En echt, het principe van WW, is dat je ze op moet maken. Ik weet niet of je melk drinkt? Zo ja, kies dan voor de volle variant. Ook yoghurt, vla, boter etc etc. Dan kom je er wat sneller op. Oh en wat betreft het brood...er staat meestel 1 portie voor 3 punten (50 gram). Maar mijn brood is meestel iets van 30 gram per snee. Dus vul ik altijd 60 gram in en dan zit ik al op 4 punten. Dus dan zou ik kiezen voor een stevig ontbijt, 3 boterhammen met een goed beleg. Dus kaas ofzo en volle boter. Dan zit je al op... 6 voor 3 boterhammen 7 voor 3 plakken 30+ kaas en dan nog boter...reken 15 gr margerine dat is ook 3 punten. Dus dan al in totaal 16 punten voor je ontbijt.
Leuk dat er veel meiden meeschrijven! Lionne Ik zou tussen de middag 1 boterham extra nemen en misschien je tussendoortje ook een boterham van maken? Lastig hoor! Hoeveel calorieen gaat WW van uit? Peace Ik volg the voice soms (meestal wat filmpjes via de site of zo) Porkie Dat klinkt eng Maar het heeft wel geholpen gelukkig! Ik werk als verzorgende in de thuiszorg Hopelijk schrik je niet te erg van je weegschaal Cindy81 Ik eet weleens 2 keer op een dag warm (dan neem ik tussen de middag zonder koolhydraten) Dat soort momenten zijn lastig maar wel super goed dat je niet toegeven hebt wees trots op jezelf! Mooi menu vandaag XoXo Ik denk dat je met grip op koolhydraten niet naar de calorieen moet kijken is een heel ander principe. (ik heb het boekje hier ook liggen) maar rekende niet de calorieën uit. Zijn die lijnzaadcrackers makkelijk te maken? Agnes Ik ga zo ook weer puzzelen Zondag je eigen eten/tussendoortjes meenemen? Eylem Dochter flink in de puberteit? Klinkt lekker je salade! maar ik denk niet dat je je ''zorgen'' moet maken je salade klinkt wel ''slank'' aardappels,ei zitten meer calorieen in. Cherie Wat een lekker menu! Ik zie als ontbijt groentesap wat moet ik mij daar bij voor stellen? En kun je daar heel de ochtend op vooruit? Nog leuke dingen gekocht in de stad? Zo ik heb net een 1,5 uur zitten roosteren... De eerste 4 weken van de vakantie zijn al klaar. Morgen ochtend moet ik werken en 's middags verjaardag van mijn nichtje die 3 jaar wordt. Gelukkig kan ik makkelijk van taart enz afblijven.
Dames, ik twijfel nog steeds of ik ook ww zal doen.. Iemand zei dat er nog goeie acties zouden komen begin januari, is dat alleen de aktie van 3 maanden betalen zonder inschrijfkosten of zullen er waarschijnlijk nog meer acties komen? En de grootste vraag.. Zal het bij mij ook een goed effect hebben? Ik heb namelijk geen overgewicht.. Wil van de 64 naar 56...
@zustertje 1,5 uur zitten roosteren? wat bedoel je daarmee? (ik maak ook wel taarten maar die term ken ik niet) Groentensap houd in een sap van selderij, wortel, rode biet, komkommer en appel met peterselie en sellerie. en normaal ontbijt ik daar nog bij maar had dan die banaan meegenomen.. maar ik had geen honger er na. ik vind het wel vullend. @Eylem sterkte met je oudste en je hoofdpijn. ennu zou me om de groenten niet zo druk maken. hartstikke gezond. @agnes Hier ook de voice aan t kijken hahaha Je hebt plezier in het lijnen zo te zien @xoxo je moet inderdaad oppassen dat je niet te weinig calorrieen heb. maar ik heb ook calorrieen geteld in t verelden en had ook moeite met de goede hoeveelheden.. maar helaas viel ik er niet op af.... @cindy! super dat je je zwakke momenten zo sterk door gekomen bent!!! knap hoor! ik heb ook veel aan t forum. want vandaag momenten gehad.. maar idd sterk geweest!!! @porkie succes met je eerste dag morgen! @lionne. ik vind je menu er op zich netjes uit zien. maar idd even wat fruit extra of zo? @minaa ook een mooi menu hoor? lukt het goed vol te houden. @mamavanjuul. vind je het niet zonde om wat je met sporten wint met snoepen op te maken? ik zou een gezonde zonde proberen? wel balen dat het dan niet eens smaakt. @snoopy. wow jij gaat vlot zeg! Ik kreeg die shakes ook niet weg.. gevaar was ook dat ik dan maar gewoon niet at.. want ik vond ze zooo vies. idd zijn die kant en klare choc van weight care wel lekker. maar daar zitten onwijs veel koolhydraten in.. en daar val ik dan dus ook weer niet van af.. 1400 cal is super netjes! @estha! fijn dat je weegschaal lief was! vind je menu op zich wel karig maar als jij er op kan leven (kon ik eerst ook) en je hebt er plezier van (dalende weegschaal) Troela ik zou wel beginnen hoor. fijn dat je lichter bent dan je dacht! zo heb ik iedereen bijna gehad geloof ik. sorry als ik iemand vergeet.
@Cindy, wat goed dat je niet toe hebt gegeven aan je moeilijke momentjes!! @Eylem, beterschap met je hoofdpijn! @Voice kids, staat hier wel op maar volg het niet echt, vind de gewone TVOH veel leuker. Mooie menu's weer meiden! Hier ook weer een prima dagje gehad met de shakes! Maaaar het weekend is altijd mijn valkuil dus ik ben benieuwd..
Minaa Dan zou ik eerder calorieen tellen is nog gratis ook Cherie Ik maak het werkrooster (werk in de zorg) alle diensten invullen enz erg leuk om te doen. Helise Weekend is voor de meeste denk ik wel het lastigst. Ik ga ook alvast even kijken wat ik morgen mag eten.
@Cherie: Jaa, daarom probeer ik ook met mate te snacken. Heb nu bijvoorbeeld 2 blokjes kaas gehad en wat van die zoute stengels en 1 wijntje. Normaal waren wij altijd wel van de lekkere dingen op tafel 's avonds. Maar het beperken tot het weekend is stap 1. Nu probeer ik mate te houden, en alleen als ik gesport heb. Het leven moet wel leuk blijven he
@zustertje, ik had gister voor de 'lol' even mijn eetschema ingevuld bij het voedingscentrum en toen schrok ik van de weinige cal. En vandaag dus weer zo weinig, maar ik ga het niet meer invullen. Je hebt gelijk, ik moet naar de koolhydraten kijken maar neem morgen maar een paar noten tussendoor ofzo. De lijnzaadcrackers zijn heel makkelijk te maken met 2 eetl. gebroken lijnzaad even laten wellen met een klein beetje water, daarna uitstrijken op een bakpapiertje in de vorm van een cracker en 2 min in de magnetron op 900 watt. Je kan er ook nog geraspte kokos of kaas doorheen doen.
@Eylem, bedankt voor de tips, ik ga even puzzelen met mijn koolhydraten. Mag namelijk maar 1x per dag een koolhydraatrijke maaltijd en de rest van de maaltijden koolhydraatarm (max 5) Met een extra cracker of fruit ga ik over de 5 koolhydraten heen. Heb in de bieb het kookboek van Yvonne Lemmers gehaald, daar staan veel recepten in, hopelijk heb ik daar wat aan. Ik zag vandaag weer veel mooie lijstjes voorbij komen. Ga zo door dames! En veel dames ook weer afgevallen
Zo ik probeer een beetje bij te lezen nu . Heb altijd een extra venster om te lezen, niet dat jullie denken dat ik zo'n super geheugen heb want dat heb ik niet Hier ging het goed vandaag, vond de shake en reep niet zo lekker, dus dat doen we niet meer, misschien is die pinda-nougat wel lekkerder. En anders geef ik ze aan de kinderen, denk dat die het wel lekker vinden . Ik had mijn halve stroopwafel al eerder op, had honger, daarna weer heerlijk lasagne op, zo van genoten! Is 1 of 2 dagen later altijd lekkerder . Net ipv 1, 2 reepjes chocola op, maar zit nu op de 1325 kcal dus vind het wel prima! Eylem, herkenbaar wat je allemaal schrijft! Ik geloof ook in afvallen met 'gewoon' eten, zeker na het proberen van die shake en maaltijdreep. Dat is niets voor mij Mijn man is straks ook weer 3 avonden per week weg (hockey). Ik vind het heerlijk om lekker alleen te snaaien . Nu is hij dus even thuis (winterstop) en ik hoop het dan echt af te leren. Tot nu toe gaat dat goed, al 4 dagen! Succes morgen met de verjaardag van je oma! En gefeliciteerd! Goed dat je van tevoren bedenkt wat je wil gaan eten. Ik vind het ook lastig hoor, eten weggooien, zo zonde. Gelukkig was het maar een salade moet je maar denken . Succes met je oudste... kunnen draakjes zijn soms hè? Hier een zielig meisje, Lisa is een paar dagen geleden in bad op een barbie gaan zitten met haar plasser en dat doet met vlagen nog pijn blijkbaar, ik zie ook een klein schaafwondje zitten. Zo zielig! Cindy, heb je wel gelijk in met bootcamp dat je er schijt aan moet hebben als iets niet lukt. Ik zit er echt wel sterk aan te denken om het van het voorjaar te gaan doen. Lijkt me echt leuk om te doen! Mooi lijstje vandaag! Leandrotje, welkom! Leuke naam heeft je dochter . Ik ben even lang als jij en er zijn er meer in dit groepje die 1.68 zijn, wel toevallig. Ik mis in je menu fruit en iets van zuivel/eiwit. Ik heb zelf niets tegen koolhydraten, maar wel in gevarieerd eten. Ben er ook niet altijd even goed in hoor Cherie, fijn dat het goed ging vandaag! Ik vind het altijd lastig met dagjes weg. XoXo, ik heb wel stiekem 2 (mini) smarties op ja, die zaten los in de zat. Maar dat zijn 10 calorieen ofzo? Maak ik me niet zo druk om . Ik was het die vroeg over de lijnzaadcrackers. Klinkt heel makkelijk! Kan het in een gewone magnetron of combi? (heb alleen een gewone). Gebroken lijnzaad kan je zo in de winkel kopen? De tuinen ofzo? Die 798 kcal is wel wat weinig... voor een keertje inderdaad niet erg, maar zou er wat brood en fruit bij doen en een tussendoortje. Ik zie net weer een lijstje van je, mis toch wel 2 tussendoortjes en ik zie ook geen fruit? Zou je dan als tussendoortje kunnen doen. Oh lees net dat je niet teveel koolhydratenmomenten mag hebben. Misschien een bakje yoghurt of kwark tussendoor? Of toch wat extra's per maaltijd? Ninja, kan me voorstellen dat je gisteravond kapot was! Jij bent echt fanatiek zeg! Nieuwe meiden, welkom! Zusterje, wow in de eerste week 4 kilo eraf! Klinkt heel fijn! Mooi menu ook! Lekker hè even tijd voor jezelf als de kleine slaapt. Ik heb weer hoop, Lisa heeft op het kdv geslapen. Misschien pakt ze de draad thuis ook weer op als het gewone leven weer begint. Mamavanjuul, ik vind jouw lijstjes altijd zo gevarieerd, goed hoor! En weer een mijlpaal bereikt, super joh! Jammer dat je stroopwafeltjes niet smaakten! Ik heb dat ook wel eens, maar dat komt vooral doordat ik het van mezelf eigenlijk niet moet eten, vind het moeilijk om het dan te eten zeg maar. Agnes, netjes!!!! Helise, ja!!! Onder de 90! Gefeliciteerd! En meteen al 600 gram eronder, joehoe! Ik vind the voice kids juist veel leuker . Succes het weekend! Troelala, nou dat is een mooie meevaller toch, 3,5 kilo minder dan verwacht . En ik ken het gevoel niet meer te durven eten. Maar juist om af te vallen moet je genoeg eten. Hou dat in gedachten! Estha, goed dat je gisteravond nog bent geweest! En hier ook altijd wel wat lekkers voor de kinderen en vriendjes. Ik kan het ook altijd moeilijk bij 1 laten. Maar het gaat al beter, de afgelopen week werden het er maar 2 . Die 7 uur sporten van jou zijn wel genoeg ja! Ik fiets nu in de winter niet, maar wil het van het voorjaar weer gaan doen. Heb het afgelopen voorjaar/zomer/najaar ook gedaan. Ik ben 1.68, woog vandaag 86,2 en moet dus nog 20,2 kilo kwijt... jeetje wat klinkt dat veel! Maar komt goed . Hier ligt de anorexia ook altijd op de loer. Zou je niet zeggen als je me ziet , maar ik sla makkelijk door, de ene kant op, of de andere kant op. Allebei niet goed Porkie, ik maak ook altijd een weekmenu, handig met boodschappen doen en zo gooi je minder weg. En ik vind het wel fijn om van tevoren te weten wat ik eet, nadeel is dat ik er dan niet altijd zin in heb. Maar zo eten we wel gevarieerd. Klinkt vervelend, geknelde stembanden! Tussendoortjes: fruit, rauwkost, ontbijtkoek. Minaa, klinkt goed je menu! Peace, lekker menuutje hoor! Succes volgende week Poeh, weet niet of ik het volhoud om elke dag zoveel te schrijven hoor! Maar vind het wel leuk om te doen en heb er tijd voor. En zo ga ik zeker niet snaaien, want daar heb ik dan weer geen tijd voor Morgen iets actiefs doen, ik weet nog niet wat. Wil wel heel graag weer hardlopen, heerlijk 's ochtends even alleen, maar durf dat met mijn gewicht nog niet aan. En fietsen moet je weer zo'n heel eind fietsen wil het nut hebben. Misschien morgenochtend even met z'n allen naar het bos, hebben geen plannen, ook wel eens lekker!
Wow snoopy wat een reactie! In mijn koolhydraat uur eet ik wel fruit (1/4 fruit, 1/4 groente, 1/4 eiwit en 1/4 koolhydraat) Ik ga morgen even noten kopen, dan kan ik dat tussendoor nemen, maar heb tussen de maaltijden door heel geen trek dus moet het weer niet vergeten te nemen Lijnzaad heb ik bij de drogist hier gehaald (dio) maar denk dat de tuinen het ook wel heeft. Bij mij gaan ze gewoon in een normale magnetron, heb ook geen combi. Na ongeveer 2 min even voelen of ze al hard zijn, zoja dan zijn ze klaar. Niet te lang zodat ze gaan roken (lees verbranden) dan stinkt je huis nog 3 dagen na
Goedemorgen dames, mag ik me nog bij jullie aansluiten? Ben niet altijd een even trouwe schrijfster, maar wel vast van plan dit jaar weer een gezond gewicht te bereiken en een beetje gezelligheid daarbij is welkom Even netjes voorstellen ik ben dus Jewelizz, 31 jaar, importbrabander en moeder van twee kinderen, een zoontje van 4 jaar en een dochter van 9 maanden. Ben 1 m 73 en weeg bijna 90 kg Na mijn eerste zwangerschap ben ik alle overtollige kilo's (destijds 14) weer kwijtgeraakt door gezond eten en lekker sporten. Helaas kreeg ik tijdens dr tweede zwangerschap bekkeninstabiliteit, waardoor ik van de ene op de andere dag niet meer kon sporten. Vanaf week 20 kon ik vrijwel niets meer en vlogen de kilo's er aan... Met als gevolg dat ik nu maar liefst twintig kilo zwaarder ben dan ik van mezelf gewend ben Tijd voor actie dus! De bekkeninstabiliteit is nog behoorlijk aanwezig en fanatiek sporten zit er dan ook nog niet in; ben nu net gestart met revalidatietraining. Afvallen is niet waar de training op gericht is, het doel is om aan het einde van dit jaar pijnvrij te zijn. Maar: op mijn eten letten kan natuurlijk altijd... Dus ik heb me aangemeld bij de Weight Watchers. Het zal niet zo snel gaan omdat ik het alleen van het gezonder eten moet hebben, maar alles wat eraf gaat is mooi meegenomen! Hoop dat ik nog mee mag doen!
Haha XoXo, niet te lang dus, bedankt voor de tip . Goed idee van die noten, supergezond! Jewelizz, welkom! Leuk, nu 3 mama's met een Lisa hier . Vervelend van je bekken. Op je eten letten kan altijd natuurlijk. En is fietsen niet goed voor je bekken? Kan je lekker met de kindjes doen. Maar misschien zit ik er wel naast en is dat niet te doen . Jij gaat dus ook voor de 20 kilo, succes!!!! Hier wakker met een hongergevoel, is nu weer een beetje weg aan het gaan. Nu lekker even met z'n allen in bed en zometeen een stokbroodje in de oven denk ik. Misschien met geitenkaas en honing, even kijken of ik daar zometeen in heb. En dan vanavond soep zonder brood. Maar ik eet liever 's avonds wat lichter en overdag wat meer.
Goedemorgen dames! Ik probeer later vandaag een wat uitgebreidere reactie te geven. Ik vroeg me al af hoe je dat deed Snoopy, maar met een extra venster is erg handig! Ik ben druk bezig met het schema voor volgende week, boodschappenlijstjes etc. Ook ben ik van plan om vandaag of morgen mijn eerste les van Evy te gaan doen. Heb er zin in! Vanmiddag even gezellig naar mijn oma, nieuwjaar wensen! Fijne dag allemaal!
Dank voor je welkom! Fietsen is inderdaad erg goed bij bekkeninstabiliteit. Mijn stuitje wordt echter scheefgetrokken door de scheefstand van mijn bekken en de daardoor ontstane verkramping van de omliggende spieren, waardoor het te pijnlijk is om op een fietszadel te zitten. Hopelijk brengt de revalidatietraining ook hier verandering in, zodat ik deze zomer lekker kan fietsen met de kids
Goedemorgen allemaal, @eylem Hopelijk is je dochtertje vandaag wat liever voor je Is idd heel vermoeiend als ze z'n driftbui hebben,vooral als het al een paar dagen raak is. @cherie Netjes hoor,knap dat je toch z'n nette schema kan houden als je een dagje wegg bent. Ja volgens mij heb je gelijk en krijg ik er zelfs plezier in haha. @zustertje En ben je eruit gekomen met het puzzelen Goede tip van je. Ik ga vanavond kijken wat ik morgen mee neem. Weet al dat we daar soep krijgen. Veel plezier vanmiddag met de verjaardag van je nichtje. @helise Sccs dit weekend dan. En als je het moeilijk krijgt kom je toch lekker hier kletsen,we slepen je er wel door heen @mamavanjuul Idd genieten is ook heel belangrijk. Ik houd afvallen zelfs niet vol als ik niks lekkers af en toe mag,dan krijg ik snaaibuien. @xoxo Wat is dat eigenlijk,lijnzaad?? @snoopy Bedankt voor je tip om een extra venster te openen. Werkt een stuk makkelijker @jewelizz Welkom
Net al actief bezig geweest met een half uurtje zumba. En dit is alvast mijn dagschema voor vandaag. O: - 4 sesam botterhammen met 1 plakje gerookt achterham en mosterd - sinaasappelsap - kop koffie met halfvolle koffiemelk L: - peer - 2 sesam knacker met 20+ smeerkaas A: - (zelfde als gister) zalm oven schotel T: - 2 mandarijnen - 1 thee met honing - 1,5 glaasje rode wijn - 50 gram olijven En natuurlijk weer heel veel water.
Ziet er goed uit, Agnes! En al actief geweest ook! Hier wordt het een hangdag geloof ik, dochter werd vanmorgen niet lekker wakker en is vreselijk chagrijnig. Inmiddels heeft ze haar eerste slaapje er alweer op zitten, maar zo te horen is haar humeur niet echt verbeterd. Ze is werkelijk nooit chagrijnig, dus dat is wel even wennen voor mij, haha! Vanmiddag heb ik een kraamborrel van een ex-collega, zal onderweg wel wat fruit eten zodat ik daar niet bezwijk voor allerlei lekkers. Verder ziet de eetplanning er vandaag zo uit: Ontbijt: - 1 kleine banaan - kommetje havermout - 1 kopje koffie Tussendoor: - fruit (mandarijnen waarschijnlijk) Lunch: - 2 sneetjes volkorenbrood met kipfilet - 1 sneetje volkorenbrood met light jam - 1 glas halfvolle melk Tussendoor: - fruit (appel of druiven) - 2 kopjes koffie Diner: - 2 pannenkoeken met stroop (stond al op het menu, dus ja...) - grote groene salade zodat ik niet in de verleiding kom om nog meer pannenkoeken te eten Tussendoor: - gekookt eitje - eventueel nog een Snack-a-Jack wafel - 1 kopje koffie Verder veel water en thee. Iedereen veel succes vandaag!
Woehoeee heb net mijn eerste start to run les met Evy gedaan Trots op mezelf hihi. Ging erg lekker, nu hopen dat de pijn in mijn spieren en gewrichten meevalt zodat ik maandag weer vol goede moed aan les 2 kan beginnen! En nu we toch zo goed bezig zijn, gaan we vanavond en morgen een recept van Sonja eten! Ik heb ook vanmorgen op de weegschaal gestaan: Startgewicht: 83,2 kg (slik) Streefgewicht: 65, maar stap 1 is naar de 70 kg. Lengte: 1,69 BMI: 29