeke, ik zie wel hoeveel eraf gaat, het liefste wel 20 kg maar is niet gezond/te doen voor febr/maart.

10. jipofjanneke

Hope, nee ik denk ook niet dat dat goed voor je is. Maar dan zie je wel hoe ver je komt voor die tijd toch?

Ik heb vandaag 1400 kcal gegeten tot nu toe en heb zo'n zin in iets lekkers! Ik merk dat ik het na de kerst erg moeilijk vind om weer door te gaan. Ik koop vanaf nu geen lekkere koek en chips enz. meer, dat roept me gewoon vanuit de kast.
    Ik heb met mijn man afgesproken morgen te gaan wegen. En dan voortaan iedere vrijdag en dan die weegschaal weer weg. Woog vorige week rond de 67 (iets meer) dus ben benieuwd!

11. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hope.. Shakes is iets daar moet je echt 200% achterstaan om het vol te houden vind ik zelf.
    Misschien Is het goed om s naar een informatieavond te gaan of wat info winnen bij je huisarts.
    Het is beter om het wel onder begeleiding te doen.
    Zelf doe ik dat niet maar ik ben er een paar jaar terug ook al 30 kilo mee verloren dus ik weet waar ik mee bezig ben.
    Je Hebt ook verschillende shakes. Ik doe modifast en shania doet volgens mij cambridge.. Correct me if i am wrong!
    Dan Heb je ook nog weightcare enzo.. Maar doen waar je je goed bij voelt hoor!
    Shakes Gaat wel vlot maar je moet t wel goed afbouwen anders zit t er ook zo weer aan..

12. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Netjes gedaan hoor! Lastig he om t na zulke dagen weer op te pakken. Dat is precies de reden waarom ik niet normaal heb gegeten met kerst.. Bang dat ik t daarna niet mr op kan pakken.. Succes ermee! De laatste loodjes (kilo' s)

13. jipofjanneke

Dank je Ellenbaby, dat is inderdaad slim van je! Maar morgen eet ik denk ik toch ook wel oliebollen hoor. Ik heb vandaag gewogen: 66 kilo! Ben echt heel blij! Je snapt er toch niks van? Nog 3 kilo te gaan. Ik heb er nog 4,5 maand de tijd voor (genomen) dus dat komt wel goed! Volgende week vrijdag weeg ik weer. Veel succes allemaal!

Melanie, ben je er nog?

14. Troelala21

Ahh ik had een hele tekst geschreven en nu is het weg grrrrr....

@hope shakes zijn inderdaad echt iets waar je achter moet staan anders lukt het je niet. Moet zeggen dat de shakes van weightcare lekkerder smaken dan de cambridge. Die van WC meng je met melk, en dan van cambridge met water en dat proef je echt. Sommige smaken zijn ook daardoor echt niet te doen. 20 kilo in 3 maanden moet te doen zijn. Het is mij ook al eerder gelukt met het eerste boek van sonja bakker. Je moet alleen je dan wel echt aan het dieet houden dus niks meer of minder, en veeeeeel water drinken. Dan moet het te doen zijn maar goed het is ook net hoe je lichaam het op pakt. De een valt sneller af dan de ander....Voor mij is het te doen 20 kilo in 3 maanden. De meeste vallen 12 tot 15 kilo al af in 6 weken dus die moet zeker te doen zijn voor mij zelfs meer. Ik hoop dan ook in 12 weken de 20 a 25 te halen. Langer dan 12 weken wil ik eigenlijk niet verder. Dan vind ik het lang genoeg, mocht ik er net een paar kilo vanaf zitten van me streef dan ga ik natuurlijk nog wel even door haha......

Ik moet eerlijk bekennen dat ik gister even een rot moment had. Omdat ik weer een shake moest opdrinken die ik echt niet luste en liep te kokhalzen was ik er echt even klaar mee. Ik heb toen patat, frikandel glas 7up, ijs als toetje met me man en kinderen meegegeten heel stom ik weet het. Me man probeerde me tegen te houden, maar hij kon me even de pot op haha. Ik wou niet meer shaken. Dus ja even zwak geweest heb het ook moeten bekopen met 400 gr vanmorgen maar ik was wel weer extra gemotiveerd. ik ga vandaag de shakes die ik echt niet weg krijg ruilen voor de smaken die ik wel lus, dus nu gaat het me gewoon lukken!! Ik eet op dit moment de aarbei, chocola en butterschotch ik zit nog te twijfelen over chocomint en vanille. Hoe meer smaken ik lus hoe meer afwisseling je hebt en het niet zo snel kan vervelen. Dus zit nog even te denken over die 2 smaken. Ik ben nu dus 1.6 kilo kwijt maar hoop natuurlijk deze week nog meer te halen! Weg met al die rot kilo's stap voor stap doel voor doel ga ik er nu voor! Ik ga nu eerst na de 78 kilo dat is dus 20 kilo. Uiteindelijk hoop ik die 60/65 te gaan halen dat is echt me doel. Maar houd het op bij 65 dan vind ik het ook goed!

@Wieneke wou nog 4 kilo wat goed meid. Lekker doorzetten je hebt je doel bijna gehaald!! Ik weet wat het is met de weegschaal ik sta er ook elke dag op maar goed dat komt omdat het nieuw is natuurlijk. kan best zijn dat ik na 2 a 3 weken de weegschaal de deur uitgooi.

Sta nu alleen in twijfel over een nieuwe jas. Mijn winterjas is stuk dus ik moet eigenlijk een nieuwe jas maar ik weet niet zo goed welke maat ik nu moet kopen. De maat die ik nu heb of wat kleiner??

Hmm zie dat me verhaal nogal lang is geworden sorry dames!!

15. jipofjanneke

Shania, wat vervelend van gisteren meid! Ik denk dat je dat moment had doordat je nu ineens zo weinig koolhydraten eet. Cambridge is namelijk vooral eiwitten. Je hebt gisteren koolhydraten gegeten (patat, sevenup) Daardoor gaat je dieet in de war. Mijn tip is als je nog eens zo'n moment hebt en je kunt je echt niet inhouden probeer dan eiwitten te eten. Dus eieren (evt. bakken) kaas, yoghurt of groente. Maar geen koolhydraten meer. Je bent nu in ketose door je dieet, wanneer je koolhydraten eet raak je daar uit. Dan duurt het minimaal 2 dagen voor je er weer in zit en je dieet weer nut heeft. Snap je het?

Ik moet nog 3 kilo trouwens!

16. Troelala21

Ja was echt even balen, maar ik heb het voorgelegd aan me consulente en die zei dat het vocht is wat ik nu vast hou. Als het goed is is het morgen alweer weg. Dus gelukkig is het nog niet zo ramp. Heb nu alle smaken opgehaald die ik lus en de andere geruild voor die ik wel lus dus het komt nu helemaal goed! Ja als het goed is zit k morgen avond weer in ketose en dan moet het weer helemaal goed komen. Zal straks aan me 3e shake beginnen en dan hebben we er alweer een dag opzitten! Bedankt voor je uitleg en tip trouwens. Zal de volgende keer daar zeker aandenken, maar de bedoeling is dat het niet meer voor zal komen. Zat er gister echt even doorheen omdat ik shakes moest drinken die ik echt niet luste en niet weg kreeg. Dat werkte gewoon zo tegen in me hoofd. nu heb ik alleen de smaken die ik wel lekker vind en weg krijg dus als t goed is moet het nu zeker goedkomen!

3 kilo ohhh das nog beter super meid!!

17. jipofjanneke

Daarom, komt wel goed joh! Het vocht dat je vast houdt komt waarschijnlijk doordat koolhydraten een beetje vocht vasthouden in je lichaam. Daarom zul je ook wel weer iets aankomen als je klaar bent met dieeten. Dat is geen vet, maar gewoon vocht dat je dan aankomt.
    Trouwens, over je jas, ik zou hem gewoon kopen in de maat die je nu past. Tis toch uitverkoop!

18. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hoi allemaal geen tijd ff om overal op te reageren srry..
    Hier Gisteren 2 loempias gehad en ik ga vanavond een paar stukjes rollade en een biertje nemen.
    Net Gaf de weegschaal 85, 4 aan dus ff hoofdrekenen.. 6, 6 kilo nu eraf:)
    Ontlasting gaat wr niet zo lkkr de laatste dagen dus ik hoop dat als ik straks weer streng doe dat dat ook wr op gang komt. Nou succes weer allemaal!

19. Rundeeprunwild

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hahaha gaat echt niet goed hier vandaag lol!
    Net 2 saucijcebroodjes op en de avond moet nog beginnen!
    Vlees In overvloed en ik ga er dubbel van genieten!!

Fijne jaarwisseling iedereen..

20. Troelala21

Ja er staat 2 kilo voor. Sommige komen 2 kilo aan door vocht vasthouden meer niet. Sommige hebben er juist geen last van het is dus net hoe je lichaam er op reageerd.

Ja k zal hem even gaan bestellen heb een leuke gezien op zalando nu voor de helft van de prijs maar dus dat scheelt enorm!!

Deel Deze Pagina