10 kilo afvallen... wie doet er mee? STRENGE VARIANT deel 1

Discussion in 'Algemene clubs' started by butterfly24, Nov 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Cherie, ik ga nog steeds kijken voor die taartspulletjes hoor! :)
    Ik vergeet het steeds, dan denk ik eraan ligt mijn dochter weer op bed.

Ik heb een dochter van 20 maanden. Verder ook nog een heel lieve man :D. En nog wat, ik ben a-sportief maar ik doe alsof ik het leuk vind om te sporten. Ik ga dus vaak. (4 keer per week nu) Verder werk ik 2,5 dag per week. Binnenkort 3,5 dag. En af en toe maak ik dus taarten, maar de laatste tijd wat minder. Dat was het wel zo'n beetje.

Mijn gewicht is gelijk gebleven. Grrr!! Die weight care is te weinig in combinatie met sport, ik ga meer eten.

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Het probleem wat ik had met de kant en klaar shakes is dat er veeel te veel koolhydraten in zaten.
    super henkie al dat gesport.. ik wil ook wel. maar zou even niet weten hoe want ik ben s'avonds veel te moe

3. Henkiepenkie

Ik kan het me voorstellen! Ik ben ook steeds erg moe, vervelend he! Ik weet dat ik gezonder moet eten, dat helpt. Ik kan me er maar niet toe zetten! Er zitten onwijs veel koolhydraten in, bijna 30 gram per shake! Maar goed, ik laat dat voor nu even rusten. Woensdagavond was ik zooooo moe! Ik had kies en oorpijn maar ik moest wel, ik had die afspraak gemaakt om te sporten. Anders was ik zeker niet gegaan hoor! En op de een of andere manier krijg ik daar wel een voldaan gevoel van. Iets waar ik trots op ben, ook al heb ik die dag niet heel netjes gegeten bijvoorbeeld.

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Lekker volhouden dan! tis toch ook bijna niet te doen die shakes! ik viel wel af op die poeders maar die krijg ik echt niet weg.
    Nu pannekoekjes gemaakt maar met mascarpone. dan wordt hij wel te dun. maar met zalm rucola en kruidenkaas belegd. en een selderij stengel erbij (minder maar wil wat meer vocht kwijt) en tis groente:D
    zat na 1 pannenkoek al bomvol (had er 2 op elkaar gelegd maar heb een halve op) kreeg niet meer weg.
    Dus kijk dat ik van de rest van t mengsel een quiche of zo kan maken met prei en spek.

5. Henkiepenkie

Dat klinkt lekker, Cherie! Die poeders vind ik ook zooooo vies. Bijna geen smaak en heel romig, vettig. Bah!

Troelala, hoe is het met je? En hoe was het bij de consulente gisteren?

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

Apr 1, 2011
    1,612
    38
    48
    Hoi dames, was ik weer fftjes..
    Gaat nog steeds goed hier, heeel druk met werken..
    Morgenochtend ga ik overwerken.. Tis een beetje een gedoe met die shakes op mn werk. Werk veel nachtdiensten maar doe mn shakes overdag.. Gaat opzich wel goed:)

Heb van dat uurtje hardlopen veel spierpijn gehad, dat is nu weg dus als k morgen nog energie heb ga ik na mijn werk weer even hardlopen:)

7. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik meedoen met jullie? ik ben voor mijn doen veel te zwaar, ik woog voordat ik zwanger werd van de eerste 60 kilo, en nu ben ik 3 weken geleden echt begonnen met het roer omgooien, en toen woog ik 87.4 :) Heel erg, echt dramatisch vind ik. Ben er nu zo klaar mee, ik ben al afgevallen, maar ik laat het exact meten om de 6 tot 8 weken op de sportschool. Dan krijg ik meteen zo'n uitdraai. Ik ben nu wel een kilo of 2 a 3 kwijt.
    Ik ben 1.68 en wil minstens naar 70 kilo. Daarna zie ik verder of en hoe het haalbaar is, maar mijn eerste is echt 70 kilo, ik wil daarna wel minder maar niet meer meer wegen.
    Minimaal een totaal van 17.5 te gaan dus :) en liefst nog 5 kilo extra :)

Ons Kleintje (1.69 m) - 76+ kg - 1x daags modifast + gezond en 1600 cal eten - 69,1 kg - streef: 65 kg
    Cherie (1.67 m) - 77.3 kg - 1200 cal 75,6 kg - Atkins - 72,8 kg - streef - 65 kg
    Henkiepenkie
    - 67,5 kg - 1200 kcal, 1 dag p week 2000 - 67,5 kg - streef: 65 kg
    Troelala (1.63 m)
    - 97.7 kg - cambrige - 93.6 kg - streef: 63 kg
    Babystew (1.84 m) -
    85 kg - gezond eten - 80 kg - streef: 70 kg
    Suus (1.73 m) -
    82,3 kg - cambridge - 71,3 kg - streef: 72 kg
    Chivay (1.63 m) - 65.1kg - gezond eten - 62.8 kg streef: 57 kg
    Zijzei
    (1.83 m) - 125.7 kg - gezond eten - 117 kg - streef: 85 kg
    Iris89
    (1.62 m) - 107.8 kg - cambridge - 97.8 kg - streef: 65 kg
    Rundeeprunwild (1.69 m) -
    92 kg - modifast - 79.9 kg - streef: 60 kg
    Belle1981 (1.68)- 87.4- comb. weight care & gezond- streef: 70 kg.

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast een vraag: gebruiken jullie Stevia? te koop bij Etos o.a. is een suikervervanger. Ik heb het gekocht en man, dat is zoet!! maar, heel, heel weinig calorieen? wat eten jullie 's avonds als extra'tje? ik eet ene klein bakje fruit 'n fibre met magere melk.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#1909 Ons Kleintje, Mar 24, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 24, 2012
    @belle welkom!
    ik eet savonds een handje nootjes, of fruit of een cracker met smeerkaas. Als ik heel erg honger heb dan neem ik er 2 van, maar soms neem ik ook niets. Ik ga soms wel om 21.00 uur op bed dus dan is het makkelijk.
    Ik gebruik geen stevia, ik hoorde er ook slechte verhalen over dat de stevia bij de da drogist niet de echte stevia was, maar gedeeltelijk stevia? dit was op suikerwijzer.nl
    ik ken het verder niet..
    Ik gebruik gewoon geen suiker meer, helemaal geen suikerproducten en ook geen light (behalve mijn colalightblikje 1 x per dag) en sindsdien is het ook niet zo moeilijk meer om te lijnen.:)
    Veel succes met lijnen, 70 is een mooi en (nog belangrijker) een gezond gewicht voor iemand die net zo lang is als ik. Maar ik wil zelf nog iets minder, maar een goed streefgewicht is het wel.

@all:
    By the way ik woog vanochtend 69,0 (meer dan 3,5 jaar geleden dat ik dat woog, onder de 70........) pas al mijn broeken uit mijn kast, weer een nieuwe mijlpaal. Alle nog kleinere kleding vanochtend tevoorschijn gehaald, de kleine maatjes 38 zijn dat. daar heb ik ook nog wat zomerkleding van dus ben erg blij!!!!!!!!!!

10. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, geen idee van die Stevia. Het is van Cereal. Ik zal als deze op is (duurt lang want gebruik maar 1 keer per dag een half tot 1 theelepeltje, en drink 6 koppen thee denk ik.

Ja, 70 is mijn streven, nouja, eerst 80 en daarna 70 en als het haalbaar is nog 5 eraf ;) de manier van eten hou ik op deze manier denk ik wel vol. Eens zondigen zal wel gebeuren, patatje ofzo als we een dagje weg zijn, maar alleen als ik er enorm veel trek in heb. Ik voel me lichamelijk beter zo, veel minder last van mijn darmen, dus dat is ook een geluk nu. Alleen als ik fruit eet nogw eleens een opstandje in mijn buik, maar verder valt het mee.

Ik ben nu ruim 3 weken bezig en nog niet gezondigd. Ga vanavond ene tussendoortje nemen van weight care, soort chips van 95 kcal. Is minder dan een bordje fruit 'n fibre denk ik :)

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Hallo belle! welkom.
    Stevia heb ik geproefd maar ik vind het vies. ik gebruik gewoon natrena zoetstof in sommige gevallen. (mijn koffie bijv)

Hier goede dag vandaag lekker gewandeld en geshopt. Net gegeten. salade met zalm! (en wat van de pastasaus die manlief (vers) gemaakt had) hoop dat ik morgen eindelijk weer iets lichter ben... ik heb wel t gevoel dat ik afval maar vrij langzaam helaas.

Ons kleintje!! joehoe!! ik wilde dat ik dat gewicht had nu! :( super meid (ach loop maar ong 3,5 kilo achter whahahaha!)

hoe is het met de rest?

Troela?!

Henkie?

Run? nog hard gelopen?

Babystew?

Chivay ook al een tijd niet gezien?

Iris en suus?

Lekker genieten van t mooie weer allemaal?

12. Ons Kleintje

Dat is ook echt niet zoveel! 3,5 kilo! Misschien heb jij wel meer spieren als ik, ik beweeg amper op het moment!!

Zou iedereen op t terras zitten, jaloers!:):):p

13. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    denk t niet hoor! hahahaha ;) maar wel lief van je:D

denk t wel allemaal op terras! zaaalig!
    hoe is het met je jongste? kan je al iets meer naar buiten? de zomer komt er aan joh! hoop dat jullie heel gauw wat meer rust krijgen! (hij zou toch nog een scan krijgen)

14. Ons Kleintje

We zijn maandag naar het academisch ziekenhuis geweest en hij is helemaal gecheckt, andere zoontje ook. we waren dus bang dat hij spasme had (bedoel je dat met die scan?), maar hij heeft dat godzijdank niet. Hij draagt een corset en dat werkt hem tegen in zijn ontwikkeling. Gelukkig is iedereen tevreden en het gaat nu heel goed. We zitten nog wel steeds in isolatie, we houden ze binnen, en de andere 2 mogen ook niet in de buurt van kinderen komen, en bij hoge uitzondering mag de oudste eens mee naar de supermarkt. Het is vreemd leven zo, maar wel beter en ook met resultaat. Hij is in 8 weken tijd 1,5 kilo gegroeid en hij is 7 cm in lengte gegroeid, hij ziet er nu niet meer ziek uit. Dat is eigenlijk pas sinds 1 week.. eerder zag hij heel bleek en ingevallen met een doorzichtige huid met aders. Hij begint ook steeds meer op zijn identieke tweelingbroertje te lijken, alleen slag kleiner. Wat zullen we later een bekijks hebben! (hadden we al, maar nu ziet niemand ons)
    Kinderarts en chirurg vonden het een goede zet van ons, en adviezeren om nog even vol te houden tot na de lente, dat is nog wel even dus!
    We dachten dat hij nog aan zijn liesbreuk moest worden geopereerd maar dat wordt nu uitgesteld naar wanneer hij 4 jaar is. Ook al is dat een kleine operatie, ik ben ZO opgelucht! ik wil echt nooit meer een ziekenhuisopname, tenminste.... voorlopig kan het mij echt breken.

Ik heb mijn kledingkast uitgemest, moet ook wel als je 2 maten kwijt bent! ik heb zelfs dingen overgeslagen, perongeluk. Wat moet ik met al die kleren? Ik geef het maar weg aan mijn schoonzus die doet veel op de rommelmarkt. Zonde, maar ik wil het niet bewaren want dan is het te gemakkelijk om terug te vallen in een grotere maat en dat is wat ik juist niet wil!

15. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    AAAAAAAAah!!! dus iig eeen heeel hoop goed nieuws dus!! van de zomer loop jij slank en geweldig met je prachtige gezin en je mooie knullen! te pronken!!!
    echt je doet het voor een goed doel echt! super mama! en dan ook nog superslank uit de stijd komen! RESPECT!!

ik zat strak in mijn kleding en dat zit nu goed/ruim. dus we gaan nog ff door voor ik mijn kast kan uitmesten!;)

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier niet op het terras hoor vandaag. Ben niet buiten geweest :(

@Ons Kleintje: Wat een opluchting dat hij geen spasmes heeft en dat hij zoveel is aangekomen/gegroeid! Super!
    Snap heel goed wat je bedoeld met geen ziekenhuisopnames meer. Wat fijn dat hij pas met 4 jaar geopereerd hoeft te worden. Dan zal hij waarschijnlijk ook wel wat weerbaarder zijn? Waar is het corset voor?
    Super goed meid dat je onder de 70 zit!! Echt fantastisch :D En dat terwijl je de hele dag binnen zit met al het eten, echt top. Goed gedaan! Nog maar 4 kilo :)

Hier gaat het goed, heb de motivatie wel weer gevonden. Hoop heel binnenkort eindelijk die 79 te mogen zien. Kan me niet snel genoeg gaan! Wil eindelijk eens van die zwangerschapsbroeken af.

17. Ons Kleintje

bedankt, lieve reacties!

ik zit inderdaad bijna de hele dag binnen, maar nu het lekker weer is kunnen we ook de tuin in. Ik maak nu zelf schoon, hadden tot voor kort een schoonmaakster omdat het mij niet meer lukte.
    Babystew hij heeft een corset omdat hij eerder 2 buikbreuken had, 2 bulten darmen ter grootte van 2 halve tennisballen op zijn buik, aan weerskanten van het litteken op zijn buik van de hersteloperatie van zijn stoma en slijmfistel. Toen hij in nov geopereerd met ivm een beknelling, werd dit meteen hersteld omdat alles toch helemaal open moest. Toen hij met de kerst ziek werd en begon te hoesten, heeft hij alles kapot gehoest. En kwam 1 van de breuken weer terug (en de liesbreuk), nu in het mini, maar dat kan in korte tijd heel groot worden. De breukpoort wordt dan door hoesten of door huilen of gillen, poepen etc door de druk groter. Door tegendruk van het corset, wordt deze breukpoort niet groter en blijft de breuk dus klein. Wanneer we het corset consequent blijven gebruiken, dus 24 uur per dag, dan is er een kans dat wanneer hij gaat groeien, de darmen binnen boord blijven en hij niet geopereerd hoeft te worden. Misschien moet hij dus ook wel tzt hieraan worden geopereerd, dat weten we niet. Er zijn weinig babies met een corset, maar als je erop tijd bij bent heb je de beste resultaten. Omdat we er nu al 1 hadden liggen, en direct konden omdoen, hebben we de meeste kans van slagen.

De kilos vliegen eraf :$:( Snap er niets van. 68,7 weeg ik nu!
    misschien door minder stress dat ik het minder vasthoud?
    Ik ben ook gestopt met Modifast. Ik neem nu sochtends 2 crackers, bakje yoghurt met roosvice, of 2 plakjes ontbijtkoek.
    zal even aanpassen :)
    Oja we hebben amper lekker eten in huis, mijn man haalt dat niet meer zodat ik kan lijnen :) Lief he.

18. Ons Kleintje

:) lief!

19. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen :)
    Ons kleintje, jeetje, jij hebt een heel verhaal zeg. Hoe oud zijn je kinderen? ik heb weinig verstand van de dingen die je jongste mankeert maar het klinkt erg heftig, zeker dat je in isolatie moet blijven. Wordt hij zo snel ziek bijv.?

Ik val nu duidelijk eindelijk af. Leggings gaan wijder zitten, bh zit wat lekkerder...jee! Volgende week ga ik er weer bij sporten, kon de afgelopen 3 weken niet ivm. overbelaste kniebanden. Dan gaat het vast wel sneller!

Ik vind het zo dramatisch om nu geld uit te geven voor kleding omdat ik weet dat het over pakweg 6 weken gewoon te groot is, maar ik heb wel e.e.a. nodig. Hoe lossen jullie dat op?

Ik ben zo blij dat ik nu zonder moeite van de pizza's, Turkse pizza's, snoep, gebak, pepermunt, mellers af kan blijven, dat at ik echt teveel. Ik ben een enorme emotie en verveel eter en dat heb ik nu echt los moeten laten, ik wil echt weer slank zijn, dus opeens lukt het egwoon! er moest letterlijke en knop om en nu kost het me niet eens veel moeite? waarom kon dat dan niet eerder? ik ben vreselijk verslaafd geweest aan cola light (3 liter op een dag) en daar ben ik nu een half jaar vanaf. Ik drink nu afslankthee en water. Even een enorme gedragsverandering, maar alles went, dat is duidelijk.

Doei!

20. Ons Kleintje

Hoi de rest van het verhaal staat op een paar pagina`s terug.. ze zijn te vroeg geboren. de oudste is net 3 en tweeling is bijna 1 jaar oud.
    Goed van je dat de knop om is. ga zo door!!!!!!!!! 3 liter is wel veeeeeel :$:p wel lekker
    Ik heb nog erg veel kleding liggen van `vroeger`en die pas ik inmiddels gedeeltelijk. Maar lang niet alles is nog leuk, maar t lijkt wel of ik om de 2 weken nieuwe kleding gekocht heb haha! Ik ga gewoon door tot ik de maat heb die ik wil hebben en ik heb niets nieuws gekocht sinds ik ben begonnen met afvallen, dat is echt zonde! want die maten ga ik toch voorbij. Als ik mijn doel heb gehaald dan doe ik eerst rustig aan omdat ik natuurlijk ook op het gewicht moet blijven. Na een maand ga ik denk ik lekker shoppen voor 100 euro en dan langzaam mijn kledingkast wat vernieuwen/ opleuken:)

Share This Page