Heb je vraag beantwoord met wanneer mijn kids zijn over gegaan. en dat over dood kind heb alleen gezegd dat het niet verstandig is je kindje erin te laten tot de oren ivm frontale botsing omdat dan je kindje het dan niet overleeft. dit is helaas een feit Dat was een infopuntje zodat ouders allert zijn en op tijd overstappen nasr een vervolgstoel. en voor iedere mama haar eigen keus of dit voorwaarts is of achterwaarts. dat geld hetzelfde als met dragen. ik draag mijn kindje ergonomisch. ik zie genoeg mammas met een babybjorn lopen die niet ergonomisch is en ook dat moeten ze zelf weten. iedere mamma doet wat goed voelt voor hun kind en vertrouwen op hun intuïtie. dus neem aan dat als iets goed voelt je het niet fout doet als moeder. zo heeft ook iedere moeder haar eigen opvoeding. doe waar jij je goed bij voelt meid. jij alleen weet hoe iets voelt wat je doet voor je eigen kind en elke mamma doet het gewoon goed als ze op hun gevoel vertrouwen
Nee jouw stoel is groter waarschijnlijk. Ik had een b-merk stoel die idd kleiner is dan een maxi cosi. Maar dan nog... dan is jouw 1,5 jaar oude meisje bijna net zo groot als mijn 5 jarige. En die is al jaren geleden uit een echte maxi cosi gegroeid haha. Ik neem aan dat je weet dat niet de oren maar juist de bovenkant van het hoofd niet boven de rand uit mag komen? En daarnaast zegt lengte vrij weinig want de 1 heeft een grotere romp in verhouding dan de andere.
Ik zal wel een ontaarde moeder zijn, mijn dochter zat er met 6 mnd al in. Geen idee of haar hoofd er boven uit kwam, ze was onrustigin de maxicosi. Mijn zoon is nu 4,5 maand en gaat volgende maand ook in de ander stoel. Hij is volgens mij wagen ziek. Huilt al zodra hij er in moet Tot dat hij er weer uit mag en dat rijd absoluut niet veilig omdat ik hem wil troosten dus mijn blik veelal op hem is gericht. Een uur naar hels gekrijs luisteren is haast niet te doen. Ik hoop dat hij wat rustiger wordt wanneer hij in de andere stoel kan zitten.
Hier hetzelfde. Mijn zoon stikte zowat van het huilen in de maxicosi. Nou dan rij je echt niet lekker omdat je alleen maar met je kind bezig bent. En mijn zoon die was helemaal over de rooie. Met 7-8 maanden overgegaan op een voorwaartse stoel en toen was het probleem voorbij. Bij mijn dochter zijn we met een maand of 10 overgegaan naar een stoeltje. ze zat niet meer goed in de maxicosi. En wat een ander daarvan vind kan me niet schelen.
Ik geloof dat wij ook over gingen met 10-11 maanden. Ik ben toen een keer heel hard gevallen met hem in de maxicosi omdat het niet meer te tillen was en het was een flinke knul die ik prima vond zitten in de autostoel.
De klap naar de voorkant van de auto is echt vele malen heftiger. Zag gister op facebook een filmpje van een bus die aangereden werd, vrouw zat er achteruit rijdend in en haar nek klapte naar achter, waar een kind dan dus steun krijgt van de autostoel. Vervolgens bleef ze gewoon zitten dus die klap terug is veel minder hard. De mensen die vooruit reden vlogen van hun stoel af, echt heftig om te zien. Vreselijke discussie is het niet, het gaat om de veiligheid van een kind en niet om hoe perfect de moeders zijn. Beetje jammer om dat erbij te halen, zo kan je alles wel goedpraten. En het slaat natuurlijk nergens op om nieuwe onderzoeken aan te halen die straks misschien anders uitwijzen. Ten eerste geloof ik niet dat de inzichten gaan wijzigen en daarbij is het gewoon verstandig om uit te gaan van huidige onderzoeken.
Wat een ander vindt moet je ook niet uitmaken. Maar sla je jezelf niet voor de kop als je een aanrijding krijgt en je baby breekt zijn of haar nek? Het gaat niet om wat anderen vinden of over 'perfecte' moeders, het gaat om de veiligheid van je kind.
Onze zoon zat met 9 maanden echt niet prettig meer in de maxi-cosi en is toen overgegaan naar een autostoel. Overigens gebruikten wij ook 1 maxi-cosi en bracht mijn man en haalde ik. Ik snap het gesjouw dus wel. Voor ons was het aanhoudende gekrijs echter aanleiding om over te gaan naar een vervolgstoel. Nb: onze zoon kon met 7 a 8 maanden al wel goed zelf gaan en blijven zitten en we hebben hem in eerste instantie wel in de ligstand vervoerd.
Maar wat moet je dan als je kind stikte van het huilen? Ja veiligheid is belangrijk, maar met zo'n gekrijs rij je (ik tenminste) ook niet heel relaxed en veilig. En daarbij heb ik lange/grote kinderen. Mijn zoon is net zo groot als nichtjes van hem die 2 jaar ouder zijn. Mijn dochter is ook lang en ze paste niet meer in de maxicosi.
Aangezien ik zelf in het vorige topic ben uitgemaakt voor onverantwoordelijke moeder hou ik nu mijn mond over hoe oud mijn dochter was toen ze over ging. Jij bent degene die beslist wanneer en of je kind over kan. Dan kunnen 100 moeders zeggen dat het niet kan en 100 moeders dat het wel kan. Uiteindelijk ben jij degene die daarover beslist. Overigens ben ik die hele voorwaarts vs achterwaarts discussie nu wel zat.
Jeetje. Met de manier waarom jij je kind wil opvoeden ga je op je gevoel af ja. Niet als het om de veiligheid gaat van je kindje bij een aanrijding! Dit heeft niks te maken met perfecte moeders, je "gevoel" of een baby dat het niet leuk vindt in de maxi cosi. Een gebroken nek is ook niet leuk. Ik vind het ook heel zwaar om met mijn 9.5 kilo baby te sjouwen in de MC en nog een peuter aan de hand. Maar zijn veiligheid gaat gewoon voor. Ik zit hier echt met verbazing te lezen naar sommige reacties.
Ik zal het ook niet begrijpen. "De moeder beslist wanneer een kind over gaat" tja in de letterlijke zin wel, maar het is niet iets wat je op je gevoel doet of wat je zelf kunt beslissen. Er zijn gewoon harde eisen voor en daar heb je als moeder simpelweg niks over te beslissen (of als vader). Behalve als je je kindje bewust in gevaar wil brengen natuurlijk.
De oudste met 14 en jongste met 11 maanden overgegaan (was stuk zwaarder/groter). Of anders kind op de arm en de maxicosi los meenemen naar de opvang? Is minder zwaar met tillen.
TS; durf je überhaupt nog in de auto te stappen na al deze berichten? Ga maar met de trein vanaf nu..
Zonder op de hele discussie in te gaan... Hier ging hij over rond de 10/11 maanden met 80cm en bijna 10kg.
Mijne zaten rond 11 maanden in vervolgstoel met slaapstand. Konden zelfstandig ziten vanaf 6 mnd en morgen met 9mnd ook mee op de fiets in fietsstoeltje. Is prima gegaan. Waren hier ook bijde erg groot Zoonthe woog met 49 wk al 11300 gram en 78 cm. We echt proppen. Dochter woog met 49 wk 9,5 kg en 76cm
De maxi cosi ging hier voorwaarts toen de beentjes van dochter geen ruimte meer hadden en ze dus niet meer comfortabel kon zitten, voor een groeiend lijfje is t ook niet alles om in elkaar geduwd te worden lijkt me. Ik geloof dat ze een andere stoel kreeg zodra we het krijsen zat waren omdat ze niks kon zien uit het raam. Met de nieuwe stoel zat ze stukken hoger en kon ik stress vrij rijden. Tja, ook ik zal wel onnodig risico hebben genomen met de veiligheid van mijn kind, maar heb een weloverwogen keuze gemaakt die het dagelijkse comfort en veilig gevoel voor haar enorm verhoogden. Lichamelijk en ook psychisch nogal een vooruitgang dus. Een eventuele aanrijding heb ik dan net een tikje lager op m'n prioriteitenlijstje gezet denk ik. Shame on me... Troost me met de gedachte dat ik niet de enige ben. 😜