-10 kilo in 2013

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mamavanjuul, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Nu mag het nog, het is nog geen 2013 ;)

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik neem het er nu ook nog van hoor. Zit ook midden in een moeilijke tijd en dan zou het me sowieso niet lukken. Ben een echte emotie-eter.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Heb trouwens ook Cambridge gedaan 2 keer. Viel er goed van af maar ging me snel tegenstaan, vooral de smaken. Daarom hield ik het niet vol.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Gisteravond is er ook nog een zak chips leeggegaan en een chocoladeletter.

Er liggen nu nog in de kast: 2 chocoladeletters, een lading mars/snickers/twix, 6 pakken koek, 4 zakken chips en 2 zakken nootjes. Uhm ja......:$:(

5. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Heb 't kerstpakket gekregen van 't werk, alleen maar lekkere dingen! Ach ja nemen het er nog maar van... In 2013 echt afvallen... Kilo of 15 mag er vanaf maar beginnen met 10... Ik ga gewoon meer bewegen, kleinere en gezondere porties eten... Geen koffie geen alcohol (alleen op gelegenheden) veel water drinken... M'n oude broek neerhangen als motivatie om daar weer zsm in te passen...

6. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi meiden!!

Wat leuk, ik sluit me ook aan! Sorry, zie dit topic nu pas ;)

Al tijden weet ik dat ik moet afvallen maar ik hou zo van eten en koken! Wat ik nu weeg weet ik niet, maar ik ben te zwaar. Ik merk het aan mijn kleren en voel veel blubberen als ik loop :$
    Ik beb 30 jaar, ben 1,77 lang en gok op zo'n 85 kilo.

Heb al vaker een sportschool geprobeerd, maar dat wordt 'm niet. Ik loop veel met de hond, dat wel! Maar ik snoep teveel en ben ook iemand die snoept als ik het druk heb ("nu mag het, nu verdien ik het!").

Dus, ik doe graag mee!!

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ik zal in Januarie iedere dag neerzetten hoe mijn dag was enz en wat ik gegeten heb en gedronken, dat ik 't even van me afschrijf en elkaar motiveren natuurlijk! Ik ga er echt voor ben dit zo zat om me niet meer lekker te voelen... Mensen herkennen mij niet meer omdat ik zoveel ben aangekomen... Echt erg dus

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat een goed idee om op te schrijven wat we gegeten hebben! Ik ben al begonnen met lijnen dus ik zal mijn lijstje van gisteren opschrijven:

- ontbijt 3 wasa volkoren crackers, 2 met kipfilet en 1 met kalkoen salami en een glas yoghurt drink met 0% vet.

Tussendoor 1 mandarijn

- lunch 1 volkoren cracker kipfilet met yoghurt drink 0% vet

Tussendoor mandarijn en 1 plakje zelfgemaakte cake

- avondeten spaghetti met roomsaus zalm en spinazie

Tussendoor magere kwark met mandarijntjes erdoor heen

Tussen alles door drink ik water en thee/munt water

Ik moet wel meer gaan eten over de dag verdeeld.. Maar op de plakje cake na toch een nette dag gehad.. :)

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Kimi: ik heb mezelf ook echt mentaal moeten voorbereiden om weer op de K* weegschaal te gaan staan. Maar het helpt voor mij wel om een doel te stellen.

Dus in 2013 beginnen is ook op 1 januari op de weegschaal staan.
    Geen excuses meer!

Ik ben dus 2 weken geleden (weer) met Weight Watchers begonnen en vanmorgen even stiekem gewogen en er is bijna 1 kilo af!

Wij hebben thuis afgesproken: 1 avond in de week even lekker genieten.
    Dus gisteravond lekker 2 glazen rode wijn gehad en lekkere kaas en nootjes.
    Maar, hier tegen over staat, dat ik wel die avond ervoor moet hebben gesport (compensatie).
    Van de WW mag dit ook...maar ik tel die punten niet en gebruik in het algemeen niet meer dan ik die dag mag hebben.

Mijn lijstje van gister:
    Ontbijt:
    3 volkoren crackers, 1 met jam, 1 met vruchtenhagel, 1 met 1/2 plakje 30+ kaas.

Tussendoor:
    Banaan
    Gangmaker

Lunch:
    1 wit bolletje
    2 knakworstjes

Tussendoor:
    Schaaltje druiven en aardbeien

Diner:
    250 gr rijst met kip in kerrie saus

Toen had ik dus nog 2 punten over voor die dag. Daar een wijntje van genomen :p
    Dat kost me 2 weekpunten en de kaasjes...tje dan blijft er niks extra's over.

Dus vanavond weer in het gareel.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Mag ik ook aan sluiten? Ik ben vorig jaar een aantal kilo afgevallen. maar ik val heel moeizaam af. inmiddels helaas weer een paar erbij.. (als ik bedenk hoeveel t koste om het er af te krijgen!! aaargh!) maar iig ik wil nu graag weer wat kwijt. rustig maar toch.

ik wil het alleen op een gezondere manier doen en ik zak iig weer iets met gewicht.

ik had laatst meegeschreven met een ander topic maar ik ben afgehaakt omdat ik eerder aankwam dan afviel.. vond het erg demotiverend dus het hele afvallen los gelaten.

Deze week nog wel lekkere dingen op de planning staan!:$ maar verder let ik wel op.
    liefs!

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hi meiden, zie dit topic ook nu pas maar ik sluit me graag aan, als het mag.

Had voor de zwangerschap maat 36, daarna 38 en daar bleef het bij dacht ik....nu neig ik soms naar de 40 en dat is niet de bedoeling. Ben namelijk ook niet lang, 1. 60 klein ;) dus voordat ik op een paddestoel begin te lijken ;) moet ik er even tegenaan.

Wil ook minstens 10kilo kwijt in 2013, wil een gezonder leefwijze. En wil het leuk voor mezelf houden dus geen streng dieet.

Voornemens:

*stoppen met snoepen
    * meer sporten
    * Letten op mn voeding

Iemand die een site kent met leuke loose weight banners voor in je OT? :D

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik zou me graag bij jullie clubje willen aan sluiten als jullie dat goed vinden.
    Begin dit jaar zat ik ook bij een afval topic en dat werkte voor mij best goed.
    Helaas bloeide dat topic dood en zo ook langzaam mijn motivatie.
    Nu baal ik ben weer langzaam zwaarder aan het worden en buik is nog steeds een soort drilpudding ;)
    Maar net als zo vele vind ik het ook te moeilijk om rond deze dagen al te beginnen terwijl overal lekkere hapjes en drankjes staan.
    (petje af voor de dame's die wel al zijn begonnen.

Het liefst wil ik tussen de 10 en 15 kilo afvallen.
    En dat mijn lichaam weer wat straker gaat zitten.
    Maar ik ga geen echt dieet volgen,probeer me bewuster te worden en gezonder te gaan leven en uiteraard meer te sporten.

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Tja, dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Ik wou nu al er mee bezig zijn. Maar ik begin me te realiseren dat ik het me nu ook wel moeilijk maak. Vriend heeft nu 2 weken vakantie en de kids zijn hier tot 2e kerstdag en komen dan 2 dagen later weer voor een week terug. Er komen dus veel te veel lekkere dingen langs nu, aangezien hun alle 3 broodmager zijn en wel van snoepen houden...
    Moet me maar gewoon voor houden dat ik deze dagen in mate mee mag doen en in Januari wordt het pas echt afzien...!!

Ehh mijn eetlijstje van gisteren kan ik ook niet heel erg trots op zijn *schaam*
    ontbijt:
    - Bakje magere yoghurt met muesli met gedroogde stukjes fruit
    lunch:
    - twee bruine boterhammen met ham en kaas
    avond eten:
    - shoarma
    - 2 pitabroodjes
    - krieltjes
    - sla
    - heel veel knoflook saus en sambal *fluit*
    tussendoortjes:
    - Bakje magere yoghurt met een granny smith en een mandarijntje
    - Klein beetje popcorn en een handje chips *fluit*
    drinken:
    - Een aantal bakken koffie (sterk, zwart)
    - Een aantal glazen water
    - 2 glazen roosvicee vruchtensap

Niet echt ideaal dus... Maar daarom juist goed dat ik het even opschrijf want dan confronteer ik mezelf er weer ff mee...!!

Is koffie trouwens ook slecht voor je tijdens het afvallen...??
    Ik ben een echte koffie freak namelijk. Drink het wel altijd zwart...

14. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Haha natasja dat *gefluit* is leuk :p

Geen idee of koffie zo slecht is voor het afvallen, maar ik kan ook niet zonder koffie. Jij drinkt het zwart dan zal het wel meevallen dat het slecht is, hier moet er dus wat melk en zoetjes in, lijkt me minder maar ik hou er ontzettend van, ik begin er de dag mee en ik eindig er de avond mee. Op zich drink ik niet heel, zo'n 3 senseotjes max 4 op een dag. Maar het laten staan, never.... Ik laat alles staan, behalve mn koffie.

En indd nu met de feestdagen, zo moeilijk met al dat lekkers dat er voorbij komt, dus nog heel, heeeeeeeeel eventjes wachten tot volgende week dan ga ik er echt goed voor!! :D

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik doe de WW en daar mag je gewoon koffie hoor!
    Alleen dan inderdaad zwart, zonder suiker :p
    Het telt alleen niet mee in de 2L vocht die je binnen moet krijgen.

@Natas: wel even de andere kant op fluiten hoor...sambal en knoflook ;)

Dit is mijn lijstje van vandaag:

Ontbijt: geen...heb heerlijk liggen slapen tot 11 uur!

Lunch:
    2 croissant met jam light
    1 croissant met 0,5 plakje 30+ kaas
    gekookt ei
    (overigens wel de croissant uit blik, om af te bakken)

Tussendoor:
    Appel
    Water
    Thee
    Cristal Clear

Gepland:
    Diner:
    100 gr aardappeltjes
    100 gr Entrecot
    broccoli
    2 eetlepels pepersaus

Ik hou dan nog wat puntjes over vandaag...dus vanavond gaan we onder het genot van een glas wijn en een 30 gr light chips ontvoerd kijken :p

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier geen koffie drinker dus geen idee of het goed is of niet!

Mijn lijstje vandaag:

- ontbijt 2 volkoren crackers met kalkoen salami en yoghurt drink 0% vet

Tussendoor mandarijn

- lunch niks

- avondeten groente soep

Heb vandaag echt onwijs slecht gegeten.. Helaas zorgt ruzie met me man voor een slechte eetlust.. :(

Neem vanavond nog wel een bakje magere kwark of wat spaghetti bolognese van gisteren.

17. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

@ mamavanjuul je lijstje ziet er goed uit! En telt koffie niet als vocht? Waarom niet, zit toch ook water in (haha of zeg ik nu iets heel stom). Ben geen water drinker, maar dat moet echt ik veranderen, en het leren drinken. Wij gaan hier ook 'ontvoerd' kijken!! :)

@ Minaa, sterkte ermee meid. Ik ga dan juist veel eten, en val dan onder de categorie emo-eter jammer genoeg. Gelukkig komt het niet zo vaak voor...

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik moet ook weer meer water gaan drinken....
    Vandaag hier ook minder dagje qua eten. maar goed das wel handig staat van de week genoeg op t menu hahahaha.

ik heb niet zo veel trek vandaag.

O: groene smoothy
    T: koffie
    L: 2 mini croissants met hagelslag en 3 minibolletjes (uit de oven)
    T: niks
    A: net 2 eitjes en wat komkommer..
    zal zo nog wel een broodje met zalm bij komen denk ik..
    dat zal ook de max voor vandaan worden.

19. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Koffie: ik heb altijd begrepen dat koffie vocht onttrekt. Ze raden aan om naast ieder kopje koffie een glas water te drinken om je vocht op peil te houden.

Menu: ik ga mijn menu nog niet opschrijven nu ik nog niet aan het opletten ben :)

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    @Koffie,

Nee het is een fabeltje dat thee vocht onttrekt aan het lichaam!
    Uit uitgebreid wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het drinken van een gematigde hoeveelheid thee of koffie (tot 450 mg cafeïne) geen nadelig effect heeft op de vochtbalans. Kopjes thee en koffie tellen net als water mee om de vochtbalans op peil te houden. Het is een fabel dat de cafeïne in koffie vochtafdrijvend werkt.

Cafeïne zorgt voor een snellere maar niet voor meer uitscheiding (Voedingscentrum, zie 'feit' onderaan de pagina). Wel is het zo dat personen die voorafgaand aan onderzoek gedurende enkele dagen geen cafeïne gebruikt hadden, het urinevolume één tot enkele uren na cafeïne-inname licht verhoogd was. Een beperking van dit type onderzoek is dat de omstandigheden niet te vergelijken zijn met de dagelijkse praktijk. Zowel de eenmalige, soms hoge cafeïnedosering in plaats van een over de dag gespreide consumptie, als ook de cafeïne-onthouding voorafgaand aan een onderzoek blijken noodzakelijk om een effect aan te tone.

Conclusie gematigd koffie drinken kan geen kwaad. Ik ben zelf wel enorm geminderd van veel koffie naar een kopje of 2 a 3 pd

Deel Deze Pagina