10 maand en in autostoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sama1, Jul 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijnklaver4

Jun 18, 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het jaar 2000 had ik geen andrre keus dan mijn zoontje over te plaatsen in een voorwaartse stoel.
    de maxicosi toen ging maar tot 9 kilo.
    hij woog toen al 9,7 kilo en kwam met zijn koppie boven de rand dus moest over.
    als je geen andere keus heb doe je er weinig aan.
    en in die tijd waren de opvolgstoelen ook gewoon goed hoor voorwaarts.

Nu zijn de autostoeltjes aangepast en ze passen de stoeltjes nog steeds aan.
    als ze niet veilig zijn worden ze afgekeurd dn worden ze niet meer verkocht.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Ik had het ook niet tegen jou , maar gewoon in het algemeen. En een leeftijdsgrens is het minimale.

3. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn zoontje is nu met 4.5 maand bijna 9 kilo.
    Wij gaan pas rond 6 a 7 maand kijken voor een autostoel.
    Maar gewoon 1 die voorwaarts vervoerd.
    Ze worden onderworpen aan strenge keuringen en als ze niet goed zijn worden ze niet verkocht.

4. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,484
    113
    Uiteraard worden ze ontworpen en getest op allerlei factoren.
    En je kunt je kindje erin vervoeren.
    echter is het gene wat mensen proberen duidelijk te maken, dat er zeker bij deze kleine kindjes een nog beter alternatief is, namelijk het achterwaarts vervoeren. Omdat er uit vele onderzoeken duidelijk is geworden dat dit nog veiliger is, bij bijvoorbeeld een kop/staart botsing. De kracht die op de rug/nek komt te staan met het relatief grote en zware hoofd van een kleine baby/dreumes in zo'n botsing kan beter gecompenseerd worden wanneer er achterwaarts vervoerd wordt. (zie mijn eerdere linkjes)

doe ermee wat je wilt...leg het naast je neer, of gebruik het in je overweging.

5. yaro

yaro Niet meer actief

Dus dan slaat jouw reactie op haar nergens op.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    #126 Lisa1987, Aug 9, 2016
    Last edited: Aug 9, 2016
    Beide vond ik belangrijk daarom hebben we gekozen voor een autostoel vanaf 0 jaar. Als ik zijn veiligheid niet belangrijk vond waren we geen 500 euro verder met een autostoel. Als er geen andere opties waren dan was hij voor zijn veiligheid in dat onding blijven zitten, maar er zijn andere opties. Waarom maak je het jezelf dan niet makkelijker?
    Wat alleen jammer is, is dat bijna iedereen heilig gelooft in de maxi cosi en denkt dat dit de enige verantwoorde optie is terwijl dat niet is. Het merk maxi cosi aanzich lijkt al bijna alleenrecht te hebben op de 'autostoelen' wereld, maar er zijn veel meer opties.
    Wij hebben nu dus een cybex sirona en de volgende gaat hier meteen vanaf geboorte in.

7. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    Onze dochter zit al vanaf 9mnd in de stoel..en ze vind het geweldig. Wij hebben de romer blank king 2

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Wij zijn met 10 maanden over gegaan naar achterwaarts (axkid kidzone met verkleiner. Vriend heeft de mc in de auto. In die auto zitten de kinderen max 6 km en max 60km/u dus dat kiezen we voor voorwaarts gezien de prijzen van de achterwaartse stoel.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Hier ook achterwaarts, onze oudste zoon is net over naar een voorwaartse (nouja de achterwaartse stoel omgedraaid naar voorwaarts omdat hij continu de riempjes van zijn schouders deed, strakker kregen we hem niet :( )
    En de jongste (bijna 14 mnd) zit nog in de MC.
    Die gaat over naar de stoel van broer achterwaarts en hij dan in een andere voorwaartse.

Ze zitten niet veel in de auto maar vind het zo belangrijk.
    De inzichten veranderen, achterwaarts is bewezen veel veiliger dan voorwaarts.

Share This Page