-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Goedenmorgen meiden vandaag maar niet op de weegschaal gestaan. Gister de hele dag netjes gegeten tot we ineens weg moesten en dus laat thuis kwamen. Toen hebben we dus ovenfrites gegeten en een frikandel. Wil dus even niet weten wat ik weeg hihi....morgen maar weer. Ben met me man in gesprek of ik nu echt alleen voor sonja bakker zal gaan, of toch de ww. Ik merk dat ik toch wel een stok achter de deur nodig heb. Met sonja heb ik vaste menu's en ww kost geld dus dan heb ik wel een stok achter de deur. Dus even goed bedenken van t weekend, anders kom ik nooit onder die 90 he haha....Zal zo even cupcakes maken met me meisje. Vrijdagochtend ritueel, zij is dan altijd vrij van school en dan gaan we altijd wat lekkers maken. Niet zo slim voor moeders lijn, maar goed de kindjes eten het maar op hahaha......

Lees dat jullie het goed doen, super hoor petje af!! Ga vooral zo door meiden, dan gaan jullie zeker slank de zomer in!!!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje wat een vroege vogels Peace en Eylem! Balen is dat he, als ze zo vroeg wakker zijn. Maar ja, wat doe je er aan?
    Hopen dat ze morgen wat langer slapen!
    Hoe oud zijn ze?

Hier zit ik met de jongste onder de waterpokken (20mnd). Ze zit er onder! Vannacht een uurtje met haar op geweest, ze was zo zielig!
    Ik vind het dan niet zo erg, als ze ziek zijn. Dat hoort er dan ook bij en dan kan ik ook gerust een half uur met ze op schoot zitten in de stoel.
    Is ze toch nog een heel klein beetje baby :);):p

Ik stond gister in twijfel om op de weegschaal te gaan staan, maar niet gedaan! Vanmorgen ook niet! Moet het echt volhouden tot dinsdag. Maar ben nu wel heel benieuwd, omdat het me best wel makkelijk af gaat.
    Geen honger oid.
    Gisteravond heb ik mezelf echt moeten dwingen om mijn eten op te eten.

Zal zo ook weer even puzzelen met het menu van vandaag....en dan de jongste in een zemelenbadje stoppen, was opvouwen...oudste weer ophalen van school.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mamavanjuul, mijn jongste is 10 maanden (zie banner ;) ). Kan er geen peil op trekken, vorige week sliep ze elke dag tot 8 uur en nu dit weer. Wat zielig dat je jongste waterpokken heeft! Ja dan zijn ze nog heel klein als ze ziekjes zijn, ach.

Troelala, ah balen, maar het was ovenfriet, de schade valt vast wel mee ;)

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    #724 This is me, 11 jan 2013
    Laatst bewerkt: 11 jan 2013
    Wou net weer mijn zumba ochtend sesie doen,maar kleine meneer was er niet mee eens.
    Dus ben vroegtijdig mee gestopt,mischien vanmiddag nog een poging wagen als de kleine meneer op bed ligt ;)
    Alvast een schema gemaakt voor vandaag.

O:
    - 4 cracottes met 20+ smeerkaas en komkommer
    - sinaasappelsap
    - koffie met halfvolle koffiemelk
    T:
    - peer
    - cup a soup
    - thee met honing
    L:
    - pistolet gezond (kipfilet,smeerkaas 20+,mosterd,ei,komkommer,tomaat en ijsbergsla)
    T:
    - koffie met halfvolle koffiemelk
    - appel
    - thee met suiker
    - thee met honing
    - 50 gram olijven
    - 1,5 glas rode wijn

A:
    - zelfde als lunch

Dit alls komt uit op 1401 calorieen,ben er blij mee :D

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen avondeten Agnes? :D

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Troelala:
    Ik zou dan denk eerder voor ww gaan (persoonlijk).
    Omdat je dan meer bewuster van eten wordt denk ik dat je dan ook meer blijvender resultaat zal behouden.

Mamavanjuul:
    Wat zielig zeg,heeft ze er heel veel last van?
    Nee dan is het zeker niet erg om er snacht's uit te moeten.

Eylem:
    Oeps haha had het wel op mijn eetmeter ingevuld maar niet hier.
    Avond eten is iig het zelfde als mijn lunch.

Cherie:
    Sport je mischien veel?
    Las net op internet dat het vaak voorkomt dat je de dag na het sporten meer kan wegen.
    Mischien is dit ook bij jou het geval?

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Cherie: Wat sport jij veel zeg, jeetje! Maar inderdaad, als je veel sport, dan maak je meer spieren aan en verbrand je vet.
    Maar....spieren wegen zwaarder dan vet, dus dat kan de reden zijn waarom je dan niet afvalt.
    Wat jij dan beter, erbij kan gaan doen, is meten! Dus met een meetlint je taille, benen, heupen en armen opmeten.
    Dit is de tip die ik kreeg toen ik heel veel sportte, maar mijn schildklier het niet deed.

@Agnes: Het lijkt tot nu toe mee te vallen. Gelukkig!

Mijn menu:

O:
    250 ml Magere yoghurt
    30 gr special flakes
    (overigens deel ik dit altijd met dochterlief ;))

L:
    4 knakworstjes
    2 witte kaddetjes met ketchup en mosterd
    1 glas jus d'orange

D:
    100 gr aardappelschijfjes
    100 gr broccoli
    100 gr bloemkool
    100 gr kip

Met als tussendoor voor vandaag:
    Een appel en sinaasappel
    2 L water
    1 glas wijn
    30 gr 30 + kaas
    komkommer

Dan kom ik volgens de eetwijzer op 1329 kca uit.
    Maar volgens ww 2 punten boven mijn dagpunten.
    Ik denk dat ik dit maar eens goed ga bij houden zo, en dan eens zien wat het doet.

Vanavond wel weer lekker een uur sporten en dat staat meestal ook wel voor 400 kca!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Klopt! Je spieren zitten dan vol met eiwitten, vocht etc etc. Zijn dus voller als normaal. Nooit een goed idee om na het sporten te wegen!

9. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ja met ww weet je wat je in je mond stopt, plus je weet wat je mag eten enz. Daar heb je helemaal gelijk in...

10. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Zo, mijn menu weer in elkaar geknutseld.

O: 1 broodje met filet american
    T: 20 druiven
    L: 3 broodjes met sandwichspread, 20+ smeerkaas en een ei. Beker halfvolle melk erbij
    T: 2 mandarijnen en een bakje magere yoghurt
    A: zuurkoolstamppot met 1 eetlepel spekjes en sla met augurk, komkommer, geitenkaas.

Zuurkoolstamppot voor de 3e keer op het menu maar nu gaan we er echt voor, hihi.
    Hiermee kom ik op 1064 kcal en alles in het groen!
    Ik vind het gewoon leuk om zo te puzzelen dt alles groen is :)

Ik heb trouwens 2 opscheplepels zuurkoolstamppot genomen, volgens mij is dat wel genoeg.

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo dames,
    dit is mijn menu voor vandaag tot nu toe:

O: schaaltje krokante muesli met noten
    T: niks gehad
    L: 2 snack a jack wafels bbq, 1 sinaasappel
    T: ??
    D: een maaltijdsalade met gerookte zalm

ben nog niet zover zoals jullie zien...:)

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hoi meiden!

Pfff wat een drukte... Vanmorgen nog naar het werk geweest was iemand die ik graag wilde spreken. Nina is een ochtendje bij mijn ouders geweest.

Nina ligt nu heerlijk te slapen en ik zit ff lekker achter de pc nog wat mailtjes naar collega's te sturen.

Lijnen gaat GOED heb al 2 dagen vergeten te wegen in de ochtend ben echt heel erg benieuwd!

Menu voor vandaag

ontbijt
    2 eieren gebakken in wat boter
    tussendoor
    niets
    lunch
    groente loempia uit de oven
    tussendoor
    appel,mandarijn
    diner
    witlof schotel uit de oven met ham en kaas

Ga zo even uitrekenen hoeveel het is in totaal.

Kom straks ff reageren hoor maar ik lees wel goede dingen!!

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hehe, eindelijk ongesteld hier! Ben nu nog meer benieuwd naar de weegschaal a.s dinsdag, haha!

Mijn knakworstjes vandaag niet helemaal opgegeten. Tussendoor dochterlief aan het verschonen geweest en daarna waren ze koud, ieuw!

Wel weer lekker gewandeld vandaag met de jongste, gezellig al wandelend de oudste opgehaald en daarna nog even een blokje om met de hondjes. Dus qua beweging zit het wel goed vandaag ;)

@citroentje: en daar overleef jij op? Haha, het lijkt zo weinig!
    @Zustertje: ziet er lekker uit! Hoeveel was die witlof schotel eigenlijk?

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    mamavanjuul. haha ja het lijkt erg weinig,,, is het volgens mij ook ;)
    er is wel al iets bij gekomen :p

O: schaaltje krokante muesli met noten
    T: niks gehad
    L: 2 snack a jack wafels bbq, 1 sinaasappel
    T: cappucino, en 2 koekjes (waar ik het eerder over had)
    D: een maaltijdsalade met gerookte zalm

15. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Even een snelle zwaai van mij!

Drukjes met het huis, eten gaat helaas waardeloos op het moment.. Pff. Probeer er toch een beetje om te denken maar heb elke keer zo'n honger als ik 's avonds thuis kom van het klussen.

Goed bezig jullie allemaal zie ik, mooie menu's ook weer! Ga zo door meiden, kom snel weer uitgebreid reageren ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, borrel was niets. Heb een cola light op en meer niet. Zal straks mijn lijstje plaatsen, nu even taart maken voor de verjaardag van mijn man.

17. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hoi damens,

Ben een paar dagen niets meer komen zeggen omdat ik het even van me wou loslaten.

Deze week was voor mij dus een valse start. Ik heb me deze week behoorlijk slecht gevoeld en het leek wel alsof alles tegen zat op het werk hier thuis,...
    Maar dat wil niet zeggen dat ik niet achter mijn beslissing staen van mijn overtollige kilo's kwijt wil!

Dus vanaf maandag een nieuwe start!
    En hopelijk gaat het vanaf nu goed! Ik heb daarstraks zo iets gekocht dat helpt om buikspieroefeningen te doen dat lag bij de action!

In ieder geval ik zie het terug zitten!

Nu een heel andere vraag wat eigenlijk totaal niets met dieet te maken heeft. Ik ga trouwen in maart en ben opzoek naar een leuk geschenkje om aan onze gasten mee te geven! Ik wil iets niet te duur en iets origineel. En ik denk dat er al heel wat meiden onder jullie getrouwd zijn en hoop dat jullie mij kunne helpen!

Groetjes porkie

Ps: hopelijk zijn bij jullie de kilo's er al afgevlogen!

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier gaat het nog goed qua eten. Qua sport stukken minder :( ik wil zoooo graag sporten maar heb zowat nooit oppas en om nou in de avond door het donker erheen te gaan vind ik ook niks ( ben nog bezig met rijbewijs) ook een cross trainer thuis neerzetten kan niet aangezien mijn schoonzusje bij ons inwoont dus ik heb geen lege kamers meer over en zo'n ding in me woonkamer vind ik ook niks.

Ga vanavond maar flink wat thee drinken ter compensatie dus.. En hopen dat ik deze aankomende 2 dagen nog even een keer kan! Dan ben ik toch nog 2 dagen geweest deze week!

Dagmenu vandaag:

O: 2 volkoren knäckebröd met kipfilet en een glas yoghurtdrink 0% vet

T: mandarijn

L: moksieeee! Was heerlijk! Had dunne bami met kip kerrie, kip pikant en rundvlees :)

T: mandarijn

À: volkoren knäckebröd met rosbief ( aangezien ik in de middag al warm gegeten had)

En misschien vanavond nog wat magere kwark ofzo!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waar is de lijst? Ik ben zo benieuwd naar iedereen :D

Mamavanjuul, 'fijn' dat je ongi er eindelijk is, zal schelen dinsdag!

Citroen, hoe had je de maaltijdsalade gemaakt? Klinkt lekker!

Helise, herken het helemaal, verhuizen is echt zo slecht te combineren met regelmatig en gezond eten!

Snoopy, nou da's in ieder geval geen 'schade' aan je menu, 1 cola light :)

Minaa, wat is moksie? Klinkt wel lekker maar heb er nog nooit van gehoord!

Hier een beetje een rare dag gehad. Heb overdag gegeten volgens de planning, maar vanavond liep het in de soep. Had ruzie met mijn man tijdens het eten en daarom totaal geen eetlust en maar 1 klein stukje vis gegeten en een paar happen sla (ruzie is alweer over inmiddels hoor ;) ). Vervolgens nog een appel voortoe maar die was rot dus na 3 happen lag die ook bij het groenafval. En ik had nog kcal openstaan dus ik heb mijn openstaande 300 kcal opgemaakt met chocola :D heerlijk 8 blokjes witte en melk chocolade, echt genieten en het mocht, calorietechnisch gezien ;). Mijn zin in zoet is weer gestild, voorlopig!

(en ik ging net stiekem even op de weegschaal staan en er is weer een kilo af hoera! :D nu echt niet meer tussendoor proberen te wegen :) )

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zit de planning voor morgen alvast te maken en te twijfelen of ik ovenfriet bij de köfte en sla zal maken. Is een lekkere combi maar man, wat veel kcal zeg. 2 opscheplepels is al bijna 300 kcal! En dat is maar 100 gram, dat is volgens mij 1 handje friet ofzo. Dan kan ik het net zo goed niet maken...

Deel Deze Pagina