Alev.. als jij je er prima bij voelt.. Talia.. Wat is er mis gegaan?? *** Hier weer een goed dagje gehad..Maar goed dat ik zelf eten mee had genomen wat we aten niet bepaald gezond op het werk( gehandicapten zorg).. En morgen ook niet dus nog even snel langs de supermarkt geweest vanavond voor een blikje bruinebonensoep ( unox) en bruine afbakbroodjes.. Kan ik dan morgen meenemen naar mijn werk.. Vult goed, is lekker en qua caloriën binnen de 600.. Ga even een klein schaaltje lays baked pakken.. Mag nog wat snoepen.. Hoeveel calorien nemen jullie maximaal tot je?
Op t moment ben ik t nog niet echt aan t tellen, maar na het weekend wil ik dat wel gaan doen. Nu probeer ik gewoon even het snoepen te laten of zo min mogelijk. Ik weet dat ik me bij ongeveer 1400 cal me het lekkerste voel
Ik probeer tussen de 1400 en 1600 te zitten.. Minder is ook echt niet goed he?! En niet snoepen scheelt echt veel. Ik weet wat er in chocolade en koek zit maar zit soms schaamteloos 2 roze koeken naar binnen te werken.. Mijn god dan heb je de helft al binnen qua calorieen..
Erg he! van de week heb ik dus ook gewoon ongeneerd een hele chocolade letter op! En dan klagen dat de broeken niet passen Vanavond wel iets gezondigd hoor, net een beker warme chocomelk op(wel halfvolle) en een paar pepernoten
Ja, een hele chocoladeletter opeten en dan klagen.. Ben misselijk .. Halfvolle chocomelk valt toch wel mee.. Je moet je ook niet alles ontzeggen.. Ik ben echt gek op chips.. Dus ik mag elke avond een klein schaaltje chippies.. en de lays baked scheelt echt enorm met de reguliere chips.. En vooral de mediterain is erg lekker!
Hier is het helaas ook fout gegaan door verveling, morgen wat strenger dus.. Heb ook nog eens een etentje bij mijn schoonfamilie: geen idee wat er op tafel wordt gezet! Ik zal trouwens met vertraging posten omdat mijn macbook voor onderhoud weg is. Nu type ik heel irritant op mijn iPhone zie trouwens dat ik niet de enige ben die wat heeft gesnoept... Naja, we moeten nog in een goed ritme komen toch?
O ik kan echt niet veel minder eten als 1400 hoor! Ook ooit enthousiast het boek van SB gekocht, mens wat een hongedieet zeg! En dan beweren dat het geen crashdieet is, ja natuurlijk! 1000cal is volgens mij echt te weinig hoor Nou mijn verantwoord ontbijtje zit er weer in haha... Vanmiddag sinterklaas middag bij mijn schoonouders..zucht...hoop dat ik me een beetje in kan houden. Mijn schoonmoeder schotelt je dan vanalles voor, zet dan bijv stukjes amandelstaaf op tafel. En die kan ik bijna niet weerstaan!!! We eten daar savonds ook, gelukkig maakt ze gewoon een pan nasi, dus das dan weer niet zo erg he
Jammer voor de meiden die toch gesnoept hebben! Wendela.. Dan sta je je zelf toe om 1 stuk amandelstaaf/speculaas/handje pepernootjes te nemen en verder niets.. En dan gewoon lekker meeeten met de nasi! *** Hier ook het ontbijt op.. Waldkornbroodje met 30 + kaas.. Die waldkornbroodjes zijn zo lekker en vullen goed!
Ohhhh dat snoepen is hier ook zo'n drama! Ben zo ontzettend verslaafd aan snoep en chocola! En dan werk ik ook nog als vrijwilligster bij de kindertelefoon, waar ze ontzettend veel snoep hebben! Ik heb mezelf nu echt een verbod op snoep gegeven. Dat mag ik nu gewoon niet meer van mijzelf. Even helemaal een verbod op snoep. Ik bedoel: Als je wil stoppen met roken werkt het vaak ook averechts als je jezelf toch af en toe dat ene sigaretje toestaat. Wel hebben mijn man en ik afgesproken (mijn man doet ook mee, echt heel fijn!) dat we één keer per week op zijn vrije avond een fles rode wijn open trekken en een bakje nootjes (pistache/cashew etc.) of olijfjes oid erbij eten. Ik zie wat afvallen betreft wel op tegen de feestdagen (herkenbaar?). Ik heb nu weer even zo'n goede drive, ik wil er echt voor gaan.
Oh ja, al dat snoep. Wie heeft dat toch uit gevonden..:x. En vooral in deze tijd van het jaar. En bij ons op het werk krijgen we ook regelmatig iets. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet mag snoepen, en als er taart is (ook regelmatig), mag ik alleen een stukje aardbeien, kruimel-pudding of een appelflap. Want die vind ik het lekkerst. En als dat er niet bij zit, dan is het pech gehad voor moi! Gister trouwens niet gesnoept, terwijl ik toch de hele avond alleen thuis was. Chips kan ik ook regelmatig niet weerstaan. Maar Lays Baked is dus beter. Mmmm, mischien die een keer in huis halen. Of toch beter van niet... Ik had trouwens nog een paar vraagjes. Ik wil graag 'verantwoord' ontbijten, met bv een boterham met kipfilet. Maar ik vind daar toch zo weinig smaak aanzitten. Kan ik daar dan wat mosterd op doen (echte mosterd, dus geen mosterdsaus..). Of is dat erg slecht..?? En een boterham met een gekookt eitje..?? Sorry voor alle vragen, hier een echte lijn-leek..!!
Oh dames! Ik heb gisteren ook pepernoten gesnoept . Maar ik heb wel verder al mijn andere tussendoortjes laten staan. En vanmorgen weer een echo voor de eitjes en waarempel was er eentje 1,2 mm gegroeid! Dus het gaat de goede kant op . En mijn oude broek past weer! Jeej! Ik haal voor de rest ook geen snoep of lekkers meer in huis! Dan kan ik er ook niet van snoepen . Volhouden dames!
@Daan, wat goed zeg dat het eitje zo groot was al. Helemaal een goede motivatie om vol te houden! @Feestdagen, ja ik zie er ook enorm tegen op! Voordeel is, dat ik toch geen alcohol zal drinken(moet rijden)..dat zet ook zo aan he. En ik ga me ook niet enorm inhouden hoor met kerst, tuurlijk niet volproppen. Maar gewoon iets meer keus maken en niet blijven snoepen van alles wat op tafel staat. Maar het scheelt dat we t dit jaar niet bij mijn schoonouders thuis doen, maar bij mijn zwager en schoonzus. Die is ook niet zo van de overdaad. En de andere dag met mijn ouders en dan wordt t ook niet zo'n vreetfestijn. Maar oud en nieuw...tja..ik moet eerst werken tot een uur of 22.00, maar daarna ga ik dus echt wel oliebollen eten!!! @Ontbijt, ehm..je kan kipfilet evt ook opleuken met rauwkost. Tomaatje, komkommer, daaroverheen wat aromat ofzo. En er zijn zoveel dingen die verantwoord zijn voor op brood
Gelukkig houd ik me netjes aan het niet snoepen. Alleen snoep tomaatjes(en die zijn heerlijk) en komkommer en worteltjes. Gister ook goed gegeten. ontbijt. 2 volkoren boterhammen met huttenkase en komkommer 0.5 lt water Appel Tussendoor Peer 0.3 lt groene thee Lunch 3 volkoren boterhammen met tomaat en jonge kaas 1 beker halfvolle melk manderijntje Tussendoor Appel 0.5 lt water Avondeten Vers gemaakte groente soep (1 grote kom) cracker met huttenkase kom magere vruchtenyogurt 0.5 lt water 19uurtje Plak ontbijtkoek 0.3 lt groene thee En daarna niets meer gegeten. Gister avond 100 sit ups(doe ik al een tijdje en dat merk je ook goed) 120 steps 10 min arm training met gewichten. En doordat ik iedere dag train merk ik dat de spierpijn niet extreem wordt doordat ik de spieren blijf gebruiken. Vanmorgen weer goed gegeten. Ontbijt 3 volkoren boterhammen met light smeerkaas en filet american(is heel goed want weinig kc) Beker groene thee en beker halfvolle melk Nu een glas water van 0.3 lt en zometeen skeeleren..... Ik moet ook zeggen dat het me nog niet zwaar valt en dat ik me door zo goed te eten en te bewegen een stuk fitter voel en meer energie krijg.... En het geef echt niets hoor als je af en toe wat lekkers snackt als je er maar goed mee blijft bewegen en drinken drinken drinken
@Daan Wat gaaf! Dat geeft wel motivatie zeg!! Ik maak me niet zo druk om de feestdagen, gewoon niet bunkeren! pak ook ook gewoon een oliebol en een handje pepernoten... En wij gaan gourmetten met kerst, dus dan kan je zelf bepalen hoe gek je het wilt maken toch?
Volgens mij gaat het bij jullie ook erg goed als ik dat allemaal hoor van de sit-ups . Is toch niet helemaal aan mij besteed! Hihi. Ja, dit geeft zeker motivatie! Helemaal nu je resultaat ziet . Ben trots op mijn lichaam! Is het een idee om ons allemaal te wegen een keer en de vorderingen hier te typen?! Liefs
hoi hoi meissie waarom die je niet de buikoefeningen zijwaards en recht.. 3x15 keer ieders.. dat werkt erg goed zou echt niet te veel afvallen meissie dat is echt niet gezond voor je lichaam en weet je mensen moeten je ook kunnen nemen zo als je bent ik ben mooi zo als ik ben maar heb zwaar overgewicht maar ik moet nu ook iets doen anders kan ik dadelijk niks meer met mijn kindjes dat zou ik vreselijk vinden succes meis en ik hoop dat je zal bereiken wat je wilt bereiken met het lijnen..
Bij mij mag er ook wel 10 kilo af, ben door alle stress en hormoonmedicatie erg aangekomen de laatste tijd. Ik ben 1.75 en heb altijd tussen de 68 en 75 kilo geschommeld, maar ben in 3 maanden tijd van 73 naar 83 kilo gegaan, dus er mag echt wel 10 kilo af. Maar om hier nou al voor de feestdagen mee te beginnen, vind ik wel moeilijk. Ook heeft mn vriend zoiets van ik vind je mooi zoals je bent en als je straks zwanger bent, word je ook zwaarder. Heeft ie ook wel weer een punt, maar kan denk ik beter voor ik zwanger ben nog wat afvallen, anders krijg ik het er nooit meer af. Dilemma dus.