Lucas had eerst nutrilon standaard maar moet nu over op de omneo. ik gebruik dodie flessen met 1-2-3 speen. maar omdat de omneo dikker is krijgt hij bijna op stand 3 niks meer uit de fles. welke fles/speen gebruiken jullie? hij heeft net een half uur over 70 ml gedaan.
Wat grappig, ik schrijf net mn vraag in het andere topic over pap... Even een kopietje hierheen maken...
Wij geven Friso comfort en dat wil niet door de gewone avent speen. De 3-standenspeen gaat veel te snel. Nu zag ik dat ze van bibi ook brede fles spenen hebben, passen die ook op de avent flessen? Of is er nog een ander merk dat brede fles spenen maakt die op de avent flessen kunnen? Want ik vind die flessen erg prettig (om te vullen en schoon te maken), maar het is wel handig als mn dochter er ook wat uit krijgt. We gebruiken nu gewone flesjes met een 3 standenspeen van difrax. Maar eigenlijk zoek ik dus nog een speen die op de avent flessen past...
Toen Fiene nog Omneo kreeg gebruikten we de Difrax steriliseerfles (is zo'n brede) en die ging precies goed.
Hmm.. Vreemd.. Ik gebruik ook Omneo voeding en Jelle heeft er helemaal geen moeite mee om deze uit de 3 speen van Avent te krijgen. We hebben een tjidje de S speen met een s-fles van Difrax geprobeerd maar dat ging veel te snel. De 3 standen speen van Avent is ook wel erg groot hoor.... Op sand 1 heeft Jelle zijn pap in 10 minuten op, en ik maak toch stevige pap..
De 3 speen van Avent, heeft die grotere gaten of alleen meer gaten? Ik kan het natuurlijk proberen... ik heb de 1m+speen (2gaatjes) wel geprobeerd, maar dat gaat echt niet vlot genoeg. Dan houdt ze het na 60ml voor gezien (van de 135)...
De 3 speen heeft 3 gaatjes, en die zijn net zo groot als die van de 1 en de 2 speen. Bij ons werkt het goed, maar de kraamverzorgster zei al vlak na de geboorte dat Jelle een hele sterke zuigreflex heeft. Hij heeft ook tot voor een week of 5 geleden de 1 speen gebruikt. Ik heb ook niet echt het idee dat Omneo dikker is, (misschien in verhouding tot de standaard voeding wel, Jelle kreeg al vrij snel Forte, omdat hij niet genoeg had aan standaard. Hij krijgt nu 3 flessen Omneo en 1 papfles met de Forte, anders red hij het niet tot de volgende ochtend. Ik ken verder de Dodie flessen niet, dus ik kan zo niet zeggen wat het verschil is...
op de steriliseerfles zit een standaard speen die niet meer los verkrijgbaar zijn, dan kom je weer op die matte spenen uit. ik zou geen andere spenen op de avent fles zetten, dan werkt die luchtafvoer niet meer goed.
De kleine van mij gebruikt ook omneo met pap en gebruikt gewoon de aventno.3 en difrax flesjes zonder problemen hoezo komt er bij de kleine er nix uit? misschien moet je de gat wat breder maken....