Vissticks

Discussie in 'Voeding' gestart door Zanetti, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Mag mijn zoontje die al denken jullie?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoe oud is hij? Ik zou het voor 1 jaar denk ik niet geven. Wij eten ze zelf eigenlijk nooit dus weet ook niet precies wat erin zit. Vermoed dat er wel zout e.d. door zit en zou het zelf misschien af en toe na 1 jaar geven.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je kunt het ook zelf maken, doe ik regelmatig omdat mijn dochter geen zalm wil eten (en ik wel wil dat ze het eet!)
    Stukje vis door de ei en dan door de bloem en bakken maar! Veel lekkerder ook, want vissticks uit een pak zijn gemaakt van gemalen vis.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    en ik kruid het uiteraard niet!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ze pas gegeven nadat ze 1 jaar was geworden.

6. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hij is 8 maanden. Red, ik zelf lust ze graag zo nu en dan, maar inderdaad wat voor vis er precies in zit, geen idee!

Guppie dat is ook een goed idee!

Weten jullie hoe ik erbij kom, ik zat rond te surfen en was op zoek naar babyvoeding met vis. En kwam ik allerlei receptjes tegen met vissticks. Je haalt het krokante laagje eraf, dat bevat dus zout en dan kun je het mengen door de groente of erbij geven, ik dacht wanneer ik dus voor mezelf die vissticks bak, dat ik er ook eentje voor hem klaar maak. En las ook iets van tonijn uit blik dat je dat ook mag geven vanaf 6mnd, op waterbasis uiteraard dat bevat geen zout.

Anders wacht ik er inderdaad mee totdat hij 1 jaar is met een visstickje. Krijgt hij nu kabeljauw of schol etc, ook lekker. :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt vanaf 6 maanden gewoon tonijn uit blik gebruiken (op oliebasis is veel lekkerder en smaakvoller dan op waterbasis). Eigenlijk kunnen alle vissoorten wel maar ik zou zelf nog even wachten met bewerkte voeding (zoals vissticks)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als het je om de vis gaat, koop dan een mooi stukje kabeljauw ofzo. Want de binnenkant van vis is echt gewoon gemalen vis. De goedkopere merken malen zelfs de graten mee.
    Gewone vis mag volgens mij al wel, al twijfel ik over zalm. Daarvoor ben ik er alweer te lang uit. Dat kun je gewoon bakken of garen in de oven en meeprakken. (of blenderen)

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier pas na ruim een jaar dacht ik. en dan maar 1tje hoor

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vissticks zou ik niet doen; in die krokante laag zit transvet en zout en allerlei andere hulpstoffen die helemaal niet gezond zijn.
    Gewoon lekker een witvisje aanbieden; gegaard in de oven ofzo.
    Het lijkt met vissticks wel alsof kinderen vis lusten, maar ze proeven voornamelijk die laag die eromheen zit. Ik zou lekker pure producten en smaken aanbieden!

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties! :)

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt ook een vissoort uit de diepvries nemen en die door de bloem halen en dan in de koekepan bakken.

Er zijn ook visticks te koop die gemaakt zijn van zalm

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Yach, nog even over vissticks, mocht je ze wel willen gebruiken, er zijn van iglo ook vissticks, gemaakt van zalm, is in ieder geval wel gezonder, als je ze zelf ook wil eten. Met acht maanden zou ik het zelf ook niet doen, maar zo rond het eerste jaar is het best wel eens lekker voor je kleintje, zou ik denken.

14. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef het zo nu en dan maar haal het zoutje jasje eraf en spoel het even af. Dus heb je gewoon een stukje witvis. Ik geef het hem alleen als mijn andere zoontje ze eet. Heerlijk vindt hij het!

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    zelf vissticks maken van kabeljauw of koolvisfilet is inderdaad veeeeeeeeeeel lekkerder :)

Is misschien wat meer werk, maar hé... alles voor je kind he :D

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij gaven het pas vanaf een jaar, maar denk dat het eerder wel mag. Wij gaven toen hij 8 mnd was eerder een stukje kabeljauw.

Deel Deze Pagina