Ja dat was alles. Sporten gaat helaas toch niet door, me man vind het geen fijn idee als ik nu de deur uitga..
Hoi meiden, ik denk dat ik toch beter af kan haken hier. Het afvallen gaat op zich nog prima, ben nu drie kilo kwijt en blijkbaar alles aan de onderkant, want ik kon gisteren een kleinere maat broek uit de kast pakken maar ik merk dat ik jullie niet kan bijhouden. Iedereen reageert hier zo trouw op iedereen, dat lukt mij niet en dat vind ik zo lullig vandaar beter maar niet meer meeschrijven denk ik. Verder loopt het thuis ook niet helemaal lekker, dochter is twee keer op rij te weinig aangekomen omdat ze maar weinig eet en wijkt inmiddels behoorlijk van haar lijntje op de curve af. En er is maar weinig voor nodig om haar nóg slechter te laten eten. De afgelopen week heeft ze geleefd op 300 cc opvolgmelk en vijf hapjes groente c.q. fruit per dag, omdat er een tandje doorkwam. Eigenlijk is eten vanaf het begin al een strijd, iedere keer weer die vrees dat ze niet wil... Want dan krijg je het er ook echt niet in, wat je ook doet, en ook alternatieven worden resoluut geweigerd. Vorige week kwam het er op neer dat we allebei in tranen waren na het weigeren van zowel brood als pap als fles Over een maand moeten we extra op controle bij de arts van het CB... Wat als ze weer niet goed is gegroeid? Ik kan het eten er toch niet in slaan? Ze weegt nu overigens 7800 gram bij 72 cm, en had volgens haar lijntje eigenlijk 9500 gram moeten wegen. Sorry voor de egopost, het zit me nogal hoog geloof ik
Even snel: Jewelizz, als het jou steun geeft mag je gewoon mee blijven schrijven hoor! Ook als reageren op iedereen niet lukt. Frustrerend, het eten van je dochtertje, kan me er iets bij voorstellen, Lisa heeft van 2,5 maand tot 8,5 maand een sonde gehad omdat ze niets at (oorzaak was reflux en daarna een virus eroverheen). Dus ik herken heel goed hoe frustrerend het is als ze niet wil eten. Maar probeer echt niet te stressen, want dat voelt ze aan. Dingen als knijpfruit, danoontje, chocoladetoetje al geprobeerd? Drinkt ze uit een gewone beker, zou ze dat misschien fijner vinden? En drinkyoghurt? (wij hadden het in eerste instantie zelf gemaakt met melk, yoghurt en roosvicee) Bij Lisa hebben we ook van alles geprobeerd en is het gelukkig snel gelukt haar van de sonde af te krijgen. Ze at toen goed en dronk alles uit een gewone beker (met 8,5 maand dus). Wat betreft het groeilijntje: Eva heeft altijd goed gegeten en die ging vanaf 8 maanden ook flink omlaag in haar lijntje. Zal ff een fotootje toevoegen. Maar goed, je dochter eet en drinkt niet goed... snap dat je je zorgen maakt. Hoeveel eet/drinkt ze in totaal op een dag normaal gesproken? Groente en fruit mag je in grammen gewoon meerekenen als ml's.
Jewelizz wat naar allemaal! Hopelijk heb je wat aan de reactie van Snoopy! Sterkte! Minaa, jammer dat je niet meer kon gaan. Cindy, jammer dat je weer terug bij af bent, vanaf nu komt het goed! Mamavanjuul, ben benieuwd naar je resultaat deze week! Ik ben een dagje te vroeg op de weegschaal gaan staan, was (niet zo) benieuwd naar de schade maar nog steeds 83! Gelukkig niets aangekomen. Dus nu vol goede moed weer verder. Voor vandaag: O 1 mueslibol met halvarine T appeltje L 2 volkorenboterhammen met tomaat T niks A bord boerenkool met een stukje magere rookworst T appeltje en 1 nep-Balisto van de Aldi
@jewelizz: Van mij hoef je ook niet af te haken hoor. Ik schrijf ook lang niet zo vaak Gewoon lekker mee lezen en als je toch een keer wat wilt schrijven (ook al is het een emo bericht) dan kun je dat toch gewoon doen hier Wat betreft je dochtertje,snap zeker day je je hier zorgen om maakt. Is ze voor de rest wel gewoon vrolijk en actief? Ons zoontje had dat ook rond de 8 maanden. Was een combinatie van heel veel bewegen en wat minder goed eten. Ons cb gaf aan dat dit heel vaak voorkom bij kindjes rond die leeftijd. Vaak gaan ze dan bijv. kruipen,wat heel veel energie kost. En door combinatie van sprongetjes,tandjes zitten ze vaak in een periode waarin ze minder eten.
weegdag: 83,2!!!! Dat is 1,3 kilo minder dan vorige week en ik ben nu in 3 weken 5,5 kilo afgevallen! Ik ben blij! Nu de kinderen klaar maken om naar school te gaan, dan boodschappen doen met Lisa en vanmiddag zwemles. Weer een druk dagje!
Morning ladies! Nou het clubje is zeker kleiner geworden. Hoop dat wij elkaar wel blijven steunen hoor!! MIjn gewicht vanmorgen was 79,1. Heb het idee dat ik een beetje blijf hangen nu.. Misschien komt het ook wel door m'n darmen, heb flink last. (heb prikkelbaar darm syndroom) @Helise: Leuk, bij jullie ook eindelijk sneeuw! Hoe gaat het met de verhuizing en het klussen? @Snoopy: Mooi lijstje! Er lag wel al een flink pak sneeuw zondagochtend, maar de straten waren redelijk sneeuwvrij. 's Middags is er weer een flink pak bijgekomen. Ik moet even kijken hoe ik het vanavond ga doen...Leuk, ik heb ook zin om flink (online) te shoppen, maar dat zit er financieel even niet in Vind je het niet zonde om nu iets voor jezelf te kopen, met de hoop dat je binnenkort een kleinere maat hebt, bedoel ik? @jacenhenk: En, zit je op de 89? ik hoop dat de "schade" toch mee blijkt te vallen! Thnx, ik word 28! Oow da's pittig 3 verjaardagen zo dicht op elkaar! Wat krijgt je oudste zoon zondag? Succes in het ziekenhuis! @mamavanjuul: fijn he als je even lekker zit na zo'n drukke dag! @Cindy81: Fijn dat je het weer redelijk op orde hebt! Zet 'm op!! @jewelizz: Gewoon langs blijven komen hoor! Er zijn er meerdere die niet op iedereen reageren, geeft niets!! Wat vervelend zeg met je dochter. Ik heb er geen ervaring mee, hopelijk heb je iets aan de tips van Snoopy! @Eylem: Fijn dat je niet bent aangekomen! Op naar de 80!!
Mijn menu van vandaag: O: 2 rijstwafels met halvarine en aardbeienjam (light) T: 2 kiwi's L: 2 volkoren kadetten met halvarine, 1 met 30+ kaas, 1 met selleriesalade, 1 glas multivitamine light T: 1 friese kruidkoek D: spinazie ovenschotel (hmmm nu al trek in hihi) T: schaaltje gemengd fruit
Wauw, Snoopy wat goed gefeliciteerd meid!! Peace, vervelend dat je stil lijkt te staan. Hoe vaak weeg je? Na de eerste week kun je beter 1 keer per week wegen, dan zie je beter wat er gebeurt.
sporten is niks meer van gekomen. ik ga ff de druk er af halen hier.. menu gister: o: groentesap T: 1 sneetje spelt met pindakaas L: 2 sneetjes zuurdesum notenbrood met kaas T: niks A: boerenkool met spekjes en klein stukje rookworst en jus. T: niks (propjevol) Vandaag ga ik 2-3 dagen detoxen! dus groentesappen! ff kijken of ik me daarna weer opgepelt voel en of ik het af kan maken. het moet minimaal 2 dagen morgen mag er ook wat fruit bij en dan over mogen al wel weer wat brood. of ik rek 1 extra dag. het mag max 3 dagen dus dan MOET er vrijdag weer brood bij. ik voel me in mijn hoofd iig beter dan van het weekend. duss. nu ff terug lezen.
Nou, ik blijf ook wat schommelen nu....vorige week 73,9 nu 74,1. Volgens mijn man kan het niet kloppen, hahaha! Maar het is wel zo. Als ik naar mijn eetdagboek kijk, dan zal het voornamelijk in het soort eten liggen en niet de hoeveelheid. En een zak chips en (veel) kaas op 1 avond helpt natuurlijk ook niet mee Een vriendin van mij had me al gewaarschuwd, dat als je eenmaal een goed BMI hebt bereikt je dan een paar weekjes van moeite kan hebben met afvallen. `nu dus stug volhouden. Ga me nu wel weer wat meer richten op ww, want van kca tellen krijg ik alleen maar trek @peace: jij dus ook...ik heb ook al een kleine week last van mijn darmen.. Misschien houden we ook wel wat extra vocht vast... @Jewlizz: Gewoon mee schrijven wanneer jij het wilt hoor! Voel je niet verplicht! en het eten van je dochter: NIET leuk! Wij hebben ook wel van die fases gehad, met slecht eten. Tja, ik kan je alleen maar mee geven dat dwingen niet helpt. Eet ze echt helemaal niks? Ook geen toetjes oid? En misschien heel makkelijk gezegd, maar laat het los! De stres die jij voelt, voelt je dochter ook en dan gaat ze echt niet eten. @Snoopy: jij gaat hard zeg! Goed bezig hoor! @Eylem: gelukkig is de schade beperkt! Nu gaan we er weer voor he! Heb het idee dat er meerderen zijn met een dip afgelopen week...misschien wat last van ontwenningsverschijnselen? Ik merkte dat ik echt zin in chocola had, en chips en kaas...kortom ales wat slecht was. En ik heb het ook allemaal gehad! Gelukkig is de schade beperkt...maar nu echt de schouders er weer onder!
@jewilisz wat hier hielp toen die van mij niet meer wilde eten waren pyamapapjes... tja geen voorstander van maar ze aten weer. dus dan doe je dat he. ze vonden de gewone melk te weinig smaak hebben. dus misschien heb je er wat aan.
@Eylem: Ja, ik weeg om de dag/iedere dag, dus dat is niet slim idd! Ik spreek nu met mezelf en jullie af dat ik vrijdag pas weer mag wegen! @Cherie: Fijn dat je je in je hoofd beter voelt. Succes met het groentesappen! @mamavanjuul: Vervelend dat je ook blijft schommelen. Ik heb wel het idee dat ik ook vocht vasthoud. M'n buik is ook behoorlijk opgezet. Fijn he die darmen!? Ik had gisteren echt een dipdag en heel veel trek in vanalles. Heb me aan mijn menu gehouden m.u.v. 1 snack-a-jack en 1 wortel. Wat je vriendin zegt geloof ik graag!
@peace: Mijn vriendin is vorig jaar 40 kilo afgevallen. Zodra zei een bmi van 25 had behaald, wilde het ook haast niet meer. En terwijl ze shakes deed, kwam ze zelfs aan Ze had het toen over een plateau. Dat je lichaam dan in de spaarstand ga en je daar door heen moet om weer af te vallen... Dus volhouden... Mijn menu van vandaag: O: 3 volkoren crackers 1 met sandwichspread 1 met jam 1 met vruchtenhagel L: 2 volkoren boterhammen met kaas, tomaat en komkommer D: 100 gram kipfilet 100 gram pasta Paksoi, feta, komkommer en tomaat T: Meergranenbiscuit appel water druiven
Lekker menu! Wow, wat goed zeg van je vriendin! Ik heb nog geen gezond BMI, dus daar kan het niet aan liggen.. Maar we houden zeker vol Ik zit pas in week 3!
Ik heb inderdaad ook vaak gehoord dat je op een gegeven moment een paar weken stil kan staan....Lijkt me heel frustrerend en niet goed voor de motivatie, haha! Wel heel knap van je vriendin dat ze zoveel is afgevallen!
Goedenmorgen meiden Wat gaan we goed met zijn allen niet heerlijk!!! Ik stond vanmorgen ineens in me blote kont. Na ja blote kont ik heb een tuniek aan, en daar een legging onder en daar een broek over. En die broek zakte zonder pardon van me kont af, dus ja.......Blij dat ik me legging aan had hihi.....Maar ik geloof dat het tijd word om die broek dus weg te gooien haha....Toen kon ik het natuurlijk ook niet laten om een rokje en een broek (bootycut model)aan te passen. Rokje paste perfect, zelfs al ruim oepss....En de broek maatje 44 terwijl ik normaal 46/48 heb paste perfect! En dan had ik ook nog de legging aan. Dus hij zal waarschijnlijk zelfs iets ruimer zitten zonder legging. Helemaal happy natuurlijk, maar de broek is nieuw ooit gekocht en nog niet aan geweest, en nu is ie al bijna te groot oeps.....Na ja misschien maak ik er dan iemand anders blij mee, want ik wil natuurlijk nog meer maatjes minder. Hoop op 40 misschien 38 maar 40 ben ik al heeeeeeeeeel happy mee!! Kan je tenminste weer wat normale kleren kopen! Dus ja helemaal happy, nu nog even in de 8 en dan ben ik officieel 10 kilo lichter en helemaal happy, en dan op na de volgende 10 want ik ben er nog lang niet!!! @helise welke noorden zit je? Friesland of groningen? Hier ligt ook een super dik pak, kinderen vinden het helemaal geweldig!! @snoopy 1080 mooie calorieeen toch! Ik zit ook steeds tussen de 1000 en de 1100. Gaat me goed af, dus ga lekker zo door. Die 8 ga ik zeker halen, dat is nu echt me streef op t moment om die 8 weer te zien!! @jachenk hier net zo s-moeder, maar daar trek ik me niks van aan. Ik eet wat ik wil eten, en als ik niet meer hoef dan zeg ik dat gewoon. Toen ik net bij me man was vonden ze dat raar, ma nu na 11 jaar zijn ze het wel gewend haha..... @mamavanjuul netjes toch je menu. EN de calorieeen ook hoor, je werkt ook, dus verbrand ook wel weer....Ik ben gestopt met ww, ik doe echt calorieeen tellen met het boek van sonja. Omdat haar menu;s nogal laag in calorieen is voeg ik er wat bij aan toe via caloriechecker, zo zit ik altijd goed iniedergeval. Bevalt me ook goed! WW werd ik gek van haha.... @minaa hoeveel calorieeen eet jij op een dag? @jewelizz meis ik weet wat je door maakt, mijn meisje groeide ook niet mee met de curve. Ze zat er echt flink onder. Op het cb maakte ze zich zorgen om haar. EN dan zeiden ze ook weleens tegen mij goh maak jij je niet zorgen om je dochter? Nee waarom? Nou omdat ze niet genoeg groeit. Ik heb toen gewoon gezegd, ze doet het perfect allemaal, ik stop dat arme meisje niet vol, ze pakt wat ze pakken kan, daar moeten jullie maar genoegen mee nemen. Niet iedereen loopt als de curve. Was er echt klaar mee, ze deed het allemaal goed, ze leefde goed altijd vrolijk enz. Ze is nu 4 jaar weegt 14 kilo geloof ik en is 1 meter. Ze loopt in maatje 104 terwijl haar neefje van bijna 3 al in dezelfde maat loopt en mijn neefje van 2 ook al bijna in dezelfde maat zit. Ja ze is klein en fijn, maar ze doet het verder super, en voelt zich goed. En ze is nog steeds geen eter, ik maak me er niet druk om. Komt allemaal goed meid!! Maar ik snap je zeker!! @eylem goed dat je nog steeds op hetzelfde zit! @snoopy 1,3 kilo. Goed zoooooo!!!! @peace mooi menu!! @cherie zet hem op meid, weet hoe je strijd tegen het gewicht is! In ons vorige clubje deed je het ook super goed, maar wou het gewicht ook maar niet meewerken. Heb echt respect dat je het zo lang en zo goed volhoud! Zo volgens mij heb ik iedereen gehad hoop ik!
Hoi dames reageer ff via tel. Las dat er heel wat van jullie weer goed afgevallen zijn knap hoor.. Iemand vroeg wat hij voor kado krijgt hij krijgt thomas de trein.. Ik reageer thuis op iedereen. Das bijna niet te doen zo