ovulatietesten werken niet?!?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Brie, Apr 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brie

Brie Actief lid

Apr 22, 2016
    136
    0
    0
    Hey,

ik ben nieuw op dit forum maar lees al bijna 2 jaar mee. (sinds mijn zwangerschap van ons eerste kindje)
    Nu zit ik echt met een vraag en hier zullen heus wel dames zitten die hetzelfde hebben meegemaakt dus...

Even een schets:
    16e zou ik mijn eisprong gehad hebben, gisteren (21/04) vermoedelijke innesteling (ik had zeeeeeeeer licht roze afscheiding).
    We hebben elke week 2 tot 3maal seks gehad en maximum 2 dagen ertussen dus ik hoop dat het prijs is.
    Zo enthousiast en ongeduldig als ik ben, heb ik natuurlijk al een test gedaan en uiteraard was deze zo negatief als het maar zijn kan.
    Witter dan wit.
    30 april is mijn NOD en ik heb al zeker 10jaar een zeer regelmatige cyclus, nooit hormonen gepakt o.d. dus vandaar dat ik van de data best zeker ben.
    Gewoon om zeker te zijn heb ik wel gebruik gemaakt van ovulatietesten vanaf de laatste dag van mijn menstruatie.
    Op deze testen heb ik nooit geen tweede streepje gezien, zelfs niet een licht streepje zoals de meeste wel krijgen (heb wel vruchtbaar slijm gehad -overduidelijk- dus dit bevestigde de fase in mijn cyclus wel).
    Nu heb ik vandaag wel een ovulatie test gedaan na de negatieve zwangerschapstest en plots heb ik vandaag wel een reactie op de test, een donkere streep bijna zo donker als de teststreep. En dit kan absoluut niet mijn eisprong zijn, ook niet misschien :)
    Dus,
    Mijn vraag is, zijn er hier dames die ook geen reactie kregen op ovulatietesten wanneer het moest maar wel ineens als ze zwanger bleken te zijn.
    Klinkt zo hopeloos. Maar ik ben benieuwd naar de reacties!

Alvast bedankt en veel succes aan alle dames die proberen zwanger te worden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat rozeverlies iswaarschijnlijk een ovulatiebloeding geweest, vandaar dat je ovulatietest vandaag de 22e ook nog donker is. Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor. Het is niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap. Hier nooit innestelbloed gehad.

Je eisprong is dus later geweest dan je zelf dacht!

Eigenlijk weet je pas 100% zeker wanneer je eisprong is als je temperatuurt of consequent ovulatietesten gebruikt totdat beide streepjes minstens even donker zijn. Zo niet, dan kun je je lelijk vergissen in de data waarop je eisprong plaatsvindt helaas.

Je NOD is dus vandaag over 2 weken.

Hoop dat je dan een positieve zwangerschapstest hebt!

Share This Page