Ik zou gewoon een goede achterwaartse stoel kopen die tot 25 kilo achterwaarts kan. Dan zit je veilig tot zeker 4 jaar. En kun je veilig over nu.
Wat een rare (belerende) reactie... Wij hebben onze zoon direct overgedaan zodra het aangegeven stond dat het mocht... Meende ook iets van 9 kg. In de mc werd hij doodziek in de auto (wagenziek door achterwaarts vervoeren) en was het de hele weg huilen, krijsen, spugen. Hij zat perfect vanaf dat moment in de opvolger en het huilen ed was vanaf dag 1 over Je kunt overigens ook goed kiezen voor achterwaarts vervoeren aangezien dat bij jou kindje geen probleem is! Edit: Ik heb het bij ons stoeltje even opgezocht (tobi van maxi cosi) en die is vanaf 9 kg
dan zou ik maar eens goed kijken..een screenshot lukte niet, hier het antwoord van maxi cosi zelf. Maar het zal wel tegen dovemansoren zijn, zoals altijd in dit soort topics. Degenen die al over willen doen het toch, feit blijft dat je dus niet voor de veiligste manier van vervoer kiest. Veiligheid gaat hier boven leuk vinden of sjouwen. Wanneer is het tijd om het Maxi-Cosi baby-autostoeltje te vervangen door het opvolgende stoeltje? Wij adviseren om je kindje zolang mogelijk in het baby-autostoeltje achterwaarts te blijven vervoeren omdat dit het veiligste is. Wanneer de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van het baby-autostoeltje uitkomt, dien je over te stappen naar het volgende autostoeltje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autostoeltje te plaatsen. De nek en het hoofd van een baby zijn relatief zwaar. Maxi-Cosi adviseert om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren.
Nou daar komt het zal wel commentaar over mij heen krijgen , maar waag het erop😊 Mijn zoontje is overgegaan naar een autostoel groep 1,2,3 toen hij 9 maanden was. (De stoel mocht gebruikt worden vanaf 9 maanden of 9 kilo.) De maxi cosi was geen doen, hij gilde alles bij elkaar en spuugde alles onder. Wat we ook probeerde het was geen doen voor hem, en sinds die over is naar een andere stoel, heb ik een heel ander kind in de auto, gilt/huilt niet meer en spuugt niet meer. Het was en is een verademing voor hem en voor ons. Mijn mening kijk naar je kindje waar hij/zij aan toe is. Of dat nu met lengte/gewicht te maken heeft, of zich letterlijk ziek maken tijdens een autorit. En kijk naar de opties van de verschillende vervolg stoelen. Edit: na wat verder lezen, ben ik opgelucht dat ik niet de enige ben die snel is overgegaan naar een vervolg stoel. 😊 Ben gelukkig niet geheel een ontaarde moeder. 😝
Nou inderdaad gezellig! Er staat bij de maxi cosi dat het mag tot 13 kilo. Dus wanneer iemand 14 kilo is en een cm er onder uit steekt mag het nog wel?!! Nu om gewoon even terug te komen op mijn vraag, want met deze pure onzin kom ik ook niet verder... Wanneer gingen jullie over? Op de mmc staat tot 13 kilo en de groep 1 stoel vanaf 9 kilo. Geen maanden of dergelijke. Dus gewoon benieuwd wanneer jullie over zijn gegaan. Tuc jij bent duidelijk. Gewoon zo lang mogelijk ( weet ik zelf ook ) al 2 x aangegeven. En tot dat ze er niet meer inpassen. Kilo's maakt dus niet uit volgens jou. 1 van 15 kilo die er nog niet boven kan is ook goed. Maar gewoon zonder dit alles... Wanneer gingen jullie over?
Hier over met 10 maanden, dochter was nog geen 9 kilo, maar stak boven de rand uit (heel erg lang en mager). Ik vond het niet fijn dat ze al over moest, dus een achterwaartse stoel gekocht. In het begin vond ik haar niet geweldig erin zitten, denk omdat ze er te mager voor was, maar inmiddels zit ze er met 13 maanden prima in. Wij hadden dus geen keus, zoon moest overigens ook met 10 maanden over vanwege zijn lengte, toen kende ik de achterwaartse niet (7 jaar geleden), maar hij was veel steviger, dus zat al wat beter in de groep 1 stoel, toch voelde dat de eerste maanden niet fijn vanwege zijn leeftijd, dus ik zou het niet doen als het niet noodzakelijk is. Ik zou wel overstappen als de 13 kilo overschreden wordt trouwens, wat best nog een hele poos kan duren, mijn zoon was tussen de 11 en 14 maanden een halve kilo afgevallen (en 5 cm gegroeid ).....
Al mijn kinderen zijn rond de 13 à 14 maanden overgegaan, omdat ze te lang werden voor de Maxi Cosi (hun hoofd kwam boven de rand uit, maar ik heb vrij lange kinderen) Daarnaast keek ik ook of mijn kindje goed stevig zelf kon zitten. 9 maanden is in mijn ogen echt te jong. Als je flink moet remmen schiet het hoofdje naar voren en dat is het zwaarste gedeelte van het babylichaampje. Ik moet er niet aan denken mijn kind een whiplash te bezorgen, omdat ik ze te vroeg overgezet heb.
Wat een rare reacties weer op een normale vraag. Je kunt prima over naar een groep 1 stoel. Liefst een achterwaartse. Je zegt zelf al dat je ook wel weet dat de mc beter is. Alles heeft een risico, jij kan het beste afwegen wat passend is in jullie situatie. Wij zijn destijds geloof ik met zo'n 10 mnd overgestapt. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik liever nog langer de mc had gebruikt, gaf toch een beetje onrust. Als je kleintje er nog goed in past zou ik dus nog even wachten. Ik dacht trouwens dat ze adviseren om zo lang mogelijk de mc te gebruiken, en anders groep 1 stoel vanaf minimaal 9 maanden en minimaal 9 kg.
Zoals ik eerder al zei: toen ze met haar hoofd over de rand kwam. Dat was net over een jaar, toen was ze een kilo of 12.
Wij zijn overgegaan met een maand of 11. Onze dochter heeft de MC altijd vreselijk gevonden. Binnen 5min was het krijsen en wurmen. Ik moet zeggen dat je dan ook niet meer veilig rijdt hoor. Werd er echt nerveus van! Vanaf het moment dat ze in de vervolgt zat hadden wij weer een happy baby!
Mijn kids zaten met 3 mnd oud,6 mnd oud en 8 mnd oud al in de autostoel. dit omdat ze met hun hoofdje boven de rand van de maxicosi kwamen.. zodra de kruin er overheen steekt moet je kindje over. dit ivm een frontale botsing. laat je je kindje tot zijn oren er in kan je bij frontale botsing een kistje bestellen. sorry klinkt hard maar zo is het wel. zolang het hoofdje binnen de kuip blijft is het veilig. mijn zoon woog 16 jaar geleden met 3 mnd al 9,7 kilo bij 78 cm en die dtak er al flink bovenuit met zijn hoofd en gewicht ook. de maxicosi ging toen maar tot 9 kilo. mijn andere zoon kwam er met 6 mnd bovenuit. woog toen dik 12 kilo bij 78 cm. dochter 1 ging met 8 mnd over naar een achterwaartse autostoel. dochter 2 met 6 mnd over naar een achterwaartse autostoel. ook vanwege dat haar hoofdje boven de rand uitstak. ze was toen al boven de 78 cm heen. en zit nu met 19 mnd oud 98,5 cm lengte en 16,3 kilo nog achterwaarts in de achterwaartse autostoel Zolang mijn dochter haar oren nirt boven de rand van de vervolgstoel komt blijft ze hierin zitten. geef mij een veilig gevoel. zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren.
Hier is dl met 9,5 maand overgegaan naar een vervolgstoel, ze had toen nog 1 cm over voor ze niet meer in de MC zou mogen. Maar wij zijn wel overgestapt op een draaibare stoel en ze werd dus nog steeds achteruit vervoerd. Was even een uitgave maar ben er super blij mee. Straks kan ze weer een stoel verder als deze uk de MC uitgegroeid is (ik hoop iets later).
Hier tot 1,5 jaar in de maxi cosi gezeten. Heel gemiddeld kind overigens. Dochter hoop ik ook zo lang er in te laten. Ja, het is zeker zwaar om te tillen en wij hebben bij de opvang hetzelfde probleem. De een brengt en de ander haalt. Maar dat is voor ons geen reden om ze eerder over te zetten. Thuis laat ik de mc vaak in de auto.
Tot ruim een jaar hebben we de maxi cosi gebruikt. En als hij naar de opvang ging en we met verschillende auto's brachten en haalden lieten we het stoeltje daar. Ik zette vervolgens eerst het stoeltje weer in de auto voor ik mijn zoontje bij de groep ophaalde. Scheelt veel gesjouw
Dochterlief is met 9 mnd overgegaan. Ze was niet de lichtste en vond de maxi cosi al vanaf het begin af aan niets. We hebben haar toen in een vervolgstoel gezet (voorwaarts). We hebben voor de baby die nu onderweg is een nieuwe stoel gekocht. Een nuna Rebl, hiermee kunnen we haar achterwaarts vervoeren tot 4 jaar als het nodig is.
de oudste ging met 8/9 maanden over, hadden een 0/1 stoel gekocht en eerste maanden in ligstand gebruikt (wel voorwaarts). middelste met 11 maanden volgens mij jongste met ruim een jaar, klein wurm mag er nu nog steeds in maar het was alleen maar drama. Kijk naar het kind. Kan het stevig zitten? Voldoet het aan de kilo's? Maar kijk ook naar de stoel. Ga naar een winkel om te passen waar ze goed in zit, je "internetvoorkeur" kan heel anders uitvallen dan je "winkelvoorkeur"
Staat dat in de gebruiksaanwijzing of op heb je dat als antwoord gekregen op een vraag? Als je iets verder naar boven leest zie je dat ik als antwoord heb gegeven dat ik mijn zoontje in een groep 1 stoel heb gedaan ja, maar wel achterwaards! En dat advies heb ik ook gegeven aan ts. Maar in mijn autostoel kun je echt geen kind van (bijna) 4 jaar achterwaards vervoeren. Ik snap dat advies echt niet. Waar moet je kind zijn benen laten? In zijn nek?
Hier de eerste met 15 maanden overgegaan naar een voorwaartse stoel. De jongste zit nog steeds in de max cosi, en zit daar voorlopig ook nog wel even in. Ik zou dus nog niet overstappen, en vooral niet om een reden omdat JIJ er last van hebt en niet je kindje. Je kindje zit prima, dus ik zie echt geen enkele reden om over te stappen. Mocht je dan alsnog perse over willen stappen, neem dan een achterwaartse stoel
Over 1,5 jaar gaat een nieuwe wetgeving in, welke nu al als advies wordt gegeven. En dat is tot minimaal 15 maanden achterwaarts vervoeren. Dit is omdat achterwaarts vervoeren echt veel veiliger is. De 9 kg van groep 1 zegt dat het eventueel mag, niets zegt moeten. Dat een ander het doet zegt niet dat jij het ook moet doen. Ts, als je over gaat naar een stoel groep 1 lost dit je probleem niet op. Als je nu de stoel 0 moet mee slepen naar het kdv zal je dit dus ook met stoel 1 moeten doen. (En die zijn juist lastiger te tillen) Ik zou voor veiligheid gaan en dus minimaal 15 mnd achterwaarts. Dit kan dus groep 0 zijn, maar ook een achterwaartse stoel die vanaf baby gebruikt mag worden. Stel iemand veroorzaakt een botsing tegen jouw auto aan en je kind zit in een onveilige stoel (ivm richting stoel of te grote stoel)....
Dat klopt. Ik laat haar ook zo lang als het kan in de mc. Alleen merk gewoon dat het inclusief ons dametje het er niet lichter op wordt. In allebei de auto's een stoeltje leek mij dan ook ideaal. Maar omdat het alleen in kilo's staat aangegeven wanneer ze erin mogen vroeg ik het mij af. Iedereen bedankt voor de serieuze antwoorden we gaan eens om ons jeen kijken wat betreft opvolg stoel. Mag het dan zo ver zijn kunnen wij ze aanschaffen!