Hallo , Mijn zoontje is bijna 10 maanden oud, Motorisch loopt hij wel achter en kan nog niet zitten en vindt het rollen nog niet zoveel aan. Het lijkt alsof hij soms in het spelen ook meer uitdaging probeert te vragen . Het is me eerste kindje dus ik heb al van alles wel een beetje de standaard spelletjes met hem gedaan. Zoals kiek e boe spelletjes, liedjes samen zingen vindt ie leuk, boekje lezen en nog wat andere dingen. Maar ik ben toch nog erg zoekende wat nog meer leuk voor hem zou zijn en misschien ook wat voor speelgoed nog meer ? Ook vindt ik het lastig om te kijken wanneer ik met hem zou gaan spelen en wanneer hij even zelf speelt. Ik ben alleenstaande moeder dus moet ondertussen ook van alles in huis doen. Herkennen sommige moeders dit ook ?
Een vormenstoof of een toren waar je ringen op moet stapelen zijn altijd leuk, je moet dit wel samen doen want hij zal dat nog niet alleen kunnen. Een babygym doet het vaak ook nog wel, of gewoon wat dingetjes boven hem ophangen waar hij naar kan meppen en laten slingeren, daar zijn ze vaak ook wel even zoet mee en dan kun je tussendoor wat in huis doen. Mijn dochter Had ook altijd grote lol met zo'n speeltje dat je met een zuignap aan het blad van de kinderstoel kunt vastmaken. Kinderen vinden het ook vaak dolle pret om spulletjes van jou te 'lenen', pannen, pollepel, plastic bekers, dat soort dingen.
Hier zijn momenteel een draaitolmolentje (weet ik hoe zo'n ding heet) en bromtol in trek. De eerste kan hij nu zelf bedienen, de bromtol probeert hij maar lukt nog niet Ook speelt hij erg graag met O-ballspeeltjes, en met een trommeltje vh Kruidvat waar een soort discobol met licht en geluid ingebouwd zit. Kostte maar 5 euro en is een doorslaand succes! Zitten erg veel melodietjes in en vooral erg gaaf in het donker. Verder vermaakt hij zich met alles wat niet mag en waar hij niet aan mag zitten...
Die stapelbakjes zijn nu bij ons zoontje in trek. Zo simpel en zo leuk. Ons leasekind heeft zich er heel lang mee vermaakt
Idd, stapelbakjes, zo'n ringen-toren, vormenstoof. Hier waren knisperboekjes ook een succes. En een o-ball vond ze fantastisch.
Mega bloks samen bouwen!! En idd de stapel bakjes. Ook heb ik houten blokken dat vind mijn zoontje geweldig
Hier altijd even samen spelen, daarna zelf. Als het nodig is help ik ze weer even op gang. Hier was ze een tijd geleden al haar speelgoed zat leek het. Wat ze toen (en nu nog) geweldig vond, was allerlei bakjes, potjes, folders, lepeltjes, cupcakevormpjes, etc etc. Urenlang kan ze daar druk mee zijn.
Die van mij is net zo oud en zij slaat het liefst zo hard mogelijk met die stapelbakjes op de grond. Ook sophie de giraf vind ze prachtig.
Vormenstoof, boeken, quatro blokken waren helemaal in trek. Ik bouwen hij brak het af of op het tv kast leggen naast elkaar.
Zachte blokken voor in bad, al gebruiken we die om te bouwen op de salontafel. Stapelbekers, van die ringen die je met 2 tot 1 balletje kunt vormen (fisher price) Bal met rammelaar erin Vormenstoof in de vorm van een auto, die kan ook rijden.
Die van ons kon al wel zelf zitten en kruipen dus ging hij in de box om even zelf te spelen als ik iets moest doen. Kan je kindje al wel zitten in een kinderstoel, dan kan je hem ook bij je zetten bij wat je aan het doen bent. Mijn schoonzusje had ook iets moois, een kuipstoeltje heel laag bij de grond met een soort ring eromheen met speeltjes, die ring kon je draaien. Stapelbakjes (het liefst omgooien maar das dan weer om samen te spelen) Dingen die geluid maken als je op een knopje drukt. (Hij heeft zo'n gitaar met 1,2,3 en muziekjes). Knisperspeeltjes Zo'n hele simpele plastic rammelaar. Met deze dingen kon hij zichzelf heel goed vermaken en kon ik even de was ophangen ofzo.
alle dingen van V-tech, met lichtjes en geluidjes zijn hier populair, zowel bij de kleine van 6 maanden als bij de peuter, en die speelde er ook zeker mee rond die 10 maanden.