Vragen hoeveelheid

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vrolijkheid, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Het is niet zo dat het erg is maar meer dat ik er wat onzeker van word: mijn zoontje van bijns 4 weken eet nog steeds meestal (soms niet) om de twee uur, max 3 (heel soms 4) en veelal 9 a 10 voedingen in 24 uur. Het is niet zo dat dit minder wordt en of er meer regelmaat in zit. Kan dat? Hij groeit wel goed (in 13 dagen van 3520 naar 4130 gram) dus volgend mij eet hij ook wel effectief dan. Zo ziet het er ook wel uit. Is hij onverzadigbaar?

Daarnaast even een vraag over kolven en per fles geven: hoeveel heeft hij dan ongeveer per voeding nodig? Ik wil niet te weinig achterlaten uiteraard.

Alvast bedankt

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn zoontje is iets ouder en drinkt nog minstens even vaak. Dat deden zijn zussen ook. Blijkbaar heb ik dat nodig om voldoende te produceren. Het is een samenwerking tussen jouw kind en jouw borsten. Kan niet mislopen dan. Bij velen komt er meer tijd tussen de voedingen na de 6 weken regeldagen, maar bij mij was dat nog later zelfs. Het heeft weinig zin ertegen te vechten.

Richtlijn voor afgekolfde melk, is:
    1mnd = 150cc per kg per etmaal
    2mnd = 140cc
    3mnd = 130cc
    4mnd = 120cc
    5mnd = 110cc
    6mnd = 100cc

Bij jullie nu dus 60-65cc per voeding, uitgaande van 10 voedingen. Maar bedenk dat het kan dat hij vb. de ene voeding maar 30cc drinkt en de andere 100cc.

3. Vrolijkheid

Super mama Maya heel erg bedankt! Fijn ook dat het normaal is haha steeds hoor ik op het cb hij groeit goed doet t goed en dan een paar dagen later slaat de twijfel toe..zo vaak? Soms al na 1,5 uur, waarom heeft hij weer honger? Etc etc

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Tussen 8 en 12 voedingen is heel normaal op die leeftijd dus wordt vooral niet onzeker.
    Lotte is bijna een half jaar en heeft nog wel dagen dat ze overdag om de 2 uur wil drinken, vooral nu ze tandjes krijgt, of al ze even niet lekker in haar vel zit.

5. Vrolijkheid

Dankje Roomsoesje. Fijn te horen. Je hoort zo vaak mensen zeggen: hij slaapt de nacht door of kom om de 3-4 uur. Dan vraag ik mij gelijk af of het aan mijn regelmaat ligt ofzo. Nou is hij bijna 4 weken dus echt regelmaat zit er niet in (wel qua grote ritmes zoals wakker worden, voeden, verschonen, knuffelen, slapen maar dat slapen is vaak nog in de draagzak, op mijn arm tot ik hem weg leg)Fijn te weten dat ik in elk geval niet iets fout doe. :)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zelfs hier gebeurt het nog gemiddeld zn 8 voedingen soms meer idd met een tandje of wat troost of gewoon om even in slaap te vallen.
    Volg je kindje en luister naar je gevoel niet wat er in boekjes staat of op cb.
    Goede luiers en een tevreden kindje dat is wat telt!

7. Vrolijkheid

Dankje Paula. Ik dacht inderdaad ook nog aan regeldagen (week 3) omdat hij deze week nog vaker komt en vaak alleen maar wil knuffelen (dat is heel fijn natuurlijk en geen probleem ;)

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Tussen de 8 en 12 voedingen is in het begin normaal en zorgt er ook voor dat er een goede basis gelegd wordt om lang bv te kunnen geven. Lekker aanleggen dus. Hier nu bijna 5maand en nog 8 voedingen per 24 uur

9. Vrolijkheid

Dank je Rian. Goed te weten!

Deel Deze Pagina