Mijn menu vandaag: O: 1 boterham met appelstroop, 2 beschuitjes met hagelslag, kopje thee en water. T: thee en banaan. L: 2 boterhammen 1x leverworst 1x satésalade, beker melk. T: thee en fruit. A: pannenkoeken. T: thee.
Mijn menu: O: 1 bolletje appelstroop met een beker magere melk T: Kopje thee en een plakje volkoren ontbijtkoek L: 2 bruine boterhammen 1x kids smeerkaas 1x appelstroop en water T: Peer en water A: Ovenschotel van aardappelen, groentes en gehakt. Normaal zorg ik ervoor dat ik 1x brood eet en 1x yoghurt/kwark of een salade, dus alleen ontbijt of lunch brood, maar omdat ik vandaag extreem vroeg moest werken kreeg ik niets anders weg. En op mijn werk eten we verplicht met de kinderen mee. Verder gemiddeld 2 liter water/groene thee. Maandag wegen.. spannend!
Denk dat ik dat ook meer moet gaan doen: meer eet momenten. Neem nou vaak die tussendoortjes niet omdat ik niet zo'n trek heb maar daardoor Savonds des te meer. Mijn vriend zei ook al spieren wegen meer dus dat hoop ik dan maar. Vind die Weegschaal echt demotiverend. Al krijg in aan alle kanten complimenten dat ze me nog nooit zo slank hebben gezien en dat terwijl mijn dochter vandaag pas 7 weken oud is. Haha y test heb je al die tijd geen make-up enz gedragen? Ik ben zelf nogal een tut in dat geval haha werk ook als kapster. Heb me zelfs in het zkh nog opgemaakt en mijn haar fatsoenlijk gedaan. Nou kan ik dat ook zonder spiegel en in 5 min maar toch. Hoe druk ik het nu ook heb met mijn dochter ik heb altijd mijn nagels gelakt een beetje make up op en mijn haar gedaan. Alleen tsjah wat minder kilo's ziet er toch net f nóg wat m
Bedankt voor het warme welkom. Ik ben enkele weken geleden begonnen met gezonder eten en intensiever sporten. Ik sportte wel, maar op advies van iemand (van dit forum) ben ik meer krachttraining gaan doen. Ik sport gemiddeld 2x per week. Verder heb ik mijn BMR uitgerekend. Ik eet nu ongeveer 1700 kcal per dag. Ik moet er soms wel op letten dat ik genoeg eet, want sinds ik snoep en chips uit mijn 'menu' heb verbannen, red ik het niet altijd om voldoende kcal binnen te krijgen. Vrijdag 9 augustus ging zomaar ineens de knop om bij mij. Ik was al weken aan het bedenken dat ik terug moest naar mijn oude voedingspatroon. De volgende dag ben ik 'op mijn gemak' begonnen. Het ging en gaat me nu redelijk makkelijk af. Gelukkig!! Ik ben vanochtend weer op de weegschaal gaan staan en ik ben 5,8 kg afgevallen. Mijn eerste doel (-5 kg) heb ik behaald. Het volgende doel is weer -5 kg. Nog 4,2 kg te gaan dus.
Ik zie allemaal menu's. Dit heb ik gisteren gegeten. Ongeveer: 1500 kcal O: 2 boterhammen met gestampte muisjes, kopje thee. L: 2 boterhammen met gerookte kipfilet, kopje thee. A: snijbonen, aardappels, klein stukje vlees, magere yoghurt met basterdsuiker. Tussendoor: druiven, evergreen crunchy, koffie met suiker, 2 rijstwafels, 1 kauwgompje en 1 glas spa/fruit light.
Eigenlijk klinkt dit heel gezond. Bereken eens je BMR. Dan kun je uitrekenen bij welke hoeveelheid kcal jij het beste afvalt. Ik weet niet wat voor fruit je eet, maar daar valt misschien nog winst te halen. Aardbeien bevatten bijvoorbeeld minder kcal dan druiven en mango. Al zou ik niet alleen aardbeien eten, maar gewoon goed afwisselen.
Wat voor krachttraining doe je dan precies? En doe je dat thuis? Ik ben wel aan het hardlopen maar moet er inderdaad ook echt krachttraining bij gaan doen
Haaai! Ik wil ook graag mee doen, weet alleen nog niet hoe, haha! Ik geef ook nog borstvoeding, dus mag nog niet heel snel afvallen. Ik wil er in ieder geval nog 10 kilo af en vooral rondom mijn buik! Heb nog echt een zwangerschapsbuik en mag vanaf vandaag weer wat oefeningen gaan doen. Ik zag de link van de strakke buiken challenge en die ga ik maar eens volgen! Ben de afgelopen 6 weken 14 kg afgevallen, maar sta nu echt stil! Zo irritant!
Ik heb een abonnement bij de sportschool. Ik ga gemiddeld 2 keer per week. Ik weet niet precies hoe alle apparaten heten, maar ik train buikspieren, rugspieren (voorzichtig vanwege mijn hernia van vorig jaar), beenspieren en armspieren. Ik doe 12 repeats en dan zo zwaar dat ik de laatste twee met moeite moet doen. Daar naast 15 minuten op een soort crosstrainer en sinds deze week 10 minuten op de stairs. De teller stond vanochtend op -6,5 kg.
Haha, zijn we weer! Leuk traject volgen we zo he, eerst zoeken naar een ei, dan wachten op de eerste echo, dan op de geslachtsecho, dan de bevalling en nu.....die buik, die er weer af moet! Zit nu op een omtrek tussen de 92/94 cm en kom van 82 cm Dus er moet nog echt een hele rol af!
Zo.....maar eens proberen met hardlopen en op rustdagen buikspieren doen. Beetje op het eten letten, dan moet ik wel een stukje verder komen lijkt mij. Poeh zeg...die conditie is nog ver te zoeken...waarschuwde de gynaecoloog al voor De eerste 3 km zit er op haha!
Mamavanjuul welkom! Hier gister avond het na eten even rondje gefietst nog, was lekker. Hopelijk vanavond weer. Kilo's willen er nog niet echt vanaf, maar probeer echt op het eten te letten.
mamavanjuul welkom! Hier gaat het nog steeds goed, ben met fase 2 begonnen! Fase 1 7,8kilo afgevallen nu nog 7,2 kilo te gaan alhoewel ik met 5 kilo al enorm tevreden zou zijn. Weekend uit eten geweest, heb het netjes bij garnalen gehouden zoals ook op het menu stond. Erg trots! Want voorheen had ik me vol gegeten met van alles en nog wat. De garnalen waar gewoon al een feestje! Ytest ben erg benieuwd na je permanente make up morgen!
Halloo, hier merk ik echt al verschil alhoewel de weegschaal nog weinig aan geeft Mama van Juul, hier ook voornamelijk buik Had altijd een platte buik tot na mijn zwangerschap!
Haii dames, mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben 4weken geleden bevallen van onze dochter via een keizersnede. Was 11,5 kilo aangekomen en nu 14,5kilo kwijt. Wil er nog graag ruim 11kilo af hebben. Bij mij zit het ook nog vooral op mijn buik. Ik moet nog even wachten tot de nacontrole bij de gyn voordat ik mag gaan sporten. Dus ben heel benieuwd wat jullie allemaal eten en drinken. Wandelen doe ik nu wel veel