Wij hebben een opvolg stoel vanaf 9kg die (ook) achterwaards is. Dat is de maxi cosi pearl 2waywfix. Heeft ook een ligstand. Ik heb een vrij gemiddeld kind en achteraf gezien had hij daar best eerder in gekund hoor vanaf een maand of 10/11. Ik vind hem zelfs een stuk beter zitten dan de eerste maxicosi (pebble).
Hier beide rond een jaar. Toen waren ze ook ruim over de 9 kg en zaten heel stevig in de groep 1 stoel. Daar zou ik ook naar kijken. Als je het betalen kunt en het past in je auto is achterwaarts natuurlijk de beste optie, maar das helaas niet voor iedereen weggelegd. Misschien je kindje gewoon eens meenemen naar een winkel en dan wat autostoelen passen? Kun je gelijk zien of het al goed past.
Sommige zijn al 9 kg met 6 mnd . Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Dochter is echt al heel zwaar met de maxicosi erbij, bijna niet meer te doen. Dus laten we nu de maxicosi in de auto en tillen haar erin. Scheelt een stuk. We willen haar er ook zo lang mogelijk in laten, maar zijn wel langzaam aan het oriënteren op een vervolgstoel, want tot het jaar gaat ze waarschijnlijk niet halen.
Hier ook een voorwaardse. We hebben de achterwaartse geprobeerd maar past echt niet in mijn auto (echt waar, ook al zeggen sommige dat het altijd kan. Trust me, het kon echt niet. Op de voorstoel kon geen stoel meer, dus het hield op). Meneer weegt 9 kilo en is ondertussen 14 maanden. Maxicosi gebruik ik nog wel maar eigenlijk zit hij er voor geen meter meer in). Dit soort topics zijn altijd lastig omdat er altijd mensen zijn die je de meest slechte moeder willen laten voelen....Ze zijn alles wel aan het veranderen met lengtes en kilo's ipv maanden. Kortom doe wat jij denkt dat past bij je kind en denk logisch na!
Er staat nergens een maximaal aantal maanden bij omdat dit per kind verschillend is. Je moet per kind kijken of die over moet of niet. Mijn zoon was 13/14 maanden toen hij overging omdat zijn hoofdje erboven uit kwam. Mijn dochter is nu bijna 15 maanden en zij zit nog makkelijk in de MC groep 0. Haar gaan we pas overzetten als haar hoofdje bij de rand komt al zit ze nu ook al goed in maat 1. Ik laat ze zo lang mogelijk in het stoeltje waar ze op dat moment in zitten. Je zou 2 keer kunnen lopen, de autostoel apart of je kind op de ene arm en het stoeltje aan de andere.
Sorry hoor maar jou reactie komt op mij over alsof het een misdaad is, je kind in een voorwaartse stoel. ten eerste niet iedereen kan een achterwaartse autostoel betalen. Ten tweede als voorwaarts zo slecht zou zijn, zou het niet verkocht worden. Dat hele gedoe over voorwaarts is slecht, wordt er doodmoe van. * Een trotse moeder die haar zoontje voorwaarts vervoerd, en wat dan nog*
Jeetje wat kunnen sommige belerend antwoorden zeg! Mijn dochter was ruim 7kg toen ze uit de B-merk groep 0 stoel gegroeid was. Ja echt, bovenkant hoofd was de bovenrand voorbij. Overigens was ze wel ruim 9 maanden en dus lang en dun. Vanwegen haar gewicht en leeftijd overgegaan naar een achterwaartse groep 1 stoel. Ze is nu 14,5 maand en net 9kg. Ze wordt nu meestal vooruit vervoerd simpelweg omdat ze anders haar knieën in haar nek heeft liggen.
ze legt de nadruk niet op het voorwaarts vervoeren, maar op een BABY voorwaarts vervoeren, en dat ben ik met haar eens. Een baby zou niet voorwaarts vervoerd moeten worden. En ja die dingen wegen een ton, ik heb er 1 tot 2 jaar ingehad die tilde ik ook niet met cosi en al. Die liep er zelf uit
Hier ook een voorwaartse stoel! Mijn zoontje vind het verschrikkelijk achterste voren, hij maakt er een groot drama van. Voorwaarts vind hij het geweldig maar hij is dan wel 16 maanden. En hoezo vanaf 9 kilo? Mijn zoontje is 8,3 kilo en dat gaat prima hoor.
Heb je niet het stukje van het advies van maxi cosi gelezen? Geen achterwaarste stoel kunnen betalen? Waar vervoer jij je baby dan in? O ik zie dat je kindje al een jaar is. Ik snap niet dat jij je aangesproken voelt dan
Waarom de nadruk op de term baby? Alsof de leeftijd iets zegt.. alsof een dreumes van 14 maanden die pas net zelf zit beter in een voorwaartse stoel kan dan een baby van 10 maanden die al 2 maanden loopt..... Kijk naar de lengte, de breedte van je kindje maar vooral nog naar wat het aan kan. Hoe ver je kindje motorisch is. Overigens heb je ook goedkopere achterwaartse stoelen.. maar oh ja, b merk is hier op het forum ook garantie op zwaar commentaar. Conclusie, koop de duurste stoelen en laat ze zo lang mogelijk met de benen in de nek liggen en je ontvangt hier niets meer dan lof.. Soms kan ik daar zo moe van worden.
Nou fijn een topic openen over het vervoeren van een baby. Heb het idee dat de meeste ouders die voorwaarts vervoeren bijna onder toezicht gesteld moeten worden. Afschuwelijk die reacties over achterwaarts, dood kind, niet kunnen betalen enz. Misschien moeten we lekker met ons allen niet vervoeren, nog veiliger. Vandaag zat onze dochter ook weer heerlijk in haar mc. Benen kunnen niet recht. Staan krom omhoog tegen de achterbank. Ze blijft er echt nog wel even in maar wat ouders hier ook zeggen. Fijn wanneer je kind krom achterwaarts wordt vervoerd. Misschien kunnen de mensen die graag willen vertellen hoe belangrijk het wel niet is om je kind achterwaarts en zo lang mogelijk in de mc een nieuw topic openen? Kan diegene die niet onder toezicht staat heerlijk kletsen over hoe veilig enz zij wel niet met hun kind om gaan. En hier gewoon de mensen ( hopelijk durven ze nog ) mijn vraag beantwoorden namelijk, wanneer zij over zijn gegaan naar kinderstoel.
Hier een voorwaarts vervoerende mama: Zoonlief is 9 kilo bij 7,5 maand maar blijft nog even in de maxi cosi Ik denk rond maand of 11 dat het niet meer gaat passen! Dan gaat ie in de axiss van broer. Overigens averlach; die datum over 1,5 jaar staat niet vast!!! Als je goed leest wordt er gesproken over streefdatum! Ik Ga niet langer achterwaarts vervoeren. Tegen de tijd dat het "moet" is zoonlief ruim twee. En dames die baby's hebben die wagenziek wordt; zeker voorwaarts vervoeren als t helpt. Ik word het zelf ook en dat wil ie echt niemand aandoen die misselijkheid En die autostoelen zijn echt duur! Ik kan me super voorstellen dat niet iedereen dit kan betalen; ben je dan een slechte mama; nee!
Met 10 maanden overgegaan op vervolgstoel. Was te groot geworden voor mc. En ik vervoer gewoon voorwaarts (wel in beste getest van consumenten bond)
Ik keek even op babypark. er staan op de site 21 stoeltjes groep 1 op. Van die 21! stoeltjes is er 1! alleen achterwaards en 1! geschikt voor allebei. En inderdaad die stoeltjes zijn megaduur. Dan hebben heel veel ouders allebei een auto en is het het makkelijkst als in allebei de auto's een stoel staat. Nou dat wordt dan wel een hele dure grap. Dan hebben de fabrikanten nog heel wat te doen voor over 1,5 jaar dit wettelijk verplicht gaat worden.
Er zijn altijd nieuwe onderzoeken. Altijd nieuwe ontwikkelingen. Voor je het weet blijkt achterwaarts toch weer onveilig te zijn en moet iedereen weer nieuwe stoelen aanschaffen. Als je met een enorme klap van achter aangereden wordt, krijgt een kindje dan niet even goed Een klap waarbij het hoofdje naar voren knikt? Vreselijke discussie. Gelukkig zijn sommige mama' s zo perfect, lezen iedereen graag de les en vertellen over hoe geweldig ze wel niet zijn! Misschien eens een boek schrijven! Worden vast best sellers! TS Ik hoop dat je genoeg antwoorden gehad hebt!
Apart dat mijn meisje van 1,5 jaar oud met haar 98,5 cm er geen last van heeft. is mijn meisje dan veel kleiner dan jouw meisje? Want zij zit gewoon in de achterwaartse autostoel in kleermakerszit met haar benen. niet haar beentjes in haar nek (En zij is al ontzettend lang) Dacht dat alle kindjes automatisch in kleermakerszit gingen in een achterwaartse autostoel.