10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door butterfly24, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Bij mij een stukje hoger! Haha. Een broek is bij mijn kont te wijd en bij mijn buik strak, ik lijkt vaak net een bouwvakker!

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik heb er voor gekozen om toch met het avond eten mee te eten. kip kerrie madras (met veeeeeel groenten) en gewoon niet zo veel rijst.

ik zie het wel. als ik het op kan brengen doe ik dat maar anders niet ;)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1443 Ons Kleintje, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2012
    @cherie, misschien werkt het voor jou ook wel beter om savonds gewoon met de pot mee te eten, en dan gewoon niet teveel.
    Anders gaat je lijf op spaarstand, denk ik. Uiteindelijk is het misschien ook niet zo gezond om zo lang te modifasten. Hoop dat het lekker was!

@Henkiepenkie nou wat leuk! grappig dat jij dat ook leest!:) heb er vanmiddag een uur op zitten rondkijken, zulke leuke interessante weetjes. Lekker motiverend ook!
    :) Dus jij bent een bouwvakker:p

Hier zat vooral veel op mijn buik, nu buik en taille, kont is goed:)
    Hier heerlijk gegeten!
    witlofsalade met feta, olijven en peer, dressing (olijfonaise, azijn, olijfolie) doe ik tegenwoordig apart. Dat is ook nog eens veel lekkerder en ik gebruik nu veel minder ervan. Het went gewoon! gek he.
    Ik heb allemaal bakjes op tafel gezet met tomaat, wortel en komkommer. Iedereen eet ervan, fijn! Aardappelschijfjes gebakken met tomaat en champignons, en oregano. Echt lekker!!!!!!!!
    Jammer dat er doorheen gehuild werd, maar ja..

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Overdag kwam ik nooit aan zoveel calorieen. trouwens volgen mij over het algeheel niet..... de laatste paar maanden wel wat meer dan was geweest maar goed niet ernstig.

Het is bij mij meer het avondeten en s'avonds snaaien waar ik de mist in wil gaan. dus vandaar de keus om t zo te doen.

ik heb net mijn omvang gemeten. over mijn navel zit ik op 90
    en in mijn taille (smalste punt 80)

en nu zit ik terug te kijken en ben inmiddels
    van mijn taille 2cm kwijt mijn heupomvang 4!!! mijn bovenbenen 3,5 mijn kuiten 0,5 en mijn bovenarmen 1!!

wow... dus ik ben totaal misschien (maar) 4 kilo kwijt maar wel 16cm!!!:$:$:$:$:$:$

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nagelezen dat je taille meten wel om het slankste deel van je buik gaat. dus niet zo zeer over de navel (tenzij dat je slankste deel is ;))
    mijn taille is dus in princiepe goed. maar mag van mij nog wel wat af.

6. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben wel eens bij een dietiste geweest en die zei toen ook dat ik te weinig at om af te vallen. Dat heb ik al meer van vrouwen gehoord hoor. Je moet er echt voor zorgen dat je stofwisseling op gang blijft anders kun je steeds minder eten en val je niet meer af. Hoe je het weer op gang moet krijgen weet ik niet?!?
    Ik denk wel dat het voor mij anders ligt. Ik ben echt véél te zwaar, het gaat niet om die twintig kilo alleen maar wel 40 misschien....Dan gaat afvallen in het begin echt gemakkelijker, sorry!!
    Ik heb wel heel erg dat als ik iets niet mag, bij voorbeeld koolhydraten ofzo, dat ik dat dan meteen echt MOET hebben, haha. Dat doe ik dus niet meer!! Ik mag gewoon alles eten maar dan normaal! Ik eet gezond en haal geen enkel snoep in huis. Fruit en groente mag ik onbeperkt en veel water drinken. Verder zorg ik ervoor dat ik lekker kook. Recepten zoeken vind ik wel een kunst! Ik kijk vaak op AH.nl Daar kun je ook caloriearm als optie nemen...En vooral bezig blijven maar als je een kleintje hebt zoals jullie, wil dat wel denk ik, haha!!
    Ik heb geen weegschaal in huis en op de sportschool is ie stuk, grrrr. Kan me morgen wel weer wegen daar, hoop ik...dus dan zal ik het lijstje invullen!

groetjes, Kaatje

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    ons kleintje (1.68 m) - 76+ kg - modifast + gezond en weinig eten - 71,9 kg - streef: 65
    cherie (1.67 m) - 77.3 kg - 1200 cal 75,6 kg - modifast - 73,6 kg - streef- (1e) 65 kg
    henkiepenkie - 67,5 kg - 1200 kcal, 1 dag p week 2000 - 67,5 kg - streef: 65
    troelala (1.63 m)97.7 kg - cambrige/Modifast - 95.5 kg - streef: 85 kg.
    babystew (1.84 m) - 85 kg - gezond eten - 81 kg - streef: 70 kg
    suus (1.73 m) - 82,3 kg - cambridge - 72,2 kg - streef: 72 (maar liever nog iets lager)
    chivay (1.63 m) - 65.1kg - gezond eten - 62.8 kg streef: 57 kg
    zijzei (1.83 m) - 125.7 kg - gezond eten - 119 kg - streef: 85 kg (tussendoel mei 100)
    iris89 (1.62 m) - 107.8 kg - cambridge - 97.8 kg - streef:65 kg
    rund (1.69 m) - 92 kg - modifast - 79.9 kg - streef: 60 kg

eerste week opbouw zit erop en ben zelfs deze week nog 1,4 kilo afgevallen! Vandaag "gezondigt" en paar patatjes gegeten maar voor de rest volgens op/afbouw schema. Pas mijn broeken weer van voor mijn zwangerschap. Zo blij, en zelfs iets wijder dan ze net voor zwanger worden zaten. Dus gaat goed!!! Morgen verjaardag, dus de verleidingen weerstaan. slaap lekker allemaal

8. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    He gadverdamme ik heb gezondigt... Voel me waardeloos. :( Niet veel hoor, heel klein stukje stokbrood met kruidenboter uit de oven... Kon t niet laten. stikte van de trek.

Nu heb ik *heel slecht, ik weet t* mijn lichte avondmaaltijd van vanavond overgeslagen (zit in mn stopweek zoals ik al eerder schreef), gewoon vergeten..Ben er immers niet aan gewend...zoooo stom van me!!!! :x

Nou goed ik heb daarna dus maar snel ff een paar cherry tomaatjes gegeten... toch wat gegeten maar wel gezond...Hopelijk verdwijnt dat stukje brood heeeeeel snel weer uit mn lichaam... ;)

...Nou niet zo'n positief bericht dus. :( Ik hoop niet dat ik er al te veel voor hoef te boeten qua aankomen....

9. Ons Kleintje

@Iris, zolang je het maar weer oppakt is er niets aan hand!

Omtrek van mijn buik bij mijn navel is nu 95 cm, die was 3 weken geleden 100 cm :$ best veel eraf
    en smalste deel is nu 81 cm. Is niet eens zo slecht geloof ik. rest heb ik niet gemeten, smalste deel heb ik vooraf niet gemeten.

Vanochtend woog ik 72,0 kilo. wat ik woog voor het etentje donderdag weeg ik nu nog niet. Maar ik merk wel dat mijn figuur nogsteeds vele malen beter is. Dat wil ik zo houden en het liefst nog een heel eind eraf. Maar dat hoeft wat mij betreft niet deze maand nog, maar wel voor de zomer wil ik het voor elkaar hebben.

Dames, ik zit te denken over minder streng gaan lijnen. Of nou ja hoe moet je het noemen? Ik ben bang mijn stofwisseling te verkloten zoals Kaatje zegt, en wat ik nu ook een beetje merk bij Cherie (sorry Cherie, correct me if i`m wrong), wat ik van je hoor is dat je zo weinig eet en dat het afvallen heel langzaam gaat.

Daarom ga ik vanaf nu proberen iets meer te eten, zo rond de 1500/1600 maar dat vindt ik een beetje moeilijk. Wat is nou een gezond menu? zodat ik een beetje ga afvallen, ongeveer 2 kilo per maand ofzo.

Streven is:
    geen suiker, niet snoepen/ snaaien. bij mij helpt ook vroeg op bed gaan. Als ik moe ben ga ik snaaien.
    veel water thee koffie drinken,
    niet TE veel eten en ook niet te weinig, dus een klein beetje afvallen.

Help! tips/ voorbeeld menus zijn welkom!

10. Ons Kleintje

ons kleintje (1.68 m) - 76+ kg - modifast + gezond en weinig eten - 72.0 kg - streef: 65
    cherie (1.67 m) - 77.3 kg - 1200 cal 75,6 kg - modifast - 73,6 kg - streef- (1e) 65 kg
    suus (1.73 m) - 82,3 kg - cambridge - 72,2 kg - streef: 72 (maar liever nog iets lager)
    zijzei (1.83 m) - 125.7 kg - gezond eten - 119 kg - streef: 85 kg (tussendoel mei 100)

Goed gedaan suus!

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ons kleintje, misschien overstappen op GOK, Grip Op Koolhydraten! Kijk maar eens op google!

xx

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ons kleintje (1.68 m) - 76+ kg - modifast + gezond en weinig eten - 71,9 kg - streef: 65
    cherie (1.67 m) - 77.3 kg - 1200 cal 75,6 kg - modifast - 73,2 kg - streef- (1e) 65 kg

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Yeah!!! er is toch eindelijk wat af! aanhouder wint! hoop dat ik nu weer verder kan zakken.

jongens kijk aub niet te veel naar mij... ik ben een slecht voorbeeld :D

we gaan gewoon door.

RUUUN!! waar ben je nu?

14. Henkiepenkie

Cherie!!!!!!!!! Joehoe! :D:D:D Je bent helemaal geen slecht voorbeeld. Je gaat zelfs door als je NIET afvalt! En nu ben je beloond. Ik zei het toch, ik zei het toch ;)

Ons Kleintje, ik hou de lijst van het voedingscentrum aan. Soms is het wel meer dan 1200 calorieen. Dat moet ik in het lijstje eigenlijk even veranderen. Maar voor mij werkt dit wel. Alleen is het verschil tussen goed en fout (te veel) zo klein. Dat is wel iets om bij stil te staan misschien.

Suus, goed bezig (nog steeds :))

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ok qua doorzetten ben ik misschien een goed voorbeeld maar mijn lijf is een slecht voorbeeld qua afvallen hahahaha. nu mag ik niet klagen er zijn er toch 4 af! joehoe!!! nu de rest nog hahaah. wil ik naar mijn uiteindelijke streef heb ik nog een lange weg te gaan. maar ik ga eerst naar mijn eerste doel. 58 zou mijn uiteindelijke doel zijn. (als ik wil iig)

16. Henkiepenkie

En daar gaat het om, doorzetten! Maar dan heb je een BMI van 20,5! Het lijkt me een hele strijd voor jou om daar te komen!

17. Ons Kleintje

:$ 58!!!! men.
    dat woog ik toen ik 20 was ofzo :) oh dat is niet eens zo heel lang geleden. wat was ik slank en toen was ik al ontevreden, wat erg!

Ik zie wel wat ik ga doen
    Menu van vandaag was:
    -shake, 500 ml water
    -koffie, water, kiwi
    -eummm roggebroodje met kaas haha ik ga jullie hier niet de ogen uitsteken, of wel? :p
    Hoor ik hier nu nog wel? ik wil nogsteeds afvallen maar dan dus minder streng.. tsja het is net hoe je het bekijkt.. ik ben wel streng in suiker en tussendoortjes moeten gezond zijn.

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nee dan heb ik volgens internet een bmi van 21

het hoeft ook niet binnen 1 jaar hoor:D we zien wel

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nee hoor je steekt mijn ogen niet uit ons kleintje! ;) prima toch. ik wilde eigenlijk op 1 mrt 70 wegen (in de hoop dat dat zou lukken met die shakes.. BUMMER!!! hhahaha) maar goed dan wilde ik het ook rustiger aan gaan doen.
    nu ga ik voorlopig maar gewoon zo door. we zien wel.

ik ben ook al blij met 62 hoor. dat was ik voor een paar jaar terug.. ooo wat vond ik mezelf slank!!! en nu nog als ik foto's terug kijk! ik was prachtig:D

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zal ook ff mijn menu plaatsten.

shake (nu ongeveer:D) denk tussen de middag veel drinken en bouillon. vanavond denk ik op tijd eten en ik ga lasagna maken (rode saus) wel met de bechamelsaus erop.
    En daar eet ik een klein stukje van ;) (heb ik zojuist besloten :p)
    sowieso mag ik dan nog bouillonnetje tussen door. en misschien nog een crackertje of zo

Deel Deze Pagina