Mijn zoontje heeft een ontsteking aan zijn oogje, nu moeten er 2 keer per dag oogdruppels in. Vanavond was 1 groot drama, wie heeft er tips?
Tjah.., neerleggen en afleiden. Onderste randje naar beneden 'trekken' en druppeltje erin laten vallen. Wij deden het meestal even samen.
Fusithalmic? Ik geef hier eerst de vitamine D met lekker smaakje. Ik laat de klodder gewoon in z'n oog vallen, niet in het onderrandje. Bovenste ooglid optillen en erin doen. Ook niet dichthouden verder. Chlooramfenicol moet koud bewaard worden, en koude druppels in een kinderoog zijnal helemaal niet fijn. Die warmde ik eerst op tot kamertemperatuur. Succes!
Probeer met je pink het onderlid iets naar beneden. Blijf dit ook doen , mocht je zoontje naar voren bewegen kun je niet met de flacon in zijn oog komen. Voor de rest zo rustig mogelijk benaderen denk ik. Probeer het hem desnoods uit te leggen aan de hand van plaatjes
Ik zette de ipad aan, legde zoon op grond zodat ik akkelijk erbij kon. Flesje even warm laten worden in hand en dan inderdaad wat hierboven al staat.
Oja dat is inderdaad altijd drama. Hier deden we het ook toch altijd wel met zijn tweeen. Ik weet nog wel dat mijn oudste klein was en echt een dijk van een oogontsteking had en mijn man was in het buitenland en dan ging ik even langs mijn schoonouders om te laten helpen haha of mijn schoonmoeder kwam even langswippen. Als ze nu nog weleens vieze ogen hebben dan wacht ik eerst zeker een week af of het niet vanzelf geneest want oogdruppels hebben verder weinig invloed op de duur van de kwaal en daarom zijn artsen nu ook wat minder scheutig met voorschrijven omdat het doorgaans self limiting is maar uitzonderingen daargelaten. Ik zou het dus samen doen.