10 maanden bezig nog geen enkele positieve zwangerschapstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LolaLilly9383, 8 mei 2024.

  1. LolaLilly9383

    LolaLilly9383 Nieuw lid

    8 mei 2024
    2
    2
    3
    Vrouw
    Goedemorgen,

    Mijn vrienden en ik zijn al zo’n 10 maanden bezig zonder resultaat. Mijn cyclus is erg lang, soms meer dan 35 dagen. Sinds kort ben ik begonnen bij een acupuncturist en ipv mijn eisprong op dag 22/23 te krijgen heb ik ik afgelopen maand een positieve (digitale) ovu-test op dag 15 gehad! Echter pas op dag 17 zag ik het rekbare cervixslijm.. jullie hier ervaringen mee?

    Heb op dag 23 en dag 24 getest maar helaas wederom geen positieve test gehad. I know dat het erg vroeg is maar ik was zó positief dat mijn eisprong eindelijk zo vroeg was dat ik dacht, dit wordt onze maand maar tot nu toe nog geen succes. Voel soms wat lichte krampen maar verder eigenlijk niets..

    Mijn vriend heeft zichzelf laten testen en hij heeft zelfs bovengemiddeld gescoord. Iemand tips/ervaringen of zelfde problemen? Ik hoor graag van jullie!!
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.321
    113
    Hier heeft het 3,5 jaar geduurd met een cyclus van 28 dagen. Alsof mn lijf t niet snapte ofzo want de keren erna kon ik bij wijze van op een natte dweil gaan staan en het was al raak. Ontpillen had er ook niet mee te maken want ik was al jaren daar vanaf.

    Dus geen tips, wel herkenbaar.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Anouk92

    Anouk92 Lid

    2 nov 2020
    13
    23
    3
    Vrouw
    Misschien kan je ook beginnen met temperaturen? Via die methode temperatuur je iedere dag in de ochtend op dezelfde tijd (basale temperatuur curve) en kan je daar aan goed zien wanneer je eisprong is geweest.

    Verder kan je er aan denken om eens naar de huisarts te gaan. Als een stel gemiddeld na een jaar proberen nog niet zwanger is kan de huisarts je eventueel doorverwijzen.

    Maar goed, alles kan nog steeds helemaal kloppen - je eisprong is eerder, je hebt positieve ovulatietesten, zaad is goed etc. Het blijft nog steeds proberen om 6 te gooien. Hier klopte bij mij en manlief alles (zaad goed, regelmatige cyclus, altijd netjes eisprong, eileiders open) en het lukte nog steeds niet! Voor een 2e kindje trouwens, ik was snel zwanger van mijn eerste.
     
  4. pingpongpcos

    pingpongpcos Actief lid

    22 mrt 2024
    178
    111
    43
    Vrouw
    Mag ik even zeggen dat je dit hilarisch omschreef, hahaha!

    @LolaLilly9383 gemiddeld doet een jong gezond stel er een jaar over om zwanger te raken.. het is dus zeker niet raar. Mij valt wel op dat je een lange cyclus hebt, heb je dat al eens laten onderzoeken?
     
  5. GezelligZwangerWorden

    10 jan 2023
    412
    254
    63
    Vrouw
    Hier al ruim 1,5 jaar bezig. Nu ronde 15 en verwacht door te gaan naar ronde 16. Vriend heeft ook goede resultaten, bij mij is naast een cyste die verwijderd is niks mis en de arts gooit het nu op onverklaarde infertiliteit… tja.. heb je niet zoveel aan. Iedereen heeft wel een mening, vooral de “je moet het loslaten” en “je moet ook minder stressen” is erg populair, maar dat zorgt er ook niet voor dat het opeens raak is. Sterker nog, wordt alleen maar lastiger als je gaat stressen omdat je juist niet moet stressen:roflmao: anyway, conclusie: it f*cking sucks. We hebben een groepje met andere meiden die al tijdje proberen, voel je vrij om daar bij te komen. https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wens-voor-een-eerste-kindje-als-het-wat-langer-duurt.730581/ Iedereen weet hoe lastig het is en je kan er je ei kwijt.
     
  6. 92anoniem

    92anoniem Actief lid

    31 dec 2022
    209
    261
    63
    Vrouw
    Ik had ook lange cyclussen, 30/35 of soms nog iets langer. Ik ben naar de huisarts gegaan en die geeft ons direct doorverwezen. Na een aantal onderzoeken kwam eruit dat mijn schildklier waardes te hoog waren en ik kreeg letrozol om mijn cyclus te verkorten. Daarmee was ik de 1e ronde zwanger! Volgens de fertiliteit is t zo dat hoe langer je cyclus duurt, hoe minder goede eisprong kwaliteit je hebt.. dus ik zou in jouw geval gewoon maar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing
     
  7. LolaLilly9383

    LolaLilly9383 Nieuw lid

    8 mei 2024
    2
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties, heel lief en fijn!

    Er ligt een doorverwijzing voor de gynaecoloog klaar, zit alleen te wachten tot de afspraak wordt ingepland. Fingers crossed dat het snel gebeurt!
     
    92anoniem en L0ts vinden dit leuk.
  8. Vrouwuittwente

    28 jul 2022
    77
    8
    8
    Vrouw
    wat vervelend dat het ook al zo lang bij jullie duurt.
    Wij hebben even een pauze gehad van iui en gaan wanneer ik weer ongesteld ben starten met onze laatste 2 iui pogingen. Anders word het ivf. Niks kunnen vinden als oorzaak... gewoon dikke pech. juli 2021 ging mijn spiraal eruit onder het mom van als het komt komt het, maar het laat erg lang op zich wachten haha. Heb gewoon standaard cyclus va 26/29 dagen :(
     
  9. Lexyloo

    Lexyloo Lid

    25 jul 2023
    19
    16
    3
    Vrouw
    Wij zijn nu langer dan een jaar bezig. We zijn door de huisarts doorverwezen naar de polikliniek fertiliteit en daar hebben we verschillende onderzoeken al gehad. Mijn verloofde 2x zaadonderzoek, de eerste was niet goed, de 2e wel. Ik heb zelf een echo en een HSG gehad.

    Ik lees nu net iets over een te lange cyclus. Mijn cyclus is gemiddeld tussen de 28 en 32 dagen. Ook best lang maar verder wel heel regelmatig qua fases. Ik heb de gynecoloog van de poli niet gehoord over dat het te lang zou zijn. Ik heb 4 juni weer een afspraak, misschien dit daar dan nogmaals eens inbrengen? Misschien zou dat het kunnen zijn?
     
  10. Cloudspotter

    Cloudspotter Actief lid

    19 jan 2022
    274
    172
    43
    Vrouw
    Volgens mij spreek je pas van een lange cyclus als deze langer dan 35 dagen is. 32 dagen valt nog onder een normale lengte :)
     
  11. Lexyloo

    Lexyloo Lid

    25 jul 2023
    19
    16
    3
    Vrouw
    Ahh. Hmm. Ja op dit punt probeer ik echt alles aan te grijpen dat maar een verklaring zou kunnen zijn voor dat het zo lang duurt. Zeker omdat er uit de testen lijkt alsof er niets aan de hand is, intern. Maar goed om te weten!
     

Deel Deze Pagina