-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Manyana welkom!!!! Gezellig nog iemand erbij!!
    20 kilo is al veel joh, knap! en Sonja Bakker vind ik ook zo knap, heb nooit zin om al die menu's te gaan volgen :p

Ik ben zelf nu 3,5 kilo kwijt in iets meer dan een maand. Ik doe hardlopen, en daarnaast 'gewoon' beetje calorieën tellen en dus vooral de chips vervangen door gezonde dingen enzo :p

2. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dankjewel, jij bent ook goed bezig..

Ik heb een sport abbo maar ben te lui om te gaan, ik kan heel goed dieeten maar denk; och heb net chocolade gehad, pak de hele reep maar. Juist doordat ik al maanden in die cirkel zit van eten eten eten, is het zo moeilijk voor eruit te komen. Iedere dag neem ik me voor om te beginnen, maar helaas heb ik weer een ander excuus, het is moeilijk om nu echt te beginnen want je ziet nog geen resultaat..

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Manyana ja excuses ken ik ook heel goed :p Ik wil altijd alleen op een maandag beginnen, en als het dan bvb die maandag niet lukt dan denk ik ook niet dan dinsdag beginnen maar schuift het gelijk weer op :p
    Maar ik moet zeggen de eerste 2 weken vond ik het moeilijkst, nu wordt het meer een 'lifestyle' bij me, een beetje inpassen, zo heb ik het afgelopen weekend 2x een gebakje op.. (bachelor gehaald dus feest :p ), en ben nu nog steeds lichter dan vorige week op dinsdag! Dus dat puzzelen vind ik dan ook wel weer grappig.

mijn zwakte is trouwens rode wijn, en kaas (alle soorten), vooral. En ik ben student, en andere studenten hebben over het algemeen neit echt een goede levensstijl :p Om me heen allemaal aan de shoarma, kapsalon, zakken chips, bier (echt dagelijk, er wordt geen aardappel gekookt ! ). Maar ja ik houd het toch goed vol tot nu toe.
    Misschien helpt dit 'clubje' je! Ik vind het leuk om 's ochtends hier te melden wat de weegschaal zei :p

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

#2424 Meijke, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2013
    Ik wil ook graag wat kwijt :D. 10 zou geweldig zijn, ik ben vooralsnog blij als ik op 65 zit. Vanochtend gaf de schaal 71.3 aan. Ik ben 1.70.

De laatste 5 zwangerschapskg was ik nog niet kwijt ;), maar ik ben begin februari gestopt met de Diane 35 pil (nu een koperspiraal) en vervolgens kwam er nog 3 kg bij. Ideaal zou ik dus meer dan 5 kwijtraken, maar kleine haalbare stapjes. Werkt vast motiverend ;)?

Luciaatje, sinds 6 weken loop ik 3x per week hard, maar ik val geen gram af. Wel het idee (of de hoop) dat ik wat strakker ben geworden. Hoe is dat bij jou? Ik train voor de 5km en dat ging vandaag in 40 minuten (5 minuten wandelen/15 minuten hardlopen/2 minuten wandelen/13 minuten hardlopen/5 minuten wandelen)

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mijn aller aller aller grootste zwakte is CHIPS.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Meijke Ja chips vind ik ook erg meoilijk :p
    @hardlopen ik heb ook echt het idee dat ik wat strakker word. Ik volg basisschema 1 van runinfo.nl . Ik ben nu wel 3,5 kilo kwijt sinds ik ermee begon, maar ik zit ook op 1300-1400 calorieën per dag dus ik lijn er wel bij. Maar het kan best dat je spieren opbouwt, dat schijnt zwaarder te wegen dan vet. Dan zou je dus wel in cms afvallen maar nog niet in gewicht. Misschien ene idee om dat te bijhouden ook?

Succes!

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Agnes / start ~ 78.1 / streef ~ 60 / afgevallen ~ 14.2 / huidig ~ 63.9

Jacenhenk / Start ~ 99.9 / streef ~ 68 / afgevallen ~20,4/ huidig ~ 79,5

Peace / start (7/1) ~ 83,2 / streef ~ 67, misschien naar 65 ;) / afgevallen ~ 13,6 / huidig ~ 69,6

Helise / start ~ 92.5 / streef ~ 75 / afgevallen ~ 5.3 / huidig ~ 87.2

Mamavanjuul / start ~ 76,7 / streef ~ 68 / afgevallen ~ 7,2 / huidig ~ 69,5

Kabouter/ start (2/4) ~ 72/ streef ~ 62 ( om te beginnen, daarna nog 4?) / afgevallen ~ 7,1/ huidig ~ 64,9

MamavanJordy: start ~ 80,1 / streef ~ 64 (om te beginnen) / afgevallen ~ 4,1 / huidig ~ 76,0

Ons Kleintje / start 29/5 ~ 69/ streef ~ 65 / afgevallen ~ 1,1/ huidig ~ 67,9

Meijke / start 4/6 ~ 71,3 / streef ~ 65 / afgevallen ~ 0/ huidig ~ 71,3

8. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zoooo ik sta erbij, nu kan ik niet meer terug :). Idd er ook bij gaan lijnen goed idee, anders haal ik mijn streef nooit.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Miss nog een tip voor je :) ik vul elke dag (behalve als ik een slechte dag heb :p ) de eetmeter in op voedingscentrum.nl dan zie je ook , bvb als je lijnt, of je wel genoeg voedingsstoffen vitaminen etc binnenkrijgt. En het was voor mij ook een echte eye opener voor wat nou gezond is en wat niet!
    Het helpt mij gewoon, als ik bvb 's avonds een keer 'slecht' wil eten, dan verdeel ik het zo dat ik wat magerder lunch etc, is echt grappig om er zo mee te puzzelen!

10. jacenhenk

jacenhenk Bekend lid

8 aug 2009
    931
    0
    0
    huisvrouw
    zevenbergen
    Meijke en manyana welkom dames gezellig dat jullie ook komen mee doen.

Luciaatje ik doe idd Sonja bakker en ben daar met m'n vorige zwangerschap al een keer 20 kilo mee afgevallen, en bij Maikel ben ik 33 kilo aangekomen doordat ik met 30 weken al weeën kreeg en alleen nog maar mocht liggen toen vlogen ze eraan..

Nu dus inmiddels 20 kilo kwijt en nog 10+ te gaan..liefste wil ik naar de 67 maar weet niet of ik dat red gezien mijn lengte 1,76. Als ik onder de 75 zit ben ik al happy van de zomer, en de laatste 5-8 klo heb ik dan de hele winter voor :D

Potsie, net heek verhaal getypt is het ineens weg..

Nou ja menu:

O: 2 rijstewafels met appelstroop en jam

T: knijpzakje fruit

L: 2 volk boterhammen met vruchtenhagel en selderie salade

T 2 kiwi

À: spinazie oven schotel

T: schaaltje yoghurt

Verder net m'n weegmoment gehad, en ben weer op het gewicht van een maand geleden 79,5

Dus knallen

Verder weer k.t geslapen met die rot nek, wil nu gaan sporten dus hoop dat het lukt

Daarna naar een vriendin toe en daarna nar de pedicure..

Dus druk dagje

Fijne dag iedereen

11. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Jacenhenk mooi gewicht!! Gaat je lukken!

Ik ben zoo blij! 74.1 ! Weer 4 ons eraf! Morgen is m'n officiële weegdag, vorige week was het 75.1 dus wss is het weer ongeveer een kilo deze week!

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wat goed luciaatje, ik heb geen weegschaal hier, ook maar goed maar ik sta er dan altijd op, ga altijd na mijn vader om mij te wegen, die woont hier 2 straten verder. Ik ben onwijs bang dat ik bijkom met sonja bakker, die 20 kilo wat ik kwijt ben, heb ik dus crash dieet gedaan, hele dag niks eten alleen savonds, toen ben ik blijven hangen, en nu moet ik 6x per dag eten, ik ben echt zo bang!!

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Mijn weegschaal zei 70,6 vanochtend. Maar het is voor mij belangrijk niet te vaak te wegen... Ik hou nl veel vocht vast :( en daardoor schommelt het van de ene op de andere dag zomaar een kilo.

Hebben jullie tips wat te doen om dat vocht te verminderen? In de ochtend zijn mijn vingers zelfs wat opgezet.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

Manyana, ik snap dat het spannend is 6x per dag iets te eten. Maar ik denk dat je het wel beter volhoudt. Je bloedsuikerspiegel blijft dan nl op peil waardoor je minder snacktrek krijgt :).

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Knap trouwens dat je al 20 kg kwijt bent!

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi! ik had het een beetje druk afgelopen dagen, maar even melden: de weegschaal stond vanochtend op 68,0 kilo. Is toch 1 kilo in een week :) joepie! Op naar de 65,5.
    Ik vergeet steeds om extra water te drinken, dat vind ik toch wel lastig. Het minder eten en gezonder eten gaat me wel goed af.
    Iedereen veel succes!

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zout houdt vocht vast, eet je veel zout? bouilon bijvoorbeeld?

18. A2CA

A2CA Niet meer actief

Even mijn schema van vandaag;

o; 2 koppen koffie, 1 volkoren snee met vruchtenhagel en 1 glas water.
    t; mandarijn en evergreen koekje en 1 glas water
    L; kopje tomatensoep met 3 crackers, 1 met rookvlees 2 met 30+ kaas 2 glazen water
    t; appel en stukje ontbijtkoek
    D; aardappeltjes met spinazie en tartaar en water

kom op ongeveer 1200 calorieën

19. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Manyana Je menu ziet er goed uit! Zoals je het nu doet is denk ik een veel gezondere manier van afvallen hoor. En 1200 kcal is nog steeds niet veel, daar zul je ook mee afvallen én gezond blijven :)

@Meijke vocht vasthouden? Hmm idd, minder zout eten? Of wat meer water drinken? Weet niet hoeveel je drinkt :) Ik heb daar vooral last van als ik ongesteld ben, verder eigenlijk niet zo.

@OnsKleintje wat goed de weegschaal!! 68 is mijn streefgewicht haha :p Maar dan moet ik nog 6 kilo ruim.

@mezelf vandaag half uur gefietst ipv hardgelopen want nog steeds last van 'blessure' , maar fietsen is ook goed. Hier mijn menu voor de geïnteresseerden:

Ontbijt: Schaaltje magere yoghurt met 40 gram kellog's fruit 'n fibre (gedroogde tarwevlokken, gedroogd fruit en rozijntjes ofzo). Beker thee met melk. 2 koppen zwarte koffie.

Tussendoor: 500 ml water

Lunch: 2 bruine boterhammen, 1 met kipfilet en 1 met smeerleverworst. Cracker met klein laagje Paturain. 200 ml halfvolle melk.

Tussendoor: 500 ml water. 2 x zwarte koffie. 1 appel. 1 mandarijn.

Avondeten Ovenschotel witlof met kaas (48+ helaas, staat nog in koelkast en moet echt op! ), en schouderham (ongeveer 65 gram p.p. ) en aardappelpuree (150 gram).
    Evt schaaltje magere yoghurt toe.

Tussendoor: Glas thee met melk en biscuitje. Glas dubbelfriss of multivitaminen. Cracker met kipfilet (as usual :p )

Volgens de eetmeter komt het op 1327 calorieën vandaag.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat gaan jullie goed!

@vocht: idd zoute dingen vermijden en veel water drinken.

Ik heb geen eet dagboek bij gehouden... Zo druk op mijn werk dat ik 's avonds geen zin heb om weer alles in te vullen.
    Heb me ook nog steeds niet gewogen... Faalangst denk ik haha!!!

Deel Deze Pagina