Agnes / start ~ 78.1 / streef ~ 60 / afgevallen ~ 14.2 / huidig ~ 63.9 Jacenhenk / Start ~ 99.9 / streef ~ 68 / afgevallen ~21,3/ huidig ~ 78,6 Peace / start (7/1) ~ 83,2 / streef ~ 67, misschien naar 65 / afgevallen ~ 13,6 / huidig ~ 69,6 Helise / start ~ 92.5 / streef ~ 75 / afgevallen ~ 5.3 / huidig ~ 87.2 Mamavanjuul / start ~ 76,7 / streef ~ 68 / afgevallen ~ 7,2 / huidig ~ 69,5 Kabouter/ start (2/4) ~ 72/ streef ~ 62 ( om te beginnen, daarna nog 4?) / afgevallen ~ 7,5/ huidig ~ 64,5 MamavanJordy: start ~ 80,1 / streef ~ 64 (om te beginnen) / afgevallen ~ 4,1 / huidig ~ 76,0 Ons Kleintje / start 29/5 ~ 69/ streef ~ 65 / afgevallen ~ 1,1/ huidig ~ 67,9 Meijke / start 4/6 ~ 71,3 / streef ~ 65 / afgevallen ~ 1,3/ huidig ~ 70,0 Luciaatje / start ~ 78/ streef ~ 68 / afgevallen ~ 4,4/ huidig ~ 73,6 Dacht zal hem weer ff plaatsen voor de motivatie!!!
Iemand van jullie wel eens Sonja gedaan? Ik wil dan wel de gerechten aanpassen, want anders mis ik bepaalde voedingsstoffen. Weinig fruit en zuivel en flink wat snelle koolhydraten. Ik zou het dus iets anders aanpakken, maar wel tips uit willen halen. Zo schiet het niet op , al weken hetzelfde.
Ik doe Sonja bakker meijke , ik kan je denk ik weinig tips geven behalve dan dat ze in haar boek altijd vervangers vermeld, dus als je iets niet lust, is er altijd iets wat je wel zal lusten. Verder veel water drinken, maar dat is bij elk dieet.. Succes met Sonja.. Hier gister een redelijk goede dag gehad.. Echt niets gesnoept of extra gegeten, maar heb ook m'n tussendoortjes niet gegeten, dus dat is niet echt goed natuurlijk.. Ben ook nog wezen sporten dus dat maakt het bij elkaar een redelijke dag. Vandaag dus nieuwe kansen,mistrals zwemmen met de jongens zwemmen en daarna ga ik gelijk nog een zwem aquarobics doen Gisteravond m'n was nog weg gestreken en vandaag m'n huisje doen.. En m'n nieuwe tel :galaxy s III komt binnen, dus alles overzetten en genieten van m'n nieuwe tel... Fijne dag idereen
goedemorgen, Hier stond ik vanmorgen op de weegschaal en de weegschaal gaf 74.7 aan de 74 te zien maakte me weer blij... maar goed nu komt er een helse week aan voor de kalorieen dussss ik zie wel hoe ik eind volgende week ervoor sta
Ik heb zoveel gefietst gisteren en 2x20 min buik en been oefeningen gedaan en weer 0,3 aangekomen. Hoe kan dat nou???? Meijke ik doe ook sonja. hoewel het avondeten vul ik zelf in. Ik vind dat ze nogal vaak rijst/pasta doet. Dus wij doen dan gewoon groente ( aardappels en vlees eet ik sws al bijna niet) JH, wat sport jij toch onwijs veel op een dag. Waar haal je de tijd vandaan?
Hallo dames, hoe gaat het hier? Al een tijdje niks meer neergezet, dacht dat het hier niet zo met een vaart ging lopen, maar moet nu best even wat terug lezen. Na wekenlang gezondigd te hebben, zijn mijn ogen open gegaan, ik woog 70 kilo en ben een paar dagen terug erop gaan staan en wat denk je.. juist ja 73,5 toen dacht ik er moet iets gebeuren.. met de kerst woog ik 66 dus het gaat hier niet goed, gelukkig al 4 dagen goed bezig en alleen maar water drinken en echt heel streng op dieet, ik weeg me niet vaak pas over een weekje ofzo weer. Start is dus 73,5 en mijn streef is voor te beginnen 66 maar wil eigenlijk na de 60 maar daar zal ik wel jaren over doen... Even een vraagje, sporten jullie er ook fanatiek bij? Ben zo lui als een varken juist omdat ik zie dat ik zoveel ben aangekomen wil ik niet gaan, ik wil alleen gaan als ik al ben afgevallen... Hoeveel vallen jullie gemiddeld per dag af als jullie je aan je dieet houden? Ik ongeveer 100 gram per dag dus dat is echt weinig..
Manyana ik sport ook niet hoor. Probeer nu een beetje meer te fietsen en wandelen. maar deze week dus weinig gelopen. Ik ben wel sinds gisteren/eergisteren met wat oefeningen begonnen En jawel ik kom alleen maar aan, dus ik val niet af
Sporten en afvallen... ik weet alleen dat spieren zwaarder zijn dan vet, dus dat je best dunner/strakker kunt worden en toch meer wegen. Sporten kan volgens mij nooit verkeerd zijn. Wel balen als je er door gedemotiveerd raakt... Dwazie, wat kan je soms schrikken van wat de weegschaal zegt hè, als je zelf serieus dacht dat je een stuk lichter was. Succes met je eerste keer lijnen! Ook met etentjes en bbq's kun je opletten dat je vooral niet te veel eet. Alleen de dingen nemen die je écht lekker vindt en dan een kleine portie. Geniet, maar met mate Beautevil, geen ervaring met WW, sorry. Manyana, klinkt helaas bekend wat je schrijft over hoe je afgevallen was en toen de teugels hebt laten vieren tot je nu weer niet zo blij bent... Heel veel succes met weer de goeie vibe te pakken krijgen! Een ons per dag is toch meer dan een pond per week? Volgens mij is het heel gezond om met ongeveer een pond per week af te vallen. Als je harder gaat, noemen ze het een crashdieet en die zorgen er vaak voor dat je gaat jojo-en. Juist als je "langzaam" afvalt (een pond per week is 10 kilo in minder dan 5 maanden) heb je veel meer kans om op je nieuwe gewicht te blijven. Als ik 100 gram per dag zou afvallen, zou ik denk ik heel tevreden zijn! Ik zit nu op iets meer dan een pond per twee weken...
Hoi lieve meiden Ik doe het toch ! Twijfel de hele dag al om jullie te vragen wat ik kan doen . Ik wil niet meteen te streng zijn voor mezelf . Het is als volgt ; we zijn in januari gekapt met roken zoals vele mis wel weten. Nu gaat dat erg goed we roken niet , maar nu komt het . De kilo s vliegen er aan bij mij, manlief raat ze al weer kwijt door zijn werk af en toe werkt ie . Het gaat dus meer om mij , ik word er verdrietig van . Ik ben 73 kilo nu daar moet wat af . Was in 2009 62 kilo dat hoeft niet perse weer. Mijn lengte is: 1,67 , voor het stopen was ik rond 66 .69 kilo dat wil ik wel weer . Maar hoe pak ik dat rustig aan ? Omdat ik al niet meer rook wil ik niet meteen ook streng zijn daar mee kappen was al zwaar. Manlief dacht mis is eerst de warm eet porsies minderen en geen twee porsies eten. Wie heeft een simpel idee ?
Bij mij gaat het ook even niet zo goed...gistermiddag tijdens lunch op het werk zelfs een patatje oorlog op. Was heerlijk trouwens . Ik denk inderdaad Marnat, avondeten 1 bord. Verder gezonde tussendoortjes en van alles wat minder. Doordeweeks weinig of geen chips en dat soort lekkers . Maar goed, ik luister momenteel zelf niet zo goed naar mijn adviezen .
Meijke@ Jammer meis dat het niet zo geweldig gaat . Komt dat ? geen zin meer of gaan er maar grammen af in plaats van meer ? Waar door je zo iets hebt laat maar. Zo dacht ik wel even maar nu ik 73 kilo zag staan dacht ik ik moet er meer aan doen. Het mooie weer doet er ook niet aan mee , dan fietsen we vaak wel 40 kilometer . of zwemmen . bewegen is denk ik ook het probleem waar door het zo vlug gaat. Ondanks jij je advies niet opvolgt ga ik het wel proberen . Chips deden we al veel minder denk dat ik dat maar helemaal moet laten . Komkommer en meer fruit at ik al af en toe een appel maar dan maar een appel meer als ik zin aan chips heb.
Hoi Marnat, oh wat herkenbaar: verdrietig worden van wat de weegschaal zegt en ook het niet te streng willen zijn. Ik doe nu inderdaad gewoon iets meer matigen met eten. Proberen niet gedachteloos door te eten terwijl ik eigenlijk al vol zit of dooreten tot m'n bord leeg is omdat ik dat nu eenmaal heb opgeschept. Kleinere porties opscheppen en dan goed voelen of het eigenlijk al genoeg is. Als ik nog honger heb, schep ik wel nog bij, want mijn ervaring is dat ik beter genoeg kan avondeten omdat ik anders 's avonds erg ga snaaien. Wat ook helpt is geen snoep in huis halen en wel gezonde tussendoorhapjes. Proberen van de dingen die ik eet een gezonde versie te maken. Niet heel anders eten dus of opeens veel minder, maar alles net ietsje gezonder en met meer aandacht. En vooral het ontbijt niet overslaan. Ik mag van mezelf best af en toe iets eten dat eigenlijk ongezond/snoep is, want ik wil het wel leuk houden. Liever langzaam afvallen met plezier, dan mezelf afbeulen en het heel snel weer opgeven. Ik probeer ook wat meer te bewegen, maar dat wil er nog wel eens bij in schieten, a-sportief als ik ben. Je ziet in m'n banner dat mijn "methode" niet heel snel groot resultaat biedt, maar ik heb ook zeker niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben en dat is me ook heel wat waard. Ik voel me juist eigenlijk heel goed bezig én de weegschaal geeft me ook elke keer weer een klein beloninkje van een onsje minder. En elke tien onsjes zijn toch weer een kilo! Succes!
@MArnat WElkom hier!!!! Ik ben nu 4,4 kilo afgevallen, begon met 78 (lengte 1.71 ) en weeg nu 73.6 . Ik denk een week of 5,6 bezig nu. Ik wil het liefst ook naar 69 of 68. Bij mij gaat het ook niet snel -tijdelijk hardloop ik ff niet door blessure dat scheetl ook- , maar toch naar beneden! Het hielp mij super om de eetmeter ni te vullen : eetmeter.voedingscentrum.nl en dan voor mezelf een calorieënmax te bepalen. Eerst deed ik 1100/1200, maar toen werd ik duizelig en kon ik niet meer studeren, dus heb ik het opgehoogd naar ongeveer 1400 (gemiddeld, het is weleens een dag iets minder, maar in het weekend bvb vaak iets meer). En dan plan ik het dus een beetje, als ik tijdens de lunch iets vetters eet, dan eet ik mager 's avonds, en andersom. En tussendoortjes heb ik vervangen door gezondere dingen als fruit, gewoon biscuitje ipv roomboterkoekje, 's avonds voor het slapen eet ik nog een cracker met kipfilet , of een paar augurken, etc. Het is een soort sport om het allemaal uit te puzzelen Mijn 'zwakte' was trouwens niet echt snoep, maar meer wijn en (vette) kaas. Nu drink ik per week nog maar 1 of 2 glaasjes wijn ipv 2 per dag, dat scheelt denk ik ook! Maar met een feestje ofzo neem ik best weleens wat meer. @ mezelf 4 ons eraf sinds vrijdag! Ik snap het niet ? Ik heb echt een SAS weekend met patat, pannenkoeken, en toch dit?!! Misschien was dat het vocht dat ik eerst vasthield wat nu weggaat ofzo? Ik klaag niet!
Marnat welkom. Ik gisteren ook weer 0,3 eraf en toch veel gesnoept, weliswaar fruit, beetje chips en rijstwafels. Wel weer gisteren 6 km gewandeld. Dus denk dat dat voor mij DE oplossing is. Ook nog steeds fanatiek aan de oefeningen en je ziet het al na 3 dagen! Ik heb een platte buik! Hij hobbelt nog wel gezellig met me mee als ik loop, maar hij is plat!!! Dus dalijk nog ff de oefeningen van vanochtend doen, anders moet ik er vanavond nog zoveel doen.
Welke oefeningen doe je kabouter? Ik zit braaf ff aan de cherrytomaatjes nu . Vanavond zuurkoolschotel, met geitenkaas, aardappelpuree en banaan. Niet een hele slanke maaltijd, maar verder een rustig eetdagje, dus prima. Nog altijd net boven de 70, 70.3 vanmorgen. Ongi nu en dan altijd wat zwaarder. Deze week niets af. Komende week hoop ik onder de 70 te duiken!