10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Je menu ziet er goed uit. Of elke dag een ander ontbijt belangrijk is weet ik eigenlijk niet maar varieren over het algemeen (alle maaltijden) is in ieder geval wel goed. Ik heb 4 verschillende ontbijten waar ik tussen afwissel.

Hier net terug van het hardlopen. Wat een ellende zeg. Ben helemaal kapot! Moe maar wel voldaan!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier vanavond weer sh'bam gedaan, erg leuk weer en ook vermoeiend!

3. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

@ Melanie, super knap! Hoe vaak ga je?

@ Elsie, wat is sh'bam eigenlijk? En hoe spreek je het uit :)

Je ziet wel dat ik geen sport fan ben. Aanstaande maandag ga ik voor het eerst naar de sportschool. O nee, voor de tweede keer, ik ben gisteren geweest om een afspraak te maken ;)
    Wat is een goede sport voor beginners zonder conditie, zoals ik (helaas)?

Ik heb net nog twee chocolaatjes op, ben alleen thuis en voel me niet zo lekker. Ik ga zo maar lekker slapen denk ik!

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hallo meiden.

Zo, vandaag een lange dah gehad op school.
    Heb nog een gesprek gehad met mijn studiecoach.
    Dit was erg positief. Over mijn leerpunten gesproken, erg waardevol.

Mijn dag qua eten is goed gegaan.
    O: 2 beschuitjes met roze muisjes en melk.
    T: mandarijn en een flesje water.
    L: bruine bol met een laagje kip salade en sla, soep.
    T: 2 liga milkbreak koekjes, koffie.
    A: vlaamse frietjes en een frikandel, en een stukje kroket :)
    T: thee, 1 pepernoot ;)

Vanavond nog een glas cristal clear.
    Ik probeer niets meer te eten ;).
    Bij echte trek.. heb nog worteljes, of zoute sticks.

@Wieneke, ja, ik hoor ook vaak dat variatie in je voeding belangrijk is. Ik probeer het ontbijt ook wel wat te wisselen hoor.
    Welkom trouwes :)

@Melanie, super... het is je gelukt dus met de worteltjes :D. Je kunt het meis. En ook de cake laten staan :)

Mijn weegschaal was vanmorgen lief :D
    84.1 kilo, ben dus 6 ons afgevallen in 2 dagen :).

Nu the voice!!!!
    Tot morgen.

5. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Elsie, S'h bam is leuk he. Ik heb het gedaan op een feest van het werk. Was echt leuk, leuker dan zumba!!!
    Je doet het ook wel veel he.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

je spreekt het uit als sjebem! haha het is echt leuk om te doen lekker bewegen, heb het nu 2x gedaan deze week voor het eerst:D en ga het zeker vaker doen.

7. jipofjanneke

Bedankt, weer wat geleerd :D
    Ik heb altijd het idee dat ik nogal ehm... voor paal sta bij groepslessen, daarom durf ik het niet echt aan om te gaan. Maar maandag ga ik toch, een vervroegd goed voornemen ;)
    Kga er toch nog eens over nadenken wat ik ga doen.

Bedankt voor de tips voor het ontbijt en Butterfly bedankt voor je welkom :D

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Ik ben ook niet zo'n sporter hoor. Hardlopen doe ik sinds een maand of 2. Probeer 2 tot 3 keer per week te gaan. Vind er alleen geen bal aan :( Goed dat je je ingeschreven hebt op de sportschool. Ik deed meestal cardio. Hoewel ik groepslessen juist wel leuker vind. En voor paal staan? Denk dat dat wel meevalt. Kijk om je heen zou ik zeggen ;) Je bent vast niet de enige...

9. jipofjanneke

Volgens mij verzin ik gewoon smoesjes :D Ik moet gewoon gaan, maandag ga ik en dan kan ik niet meer terug :D

Hoe is het gisteravond gegaan bij jullie? Hebben jullie eigenlijk ook een dag (bijv. in de week) dat je 'alles' mag eten wat je wil? Of zijn jullie gewoon zo sterk dat je het makkelijk vol kan houden zonder koek, snoep en chips ;)

Fijne dag vandaag!

10. Chaea

Chaea Niet meer actief

Ik doe ook gezellig mee! :D

ik heb tot nu toe alleen 2 sneetjes bruin brood met pure hageslag, (ik eet eigenlijk nooit hageslag haha lekkere start :))en cup a soup kip op haha, nog niet veel ;)

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Hier is het gisterenavond niet best gegaan. Na het sporten heb ik altijd zin in iets lekkers. En mijn vriend had net gisteren chocolade en chips in huis gehaald. (fijn!!!) Daar ben ik dus niet vanaf kunnen blijven. Gelukkig viel te schade op de weegschaal mee. In principe doe ik elke dag streng (als ik het volhoud). Als ik 1 dag wel mag eten wat ik wil, vreet ik mezelf helemaal vol en kom ik meteen 1,5 kg aan. Daarnaast is het dan moeilijk om de draad de volgende dag weer op te pakken. Dat werkt voor mij niet! Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

@ Chaea: Welkom en succes met afvallen!

Hier gisterenavond na het hardlopen gezwicht voor chocolade en chips die mijn vriend (heel fijn) in huis gehaald had.

Vanmorgen maar even gewogen om de schade op te nemen. Viel niet tegen. Ben vergeleken met 2 dagen terug gelijk gebleven.

Vandaag gewoon lekker streng weer verder. Vanmiddag een grote pan erwtensoep maken. Kunnen we mooi 2 dagen van eten!

Hier wat laat ontbeten omdat ik lekker uitgeslapen heb.

Mijn menu:
    O: 200 gram optimel vanille yoghurt met;
    1 banaan erdoor

T: niks (laat ontbeten)

L: 1 bruine pistolet met;
    15 gram leverpastei
    2 mandarijnen
    1 beker optimel drink

T: 1 peer

A: 2 bordjes verse erwtensoep (jum!:D)

Als is vanavond nog trek krijg in iets, heb ik nog ongeveer een kilo wortels liggen ;)

Fijne dag allemaal!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wieneke,
    ik mag in het weekend wel meer van mezelf. Maar blijf sowieso wel onder de 1500 kcal. Liefst natuurlijk zo min mogelijk! Doordeweeks blijf ik onder de 1300 kcal.
    Wat betreft sporten, ik ben begonnen met cardio. (wandelen met helling, hardlopen, fietsen, roeien etc.) Daartussendoor heb ik een aantal keer meegedaan met bodycombat en doe nu XCO wat me erg goed bevalt. Niet teveel pasjes tussendoor, vooral met het bovenlijf bewegen. aan het eind wel kapot en de volgende dag onwijs veel spierpijn, maar het werkt wel! Enneh.. ik vond groepslessen ook niks aan, omdat ik dacht de enige te zijn die het niet kon. Maar nu kijk ik om me heen en zie anderen die het ook niet super lukken. Je moet jezelf ook de tijd gunnen om wat te leren en conditie te krijgen! ;)

13. jipofjanneke

Chaea, welkom en veel succes. Gezellig, weer iemand erbij! Lekker he, hagelslag! Hoe ga je het aanpakken? Ik zie dat je best veel af wil vallen. Trouwens, cup a soup goed idee, dat moet ik ook weer eens halen.

Melanie, vervelend dat het gisteren na het sporten niet zo goed gegaan is. Kun je je vriend niet vragen of hij iets gezonds in huis haalt? Dat maakt het dan in ieder geval makkelijker. Weeg je een aantal keer per week? Jij bent al erg veel afgevallen toch? Heb je dat ook op deze manier gedaan? Ik weet niet of ik dat wil gaan doen hoor, een dag alles eten wat ik wil. Ik ben inderdaad ook bang dat het dan moeilijk is om het weer op te pakken. En ik denk dat het belangrijk is om mezelf regelmatig iets lekkers te gunnen. Dat hoort natuurlijk in een gezond eetpatroon en dat wil ik mezelf nou juist aanleren. Tis wel moeilijk merk ik :(

Sitalita, netjes jouw aantallen kcal. Ik probeer ook zo rond de 1200-1400 te zitten.
    Leuk dat je al zo veel dingen van sport gedaan hebt! Ik ben erg benieuwd hoe het gaan zal maandag bij mij. Ik denk dat het cardio zal worden inderdaad, maar eerst een proefles op (in) de vacustep. Maar ik denk niet dat dat wat gaat worden op termijn. Dat is erg duur namelijk. Goed dat je zo veel sport!

Mijn menu is vandaag:

o: 2 beschuiten met aardbeien (dit was echt te weinig, ik had zo'n trek net)
    t: 100 ml volle yoghurt -moest op- met 100 gram aardbeien
    l: 2 meergranenboterhammen met achterham en rosbief
    1 volkorencracker met fruitstroop
    t: 1 appel
    a: kom groentensoep. Niets bijzonders, een bouillonblok met veeeeel groenten. 200 gram patat en 1 kroket. Geen saus, daar geef ik niet zo om.
    t: 1 plak ontbijtkoek en misschien nog yoghurt.

Aantal kcal ongeveer 1200-1300 Ligt aan de yoghurt van vanavond.

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Wieneke: Ik neem me steeds voor om maar eens per week te wegen, maar meestal lukt me dat niet. Het liefst weeg ik dagelijks. Ik weet dat dat niet goed is omdat je dan elke schommeling ziet (kan erg demotiverend zijn) maar ik heb het gevoel dan meer "controle" erover te hebben. Die 32 kg ben ik inderdaad op dezelfde manier afgevallen alleen toen sportte ik niet, en nu wel.

Hier gaat het tot op heden goed vandaag. Vanmiddag ipv een bruine pistolet een bruin meergranenbroodje gehad, maar dat zal het verschil niet maken. Verder staat de soep nu net op. Met een beetje geluk kunnen we rond 18:00 uur eten. Dadelijk maar even mijn peer eten, hoewel ik helemaal geen honger heb.

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi meiden mag ik ook weer mee kletsen? Ik zal me even voorstellen aan de mensen die mij nog niet kennen. Het afgelopen jaar ben ik bijna 20 kilo afgevallen. Door emotie eten en een aantal maanden niet goed in mijn vel zitten heb ik het er allemaal (!) weer aangegeven. Ik schaam me echt en zie erg op tegen de komende maanden afzien. Ben nu zover dat ik de draad weer op wil pakken want ik voel me helemaal niet lekker in mijn lijf!! hoop dat jullie mij steunen?! Het MOET er voor de zomer weer af zijn. Ik wil ook zo heel graag zwanger worden maar op dit moment lukt het nog steeds niet en nu ben ik zover dat ik eigenlijk ook eerst wat gewicht kwijt wil voor ik weer verder ga. Dat zou toch een goede stimulans moeten zijn?

16. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @beschuitje: Hier hetzelfde verhaal... Ik was er 23 kwijt, waarvan er 13 weer bij zitten, heb het veel te ver laten komen.
    Iedere keer gaat het weer goed, tot het weekend voor de deur staat, en ik weer zwicht voor alle lekkere dingen.

Heb nu nog 1 etentje in het vooruitzicht staan, nog voor mijn verjaardag. Maar wil het vanaf morgen echt weer gaan oppakken!

17. jipofjanneke

Hoi Beschuitje en Kimmetje,

Wat mij betreft prima, maar ik heb hier niet zoveel te zeggen, ben er net ;)

Beschuitje, wat vervelend dat je zoveel last hebt van emotie eten. Ik herken het. Tenminste, ze noemen het zo, maar voor mij is het meer vervelingeten. Steeds als ik wat afgevallen was kwam het er weer bij. Misschien is het voor jou, net als voor mij, ook handig om niet te streng te dieeten? Ik eet 1200-1400 kcal per dag, maar als je 1700 kcal per dag eet val je ook af. Zo is de verleiding misschien wat minder groot om iets extra's te eten? En als je dan een bui hebt dat je iets MOET eten dan heb je daar ook nog kcal voor. Dan hoef je je niet schuldig te voelen. Dat hoeft natuurlijk sowieso niet maar dat gebeurd vaak wel. Heel veel succes! Wat is je menu voor vandaag?

Kimmetje, hoe ga jij het aanpakken? Ben je bijna jarig? Vervelend he, als je steeds nee moet zeggen tegen alle lekkere dingen. Ik ga me dan snel zielig voelen terwijl ik het zelf wil. Dat ben ik dan op dat moment weer vergeten. :cool:

Mijn menu voor vandaag:

O; 4 eetl. brinta met 150 ml magere melk
    t: 150 ml volle yoghurt met 50 gram aardbeien
    l: 3 meergranenboterhammen met rosbief en achterham
    t: een appel en een mandarijn
    a: bloemkool, visstick 75 gr. en aardappels uit oven (over van vrijdag :D)
    t: ontbijtkoek en misschien een kiwi

1300 kcal (ik rond meestal naar boven af)

succes vandaag allemaal!

18. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @ Wieneke: Ben eind september jarig geweest, en kreeg van vriendinnen een etentje, super leuk natuurlijk, maar niet echt bevordelijk voor de lijn ;)

19. Ink1313

Ink1313 Actief lid

20 apr 2010
    300
    0
    16
    NULL
    Nederland
    Ladies, mag ik me ook aansluiten? Ik wil wel veel meer dan 10 kilo kwijt hoor :) Liefst 30 ofzo, maar we zien het wel. Ik weeg dan ook aanzienlijk meer dan de meeste van jullie volgens mij? Startgewicht 113 (was 125 na zwangerschap, dus het ging al de goede kant op) Ik ben er nu 3 kwijt, dus weeg nu 110. Eerste doel is onder de 100 komen.

Als ik zo lees dan doen de meeste van jullie geen speciaal dieet, gewoon minder en minder slecht eten. Ik ben bezig met weightcare. Door de weeks doe ik het fulltime, in het weekend alleen 's-ochtends, dan eet ik tussen de middag en 's-avonds normaal (wel "goed" natuurlijk). Dit wil ik 8 weken doen en dan kijken waar ik sta. Daarna wil ik een hele periode pakken om af te bouwen. Dan ga ik eerst een maaltijd vervangen, wachten tot gewicht stabiel is, of ik nog licht afval, dan volgende maaltijd etc...net zo lang tot ik op een gewicht ben dat bij me past en ik een gezond eetpatroon heb.

Ik ben al die kilo's teveel zoooooo zat en het voelt heel goed om er nu eindelijk iets aan te doen :)

20. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Beschuitje: Gezellig dat je ook mee komt kletsen. Stoer dat je toe durft te geven dat je het te ver hebt laten komen. Dat is een begin. Ik denk dat jou kinderwens een hele goede motivatie is om er weer voor te gaan meid! Ik weet zeker dat het je gaat lukken!

@ Kim: Voor jou geld hetzelfde als voor beschuitje. Dat je onder ogen ziet dat je het te ver hebt laten komen is een begin. En meid… je hebt het al 1 keer gedaan. Dat gaat je echt nog een keer lukken! Geloof ik jezelf!

@ Wieneke: Dat eten uit “verveling” herken ik ook heel erg. Zolang ik bezig blijf gaat het goed. Maar als ik lekker op de bank ga zitten of het bijvoorbeeld op het werk niet druk is, ga ik snaaien. Ik denk dat het goed is dat we weten waar het probleem zit. Dat is al de helft. Nu er nog iets aan doen. Dat is veel moeilijker. Maar we zijn op de goede weg toch?! Mooi menu heb je weer! Volle yoghurt nog niet op ? ;)

@ Ink: Welkom en succes met afvallen. Je “klinkt” erg gemotiveerd. Dat helpt, als je er echt “zin” in hebt. Ben benieuwd hoe weightcare je gaat bevallen. Lijkt mij erg zwaar! Knap hoor! En, ik ben nu 96 kg, maar ik ben begin vorig jaar begonnen met 130 kg. Ik weet dus wat het is!

Gezellig dat het hier steeds drukker wordt. Goed voor de motivatie!

Hier gisterenavond echt zin gehad in chocolade. Maar we hadden niks in huis, dus heb ook niks genomen.

Vandaag naar de verjaardag van mijn zus en haar man geweest. (zus was 2 dgn terug jarig en haar man vandaag). Was erg gezellig. Daar 1 stukje taart gehad en een paar toastjes en een paar chippies. Lunch overgeslagen. Ben van 11 tot 14:30 bij mijn zus geweest namelijk. Thuis gekomen ben ik gaan hardlopen. Voor de eerste keer alleen geweest. Zwaar maar ik heb het weer volgehouden. Ben best trots op mezelf.

Dadelijk maar eens wat fruit eten want dat het ik vandaag ook nog niet gehad.

Vandaag dus geen goed menu… Maarja… het is weekend.

O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstoop
    1 beker optimel drink

T: 1 punt fondanttaart met vulling van aardbeienkwark en aarbeienjam
    Een paar toastjes met brie/tonijnsalade/kip-kerriesalade
    Een paar chipjes/nootjes

L: /

T: 2 mandarijnen
    1 peer

A: 250 gram supercrunch overfriet
    1 satekroket
    1 lepel halfvolle frietsaus