10 maanden bezig en wordt er gek van

Discussion in 'Zwanger worden' started by ilse28, Aug 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik wil ook even reageren. Ik begrijp die onzerheid zo! Ik dacht al jaren dat ik wel geen kinderen zou kunnen krijgen en iedereen om me heen hup zwanger. Toenw e gingen proberenen de maanden vorderden werd i in mijn gevoel dat het bij ons wel niet van een lije dakje zou gaan gesterkt. Was wel meteen na 16 jaar pil heel regelmatig. ben gaan tempen en ik bleek ook wel echt een eisprong te hebben. Toen was ikw at geruster, maar toen gin ik heel erg twijfelen of mijn man niet iets had...er zijn redenen dat hij wel eens minder of niet vruchtbaar zou zijn. Hij heeft deze maand laten testen. Dat hij dat ging doen gaf me heel veel rust. De uitslag van zijn test was goed en ik blijk dus ook deze maand zwanger te zijn geraakt!!!
    Ik kan alleen maar zeggen: doe waar JIJ je het beste bij voelt. Ik werd erg egrust gesteld door wat wij met de HA hebben besproken en door het tempen. Je bent echt niet gek hoor meis en we zijn er hier om elkaar erdoorheen te slepen!

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    niet om het een of ander hoor, ze zeggen idd dat je pas geholpen wordt als je al een jaar bezig bent, maar zo te lezen ben jij nu met ronde 10 bezig, met een gemiddelde cyclus van 35 mnd...jij hebt dus zowieso iets minder kansen om het zo maar te zeggen dan iemand met een cyclus van 28 dgn..

als jij graag wil weten of er toch niet iets anders achter steekt waardoor je nog steeds niet zwanger bent zou ik als ik jou was de ha opbellen en het gewoon bespreken, en dan maar hopen dat je een begrijpende ha hebt die je niet weer wegstuurd met ga maar tempen en kom over 3 mnd maar weer terug...heel veel succes meid, en die onzekerheid blijft toch tot het moment het idd zover is...

groetjes

3. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. (dat is mijn vrije dag)
    Vind jullie reacties wel fijn. Betekend dat ik niet de enige ben............al weet je dat wel, maar toch............

liefs Ilse

4. Dreamy

Dreamy Actief lid

May 9, 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Goed van je meid! Ik hoop dat de huisarts jullie wat gerust kan stellen. Succes!

Liefs Dreamy

5. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    dank je dreamy. Ik laat het natuurlijk weten.

6. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    Hallo allemaal,

Ik ben vanochtend bij de ha geweest. Heel fijn gesprek gehad. Hij laat me over drie keuze's nadenken. De eerste is voorlopig het helemaal los laten. (denk niet dat ik dat kan en wil) de tweede keuze is onderzoeken in zijn hand houden. Dus bv sperma onderzoek ed. De derde keuze is direct doorsturen. Hij wil het wel ondanks dat we nog geen jaar bezig zijn. Dat is wel een prettige gedachte. Wij denken er over na en komen binnenkort bij hem terug met onze beslissing. Mijn eerste ingeving is om onderzoeken bij hem te laten doen. bv sperma onderzoek dus.

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heel fijn toch dat je huisarts zo begripvol is en jullie zelf de keuze laat maken, zo hoort het volgens mij ook te gaan!
    Zelf zijn wij nu bezig met ronde 14 (met ronde 12 een mk) en ook ik heb eerder kenbaar gemaakt dat ik m'n twijfels had betreffende zwanger kunnen worden. Mijn HA wuifde het steeds weg en zei steeds: Dat komt wel goed...bla, bla, bla
    We zijn bijna 34 & 37 jaar, beiden nog geen kindertjes en verlangen enorm naar een kleine spuit van onszelf!!
    Nu eindelijk (door de mk) zijn we terecht gekomen in het zh bij de gyn en hebben we begin sept een afspr.
    Ik hoop eigenlijk (HEEL ERG!) dat we dan zwanger zijn zodat we niet de molen in hoeven, maar dat hebben we niet in de hand.

Denk maar goed na waar jullie je het prettigste bij voelen.
    Ik begrijp je onzekerheid helemaal.

Gr, Mirre

8. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    hoi Mirre,

Ik hoop ook voor je dat je de molen niet in hoeft. Ik wil het ergens ook nog niet, aan de andere kant zoek ik zekerheid dat het wel of niet gaat lukken. Al krijg je die ook niet. Dat weet ik wel.
    Veel sterkte als je wel naar het ziekenhuis moet.

Liefs Ilse

9. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

Jul 29, 2006
    361
    0
    0
    @ilse

Wat fijn dat je HA zo met je meeleeft, zoo hoort het! En ik zou het ook lang vinden duren hoor! Je wilt liever gisteren dan vandaag zwanger worden, dus dan duurt alles te lang! Ook al vinden sommige mensen van niet! :( Mijn vriendin is ook al ruim 10 maanden bezig, en vindt het voor haar ook heel erg! :(

Meis, heel veel succes met beslissen. En misschien horen we binnen een paar maanden wel dat je zwanger bent! :D

Een dikke knuffel!

10. lover

lover Bekend lid

Jun 12, 2006
    851
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik vindt het ook allemaal zo moeilijk.
    Ik ben bezig voor een 4e kindje en inmiddels ga we voor de derde ronde.
    Mijn gevoel zegt dat het niet meer gaat lukken omdat ik 36 ben en niet moet klagen omdat ik al drie gezonden kinderen heb.
    Maar in tegen als ik hoog zwangere zie dan gaat er van alles door me heen.
    Dit zal ik nooit meer mee maken.(vooral omdat je weet hoe het is)
    Ik wordt er ook helemaal gek van en probeer het van me af te zetten.
    Maar als ik op deze site lees dat mensen al maanden bezig zijn voor hun 1e kindje dan denk ik bij mij zelf wat zit ik toch te zeuren wat ben ik een trut zeg.
    Natuurlijk maakt het niet uit iedereen op deze site wilt graag zo snel mogelijk zwanger worden en we weten dat het afwachten is en dat we allemaal een keer aan de beurt komen.

Daarom wens ik iedereen die zwanger wilt worden heel veel geduld toe.
    En dat we gauw elkaar kunnen feliciteren.

Succes allemaal liefs Lover

11. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

Jul 29, 2006
    361
    0
    0
    Lover, je moet je helemaal niet schuldig voelen hoor! Ook jij hebt een wens en ook al is dit voor een 1e, 2e, 3e of 4e en meer, jij wilt ook graag dat je wens in vervullig gaat.

Wij zijn bezig voor de 2e en zou het vreselijk vinden als deze wens niet in vervulling gaat. Vindt het altijd zo'n onzin als mensen zeggen;"meid je hebt toch een gezonde dochter". Idd ja, en daar ben ik heel erg blij mee, maar ik voel me nog niet compleet. En jij zal je ook nog niet compleet voelen. En ook jij verdient dat gewoon!!

Dikke knuffel!

12. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Wat een fijne reaktie van je huisarts! Ik wil ook wel zo'n meerkeuzesysteem :D

Wij zijn nu 11 maanden bezig en ook ik wordt langzaam een beetje gek van het wachten. Zoals ik van meerderen heb gelezen is het idd mn de onzekerheid die het zo erg maakt. Getempt heb ik al een aantal maanden, dus ben al een beetje gerustgesteld door het feit dat ik steeds een eisprong heb gesignaleerd en mijn cyclussen wel regelmatig te noemen zijn. Net als me2 spookt het bij mij een beetje door mijn hoofd of het bij mijn man wel goed zit (bij mij kan uiteraard ook nog vanalles niet kloppen...)
    Ik heb er ook voor gekozen om alvast een gesprek met de huisarts aan te gaan (in okt zijn we een jaar bezig). As vrijdag kan ik komen. Hoop dat ie begripvol is en het liefst zou ik vast een zaadonderzoek willen.
    Van de ene kant sta ik ook wel positief tegenover een verwijzing naar de gyn, maar van de andere kant komt dat ook wel dicht bij. Je wilt wel zekerheid, maar van de andere kant ook weer niet....
    Zoals ik er nu over denk liefst eerst onderzoeken via ha zelf en zn rond okt eens naar de gyn...
    Ben best een beetje zenuwachtig voor vrijdag, mn omdat ik mijn huisarts amper ken...We zullen zien...

Sorry voor het lange verhaal :oops:

Ps houd je ons op de hoogte?

13. lot

lot Actief lid

Feb 21, 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Ik ben benieuwd wat de ha gaat vertellen Elvira. Wij zijn ook in okt 1 jaar aan de gang en wij weten niet zo goed wat er nou verteld zal gaan worden.

Temp kaartjes: hebben we
    Samenlevingsdingetje: ja, wij hebben een goed "contact"
    Eisprong: check

Ik vraag het me af of we direct een verwijzing krijgen.

14. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Ik zal je op de hoogte houden Lot! Na 12 rondes vind ik wel dat er op zijn minst wat onderzoekjes via ha mogen plaatsvinden... Ben in juli met pil gestopt en hebben tot okt terugtrekmethode toegepast :oops: Ook niet geheel veilig dus. Ben echt wel toe aan een gesprekje met de ha...

15. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    ik kan alleen maar zeggen ga naar de ha als je onzeker begint te voelen. Het heeft mij zeker geholpen. wij gaan inderdaad kiezen voor het zaadonderzoek. dan hoef je nog niet direct naar de gyn want dan komt het inderdaad wel heel dicht bij alle onderzoeken. aan de ene kant wil je dat ook maar aan de andere kant.........is het ook wel erg spannend en wordt je er nog meer mee geconfonteerd.
    Ben benieuwd wat jouw ha zegt vrijdag

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Heb deze tekst ook al bij tempkaartjes gezet, maar ik had beloofd je op de hoogte te houden. Bij deze;
    Nou, ik ben dus terug van mijn gesprek met de ha. Het was een erg prettig gesprek. Hij heeft mijn cyclusduur en tempkaartjes bekeken en vond dat er goed uitzien, waardoor hij dacht dat het hormonaal wel goed zou zitten. Heb dus aangegeven dat we in juli 05 met de pil zijn gestopt en dat we vanaf okt serieus bezig zijn. Gezien de redelijk korte cyclus constateerde hij dat ik dus al wat meer "kansen" had gehad.
    Hij zei uit zichzelf al meteen dat we een zaadonderzoek via hem konden laten doen. Is dit goed, dan vind er een verwijzing naar de gyn plaats. Is het niet goed, dan moet er over 3 mnd nog een spermaonderzoek plaatsvinden en vind er vervolgens een verwijzing naar de gyn plaats. Ik heb potje met instrukties meegekregen, dus denk dat volgende week woe het kwakje naar het ZH gebracht gaat worden. Een week later kunnen we dan een afspraak met de HA maken om de resulaten te bespreken.
    Ik ben tevreden!

17. ilse28

ilse28 Lid

Mar 22, 2006
    46
    0
    0
    nijmegen
    fijn elvira dat je ha zo goed reageerde. Hopelijk komt er wat uit het sperma onderzoek waar je iets mee kunt.

Groetjes Ilse

18. Passoatje

Passoatje Actief lid

Aug 20, 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    Hey ,
    Ben nu al 6 maanden aan het proberen om zwanger te worden en ik hoop echt dat het gaat lukken..2van mijn vriendinnen zijn zwanger en 1tje is bevallen..Kwil zo graag een kindje niet te geloven!! Maar ik heb soms bang dat ik of mijn vriend onvruchtbaar zijn..Maar ik zal wel niet de enige zijn die dat denkt :(
    Heeft iemand mischien nog tips voor mij? Want dat temperature heb ik nog nooit gedaan en zou het graag eens willen probere..
    Vele groetjes!!
    Sara

ps : hieronder staat dat ik over 4 dagen kan testen? wil dat dan zegge dat ik een zwangerschapstest kan doen? Groetjes sorry ben nieuw hier..Kom mss dom over :D

19. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    @Passoatje

Ach dom... over 4 dagen kan je inderdaad een zwangerschapstest doen...
    Ik zal voor je duimen.

Groetjes,
    Velobabe

20. Passoatje

Passoatje Actief lid

Aug 20, 2006
    318
    0
    0
    Sint-Truiden
    hehe dat wist ik niet ...Tof :D
    Dank je voor het reagere!!