-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik ben in t verleden wat afgevallen en dat ging goed als ik mezelf groenten en fruit ongelimiteerd toe liet. er kan bijv wel een x aantal cal in zoals komkommer en tomaat zitten maar het lichaam heeft meer cal nodig om deze te verwerken. dus mag je ze vrij eten. zeker komkommer omdat die voor het grootste deel uit water bestaat.

hoeveel water drink je?

Die zoute staafjes zorgen er wel voor dat je vocht vast houd. maar van 15 kom je niet aan.

Maar als je idd de hele dag doet lijkt me dat je toch momenten niet goed inplan. misschien is sonja dan niet helemaal jouw ding.
    ik ken het gevoel hoor! maar ik zou me nu niet slecht voelen en morgen fris weer beginnen. (ik had met mijn man afgesproken dat hij de eerste weken niet onder mijn neus ging eten. dit hielp wel.)

als je dit morgen dus al op de weegschaal ziet is het vooral vocht en vulling.

wie schopt mij onder de douche en naar bed?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kaboutertje, misschien zorgen dat er alleen maar gezonde dingen te snacken zijn? Noten zijn echt heel veel kcal, een rijstwafel of tomaten kan helemaal geen kwaad. In een van Sonja haar boeken staat ergens dat groente altijd tussendoor mag.

Cherie, goed bezig!

Jacehenk, wat een drukke dag!

Hier een goede eerste dag. Had vanavond cursus dus dat scheelt erg, geen verleiding om te gaan snaaien ;)

O 1 boterham met halvarine
    T 1 appel
    L omelet met een klein beetje Turkse kaas en peterselie
    T een paar aardbeitjes en 1 koekje
    D maaltijdsalade van kikkererwten, tonijn, tomaat, peterselie, bosui, atjar....
    T 2 mandarijnen

Prima dag. Morgen gaat de oudste trakteren op de psz dus ik heb vandaag 50 koekjes gebakken en versierd, haha. Eentje geproefd, dat moet kunnen ;) . Morgen alles mooi inpakken en hopelijk gaat alles op, dan kan ik het niet onverhoopt opeten ;)

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik zou willen dat ik alleen gezond kon kopen, maar heb ook een man, kind en visite.

Nu snoep ik al een hele tijd niet meer en dat vind ik echt wel knap van mezelf, maar die nootjes...mmmmm. Die krijgt kk trouwens niet, dus die koop ik ook niet meer. Er staat al vanaf pasen een bak met choco-eitjes onder mijn neus. Normaal zou ik die achter elkaar opeten, maar nu is hij nog vol en moet zeggen dat kan ik nu ook gewoon laten staan. Dus ben al wel een stapje verder. Maar morgen ga ik wandelen ( heb ff planning gemaakt, want ik moet wel een doel hebben ;) ), woensdag ook. En de rest van de dagen weet ik nog even niet, maar komt mss ook wel goed. Ik ga ervoor!!!! Er moet toch nog zeker ( nu weer) 7 af. En dat in een week of 10.
    Dus het MOET, MOET en MOET.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Anders laat je de rest toch op school achter voor de juffen?

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik drink niet heel veel water. Want heb gemerkt dat dat ook niet veel helpt om af te vallen. Ook niet om een vol gevoel te geven. En als ik op pad ga, vind ik het ook niet handig als ik gedronken heb, want dan moet ik onderweg naar de wc.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Kaboutertje:

Als ik jou een advies mag geven.
    Stop met sonja bakker.
    Niet dat het een slecht dieet is,maar volgens mij niet het dieet voor jou.
    Zoals ik eerder al zei elk lichaam is anders.
    De een valt juist af bij weinig calorieen (cc 1000 p/d) de ander juist bij iets meer calorieen (ik val juist af door rond de 1400,1500 te zitten)
    Probeer een ander dieet uit.misschien dat dat dan wel aanslaat bij jou.
    Het is ook geen schande om aan je man hulp te vragen.
    Ik heb bijv. voor de eerste maand aan mijn man gevraagd om rekening met mij te houden.
    Hij ging de eerste maand eventjes mee in mijn dieet qua snacken.
    Als je dan eenmaal gewend raakt om niet meer te snacken en te snaaien dan kun je langzaam weer wat in huis halen voor je man.
    En wees ook echt niet te streng voor je zelf.
    Juist wanneer je te boos en streng op jezelf bent verhoogt de kans dat je nog meer gaat snaaien en met eten bezig gaat zijn.
    Waardoor je in een soort negatieve spiraal terecht komt (snaaien,boos,snaaien,boos etc. )
    Lees dit eventjes rustig en laat het eventjes bezinken.
    En maak daarna de keuze of je je dieet anders wilt gaan aanpakken :)

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ps:
    Spreek een beetje uit ervaring.
    Herken mezelf in jou in mijn eerste afval poging.
    Was ook te streng en at te weinig waardoor ik ging snaaien en ook ong. 100 a 300 gram p/w verloor.
    En uiteindelijk stil kwam te staan.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Lieve woorden Agnes.

Ik ben op zich nu in 3 weken tijd 3,4 kg afgevallen dus niet slecht 1 kg/week. maar ja deze week dus niets :(

Ik heb al vaker sonja gedaan en toen viel ik ook goed af.
    Ik probeer het gewoon even verder zonder snaaien ( tenminste dat is het streven :) ), want ik moet gewoon handvatten hebben wat ik mag eten. Niet zoveel cal, want die cal gaan bij mij op aan snoepen dan.

Helaas zit het lopen er vandaag niet in, want het komt met bakken uit de hemel. En in de regen ga ik echt niet lopen als er een auto voor de deur staat.

Wel net heel veel komkommers gehaald, dus ik maak dalijk weer een komkommer klaar voor de rest van de dag als snaaiding.

Misschien zit de fout er ook wel in dat ik rijstwafels eet met zout. Lijkt net een beetje op zoute popcorn. Dus mss is het wel allemaal vocht. ( dat hoop ik dan maar)
    Mijn eisprong zit er ook aan te komen en iemand zei dat zij daar ook last van had. Dus ik ga alles eens even goed checken en me niet meer laten verleiden door snaaiwerk. Als ik wil snaaien loop ik snel weg om bijv weer een wasje te doen ofzo. ( besteed ik mijn tijd gelijk nuttig ipv nuttig die kaken te laten gaan)

Maar ik zou wel graag een tip willen van anderen.
    's Avonds als ik tv kijk, dan heb ik niets om handen en in mijn handen en dan moeten die rijstwafels daarin. Wat doen jullie dan? Of kijken jullie geen tv/ boek lezen?
    Ik vind breien ook zo wat, maar ja dan kan er geen eten in mijn handen zitten.

Het liefst val ik nu in 4 weken tijd nog een kilo of 6 af, want dan hebben we iets en anders voel ik me niet op mijn gemak. Maar ja weet dat dat niet gaat lukken.

Nu in de ochtend ga ik ook maar wat meer water drinken, want ben toch thuis.

Ik ga weer aan de arbeid, bergen werk verzetten ipv hier op mijn kont zitten, want daar verdwijnen de rollen ook niet mee ;)

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Goed zo kabouter gewoon die komkommer neer zetten. Kauwgom helpt ook vaak goed dan heb je al wat te kauwen en dat leid weer af.
    Meer water drinken is sowieso beter. je blijft wel gewoon eten maar het helpt je wel om iets minder te eten.

zout kan idd vocht betekenen en ook rond mijn ei heb ik vreetbehoefte en vocht vasthouden. dus dat kan zeker.
    En je bent idd niet slecht afgevallen maar 6 kilo in 4 weken lijkt mee een onhaalbaar streven. (tenzij je hierbij nog 3 uur pd gaat sporten.)

hier vanochtend stress ochtend.
    pak zo glas groentesap en heb net 2 sneden brood speculoos pasta op. heb een beetje spierpijn maar het valt mee gelukkig.
    vanavond ronde 2! :D

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Spierpijn is wel altijd een lekker gevoel: het gevoel dat je wat gedaan hebt.

Sporten haha nee ik niet. Ik weet dat het niet haalbaar is, maar zou leuk zijn als 4 wel lukt. Die heb ik dan alvast gewonnen. ;)

Ik heb nu al 4 glazen water op. En nu echt aan de "zware " arbeid.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk idd ook dat je wat te streng bent voor jezelf kabouter. Je hebt tenslotte al een mooi gewicht....dus misschien dat het helpt om iets meer te eten...

Ik heb er altijd wel last van rond mijn ei en menstruatie. Ben nu ongesteld, ben benieuwd hoeveel het scheelt als het over is...

Mijn menu voor vandaag:
    O: 2 boterhammen met hagelslag
    T: koek
    L: 2 boterhammen, 1 met kaas en 1 met ham
    T: Water, komkomer en wortels
    D: 150 gr aardappels, bloemkool en een stukje schnitzel.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kaboutertje, ik neem 's avonds vaak een suikervrij kauwgompje met een zoete smaak, bijvoorbeeld fruitkauwgom van AH. Dan heb ik iets zoets zonder dat het kwaad kan.

Cherie, gelukkig geen spierpijn :D

Hier vandaag:
    O 1 boterham met halvarine en gestampte muisjes
    T bakje aardbeitjes, 1 koekje en 1 spekje (bij het in elkaar zetten van de traktatie ;) )
    L tosti van 2 boterhammen met kaas en kalkoensalami
    T appeltje
    A eeuuhhh....waarschijnlijk zelfgemaakte lahmachun, dus wraps met gehaktmengsel en dan sla erbij
    T iets van fruit

Traktaties van de oudste naar school gebracht en er waren geloof ik weinig zieken dus hopelijk komt alles schoon op ;)

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hier het geluk dat ik s'avonds werk :p
    Maar in het weekend dan eet ik of een klein zakje chips of een bakje olijven.

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is idd "boffen", want dan heb je ook minder tijd om te snaaien.

Maar ik zie niet waarom ik te streng ben voor mezelf. Ik volg gewoon sonja...

Maar.... vandaag gaat het goed. Heb bijna 1,5 liter water op ( maar wat onhandig als je een uur gaat wandelen) en heb het druk gehad vanochtend.

Dus dat uur lopen is gelukt, hopelijk morgen weer.

Maar door te kijken naar een zakje chips kom ik al aan.

Eylem heb je een foto van de traktatie? Kan ik ff ideeen opdoen ;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Fototoestel is nu op de psz ;) maar ga straks de foto's eraf halen en dan zal ik er eentje posten van de traktatie

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zo zagen de traktaties eruit :) . Bakjes en windmolentjes van de Hema, per bakje 3 zelfgebakken zandkoekjes, deels versierd met glazuur en strooisels, en 1 spekje waar het molentje in stond.

Vond het zelf erg leuk geworden :) . Vrolijk maar niet over the top.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Lekker vrolijk!!!

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kaboutertje ik denk dat je te streng bent omdat je iedere keer baalt van jezelf. waardoor je een groter risico hebt om sneller nog meer "fout" te doen. wel super dat je gewandeld hebt dat is hartstikke goed. en gewoon sonja.. ja ik hield sonja ook niet vol. maar meer omdat ik veel ook niet lekker vind:D

hahaha.

nou hier gaat t wel vandaag
    vanochtend 2 sneden brood op met speculoos pasta
    en vanmiddag met ham en eiersalade.
    1 cracker met filet tussendoor (o 2 kleine koekjes bij de koffie)
    en vanavond heb ik roerbakmie ik probeer een kleine portie te doen en dan lekker wat komkommer erbij.

en straks na het eten ga ik 30day shred dag 2 doen:D heb er zin in:D ook al voel ik me moe. maar volgens mij ben ik moe van te weinig doen vandaag.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Helaas kan ik door lichamelijke ongemakken geen inspanning doen, maar zo wandelen ging goed.

Vandaag gaat tot nu toe super. net wel honger, maar kk en ik hebben lekker spelletje gedaan en nu is het al bijna etenstijd.

Vanavond heb ik wat te frobelen, dus hopelijk hebben mijn handen daar genoeg aan.

Ik moet gewoon volhouden, wil ik, kan ik, doe ik hahaha... tenminste dat denk ik.

Ik eet vanavond ook roerbak nasi. Met een heel klein beetje kroepoek. Echt maar 2 hapjes ofzo.

Dat shred is toch dat heftige?

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vond die shred wel te doen. insanity die is idd gestoord:D hahaha

Deel Deze Pagina