10 kilo afvallen, wie doet er mee?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Goedzo!:D

2. MamavEsmee

Nog even een lekker slank recept! ;)

1 ui, gesnipperd
    1 kleine prei
    3 eetlepels olie
    200 gram aardappelschijfjes ( vers)
    1 ei
    1/2 flesje kookroom light (100 ml)
    Bereiden

Stap 1 Verwarm de oven voor op 200 °C. Fruit de ui en prei in de olie, . Schep de dille erdoor. Schep de prei en ui in de ovenschaal.

Stap 2 Verdeel de aardappelschijfjes dakpansgewijs en in rijen over de prei. Klop het ei los met de kookroom en zout en peper naar smaak en schenk de room gelijkmatig over de aardappelschijfjes. Schuif de preischotel in het midden van de oven en bak in 40 minuten goudbruin en gaar.

Callorieen.. 375 callorieen.. kun je evt nog hamblokjes oid toevoegen of een extra ei/ 20+ kaas..

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

@ humbley : Whoehoeee gefeliciteerd met je theorie , nu op naar je rijbewijs :D:D

@ mamavesmee : Thanks voor je receptjes , ga ik zeker eens uitproberen ...

4. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Welkom francecak!

Goedzo meiden, geloof dat het met iedereen allemaal lekker gaat!

Ik zit vandaag aan 1200 cal aan de lage kant, maar ben nog steeds hele dag met mijn zoontje bezig.
    Dat hij maar wat drinkt, want eten wil hij helemaal niet :( hoop dat hij zich morgen wat beter voelt.
    Ik ga morgen wel werken, mijn moeder komt hier in huis, maar wel met een erg naar gevoel..

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Humbly: GEFELI!!!

@Patriesja: fijn dat het al iets beter lijkt te gaan ;)

@Inger: lijkt goed toch?

@MamavanEsmee: lekker toch, 2 dagen stampot ;) Ene dag boerenkool, andere dag zuurkool, derde dag hutspot... kan er nog wel een stel bedenken hihi... alleen al die aardappelen (koolhydraten) lijken me niet zo handig...

Recept:
    (zilvervlies)rijst met (veel) wokgroenten is ook wel lekker om op te warmen zolang je bij het bereiden de wokgroenten alleen beetgaar bakt zodat ze wat knapperig blijven. dit met wat soja saus of ketjap, kip of rundvlees blokjes/reepjes of gamba's en wat sesamzaad erover als je daar van houdt.
    Is ook een 10 min. gerechtje! Tenminste, rijstkoker is zoooooo handig!!!! en de wokgroenten haal je kant en klaar gesneden in een zakje ;) En anders een paar minuutjes snijden... hihi...

@ALL: vervangen jullie de witte rijst ook door zilvervliesrijst, en de gewone pasta door volkoren pasta?

@Lovely: natuurlijk moet dat gevierd worden! gefeli met zn goede rapport!

@Zustertje: 1x 1600 is geen probleem toch? Moet je eens voor de gein opzoeken wat je verbrand met kletsen ;)

@Francesca: wees welkom! ik ken curves niet. ben benieuwd naar je ervaringen! heb net zelf mn abo op de sportschool opgezegd begin van de maand (schaam!)

===

Ik heb te weinig gegeten vandaag. Mn ontbijt werd lunch en mn lunch heb ik over geslagen, en het diner kon me gestolen worden. Heb het te druk gehad in huis (schoonmaken, boodschappen, koken voor vriendlief die pas laat thuis zou komen omdat ie zou gaan sporten) dat ik geen tijd meer had om nog wat naar binnen te werken voordat ik naar mn werk moest...
    Heb er nu ook eigenlijk geen zin meer in, maar net toch nog een boterham naar binnen gepropt.

11:00 Ontbijt
    1 zweeds hällabrood (50gr) met klein beetje philadelphia light en komkommer en aromat (160)
    1 glas thee

17:00
    1 glas ranja tijdens het koken

18:00 tussendoor
    1/2 aardappeltje met jus en paar stukjes ui/paprika

19:00
    2 glazen thee, 1 sprits (135)

21:00
    2 glazen thee, 1 sprits (135)

(dat krijg je er van als je zelf koeken mee neemt en 2 groepen les geeft :p )

23:00
    1 volkoren boterham met tzatziki (90) en 1 plakje kipfilet (25)
    1 glas cola light

totaal ongeveer 600kcal

6. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    @moppie; jep hier altijd al zilvervliesrijst gehad en macaroni/spaghetti eet ik niet meer maar ik zou het wel veranderen idd door volkoren :)

Liefsz 8)

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Moppie1981 Dat is wel erg weinig haha en ook nog een poos gesport als ik zo begrijp?

Ik was al vroeg uit mijn bed en heb mijn huishouden al zo goed als klaar. Lekker relaxen vandaag en vanavond een paar uurtjes werken in de thuiszorg.

ontbijt
    eierkoek
    2 groene thee met jasmijn

8. MamavEsmee

Moppie.. ben niet zo weg van rijst..:) Vind dat zo droog.. En 600 callorieen is echt te weinig hoor..

Zustertje.. werkse vandaag!

@ volkorenrijst/ pasta.. hier ook. Zitten wel meer callorieen in maar het verzadigd wel een stuk langer..;)

Patriesja.. werkse vandaag.. kan me voorstellen dat je het met een vervelend gevoel doet!

Hier ook het huishouden weer aan kant.. Esmee en ik gaan nu even een ontbijtje eten..

O: 1 boterham met magere boterhamworst en 1 cracotte met smeerkaas 20+ en een kopje thee.

9. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Welkom francecak!

Ik ben 2 ons aangekomen door die gekke vreet maandag en gister ochtend ook iets gegeten wat eigenlijk niet had gemoeten haha!
    Beetje rare week dit denk ik,vindt het deze week echt heel erg moeilijk,heb moeite om me er aan te houden,maar aan de andere kant wil ik zoooo graag die kilo's kwijt!
    Ach misschien helpt de Zumba daar ook een beetje bij!

600 kcal is niet veel idd,misschien gaat het vandaag beter?

Sonja adviseert ook zilvervliesrijst of volkoren macaroni.
    Vanavond nasi maken.

10. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Zilvervliesrijst eet ik maar heel soms.En wel altijd volkorenpasta.Vult toch net iets meer.
    Hier gaat het nog goed.Ondanks mijn menstruatie,die nu eindelijk eens heeft doorgezet.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @humbly gefeliciteerd!
    @francecake welkom.
    @mve ik doe meestal pasta maken als ik s'avonds moet werken, kunnen ze thuis ook makkelijk opwarmen.
    @moppie ik neem altijs zilvervliesrijst, mijn pasta moet ik nog gaan vervangen voor volkoren.

ik heb echt het idee dat ik het voel aan mijn lichaam haha ik voel me slanker! mijn broek zit ook minder strak.

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Meiden het gaat hier goed met Sonja. Ik merk al aan mijn broeken dat ze wijder zitten, maar dat is ook logisch met 3,6 kg minder. Ik vind het eten over het algemeen erg lekker, behalve gisteren de gekookte witlof. Had ik nog nooit op van mijn leven, maar wilde het eens proberen. Bleeghhh Nee, volgende keer toch maar weer rauwe witlofsalade. Voor zoontje had ik het gekookt met appel en beetje kaneel, die vond het ook niks.

Vanavond lekker broccoli, dat lusten we allemaal graag. Fijne dag iedereen.

13. nicole26

Hallo allemaal , ik woog vanmorgen gelukkig weer wat minder en ik heb mezelf ook voorgenomen om niet meer zo vaak op de weegschaal te gaan staan ;) Ik heb ook nog totaal geen snaaibuien of in de verleiding geweest maar daar zal vanavond wel verandering in komen want we zijn uitgenodigd bij mijn moeder om erwtensoep met pannekoeken te komen eten , pfffffff dus voor mij alleen soep ben ik bang ... maar hoeveel calorieen zullen er in een bord erwtensoep zitten ongeveer , ik eet er geen vlees bij ?

14. zustertje

In erwtensoep zit toch al vlees? Of doen jullie er alleen rookworst bij?
    Inez fijn dat je broeken al losser zitten geeft echt een goed gevoel!

Ik heb net mijn lunch op
    200 gram sla
    1 lepel slasaus
    1 ons gerookte zalm van de visboer

En ik heb ervoor nog even 30 min flink doorgefietst

Was echt heerlijk!!

Vanmiddag rond 15.30 neem ik een bordje soep en op mijn werk eet ik nog 3 boterhammen.
    Dan zit ik nog maar op 955c misschien dat ik vanavond nog zin heb in een eierkoek of zo.

Fijne dag iedereen.

15. nicole26

Jawel maar dat zijn van die grote brokken en ik eet niet van het vlees maar het word wel mee gekookt zeg maar ;)

16. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Zustertje: Ik weet dat het te weinig is maar had geen tijd en ook geen trek.
    Heb zelf niet gesport, maar vriendlief kwam laat thuis van het sporten en toen hij thuis kwam moest ik al richting werk.

@MamavEsmee: Zie boven hihi... zit gewoon in een verkeerd ritme door het les geven. Ben nu ook pas net uit bed gekomen en ontbijt dus weer over geslagen. De eerste paar uur na het wakker worden krijg ik niks door mn keel dus pas rond een uur of 3 eet ik wat.
    Ik vond rijst ook altijd te droog maar heb laatst bij de Aldi een rijstkoker gekocht en dat is echt ideaal. Je rijst wordt perfect gekookt, niet te droog, niet te klef. Wow had ik dat ding maar eerder gehad!! Nu eten we elke week rijst ipv elke week pasta ;)

@Suzanne: Volkoren pasta moet ik nog aan wennen, maar zilvervliesrijst vind ik gewoon veel lekkerder dan gewone rijst, en het vult ook veel beter.
    Ik heb wel altijd 3 kleuren pasta (weet niet of dat beter is?) maar zal vanaf nu ook alleen nog volkoren halen.

@Mandy: Super! Dan weet je waar je het voor doet he ;)
    Ik merk het ook wel aan mn buikje, hoewel ik vandaag me enorm opgeblazen voel. Moet ongi worden (laatste x van de pil Jippie!!) maar wegen zit er vandaag en de komende dagen even niet in haha... voel me echt 10 kilo zwaarder vandaag...

@Inez: Dus de broeken zakken al flink af hier? hihi!
    Gewoon gekookte witlof is inderdaad niet echt lekker. Je kan tegen het einde van het koken even een paar druppen azijn toevoegen, dan wordt de witlof wat zoeter. Of je kan de witlof beetgaar koken, in ham wikkelen en met wat kaas erover in de oven stoppen. Zo eten wij het altijd (of rauw ;) met komkommer, feta, appel, mandarijn en nog meer dingetjes er doorheen)

@Nicole: Erwtensoep met pannekoeken? wat een vreemde combinatie!!
    Erwtensoep is 100kcal per 100ml ongeveer, maar dat is die van Unox volgens een calorie tabel. Ik denk dat je dat het beste aan kan houden.

===

@HIER: dus net wakker *gaap* want ik kon gister echt niet slapen. Als ik les geef moet ik daarna eerst een paar uurtjes tot rust komen, en dan is het al snel 2 uur 's nachts. Vannacht werd het 5u voordat ik in slaap viel helaas.
    Vanavond laatste lesavond van de week en dan morgen weer om 7u op kantoor ;) Wat een heerlijk ritme!

Planning:
    lunch: halve liter thee (is mn ontbijtje ;) )
    tussendoor: fruit
    diner: ik ga pasta maken
    tijdens lesgeven: thee en koekjes hihi
    na het lesgeven: fruit

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

hier mijn ontbijt vergeten haha zat al in de auto met tim en dacht ... wat heb ik nu gemist ..
    dat dus
    maar ben bakkie gaan doen bij mijn ouders en een mini chocolaatje op .. tja !
    vanmiddag 2 pistolet en een met filet en een in mijn zalige nieuwe verslaving gedompeld ... tomatencremesoep .. mmmmmmmm
    zit proppie vol nu
    heb ook al macaronie gemaakt voor vanavond ! staat dus al lekker klaar .. straks nog in bad en misschien nog ff met tim naar de super wandelen nu de sneeuw weg is durft hij weer buiten te lopen !!

zie weer mooie resultaten en lekkere recepten !!
    mmmmm

18. nicole26

@ moppie1981 : Bedankt voor het opzoeken , zal me een beetje eraan houden wat de tabel zegt ... is dat een rare combie :( hahahaha wij limburgers hebben wel meer rare combinaties hoor ik vaker , mijn ma maakt altijd een grote pan soep voor 2 dagen en de eerste dag maakt ze meestal pannekoeken en reibekuchen ( is iets duits ) erbij en de tweede dag broodjes ... wij vinden dat heel normaal :)

19. zustertje

Hier in de provincie zeeland doen ze dat ook snert met pannenkoeken :$ Ik vind snert lekker maar pannenkoeken hoef ik niet.

Mijn man zit vaag te doen wij zijn 1 februari 2 jaar getrouwd en hij zat allemaal te vissen welke dagen ik moest werken (en hij zat tegelijk te typen) hoorde ik door de telefoon. Ik zei wat is er dan nee niks zei hij :$:D
    Dus ben benieuwd wat hij aan het versieren is haha.

20. MamavEsmee

Mandy.. Pasta is i.d. ook wel een goed idee, vind alleen de groente zo slap worden als je het weer opwarmt.. Maar thanx voor de tip! Wat goed dat je broek losser gaat zitten!:D

Inez.. ook jou broeken zitten losser.. Wat goed om te lezen..Fijn dat Sonja je zo goed af gaat! Vind het knap van je..;)

Nicole.. fijn dat de weegschaal minder kilootjes aangaf..:) Ik zou gaan voor een lekker bord erwtensoep en dan het vlees/spek/rookworst er uitvissen en niet opeten.. Evt een snee roggebrood/ pistoletje er bij!

Zustertje.. die lunch van jou klinkt heerlijk! Ik dacht altijd dat gerookte zalm erg vet was maar het tegendeel is waar.. Ga het morgen met de boodschappen meenemen.. Jummie! Ik denk dat jullie wat leuks gaan doen! Wat lief van je man..:D

Moppie.. een rijstkoker is dan evt wel een idee.. maar mijn vriend lust geen rijst en om nou zo'n ding voor mezelf aan te schaffen.. Kun je tijdens het les geven geen broodje oid eten?

Emma.. prima dagje vandaag voor jou! Esmee vond de sneeuw geweldig, ik alleen iets minder.. Wel fijn dat wandelen en fietsen nu weer kan!

Vanmorgen op visite geweest, heb gewoon mijn appel meegenomen en geen koek genomen.:D

L: 2 boterhammen met 20+ smeekaas.

T: ik ben nu bezig met een flesje water, en neem zo een sinasappeltje..

A: 2 kleine burrito's ( 194 call) 50 gram champignons en 50 gram paprika ( 34 callorieen) 100 gram rundergehakt ( 221) Daarbij nog een schaaltje rauwkost.. ( heb er nu al zin in!!!:))

Zit dan op een totaal van 925 Callorieen.. neem dan na het eten nog een bekertje vitalinea yoghurt en vanavond bij de koffie/fris nog een zakje snack a jacks..

Deel Deze Pagina