10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@shania naomi knap hoor dat je op de verjaardag het eten kon laten staan.

@butterfly beterschap voor esmee.

hier vanmorgen gezwommen met sam, als ie weer wakker is gaan we even op de fiets naar de winkel. en heb voor op de wii zumba besteld hoop dat het leuk is.

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    heej meiden,
    hier vrij druk de laatste dagen. Eten gaat super goed! Zit elke keer tussen de 1200 en 1300 kcal. Vandaag 1203 kcal met mn menuutje. Misschien vanavond nog een plak kruidkoek erbij.

menu van vandaag:
    O: 3 crackers, 2 kaas, 1 kipfilet met thee
    T: koffie
    L: 2 geroosterde boterhammen, 1 kaas, 1 halvajam en schaaltje yoghurt met muesli
    T: sinaasappel
    A: pasta met spinazie, champignons en kipfilet
    T: misschien een plak kruidkoek

Enneh.. zometeen nog even sporten!!

3. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ja leuk topic!
    Het is hier nu heel hectisch maar in het nieuwe jaar is hier ( hopelijk) de rust weer terug en kom ik meekletsen. Ik lees wel alvast mee :)

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Kim: Ik heb zo’n opbouwschema op de MP3speler. Werkt wel goed moet ik zeggen!

@ Shania Naomi: Goed dat je alles hebt kunnen weerstaan op de verjaardag! Je hebt veel verjaardagen voor de boeg, maar met jouw instelling moet dat goed komen! Stamppot maak ik sinds het lijnen zonder spekjes. Ik ben het nu gewend en ik mis het ook niet meer moet ik zeggen!

@ Taliaa: Welkom en succes met afvallen! Super dat er al 1,5 kg af is! :D Hier geen wii fit!

@ Butterfly: Arme Esmee. Hoe is het nu met haar? Was het gezellig met je zusje en alle kinders?

@ Ink: Fijn is dat, dat er op je werk meer meiden aan het lijnen zijn. Bij ons hetzelfde verhaal. En als het bij de 1 goed gaat, is dat bij de ander ook zo. Heel fijn is dat. Alleen als het bij de 1 niet goed gaat lijkt dat ook op de anderen door te werken… Dat is dan weer minder.

@ Sitalita: Fijn dat het goed gaat! :D

@ Rooibos: Je bent welkom! :D

Hier ging het qua menu weer goed, hoewel ik al wel de hele dag zin heb in vanalles. Maar tot nu toe kan ik me goed inhouden.

Mijn menu:
    O: 2 vitalu volkoren crackers met;
    10 gram appelstroop
    1 beker optimel drink

T: 2 mandarijnen

L: 2 krentenbollen
    1 peer

T: 150 gram rauwe wortels

A: 1 portie lasagne met veel groenten

Totaal van 1134 kcal.

Liefs

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@rooibos welkom!

hier ook goed aan het menu kunnen houden vandaag, vanmiddag nog een stukje gefietst met sam. heb zumba voor op de wii vandaag binnen gekregen, ga het morgen uitproberen:D

6. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Zo, daar ben ik weer! k heb het een beetje druk, dus kan niet uitgebreid reageren, maar toch wel mijn menu.

o; 2 boterhammen met achterham en rosbief
    l; 3 boterhammen met achterham, rosbief en anijshagel
    t; bonbon, appel en mandarijn
    a; wortels, gehaktbal (runder) en aardappels
    t; magere vruchtenyoghurt

1300 kcal

Verder gaat het wel goed, merk nu ik het druk heb dat ik (tussendoor) veel meer aan chocolade, snoep en andere lekkere dingen denk. Dat is erg vervelend! Verder zijn er nog wat andere dingen de veel aandacht vragen waardoor ik niet zo lekker in mijn vel zit, lastig! Morgen nog werken en dan weekend. Het sporten gaat wel goed.

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo meiden,

mag ik ook (weer) mee praten met jullie?
    Ik heb het al weer veels te ver laten komen! Maandag woog ik 99.8 kilo en toen dacht ik NEEE STOP!!
    Ik kan allemaal redens geven hoe het zover kon komen weer maar dat helpt niks..

Mijn eetlijstje van vandaag

o: 1 volkorenboterham met kipfilet en 2x koffie
    T: Banaan
    L: 3 volkorenboterhammen met kipfilet en thee
    A: 2 gebakken eieren op 2 boterhammen met komkommer en tomaat
    T: 2 volkorenboterhammen met gebraden gehakt en thee
    Deze heb ik genomen omdat ik volgens caloriechecker veels te laag in calorieën zat en ik toch wel trek had.
    Totaal: 1082calorieën.

Wat vinden jullie van dat lijstje? Hebben jullie tips? Ik vind het voor mijn doen al erg goed. Meestal als ik dieët dan sla ik door en wil ik onder de 800 caloreën blijven. Ik realisseer me echter dat dat de weg niet is.

Groetjes Channie

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Oohja ik heb ook gefietst vandaag een half uur of iets langer.. maar wel op redelijk tempo.

9. jipofjanneke

jipofjanneke Niet meer actief

Hoi Channie, natuurlijk, welkom! Goed dat je mee gaat schrijven.
    Ik zie in je onderschrift dat je al een tijd aan het lijnen bent. Je zegt dat je probeerde laag in kcal te blijven, misschien is het een tip om rond de 1200-1300 te gaan zitten? Wat jij doet deed ik ook altijd. Zo rond de 900-1000 want dan gaat het lekker snel. Dat hield ik niet vol en dan ging ik weer (vr)eten. Dus kwam alles er weer aan.
    Als je nu iets meer gaat eten hou je het misschien veel langer vol?

Veel succes!!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    JEEEEEEEJ! 88.6 kg vanochtend op de weegschaal!!!
    Sorry, moest er even uit. ;) Er zit eindelijk meer beweging in, en weer onder de 89 kg! ben echt blij! Geeft weer motivatie om stug door te blijven gaan. Vanmiddag weer XCO, ben benieuwd hoe kapot ik daarna ben. Ben toch niet zo fit de laatste paar dagen en hoop natuurlijk dat dit met een zwangerschap te maken heeft. :D Kan volgende week donderdag pas testen dus dat is nog even wachten.

Channie, welkom en succes! Ik ga met Wieneke mee wat betreft advies. Ik heb zelf ook rond de 1200-1300 kcal op een dag, en in het weekend gun ik mezelf max 1500 kcal. Ik houd dit tot nu toe goed vol!

Elsie, al aan de Wii geweest? Ben erg benieuwd! Heb er zelf misschien ook wel interesse voor. t gaat goed bij jou of niet?

Rooibos, Welkom en succes met afvallen!

Mijn menuutje vandaag:
    O: schaaltje magere yoghurt met muesli, kopje thee
    T: kop koffie, zwart
    L: 2 geroosterde volkoren boterhammen, 1 met kaas, 1 met pure chocoladepasta
    T: kruidkoek met een kop thee
    A: een bord hutspot en hachee
    T: Appel en een kop koffie

totaal 1111 kcal. Een strenge dag dus. Misschien doe ik nog een plak kruidkoek extra aangezien ik vanavond weer ga sporten, maar kijk eerst of ik het zo denk te redden.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden

@sitalita hier gaat het best goed met afvallen idd, heb zumba nog niet geprobeerd op de wii, ga ik vandaag doen.

vanavond eten we chili con carne alleen weet niet zo goed hoe ik daar voor moet rekenen.

menu:
    O: bakje yoghurt met aardbeien glas water kopje thee.
    T: 2 kopjes thee 1 liga evergreen.
    L: 3 boterhammen 1xdun laagje vruchtenpate 1xvruchtenhagel 1xappelstroop kopje thee flesje water.
    T: kopje thee flesje water fruit.
    A: chili con carne.
    T: kopje thee ?

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Mag ik ook met jullie meeschrijven??
    Ben ook nog nieuw hier, maar wil ik ook graag afvallen. Het gaat nu echt te ver. Wil minimaal 10 kilo afvallen.
    Ga morgenochtend even wegen voor mijn precieze gewicht.

Kijken jullie echt naar calorieen of hoe doen jullie het?
    Ik vind het wel lastig hoor, omdat mijn man (en ik ook) echte lekkerbekken zijn, dus lekker koekje bij de koffie, of bij de film wat chips e.d.
    En ja nu komt straks de kerst er aan en wil gewoon voor die tijd wat er af hebben.

Ik heb al eens shakes gedaan, en ik dacht misschien om 1 maaltijd met een shake te gaan vervangen. En de rest gewoon goed opletten wat ik eet. En ja vaker tussendoor eten, en ik moet vooral op letten dat ik meer drink!

Vanmorgen heb ik een schaaltje vanilleyoghurt met cruesli op en een kop thee.
    Ik eet zo even een mandarijn denk ik en ik ga weer wat drinken.
    Dan ga ik pizza eten (moet vanavond werken)
    Dan eet ik vanavond brood.

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Charise, welkom!
    Ik gebruik caloriechecker.nl, hierop vul ik per dag in wat ik van plan ben te gaan eten en bereken ik de hoeveelheid calorieën. Mocht ik er meer dan 1300 op hebben staan, schrap ik wat in de lijst en doe er iets met minder calorieën voor in de plaats.
    Ik probeer zelf ook elke dag 2 tussendoortjes te nemen. Of een plak ontbijtkoek, een stuk fruit oid... Het is wel belangrijk om voldoende tussendoor te eten en om genoeg water te drinken.
    Succes in elk geval! Het geeft mij veel houvast om hier mee te praten maar ook de caloriechecker vind ik ideaal.
    Daarbij meer gaan bewegen. Ik ben nu fanatieker gaan sporten, namelijk 3 keer in de week en elke keer proberen de grens te verleggen en conditie op te bouwen.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik gebruik ook chaloriechecker idd, kwam chili con carne gewoon tegen dus wel fijn, neem 250 gram. kom vandaag in totaal op 1181 uit, dat is al met s'avonds nog iets bij de thee.

15. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Zo dag 4 en ik voel me heerlijk!! Had niet verwacht dat ik zo lekker in me vel zou gaan zitten. Ben nog maar net bezig met afvallen ik voel me gewoon kiplekker. Normaal als ik snel snel moet ben ik al buiten adem enz. Nu heb ik helemaal nergens last van moest net ook even snel snel en ik kon gewoon lopen en praten tegelijk zonder buiten adem te zijn. Voel me verder ook kip lekker. Heb er echt zin in. Me kast ligt vol met snoep vooral voor sint maarten daar moet ik wel even mee oppassen maar voor de rest heb ik helemaal geen trek in snaaierij, nee ik wil lekker afvallen haha. Hoop dat ik me zo blijf voelen dan blijft de stimulans er ook wel!!

16. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Leuk dat ik mee mag schrijven!

Ik heb vandaag dan vanmorgen een schaaltje cruesli met vanilleyoghurt op en een kop thee.
    Geen tussendoortje op.
    Middageten: 3 crackers + sneetje ontbijtkoek, 20+ smeerkaas, light jam en appelstroop. & Thee
    Vanavond eet ik een maaltijdsalade en een kommetje soep.
    Ook ga ik nog 2 mandarijnen + een appel eten.
    Ik heb een flesje water gekocht (0,75ml) die moet nog minimaal op. En drink nog wat koffie en thee.

Ik fiets altijd naar mijn werk 20-30 minuten per dag.
    Ook loop ik veel op werk, werk in de zorg. Toch wil ik ook gaan hardlopen en gaan sporten!

17. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zuid-Holland
    Oh die caloriechecker, ik wou me daar inschrijven maar het formulier verstuurd niet :S
    Heb wel even wat ingevuld en kom nu uit op iets van 500 calorien, maar nog niet alles staat er in (zoals de cruesli en ontbijtkoek e.d.)

18. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

500 is wel weinig meid, zal wel wat meer gaan eten. En je kan op caloriechecker ook gewoon invullen per product dan kom je er ook wel, je hoeft niet perse ingeschreven te staan. Sta ik wel maar de ene dag doe ik het via me ingeschreven pagina de andere dag gewoon via product. Ik zit vandaag op zo 1200 misschien net iets meer....bevalt me ook zeker wel!

19. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Channie: Welkom en succes met afvallen!

@ Sitalita: Super dat het afvallen zo goed gaat!

@ Charise: Welkom en succes met afvallen! Ik tel inderdaad calorieën. Dat werkt voor mij het beste. (hetzelfde verhaaltje als bij sitalita)

@ Shania Naomi: Fijn dat het zo goed gaat en je zo gemotiveerd bent!

Hier een lieve weegschaal. 4 ons eraf! :D

Voel me vandaag niet lekker. Ik kan het niet echt uitleggen. Geen eetlust, lamlendig, geen energie… Vanavond lekker op tijd naar bed en hardlopen sta ik ook maar een keer over. Hopelijk na een nacht goed slapen morgen weer beter.

Qua eten gaat het nog steeds goed.

Mijn menu vandaag:
    O: 2 plakjes ontbijtkoek minder suiker
    1 beker optimel drink

T: 1 banaan

L: 3 meergranenboterhammen met;
    37 gram 20+ kaas
    20 gram ham
    2 mandarijnen

T: 150 gram rauwe wortels

A: 150 gram zilvervliesrijst
    250 gram sausmengsel (kipfilet/chickentonightsaus/groenten)

Totaal van 1174 kcal

Liefs

20. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hoi Meiden,
    Bedankt voor het lieve warme welkom terug weer. Ik ga nu eerst even bijlezen want heb de laatste dagen echt geen tijd gehad. Heb jullie nu al ( na 1 bericht whoehahaha ) verwaarloosd....
    tot zo...

Deel Deze Pagina