-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    @eylem: ik ga maandag starten. M'n vriend gaat ook mee doen! Er gaan het boek van de Lidl van Sonja bakker doen. We hebben deze week de tijd om alles gereed te maken; weegschaal gefixt, Sonja boek gekocht, en nu nog start to run met Evy downloaden.

@ xoxo: ik vind het boek wel wat. Heb nog nooit zoiets gedaan dus ben benieuwd!

@ nieuwe dames: welkom!

Ik ga nu douchen en dan naar m'n werk! Fijne dag allemaal!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

XoXo, zo wat een netjes schema zeg, knap dat je verder geen trek daarbij hebt! Oh toch inderdaad ook maar 800 cal. Misschien toch ietsje meer eten? In 'mijn' boek staat dat het minimum echt 1000 cal. is. Boek heb ik over in de Flair gelezen, het is een methode die er vanuit gaat dat je om slank te worden en te blijven niet allerlei 'rare' dingen hoeft te doen maar gewoon normale porties moet eten en alleen iets lekkers te kiezen als je het écht wil. En per dag 1200 cal, dus toch wel een beetje dieet-idee ;). Maar de hele benadering van het boek past goed bij mij. Het heet dus Het geheim van slanke mensen, schrijfster is Mieke nogiets ;)

Ninja, wow, goed gesport! Klinkt heftig.

Leandrotje, ja in dat tempo gaat afvallen wel heel snel haha! :D motiverend!

Porkie, welkom, wat jammer dat je thuis zo weinig steun krijgt, hoe komt het? Sporten doe ik op het moment niet maar ik heb een tijdje home fitness (P90x) gedaan en dat wil ik wel weer gaan oppakken.

Peace, ok succes dan! Ik heb een aantal jaar geleden ook Sonja Bakker gedaan (haar eerste boek). Me helemaal aan dagschema's houden was niet zo mijn ding maar het werkte als een trein.

Zo, alweer bijna weekend :D . Vandaag niet veel bijzonders op het programma. Maar morgen ;) mijn oma wordt 80 jaar en er is een groot familiefeest 's middags met buffet ;) echt zo lastig ook omdat ik niet echt weet wat er allemaal op tafel komt, en ik probeer altijd mijn eetschema van tevoren te maken zodat ik uitkom met de cal. Maar ja dat gaat nu niet. Heb bedacht dat ik dan maar als plan de campagne daar:
    - alleen water/spa rood en thee drinken
    - geen gebak/koekjes/zoutjes neem
    - bij het eten kies voor vis en groenten, geen stokbrood en geen vlees (want meestal toch allemaal vlees in saus enzo, blegh) en geen salades (moeilijk, ik ben gek op aardappelsalades etc) en dan mag ik bij het toetje 3 dingen uitkiezen (als het van die kleine petit fours dingen zijn, daar ga ik vanuit bij een buffet). Want toetjes zijn echt helemaal mijn ding, dus als ik het nou zo aanpak, heb ik het onder controle. Hoop ik ;) . Wat een gedoe. Maar ik kan het maar beter van tevoren bedenken voordat ik daar 'doorsla' ;). Ach en verder moeten onze twee meiden ook eten natuurlijk dus tijd om te eten is er toch al weinig, haha, positief puntje.

3. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    @eylem: succes morgen en alvast gefeliciteerd met je oma!

@peace: werkse!

@hier: net net eetschema ingevuld en ik kwam op 1397 kcal gisteren.
    Die pindakaas hakte erin met zijn 99 kcal! Dat wist ik echt niet.

Ze geven als advies te veel vetten en verzadigde vetten.
    Te weinig koolhydraten, eiwitten en vezels.

Hoeveel koolhydraten krijgen jullie gemiddeld binnen? Ik zat op 121 gram.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

Hier nog iemand die aan het afvallen is en graag mee wilt kletsen. Ik ben Zustertje 25 jaar getrouwd en een super schattig dochtertje van 1,5 jaar oud Nina.
    Ik ga calorieën tellen dat werkt voor mij het beste zelf kiezen wat je wilt eten maar wel de goede keuzes maken.
    Gisteren ben ik begonnen en vanmorgen was ik 1.5 kg lichter :D de eerste week ben ik meestal zo 4 kg lichter en nu weer doorzetten voor Nina's zwangerschap ben ik bijna 30 kg afgevallen.

Vanaf nu ga ik proberen actief mee te kletsen.

kom straks mijn menu plaatsen en reageren

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje wat een actie hier zeg :D

Heb alles een beetje doorgelezen, maar 8 pagina's was echt niet te doen om te onthouden, hahaha!

Maar volgens mij gaat iedereen goed die nu begonnen is.
    Als tip misschien toch....ga echt niet onder de 1000 Kca! Je bent dan aan het crashen en je lichaam gaat dan veel sneller in de spaarstand.

Gister was mijn moeder jarig en gingen we dus chinees eten.
    Heb er de hele dag rekening mee gehouden, omdat chinees eten best wel vet is.

Maar....in 3 dagen toch weer 0,4 kg er af.
    (ow ja, ik zou 1x in de week wegen :p)

Mijn menu van gister:

O: 250 gr magere yoghurt met 30 gr special flakes met rode vruchten
    T: appel en druiven, groentebouillon, 1 liter water
    L: 2 bruine boterhammen met filet american, 1 ei en een witlofsalade
    T: wortels, Lu reep, suikervrije dropjes, 0,5 L water
    D: halve loempia, 3 opscheplepels nasi, 2 scheppen tjaptoy en 1 schep kip kerrie.

Voor vandaag niet nog bekeken, zal ik zo even doen.
    Maar ga straks even een blok lopen met de kids en honden, even langs de supermarkt. Vanavond ook weer een uurtje sporten.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi dame's,

Zo he wat is er veel geschreven :p
    Dus dan ga ik maar even zo reageren (kan anders een kladblok bij gaan houden bij wie wat hoort hihi)

@nieuwe dame's.
    Allemaal welkom,en we gaan met z'n alle knallen ;)

@alle dame's met blessure's en zieken etc.
    Allemaal heel veel sterkte en hopelijk knapen jullie snel op.

@iedereen die afgevallen is
    Super!!! houden zo

@de dame's die het wat moeilijker hebben
    Jullie kunnen het :)
    :)

Voor de rest zie ik hier hele mooie schem'a voorbij komen,die je ook weer ideeen geven.
    Echt super.

@voedingsschema.
    Hiet tot nu toe alles in het groen.
    (behalve eergister toen kwam ik zelfs wat vet tekort)
    Wat betreft de koolhydraten ik heb deze week minimaal 174 gram en maximaal 227 gram op.

@hier
    Net weer een half uurtje zumba gedaan.
    Straks boodschappen doen en daarna buikoefeningen.
    Mijn schema voor vandaag.

O:4 volkoren botterhamen met 20+ smeerkaas en tomaat.
    Een sinaasappelsap en een kopje koffie met halfvolle koffiemelk.

T:Veel water
    - 3 kopjes thee,2 met honing 1 met suiker
    - kopje koffie met halfvolle koffiemelk
    - 2 mandarijnen,1 appel en 1 peer

L: mok champignonsoep

A: zalm ovenschotel (prei,pasta,cherrytomaat,zalm,geraspte kaas 30+)

T: 1,5 glaasje rode wijn
    - 50 gram olijven

Hiermee kom ik uit op 1473 callorieen.
    Ben er blij mee want zag toch wel tegen het weekend op,en was bang dat ik teveel callorieen binnen zou krijgen.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou agnes, dat ziet er echt heel keurig uit!

8. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Mag ik ook meedoen? Ik ben een mama van 3 kinderen (8, 6 en 1 jaar). Heb 2x meegedaan aan WW en was ook 5 kilo afgevallen maar de motivatie was weg dus ik ben ook weer aangekomen ;). Als eerste doel ga ik voor de 10 kg afvallen.
    Groet Jasnoo

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zustertje, welkom! Hoeveel cal. hoe je aan als max? Super dat je er eerder al zoveel mee bent afgevallen, gaat vast weer lukken

Agnes, prachtig schema én lekker eten, niet onbelangrijk! ;)

Mamavanjuul, super een halve kilo alweer!

Jasnoo, welkom, ga je weer WW doen?

Ik ben net stiekem op de weegschaal gaan staan :p en ben al 2 kilo kwijt sinds 1 januari :D vocht natuurlijk maar dat motiveert wel!

Mijn schema voor vandaag:
    O: schaaltje optimel vla en een halve snelle jelle ontbijtkoek
    T: sinaasappel
    L: 3 stuks knackebrod met filet americain
    T: niks
    A: yufkasiz börek: aardappel/ei/ui ovenschotel met peterselie en dille enzo (nog nooit geprobeerd, dus hopelijk is het wat ;) ), en mercimek köfte; linzen met bulgur en kruiden in de vorm van 'sigaartjes'

en dan vanavond nog wat lekkers (euhhh wat zal ik kiezen, 2 ministroopwafeltjes of een mini milky way :D of een halve cranberry muffin) als het kan met het avondeten, moet ik nog even uitrekenen. Dan kom ik vandaag zoals altijd weer op 1200 uit.

10. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Ik heb het alvast uitgerekend voor vandaag en kom op 1002 kcal uit, dat is te weinig toch?

O: 1 broodje met gebraden gehakt en 2 koppen koffie
    T: appel
    L: 2 broodjes met leverpastei en sandwichspread
    T: 2 rijstenwafels
    A: stamppot andijvie
    N: koffie

En dus 2 liter water.

Vet is aan de hoge kant, in het oranje
    Verzadigd vet is ook aan de hoge kant, in het oranje
    Koolhydraten is goed!
    Eiwitten is te laag, in het rode
    Vezels is goed!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    #351 mamavanjuul, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
    Mijn menu voor vandaag:

O: 250 gr magere yoghurt en 30 gr special flakes
    L: 2 bruine boterhammen met kaas, kip en tomaat
    D: 150 gr aardappels, broccoli en 1 chipolata worstje

Dan ga ik vanavond sporten en dan heb ik wel een wijntje of 2 verdient met een lekker bakje chips ;)

Incl wijn en chips kom ik op 1185 kca.
    Dus nog eventueel ruimte voor een koekje vanmiddag.

Nou eerst 2 kids en mezelf in de kleren hijsen...honden worden vervelend ;)

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    @jasno.
    Welkom,leuk dat je komt mee kletsen.

@eylem.
    Zeker lekker eten is heel belangrijk
    Ik weet van de vorige pogingen,als ik mezelf te veel verbied ik het niet vol houd.

@leandrotje
    Wellicht dat je vetten wat te hoog zijn door de leverpastei en gebraden gehakt.
    Ik at voorheen ook altijd broodbeleg wat blijkbaar te veel vette bevatte en kwam dus ook altijd in het rode.

@mamvanjuul
    Netjes vooral omdat je de wijn en chips er ook al bij hebt.
    Is wel fijn als je aan het beging van de dag al weet dat je nog ruimte hebt voor wat extra's.

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Welkom voor de nieuwe dames! Het wordt lekker druk hier.

Ik zal straks wat uitgebreider reageren op iedereen. Ga zo boodschappen doen. Weer lekker vers fruit halen en verder nog wat slanke dingen.

14. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi

Ja hij wil zelf niet mee doen en als je andere ziet eten dat is natuurlijk demotiverend.
    Ik begin vanaf morgen dan begin ik na twee weken terug met werken na twee weekjes ziek geweestnte zijn!
    Terug je gewone dagelijkse leven helpt ook vind ik.

Groetjes

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Goeiemorgen!

De weegschaal was lief vanmorgen voor mij, 89.4 dus dat betekend -0.8 en onder de 90, yeah! :D

Nieuwe meiden, welkom!!

Mooie schema's zie ik weer voorbij komen, goed bezig! :)

16. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Zo he wat kletsen jullie wat af haha, moeilijk bij te houden hoor hihi....Ik stond vanmorgen eens op de weegschaal voor de gein, ik schrok me rot ik woog gewoon 91.4 kilo!!!!!! Snap er helemaal niks van de laatste keer woog ik 95 kilo ofzo....Had verwacht daar nu wel weer te zitten, misschien zelfs hoger maar ik ben toch echt een stuk lager. Het rare is nu ik nog maar 1,5 kilo van de 8 verwijderd ben durf ik niet meer te eten hihi......Ik wil zooooooo graag na de 8 weer toe, dat is 4 jaar geleden voor het laatst geweest en ik zit er nu maar 1,5 kilo vanaf!!! Ben helemaal happy, maar ook bang om aan te komen.....

17. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik ga weer wandelen als de kids vanaf volgende week weer na school zijn, en ik wil zodra ik op de 85 ben weer gaan skeeleren en hardlopen met evy. Vond dat altijd heerlijk om te hardlopen met evy, even eruit, helemaal niks aan de kop, kreeg er altijd een energieboost van haha.....Maar nu doe ik dat niet, omdat me knieeen het niet kunnen dragen helaas.....

18. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hi<

Nou, een verhaal! Probeer een beetje op iedereen te reageren, maar er wordt wel erg veel gekletst :). Ben zes pagina's verder. Gelukkig is het niet druk op mijn werk, haha.

@ Peace Thanks!

@ Rundeeprunwild: thanks voor de schop ;). En wow, 8 ons per week is inderdaad wel veel ja. Dan moet je relatief snel je doel bereiken!

@ Cindy81: Thanks! En netjes hoor, dat dagmenu! Ik vind het knap dat je 's middags het bij drie crackers kan houden.

@ Helise: Ja, de schoppen hebben geholpen! De Body Combat les begint op donderdag altijd pas om 21.00 uur. Meestal lig ik dan lekker voor de tv en heb ik geen zin om er meer uit te gaan. Zeker in de winter... Ben gisteren zelfs nog wat eerder gegaan zodat ik nog wat extra calorien kon verbranden op fiets.
    Kan je het een beetje volhouden, een dag met shakes en repen van WW? Yes, onder de 90! Goed hoor!

@ Eylem: Hoi! Super dat je weer begonnen bent met afvallen! En natuurlijk gaat het je lukken. Normaal eten en niet snoepen doet al een hoop. Super goed dagmenu! Ik gebruik ook altijd de eetmeter op mijnvoedingscentrum. Is wel fijn in gebruik vind ik.
    Succes morgen met het feest. Je kan het! En alvast gefeliciteerd met je oma!

@Snoopy1979: Wow, 13 km! Goed zeg! En -0,6 is super toch?
    Ik vind het ook lastig hoor om van de chocolade af te blijven. Meestal heb ik wel koekjes voor mijn dochter in huis waar chocola op zit en ben dan regelmatig in de verleiding om er één te pakken. Alleen mijn probleem is dat wanneer ik er eenmaal aan begonnen ben ik gelijk ALLE koekjes op moet eten. Dan kan ik er niet meer van afblijven: het bekende hek is dan van de dam.
    Wat betreft het bewegen: prima toch? Stoer dat je naar je werk fietst. Ik wil dat eigenlijk ook gaan doen, maar heb dan het gevoel dat ik 's ochtends helemaal bezweet op mijn werk aan kom... Ik sport nu al vrij veel in de sportschool dus op zich is het ook niet echt nodig. Meestal kom ik iedere week wel op zeven uur dus dat moet genoeg zijn :). En ja, gisteren ook nog geweest! Ik was moe maar voldaan...
    Hoe lang ben jij en hoeveel moet jij kwijt om bij de 66 te komen?
    Ik herken het verhaal over dat tegen anorexia aanzitten.
    Heb zelf (voor mijn zwangerschappen) ook 58 gewogen, maar niet op een gezonde manier bereikt. At bijna niks en sportte heel veel. Toch betrap ik mezelf er op dat ik hier wel snel weer naar neig om het op die manier te doen. Het blijft altijd een beetje op de loer zeg maar...

@ Leandrotje: Hoi! Een gezond BMI bereiken is het belangrijkste. Gaat je vast lukken.

@X0X0: Thanks! Ja, ik ben nog geweest :). Was al een maand niet geweest in verband met mijn rug dus was helemaal uitgeteld na de les. Jemig, netjes hoor je dagmenu. Knap dat je geen honger hebt tussendoor. Het is inderdaad wel erg weinig kwa calorien, nog geen 800. Nou mag ik daar niks van zeggen, want ik heb ook vaak van die dagen er tussen...

@ Porkie: Hoi! Super dat je weer wil gaan afvallen. Kwa sport: Drie keer in de week Body Combat, twee keer in de week FightX en twee uurtjes Cardio. Wil jij ook gaan sporten?

@ Zustertje: Hi! Hoeveel wil je in totaal afvallen?

@ Troelala21: Supergoed! Doorgaan op deze manier dan moet het helemaal goed komen.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou troelala, dat valt dan reuze mee! En 1,5 kg, dat is te doen hoor!
    Geef het 2 weken en dan zit je wie weet wel op de 89!

Toen ik begon, augustus 2011, woog ik 85,5 al was mijn eerste doel onder de 80 kg.
    In april 2012 woog ik 81,5 en ben ik begonnen met ww. Binnen 3 maanden zat ik op 77 kg!

Nu was mijn mijlpaal onder 75 en dat is vandaag ook gelukt!
    74,8!
    Nu moet ik nog 1,8 kg voor een goed BMI!!!!!

Kan gewoon niet geloven dat een jaar later mijn doel is om onder de 70 te komen!

20. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Estha,

Ja ik zou graag ook sporten maar weet nooit goed wat ik denk dat ik zowiso 2 keer per week baandjes ga trekken in het zwembad. Zou nog graag iets doen maar weet niet wat. Lopen doe ik niet zo graag en het doet ook pijn aan mijn borsten.
    Dus en dan komt er ook nog eens bij dat je je in een sportclub altijd zo aangestaard voelt en niet op je gemak!

Wat een domper ik wou net een rok van vorig jaar aan doen en hij paste niet meer Dorie toch!

Ik hoop het deze keer in ieder geval vol te houden.

Groetjes

Deel Deze Pagina