-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik at idd vrij veel zout, in de vorm van chips...;). Dat heb ik nu sinds een paar dagen geschrapt ivm de kilo's :D en ik drink meer water en kruidenthee. Hopen dat het daarmee beter wordt!

Ontbijt:
    2 volkoren bth met pindakaas en beker kruidenthee
    Glas cranberriesap

Tussendoor
    2 glazen water
    2 cappucino

Lunch:
    1 volkoren bth met belegen kaas en 1 volkoren bth met kalkoenfilet
    Glas optimel

Tussendoor:
    2 kopjes kruidenthee
    1 cappuccino
    10 cherrytomaatjes

Avondeten
    Bord risotto met prei, rode paprika en zachte geitenkaas
    Glas crystal clear
    Glas water

Vanavond nog tussendoor
    Bakje druiven
    Glas rode wijn

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Volgens de eetmeter kom ik incl boter, olijfolie om mee te bakken enz op 1632 cal.

1200 hou je dat vol? Is dat niet ongezond, klinkt toch nog wel als crashdieet.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

1200 cal, vond ik soms juist makkelijker om vol te houden omdat je dan je elke dag minder weegt, = extra motiverend.
    Maar ik zou dat alleen doen als je veel moet afvallen, niet 5 kilo maar 10 of meer. En dan afsluiten met een paar weken 1750-1900 cal fase.
    Tenminste richting het aantal cal dat bij jou past.

Hier menu van vandaag
    ochtend: Yoghurt met honing en muesli
    tussen: kwart peer (met de kinderen meegegeten)
    middag: 3 boterhammen met1xhoning en 2xpindakaas
    tussen: 4 spekjes en 1 stukje ontbijtkoek
    avond: bord macaroni-soep met kip (gerecht van mijn moeder) en yoghurt met honing en muesli
    tussen: ?

ik ga de eetmeter er nu ook maar eens bij pakken.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik zit zelf rond de 1200-1400 meestal. Vind het helemaal niet zo weinig trouwens! Ik kwam daarop uit als ik chips en koek schrapte :p

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik kom vandaag tussen de 1200-1500 uit.
    We aten patat uit de airfryer en dat is minder kca dan oven, maar hoeveel? Geen idee!

Ik merk wel dat met het mooie weer ik makkelijker een biertje of wijntje pak... Laten daar nou heel veel kca i zitten :)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oei ik zit nu al op 1874 kcal. Maar toch wel lastig meten zo. Bijvoorbeeld macaroni is heel vet, maar ik eet het dan zonder vlees (nepvlees, vandaag dan met een beetje kip erdoor) en dan is het veel minder vet dan met bijvoorbeeld half om half gehakt. Nou ja, toch wel leuk om even in te vullen.
    voor de zekerheid vanavond maar geen waterijsje, maar een cola light en een pot kruidenthee.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier gaat het helaas niet zo goed als vorige week... maar doe verder wel mijn best. ik heb met de kids pancakes meegegeten! aaah! maar dat was wat laat en nog geen avondeten op. dus denk dat ik dat maar vervang door schaaltje yoghurt met een cracker of zo.. en wat komkommer.. morgen ff boodschappen doen weer groenten halen.
    ik had wel zin in wat lekkers maar net les 14 van evy gelopen (moet een andere route want ik kom tekort:D hahaha. en ben best trots op mezelf...
    maar ik vond het zooooo zwaar om te starten! ik heb mezelf denk een kwartier lang moed in gesproken.

maar het ging goed.

ik vind dat jullie super menuutjes hebben hoor.
    en allemaal zo afvallen. ik ben benieuwd.. ik denk dat ik deze week ook 1 kilo kwijt ben. maar moet nog vrij veel vind ik zelf vooral voor eht weer leuk wordt. het sporten is nu best pittig maar hoop het vol te houden.

en welkom nieuwelingen!

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Ons Kleintje dat vind ik soms ook wel lastig bij de eetmeter. Ik vul dan alle ingrediënten vaak apart in, bvb '1/4 paprika' als we met 4 man macaroni eten en ik er 1 paprika door deed .Is wel lastig soms :p Ik eet het liefst aardappels groente vlees dan kan ik alles makkelijk apart afwegen :p

@cherie wat knap van je hardlopen!! Ik ben vandaag niet geweest, heb nog steeds pijn enkel/ scheenbeen. Ik twijfel of ik morgen wel ga of dat ik een weekje rust houd. Het ging vandaag wel wat beter !

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    #2449 cherie, 5 jun 2013
    Laatst bewerkt: 5 jun 2013
    Ik kreeg ook last van mijn scheenbeen. ben erg op mijn landing gaan letten en dat helpt wel nu net ijs er op. heb niet meer last of zo dus durf nog wel even door te gaan. de schade die er is was van vorige week.

Maar ik zou toch even kijken op shinsplints. dan weet je wat je fout gedaan heb en moet verbeteren.

Oa. letten op de landing goed stretchen van de kuitspieren. voor tijdens en na het lopen (ik probeer ook tussendoor) en je tempo misschien even naar beneden halen. wat ook kan is als je in de buurt een gras of grond route hebt ipv asvalt scheelt ook voor je schenen.

maar rust houden is nu even beter. je hebt de pijn niet voor niks.

Ok het wordt een pitabroodje kipshoarma!:$:D

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik moet zeggen dat ik die paprika's ed ook niet heel precies invul hoor!
    Denk altijd maar....als ik aan kom van fruit/groente dan is het niet best :p Hou altijd maar een marge aan van +/- 30 kca.

Ik zou vandaag ook sporten, maar we waren wat laat met eten en ik had gedoe op mijn werk gehad. Dus even praten met mijn man, kindjes waren lekker bij de buren in de tuin aan het spelen.....:)
    Ach nou ja, vrijdag maar weer :p

11. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    mamavanjuul geeft toch niks! Het is geen regime hoor :p echt geen zin/ tijd is een geldige reden vind ik :D
    @mijn blessure ja ik heb al ff gegoogled cherie ! Ik moet ook meer stretchen dat deed ik eigenlijk nooit *schaam*. Misschien dat ik het morgen toch ff probeer, dan is de training sowieso lichter dan op maandag en ga ik ook proberen wat langzamer te lopen! Weet jij hoeveel km per uur je loopt?

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    als ik hardloop zit ik op iets meer dan 7 min per km. het tempo zal dus nog wel een x omhoog moeten.:D

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Cherie valt wel mee toch? Ik zit meestal op 7,5 km peru ur volgens mijn app. Maar dat rekent dus ook het wandelen mee bij de intervaltraining, dus mijn echte 'hardloopsnelheid' weet ik niet !

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

wat is het gezellig hier dames, ik heb mij de hele dag aan mijn dieet gehouden, alleen maar water gedronken. En nu net kwam mijn oma langs:( met zelfgemaakte ijs taart, ik baal enorm want heb een stuk gehad, heel lekker ijs met kletskoeken en nootjes. Heel erg fout, maarja niet erin blijven hangen en morgen weer gaan.

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dan zit ik op 8,27km per uur geloof ik. dat kan toch niet? ok manlief zegt ook 8,3 per uur. :D toch had ik gister 7,3 km in 55 min. dus het zal nog wel iets hoger liggen.

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja kan wel cherie ! Goed!

Manyana ach meis je moet ook nog genieten hoor! Ik heb komend weekend een slecht weekend qua dieet, dan ga ik uit eten met familie voor het halen van m'n bachelor diploma, maar daar gai k dan ook gewoon van genieten hoor!

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    moet je ook doen luciaa! en Manyana! kom op lekker genoten. hoe schuldiger je voelt hoe moeilijker het wordt. was het lekker? nu weer doorgaan!

ik heb net 2 pita broodjes kipshoarma op. ook heerlijk.

18. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Oooh wat is het hier gezellig meiden! Goed bezig allemaal! Ik hoop dat ik na mijn examenstress ( dinsdag examens) wat meer tijd heb om te reageren!!

Hardloopdames: ik heb ook Shin-splints :( was bijna bij de laatste lessen van Evy. Volgende week weer rustig beginnen!!

19. Meijke

Meijke Niet meer actief

70.2 net, joepie duik bijna onder de 70! Het zwaarst wat ik heb gemeten paar weken terug was 72. Motiverend dit, fijn :D!

20. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hoeveel vallen jullie gemiddeld per week af? Ik heb al eens in een ander topic gelezen dat iemand 2,5 kilo in een week is afgevallen met een goed eetschema, dat haal ik echt niet hoor, ik haal altijd maar een halve kilo.

Deel Deze Pagina