Mijn zoontje is nu iets over de 90 cm en merk dat zijn bedje wat krap begint te worden. Het gaat nog wel hoor maar misschien wil ik over een aantal maanden toch eens kijken naar een kinderbed. Het enige punt is dat hij heel slecht inslaapt dus ik ben natuurlijk al een beetje bang dat hij er dan steeds uit gaat komen! Hoe ging dit bij jullie..? Af en toe zie ik hem zijn beentje over de rand gooien en ben dan zo bang dat hij er op een dag gewoon uitvalt. Kan ook een kant weghalen van de ledikant maar goed dan kan hij er dus uitkomen. Beetje een dilemma! Vind het wel fijn dat hij nu gewoon lekker in z'n kooitje ligt haha maar het wordt langzaam aan wel steeds kleiner natuurlijk
Mijn zoon kreeg een 1 persoonsbed toen hij 2,5 jaar was. Hij komt er wel uit, maar ik maak mij daar eigenlijk niet zo druk om. Hij gaat even lekker in zijn kamer spelen en als hij moe wordt gaat hij in zijn bed slapen.
Mijn oudste met 15 maanden, mijn tweede met 18 maanden en mijn derde met 2 jaar. Allemaal wel met bed hek aan de zijkant van 1,25m
Mijn dochter met 2 jaar en 10 maanden. En mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden nog even niet. Eerst verhuizen dus hij zal wel 3 zijn of nog iets ouder.
Onze dochter slaapt nu ook nog in een ledikant. Wel met zijkant eraf maar wel met zijsteun ( ikea) eraan. In het begin kwam ze er niet uit, bleef braaf zitten in bed, nu komt ze er wel uit, maar alleen als ze 1 van ons beide hoort. Ik zou in jouw geval, eerst de zijkant er toch afhalen, zo kan hij ook wennen aan een bedje zonder zijkant zegmaar.
Hier met 3 jaar over gegaan (en zo'n 98 cm gok ik). Lag vrij krapjes, maar ze sliep er nog prima in eigenlijk. Wel een ledikant zonder zijkant vanaf ongeveer 1,5. Dat was een paar nachten niets, maar daarna ging het prima.
hier met 2 jaar overgegaan naar een 1-persoonsbed, met groot bedhek. Ik was ook bang dat dit allemaal drama's met uit bed klimmen midden in de nacht enzo zou worden maar het valt me reuzen mee. Ja ze kunnen eruit komen, soms klimt hij eruit en dan zit hij boven aan de trap. en roept hij ons, of hij komt naar beneden (trap hek is er niet, hij kon toen al heel goed trap lopen). meestal is hij zo moe dat hij gewoon lekker gaat slapen. Alleen sochtends komt hij er dus wel uit, en dan komt hij naar onze slaapkamer toelopen, kijken of we wakker zijn.
Sochtends zou ik niet zo erg vinden maar Savonds wel haha.. Ik doe de deur nu niet meer dicht van zijn kamertje ivm huilen bij in bed leggen (misschien beetje angstig) maar hij kan zelf al bij de klink ook dus al doe ik m dicht en slaapt hij in groot bed kan hij alsnog denk ik z'n kamer uit. We wonen gelijkvloers. Nu gaat het nog wel even maar het zet me wel aan het denken ..!
Hier vanaf 1,5 in 1 persoonsbed met bedhekje. Zoon vond zijn ledikant verschrikkelijk. Hij botste steeds tegen de randen. Als hij wakker wordt , wacht hij tot wij komen ipv er zelf uit klimmen (kan de overigens wel als hij zou willen)
Hier ook met 1,5 naar een peuterbed zonder hekje. Ja hij kan eruit en zelf spelen maar dat is helemaal niet erg. nu is het tenminste geen drama meer als hij wakker wordt en er is niets te spelen. Als hij moe is dan klimt hij zelf in zijn bed en gaat slapen.
Ja als het zo gaat zou het mij ook niet veel uitmaken, als ze zichzelf maar een beetje 'vermaken' hihi.. Maar de mijne gaat snel huilen. Bijna altijd bij het wakker worden en ook als ik hem alleen achter laat in z'n kamer, vandaar dat ik een beetje mijn bedenkingen heb bij het overstappen naar een groot bed. Als hij zelf gaat spelen, prima. Maar hij is wel zon typje dat dan gaat opstaan en naar ons toe gaat. Sochtends vind ik dat niet zon probleem want moet m nu ook altijd halen als ie wakker wordt. Alleen Savonds als hij niet kan slapen lijkt me dat wat minder
Mijn oudste klom er nooit uit en vond het bedje niet vervelend ofzo. Zij heeft er tot ongeveer drie jaar in gelegen. Toen ging ze over op een peuterbedje van 150 lang. Ze is daar nooit uitgegaan. Ze wist dat dat niet mocht haha en daar luisterde ze naar
Met 18 maanden even gedaan. In het begin ging hij gewoon netjes naar bed. Maar op een gegeven moment ging hij spoken en kwam hij niet meer aan zijn rust toe. Dus nu zit hij weer terug in zijn ledikant.
Mijn dochter is ook een goede 90 cm en zal over een paar maanden wel over gaan omdat ze in maart een broertje of zusje krijgt. Nu ligt ze nog heerlijk in haar bedje en ik hoop dat ik over een paar maanden haar ook beter duidelijk kan maken dat ze in haar bedje moet blijven liggen. Gok namelijk wel dat we een keer opeens wakker worden omdat ze bij ons in bed probeert te kruipen .
Er zitten bij ons twee deuren tussen en daar kan hij nu nog niet zelf bij. Hij kan nu nog niet naar ons lopen. Als hij eenmaal uitgevonden heeft hoe de deur werkt dan doen we gewoon het traphekje wat voor zijn kamer staat ervoor. die kan namelijk ook dicht als de deur dicht zit. voordat hij die heeft losgepeuterd hebben we hem wel een keer gehoord.
Onze ramen zijn gelukkig heel zwaar. die kan hij echt niet open maken. Het lukt mij zelfs amper af en toe.
Hier ligt zoon nog in zijn ledikant , deze maand 2 jaar. Op vakantie 2 weken terug heeft hij in een 1 persoonsbed gelegen maar daar viel hij steeds uit dus na 3 nachten omgewisseld voor een baby bed Eigenlijk wilden we na de vakantie zijn bedje aan 1 kant open maken maar laat hem nog maar even zo liggen. Hij vind het veder ook niet vervelend ofzo.