10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Cherie: waar kan ik dat lijstje invullen dan?
    @ Ons kleintje: Ik ben volgens mij niet in een ander afvaltopic...

Ik ga geen dieet doen maar gezond eten. Ik weet dat dat voor mij in combinatie met meer bewegen/sporten genoeg is om af te vallen. Ik wil graag zo snel mogelijk afvallen maar realiseer me heel goed dat ik vooral gezond moet zijn. Daarom geen dieet dus. Ik kan niet "plotseling" zwanger worden aangezien ik geen man heb maar een bekende donor. Dat is dan weer een voordeel, haha!!
    De komende 6 weken moet ik vooral zo veel sporten en verder gaan met het gezonder eten.

Vandaag:
    Niet naar de sportschool door heftige hoofdpijn.
    0: 1 boterham met zoet beleg
    l: 1 boterham met zoet beleg
    1 banaan 1 peer
    t: magere kwark
    tomatensoep
    en toen onverwacht uit eten: uitgenodigd om iets belangrijks te vieren: Halve pizza en brood met kruidenboter....
    Ach als je bedenkt dat ik normaal een hele pizza makkelijk weg werk en er ook nog alcohol bij zou drinken waardoor ik nog meer trek kreeg.....tja...

Vind het heel fijn dat jullie je gewicht enzo gewoon melden, dan kan ik dat ook doen...oeps...

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1422 Ons Kleintje, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2012
    @kaatje, Oke! dacht dat ik je ergens van kende.
    ik zag je menulijst..
    de boosdoener van hoofdpijn kan (witte) suiker zijn.
    Mijn oudste heeft erg lang last van oorpijn gehad, oorzaak: suiker.
    Ik merk dat nu ik zelf geen suiker meer neem, ik er ook geen behoefte meer aan heb. eigenlijk maakt vooral suiker je verslaafd. ik zou zeggen, probeer het eens.
    Maar verder: Goed bezig lijkt me! ook al zou je overal de helft van nemen, dat scheelt dan toch maar weer!

@Hier: vanochtend 72,1, iets minder al dus. Wel balen dat ik nu ineens weer meer weeg, jakkes. Kan me de ongemotiveerdheid bij niet afvallen erg goed voorstellen. Mijn schoonzus woog eerder ook iets van 75 en die is door overal de helft van te nemen naar de 60 gegaan, zucht!!!!! wauwie. Nu kreeg ik al haar oude kleding dus dat was fijn, maar ik zou liever mijn eigen oude kleertjes weer aankunnen. :) Die broek waar ik het laatst over had was een Rosner. Ik pas hem helaas nog niet, nog een kledingmaat eraf, dus 4 kilo.
    Gisteravond toch maar 2x 4 toastjes gehad en 2 la vache qui rit.. ik kon me niet inhouden. Kan beter vroeg op bed, dan ga ik ook niet lopen snaaien.

@all zet hem op vandaag!!

3. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Kaatje, sorry, dat wist ik niet! Ik denk dat je manier van afvallen heel goed is. Je bent al 8 kilo kwijt, hoe lang heb je daar over gedaan?

Onskleintje, lastig he, als je even niet afvalt. Ik val heel moeilijk af. Daarom heb ik over die 15 kilo die eraf is ook 1,5 jaar gedaan. Minder dan een kilo per maand. Maar nu sta ik al een tijd stil. Dat motiveert niet nee.

Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik volgende week een halve kilo kwijt ben (vrijdat) ik een nieuwe spijkerbroek mag kopen. Die ik nu aan heb zit niet zo mooi. Ik ben benieuwd en ik heb wel even zoiets nodig anders ga ik het echt niet trekken!

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier zelfs een kilo zwaarder maar ongi dus waarschijnlijk vocht.. .. de aanhouder wint?

meiden jullie gaan verder goed.
    balen dat het ook bij jouw wat langzamer gaat ons kleintje..:(

hahaha das nog eens een goede motivatie henkie!!! go for it girl?
    hoe was je etentje gister?

1 pagina terug staat het lijstje dacht ik kaatje?
    zal zo eens kijken.

RUUUUUUUUUN!!! WAAR BEN JE? NIET STIEKEM SNOEPEN HE!??! :D:D:D:D

hoe is het met iris en zijzei? en wie mis ik nog suus?
    chivay hoe gaat het meid?
    ik mis er nog meer...
    meiden kom op!

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ons kleintje (1.68 m) - 76+ kg - modifast + gezond en weinig eten - 71,9 kg - streef: 65
    cherie (1.67 m) - 77.3 kg - 1200 cal 75,6 kg - modifast - 73,6 kg - streef- (1e) 65 kg
    henkiepenkie - 67,5 kg - 1200 kcal, 1 dag p week 2000 - 67,5 kg - streef: 65
    troelala (1.63 m)97.7 kg - cambrige/Modifast - 95.5 kg - streef: 85 kg.
    babystew (1.84 m) - 85 kg - gezond eten - 81 kg - streef: 70 kg
    suus (1.73 m) - 82,3 kg - cambridge - 72,9 kg - streef: 72 (maar liever nog iets lager)
    chivay (1.63 m) - 65.1kg - gezond eten - 62.8 kg streef: 57 kg
    zijzei (1.83 m) - 125.7 kg - gezond eten - 119 kg - streef: 85 kg (tussendoel mei 100)
    iris89 (1.62 m) - 107.8 kg - cambridge - 97.8 kg - streef:65 kg
    rund (1.69 m) - 92 kg - modifast - 79.9 kg - streef: 60 kg

babystew hoe is het met jou dan?

6. Henkiepenkie

Nee he Cherie, wat balen!!!! Gatsie!

Het was niet wat we er van verwacht hadden. Het eten was op zich wel oke, maar daar was ook alles mee gedaan. Maar het personeel en vooral de eigenaresse was echt super ONvriendelijk. Ze katte onze tafelgenoten gewoon af om een fout (verkeerd gerecht gegeven) die ze zelf maakte. En niet omruilen he. Maar het was verder erg gezellig. Ik heb veel te veel gegeten! Niet gewogen, dat doe ik volgende week vrijdag. Ik hou het spannend!

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    he jammer zeg! toch wel stom hoor! hun maken die fout. klantvriendelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken.. :cool:

ach ja joh.. ik ga gewoon door henkie! donderdag ben ik 1 kilo lichter ;)

8. Henkiepenkie

Afgesproken! En als je het niet bent moet je van mij tien rondjes om je huis rennen :p

Tsja, tis wel triest. Maar ik ga er gewoon niet zo snel weer heen. Ik heb daar ook wel eens vergaderingen en dat is altijd keurig geregeld. Dan zijn ze ook wat vriendelijker. Maar we hebben genoeg restaurants hier, dus ik ga gewoon naar een ander.

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hahahah dan ben ik wel ff bezig :D
    het moet gewoon. denk dat ik vandaag een dagje shake met fruit en verder niks. gewoon 2 shakes en een appel of zo....

weet het anders ook niet meer :(

wil nu eindelijk wel eens die 72 zien want zo schiet het ook niet op. dan maar drastische maatregelen.

gister nog wel veel in huis gedaan..

10. Henkiepenkie

Niet te drastisch he! Uiteindelijk komt het, echt waar! Ik val dan niet zo moeilijk af als jij, maar makkelijk gaat het ook niet. In een week 4 kilo erbij, en dan denk ik, nou volgende week weer eraf. Niet dus, daar ben ik 4 weken mee bezig. Maar je komt er!

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wil dat ook alleen vandaag doen. want verder hou ik vandaag een lui lekker dagje:D
    en dan morgen weer verder zien hoor. maar goed ik ben nu ook al 2mnd behoorlijk streng bezig en (officieel vandaag 3) pas 4 kilo kwijt.. nu ben ik blij dat die weg zijn daar niet van. maar zo kom ik niet naar mijn streven! :mad:... maar goed hoop ook op wat mooier weer. kan ik weer iets meer wandelen.;)

12. Henkiepenkie

Ja, dat is zo! Ik denk dat je je streef bij moet stellen (sorry) Je doet zo vreselijk je best maar bent steeds teleurgesteld. Je lichaam werkt niet mee en je doet er alles aan. Denk je dat je kunt accepteren als je het niet haalt?

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ja hoor. want ik ga gewoon door. vroeg of laat ga ik het halen. maar voor nu wil ik gewoon ff een stand bij zetten. ;)
    misschien dat ik straks maar een keer ga sporten:D
    :p
    ik vind het jammer vroeger zou ik er echt down van zijn. dat ben ik niet. vind het jammer maar het is niet anders. ik weet niet hoe het komt maar aan de andere kant ga ik gewoon door dus.

14. Henkiepenkie

Oke, dat klinkt gezond! Gewoon doorgaan inderdaad.

Bij mij is het trouwens ook moeilijker door die eetbuien natuurlijk. Gaat het de hele week goed, gebeurd er weer iets en dan is die dag verpest. (heb er wel therapie voor gehad, maar dit speelt al sinds ik twaalf ben) Maar over het algemeen gaat het nu veel beter. Ik heb geen vreetweken meer, eerder vreetuurtjes.

He, horen jullie dat ook? Henkiepenkie, eet mij op! Eet mij op! Het komt vanuit een kast. Ik open de kast en zeg: Nee joh, ik heb jou voor de visite gekocht! Ik ga weer verder met afwassen. Nu weer: Henkiepenkie, eet mij op! Toe nou joh, je woont dichtbij de super, haal gewoon een van mijn broertjes voor die visite. Nu ben ik strenger: Nee, chocoladereep, ik heb het al gezegd ik eet je niet op. Hij blijft zeuren dat kreng. Ik ga maar douchen denk ik.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ga maar douchen hahaha dan is hij zo stil. ik heb het niet in huis dus kan het niet roepen. tis alleen zo dat als ik dan visite krijg ik wat moet maken of niks heb:D ja das minder. maar toe maar zelfbescherming!! hahaha. door dat ik het weet zoek ik ook niet.

maar anders hoor ik ook de hele dag eet mij eet mij eet mij eet mij! :D:D:D:D
    Eerlijk gezegd haal ik er ook niet meer de voldoening uit die ik eerder had. (gelukkig)

16. Ons Kleintje

haha leuk verhaal Henkie! hier heb ik al die krengen de deur uit gegooid en bezoek doet mee met lijnen ;):) Tsja het is jammer, maar zodra ik iets lekkers in huis heb dan gaat het op. Mijn man eet wel eens iets lekkers boven achter de pc en dan verstopt hij het ergens in huis (omdat ik het niet wil eten, maar het altijd toch opeet) hahaha dat gaat al jaren zo.. erg he!
    Ik heb ook wel meer tijd over, ben sneller klaar met eten en geniet ook meer van wat ik eet als ik eet.
    Jammer dat de kilos er niet binnen 1 dag af zijn maar ja.. is ook wel normaal denk ik.
    Wat balen dat je slechte service had Henkiepenkie, dat verpest het eten dan toch wel.
    Wij hebben bij van der Valk gegeten dus dat is altijd top bediening.:p:D
    Vind het nu wel moeilijker dan voor het lekkere etentje om niet te gaan lopen snaaien. Afkicken van de dame blanche denk ik.. Ik had eigenlijk een koffie na moeten nemen achteraf (omdat het suiker was)..stom.
    Toen ik laatst op een verjaardag was dacht ik ook, je hebt 3 minuten plezier van een gebakje en dan daarna dagen spijt. Dat weegt niet tegen elkaar op.

Dus gewoon weggooien die reep, of weggeven aan de buren ofzo!

@cherie wat balen dat je bent aangekomen! Jeemig. knap dat je het wel blijft volhouden! in de zomer zijn wij echt megaslank dames!

Meten jullie wel eens je buikomtrek? ik probeer het wel eens maar ik kom steeds op een ander getal uit. Hoe moet je dat meten? en hoe strak moet het lintje?
    Als iemand het uit kan leggen kunnen we misschien eens meten, volgens mij schelen wij niet zoveel Cherie en Henkiepenkie!

17. Ons Kleintje

#1437 Ons Kleintje, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2012
    ik zat net even te googlen en ik kwam op een site uit:
    FAQ | SuikerWijzer
    best wel interessant, dat doe ik dus nu ook sinds 3 weken, niet zo extreem als die mensen van de site, die eten bijv geen vleeswaren.. dat doe ik dus wel. Ik eet gewoon niets meer van suiker waar het er dik bovenop ligt zoals jam, hagelslag en pasta, geen suiker en koekjes en toetjes met veel suiker, vanilleyoghurt eet ik dus wel.

18. Henkiepenkie

Hee wat grappig Onskleintje, die site lees ik ook vaak. Ik maak er ook wel eens recepten van. Laatst heb ik de appeltaart zonder suiker gemaakt. Was veel te droog. Te veel deeg zeg maar.
    Verder is mijn doel het een beetje te doen zoals jij, maar ik ga nog wel eens de fout in met cruesli. Dat vind ik zooooo lekker! Ik ga zo mijn kast opruimen en weg doen wat slecht is. Ja, ik doe het!

Dat meten: Als je een meetlint tegen de muur plakt, verticaal. Meet dan elke keer op dezelfde hoogte, niet heel strak. Zo doen ze het op de sportschool! Mijn buikomtrek is te hoog, ik geloof 90 cm.

19. Henkiepenkie

O ja, ik eet wel appelstroop en soms jam. Jam dan wel het liefst zelfgemaakt. Eigenlijk gewoon gepureerde aardbeien met een scheutje citroensap.

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik pak voor mijn buik omtrek altijd mijn smalste punt en die er glad om heen zeg maar. niet strak. ik dacht dat het om je navel moest. eigenlijk moet ik eens nakijken

bij mij zit voornamelijk alles om mijn kont!:D

Deel Deze Pagina