-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik wil even kwijt dat....
    ik trots op mezelf ben!

Net verste ooit hardgelopen: 2x 8 minuten (in het midden 3 minuten wandelen) en erna nog 2 x 3 minuten (tussendoor 2 min wandelen).
    Weet alleen niet hoeveel km het was want m'n GPS pakte niet :( maar je kan niet alles mee hebben :D

had wel veel last van m'n enkels (eigenlijk sinds zaterdag ik ben geweest), iemand enig idee waar dat van is? Gewenning gewoon? Ik heb wel goede hardloopschoenen

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Goed hoor!!!!

Ik wil morgen gaan fietsen 22 km.... maar het waait hier zooooo hard. Dat eigenlijk de moed me al in de schoenen zakt.

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb nu last van mijn scheenbeen lucia. ik probeer zelf heel gedoseerd te hardlopen maar bij het opbouwen loop ik blessures op aaaah! ben net weer op t punt waarbij ik de vorige blessure had.. dus ik ga straks wel proberen te lopen met lager tempo en wel de tijd gewoon.....

je moet ff googlen op je klachten en hardlopen. kijken wat je kan doen.

ik ga zo pizzaatje eten. denk met sla erbij.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @kaboutertje ja hier ook al zo'n wind. Pfff 22 km, knap!! hoe lang doe je daar over?

@cherie Ja richting m'n scheenbeen trekt het! Google doe ik als hypochonder liever niet te vaak :p maar lees meteen tips als ; ga naar de fysio/ sportarts etc, maar zo radicaal is de pijn nou ook weer niet! ik loop denk ik ook te snel. Woensdag is de training weer iets lichter, kijken hoe het dan gaat. Als ik eenmaal loop gaat het wel, is meer erna last. Kan evt ook spierpijn zijn? Ik ben natuurlijk niks gewend :p

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik denk dat je op moet passen voor shinsplints. ik weet niet wanneer je gelopen hebt maar ijs er op is ff goed. verder zit ik nu te kijken dat ik meer op de voorvoet moet landen (ik ben een haklander:D) en beter stretchen. een korte kuitspier schijnt de schuldige te zijn. dus veel strekken. ook probeer ik tussentijds veel buik en rugspier oefeningen te doen om mijn loophouding te verbeteren en te zorgen dat dat deel van het lichaam goed mee werkt.

vorige keer had ik het met mijn knie. toen ik het voelde heb ik er ijs op gedaan en dat werkte super erna nauwelijks meer last gehad.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw, wat zijn jullie fanatiek met hardlopen! Doen jullie het met Evy?

Ik doe nu 2x per week body pump om de boel lekker strak te krijgen.
    Alleen die buik he...dat blijft toch echt een probleemzone...en mijn armen.

Vandaag keurig aan mijn menu gehouden. Nu niks meer eten :)
    Heb een rood wijntje ingeschonken en daardoor zit ik nu op de kca die ik mag hebben. :p

7. jacenhenk

jacenhenk Bekend lid

8 aug 2009
    931
    0
    0
    huisvrouw
    zevenbergen
    Dank je peace we kunnen het idd

Luciaatje : wow goed hoor, ga zo door!! Balen van de pijn, helaas kan ik je niet helpen, misschien een Fysio bellen om te vragen wat het kan zijn??

Kaboutertje : 22km???!!!!! Sooooo super zeg.. Echt respect voor de hardloop dames. Dat kan ik dus echt niet..

Cherie: was het jou kleintje nou die die pigment vlek had??? Voor degene in elk geval: hoe is het bij de dokter afgelopen??
    En jij dus nog steeds die rot blessure .. Tape je het ook in van te voren? Heb wel eens gehoord dat dat het ook kan verminderen

Mamavanjuul : GOED ZO MEIS!!!!

Hier een hele goede 1ste dag weer...

Heb netjes alles gegeten wat ik moest eten en niks meer!!!

Verder kon ik helaas niet sporten omdat ze de watermeter kwamen vervangen.. Dus net heb ik een half uur op de stepper gestaan die manlief vorige week besteld had.. Zo zweten dat ik deed!! Hahaha en op de teller 100 kcal maar zal vast wel meer zijn, want op de crosstrainer in de sportschool heb ik 300 kcal in 30 mi .

VERDER GROOT NIEUWS: Mijn kleine grote man LOOPT LOS!!!!!

Echt zo geweldig om te zien, echt ineens had het al opgegeven dat hij voordat hij 1. 1/2 was zou lopen, want hij kroop alleen maar en deed ook echt geen moeite en ineens liep hij weg vanmorgen en ook gelijk de rest van de dag niets anders gedaan dan lopen met een big smile op z'n mond hahaha

Vandaag ook voor de 1 ste keer naar de manuele therapeut geweest, pfff heb een blokkade in m'n nek zitten en in m'n bovenrugge wervels dus ben er wel even zoet mee, tot die tijd rustig aan doen..
    Ze gaan nu kraken en als m'n rug beter zit gaan ze m'n nek ook kraken en spuiten erin zetten om m'n spieren voor de gek te houden of zo iets!!

Nou heek verhaal geworden , maar zit goed in m'n velletje en ben mentaal er echt weer klaar voor om weer een paar weken te knallen!!

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ga fietsen hoor! Niet lopen.

Leuk dat lopen he.( waggelen)

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Jacenhenk wat leuk van je mannetje!!! :D
    @mamavanjuul hier geen Evy, maar het basisschema 1 van runinfo.nl . en ook menu's bijhouden op de eetmeter :D Vandaag heel goed,zit op 1303 calorieën en dat is dus straks gewoon nog inclusief een biscuitje bij de thee en om 10 uur nog een cracker met kipfilet! Dat 'avondsnackje' heb ik echt nodig om het vol te houden.

@kaboutertje zou wat zijn 22 km hardlopen zonder training :p

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goed zo J&H!!!

Ooh zo schattig die eerste stapjes, zo trots als ze dan zijn...**Zucht**

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    JEEEEH!!! Ik ben zoooo trots op mezelf. ik heb dus net een trip gedaan van... 7,3!! km! in 55min. niet de hele tijd gerend natuurlijk. maar eerste les was 2 min 3 min 3x 5min daarna ben ik overgegaan op 5x 2 min met 1 min rust er tussen. en nog 3-5 min uitlopen.

ik doe idd evy!

Mamavanjuul ik doe pilates voor mijn buik dat vind ik super.
    en bodypump 2x in de week is volgens mij super zwaar!

Go Jace!!! wat goed hoor! en gefeliciteerd met je wandelende binkje!! wat top. en toch gesport heerlijk.
    fijn dat je je weer goed voelt.

Lucia goed bezig joh!

hier toevallig ook met de oudste naar de ha geweest. die moet waarschijnlijk buisjes en neusamandelen verwijderd.
    wij hadden hier de dove van bassie en adriaan in huis.. vreselijk!! en het bleek terecht. hij moest een testje of zijn trommelvliezen reageren op lucht beweging.. het apparaat reageerde helemaal niet. ass heeft 3x gedaan nog iemand erbij gehaald. totale vlaklijn aan beide oren. stokdoof dus hahahaha. arm kind!

12. jacenhenk

jacenhenk Bekend lid

8 aug 2009
    931
    0
    0
    huisvrouw
    zevenbergen
    Cherie wat goed zeg! Mag je zeker trots op zijb:D

En arme drommel, dat was dus echt geen typisch gevalletje van oost Indisch doof..

Hopelijk kan je snel terecht en heb je dan een super goed luisterend kind terug hihihi

Kaboutertje sorry;) fietsen is ook super goed hahaha..

Hier ga ik lekker naar bedje toe, morgen op controle in Oosterhout amphia voor Maikel en dan nog op gordijnen jacht, we zijn gezakt in de vraagprijs vandaag omdat onze buren al 3 kijkers hebben gehad en wij net 1 dus vragen nu hetzelfde in de hoop dat hun kijkers ook bij ons binnen komen en dan voor ons huis vallen...:D

Dus drukke dag morgen. Ook komt Jeffrey z'n vriendin spelen ( jawel 3 jaar jong en nu al verliefd whahaha )

Dus weet niet wanneer ik weer langs kan komen

Groetjes en voor iedereen: ZET HEM OP JULLIE KUNNEN HET!!!!

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heel snel: 0,2 er weer af. Snap hem niet, want heb gisteren alles wat los en vast zit gegeten.

Vandaag niet fietsen helaas. Veeeeeeel te druk met werk dat voor het weekend weg moet. ( als dat uberhaupt al gaat lukken)

Dus toedeledoki!!

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    kaboutertje mooi toch!! Alles eraf is meegenomen :D

@weegschaal is lief joh vandaag! 74.5 !!! Dus min 6 ons sinds gister (?!). Ben al iets minder ongesteld, misschien daarom? En nu onder de 75 houden!
    VAndaag begin ik weer met mijn vakantiewerk als huishoudelijke hulp. Zou ik daar nog veel calorieën mee verbranden? :p
    Succes allemaal!!

15. jacenhenk

jacenhenk Bekend lid

8 aug 2009
    931
    0
    0
    huisvrouw
    zevenbergen
    Goedemorgen iedereen

Kaboutertje: de boog kan niet altijd gespannen staan he, soms zijn er andere dingen die voorrang krijgen

Hier lekker genieten van:

O: i volk boterham met appelstroop , glas yoghurtdrink

T: mandarijn maar die vervang ik door een appel

L: 1volk boterham met achterham, krentenbol met boter en water

T: plak ontbijtkoek met boter

A: 200 Gr. Zuurkoolstampot 50 Gr. Mag. Rookworst beetje jus

T: Troje druiven

Succes dames vandaag

16. jacenhenk

jacenhenk Bekend lid

8 aug 2009
    931
    0
    0
    huisvrouw
    zevenbergen
    Sorry verzond hem te snel

Luciaatje wat lekker zeg, hopelijk zit je snel eronder

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoe is het met jullie?
    Ik vandaag gewerkt en zit nu heerlijk aan een bakje verse ananas! Had nog willen gaan fietsen maar geen puf meer. Ben ook nog ongesteld dus MOe. Maar hard gewerkt (huishoudelijke hulp) dus hopelijk daar wat calorieën mee verbrand?
    Eet vanavond ook mager: worteltjes met aardappelen en vissticks (uit de oven, speciaal met minder vet!)

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @jacenhenk Goed menu! Appelstroop schijnt hee lgezond te zijn he? Maar ik houd helemaal niet van zoet beleg eigenlijk. Toch keertje proberen maar!
    Volgde jij nou een speciaal dieet als Sonja Bakker etc of niet? Wel weinig lunch!! Ik heb toch op doordeweekse dagen echt wel 2 boterhammen nodig tussen de middag anders val ik om! Knap hoor!

19. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    #2419 Luciaatje, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Ik verveel me dus hier mijn dagmenu ook maar :p

Ochtend: 1 brfuine boterham met plakje kipfilet. Thee met melk. Zwarte koffie

Tussendoor: 2x zwarte koffie, verder niks gegeten

Lunch: 2 bruine boterhammen, 1 met kipfilet, 1 met smeerleverworst. Volkorencracker met paturain. 200 gram halfvolle melk

Tussendoor: 200 gram verse ananas, mueslireep, halve liter water, zwarte koffie, en zoethoutthee

Avondeten: Gekookte worteltjes (2 -3 opscheplepels), 150 gram gekookte aardappelen, 4 vissticks uit de oven met minder vet.
    Toetje: 150 gram magere yoghurt.

Avondsnack: de vereeuwigde cracker met kipfilet en het nodige biscuitje bij de thee. Thee met melk, glaasje dubbelfriss of multivitaminensap.

Edit: ik merk dat ik tussen lunch en diner door echt 2 tussendoortjes nodig heb... ik lunch namelijk door m'n werk vroeg (12 uur , tussen 2 cliënten door), en eet pas laat om een uur of 7 - half 8. Als ik er maar 1 neem word ik rond 5 uur half 6 echt helemaal flauw, chagrijnig, trillerig. Soort hypo? Herkennen jullie dat?

20. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo dames,

Zou ook graag mee willen schrijven. Heb echt de balen erin, wilde in Januari al beginnen met afvallen ( vorig jaar 20 kilo afgevallen na zwangerschap ) maar tijdens de feestdagen flink gensnacked en eigenlijk niet meer gestopt, mijn bmi is 28, en ga beginnen met Sonja Bakker, eigenlijk ben ik vandaag al begonnen maar helaas ik kon mijn voorraadkast niet weerstaan dus er zijn al wat lekkere dingen in mijn mond beland. Hopelijk vind ik hier mijn steun.

Groetjes

Deel Deze Pagina