oorontsteking? naar de huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cupcakes, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Mijn zoontje is al een tijdje verkouden, maar dat is niet zo vreemd omdat hij heel regelmatig verkouden is.

Maar de afgelopen 2 dagen heeft hij 2x een ontroostbaar moment gehad, wat hij anders nooit heeft. 1x werd hij 's avond huilend wakker en kregen we hem niet stil. En gisteravond aan de etenstafel ging hij ineens vanuit het niets heel hard huilen alsof hij ergens pijn had. Beide keren heb ik hem maar paracetamol gegeven, toen werd het wel beter.

Hij zit zelf ook de laatste tijd vaak met z'n vinger in z'n oren alsof het jeukt of zo. En nu zag ik vanochtend dat hij aardig wat oorsmeer in z'n oor en aan de buitenkant van z'n oortje had (alsof er oorsmeer uitgelopen was).

Wijst dit allemaal op een oorontsteking? En is het toch nog verstandig om alsnog naar de huisarts te gaan? Of kan het dat het nu over/open is omdat het lijkt alsof het eruit gelopen is?

Hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen, hij heeft nog nooit een oorontsteking gehad.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou wel even langs de huisarts gaan.

3. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Ik zou ook even naar de huisarts gaan, met name als hij veel huilt. Heeft hij ook koorts? Enkele kenmerkende symptomen kunnen zijn: huilen als hij wordt neergelegd (plat liggen schijnt zeer te doen) en veel aan de oortjes zitten. Beterschap!

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess heeft ook oorontsteking gehad en toen het eenmaal ging lekken was de druk eraf en de pijn weg. Nu doen we alleen nog even een watje in het oor als ze in bad gaat of gaat douchen.
    Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd even je huisarts bellen.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Met oorontsteking zou ik altijd even naar de huisarts gaan, oorpijn is zo'n vreselijke pijn. Daar wil je je kindje echt niet langer dan nodig mee laten lopen!

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou gelijk even naar de huisartsenpost gaan; oorontsteking kan erg pijnlijk zijn...

7. Moon13

Moon13 Lid

30 jun 2008
    73
    0
    0
    Markt onderzoek
    A'dam
    Gelijk naar de HA gaan, het kan erger worden en zelf lopen tot hersenvliesonstekking!

Ze zullen eerste wat neus/ oor druppels geven en na 3 dagen antibiotica's als het niet better gaat. Amélie had het ook 1 maand
    geleden dat was geen pretje, veel pijn, hard krijsen (doet zij ook nooit) wakker worden, brakken en koorts ( 39.8)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou wel even langs de HA gaan, al is het alleen even om te kijken of er werkelijk een oorontsteking is..

Hier nu een paar gehad. Maar mijn zoontje geeft niet de reguliere tekenen aan. Zo wil hij best wel liggen, en zit niet aan zijn oren. Bij hem herkennen we het (na die 1e keer) aan koorts die flink oploopt gedurende de dag. Onttroostbare huilbuien die kort maar heftig zijn. Veel willen drinken.

De eerste keer had hij een flink ontsteking (omdat we het niet hadden herkend) en heeft hij direct antibiotica gehad.
    De tweede keer (3 weken later) een lichte ontsteking. De invalarts adviseerde om 2a3 dagen paracetamol door te doseren, en 3a4 keer per dag te neussprayen. Daarmee was het ook voorbij.
    Laatst weer dezelfde klachten. Maar toen niet naar de huisarts gegaan. Gewoon weer 2 dagen paracetamol en neusspray en de klachten waren weer weg.

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    bedankt voor jullie reacties!

vandaag heb ik eigenlijk niks meer aan hem gemerkt, hij was gewoon vrolijk en heeft vrijwel niet aan zn oren gezeten.

Koorts heeft hij niet en liggen geeft ook geen problemen.

Ik denk dat ik toch even afwacht met de HA, maar als ie vanavond of morgen toch nog zo'n huilbui krijgt ga ik alsnog naar de HA.

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou naar de huisarts gaan, en ik zou ook geen paracetamol geven zonder voorschrift van de huisarts. maar waarom zou je wachten met een bezoek aan de huisarts (van uitstel komt afstel) ? de symptomen zijn wel duidelijk vindt ik.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Afstel is toch niet erg, als er niks meer aan de hand is ;)

En zo duidelijk zijn de symptomen niet. Het zou ook een doorkomende kies kunnen zijn, dat veroorzaakt ook druk op de oren en huilbuien (hier wel tenminste). Koorts is wel typisch voor een ontsteking. En als dat er niet is kun je het best even een dagje aankijken op deze leeftijd.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    paracetamol zonder voorschrift geven doen wel meer mensen, ik geef het hem ook weleens vaker als hij ergens pijn lijkt te hebben (komt niet zo vaak voor). Je neemt toch zelf ook paracetamol zonder voorschrift.

Als ie kleiner was was ik waarschijnlijk wel gegaan, maar omdat hij nu geen symptomen meer heeft en ook geen koorts lijkt het me niet meer nodig.

En aangezien ik hoogzwanger ben en geen auto tot mn beschikking heb vind ik afstel ook wel een prettig idee....

Maar natuurlijk alleen als hij geen risico loopt.

Deel Deze Pagina