Niets meer drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aapje22, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Sinds zaterdag wil mijn dochter geen flessen meer. Of het nu sap, water, thee of melk is. Ze duwt de fles weg en als je toch doorzet is het krijsen, gillen en haar hoofd wegdraaien.

We zaten op drie flessen melk per dag maar nu dus niets.
    Inmiddels proberen we echt van alles om er vocht in te krijgen. Ze drinkt wel eens uit mijn beker mee etc.

Daarentegen het eten gaat top. Nog nooit zo goed alles op gegeten.

Herkend iemand dit toevallig?

Ik heb de huisarts al gebeld. En zolang we drie luiers met plas hebben en ze niet aan de diarree of braken gaat kunnen ze niets.

Ik ben ten einde raad..

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Is ze niet ziek? Heeft ze koorts?

Onze dame is vanaf maandag namelijk ziek er drinkt sinds vandaag (bijna) niets. Vandaag om 16:00 uur afspraak bij de huisarts.

Als je het niet vertrouwd, naar de dokter!

Merk je iets aan haar? Gedraagt ze zich anders dan anders?

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Aangezien het eten heel goed gaat lijkt er niets aan de hand. Als ze wat had aan mond, slokdarm, maag of darmen zou je ook slecht eten verwachten.

Misschien is het beter om er geen aandacht meer aan te besteden. Aanbieden, maar als ze niet wil dan niet. Anders gaat ze een afkeer krijgen.
    En idd wel de plasluiers in de gaten houden. Kijk naar de kleur van de urine. Helder is genoeg gedronken, lichtgeel tot geel is ook nog goed, maar mag niet donkergeel worden.

4. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ja ze slaapt heel slecht in. Vorige week haalde ik haar van her kdv met 39,2. Maar na paar dagen rust was ze de oude. Nu geen koorts. Wel twee tanden die bijna door zijn en twee nieuwe. Ze heeft verschrikkelijk veel mama honger. En dat heeft ze normaal nooit.

Maar ook het krijsen in bed is nieuw. Moord en brand lijkt het wel.

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wellicht dat ze last van haar oortjes heeft? Huilt ze vooral als je haar neerlegt? Of wellicht haar kin op haar borst probeert te leggen?

Fijn dat ze in elk geval wel eet, zodat je fruit en pap enz. kunt geven!

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Veel fruit, pap, yoghurt geven. Misschien iets van soep oid en misschien appelmoes?
    Ik heb zoiets niet meegemaakt, maar bied je drinken ook aan in een tuitbeker of rietjesbeker? Misschien is ze daar wel aan toe.
    Sterkte!

7. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Pap weigert ze. Het is eigenlijk zodra ze ziet dat het vloeibaar is ze het wegduwt. Ik begrijp dat dat met deze leeftijd nog niet kan.

Ze is wel een klein beetje verkouden. Dus oren zou best kunnen. Heeft het zin naar de dokter te gaan?

8. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb inmiddels alles aangeboden. Weinig succes op 1 beker na. Daar drinkt ze uit. Maar kleine slokken. Dus kom je op 150/200 vocht ongeveer per dag.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze ook uit haar doen is, dus inderdaad ook krijst/huilt en dus aangeeft ergens last van te hebben, zou ik persoonlijk wel even de ha bellen om te vragen of hij de oortjes wil checken e.d. Wellicht dat ze daar toch last van heeft en dan weet je in elk geval waar het aanligt...

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoe ziet de urine eruit?

150-200 oogt op het eerste gezicht weinig... maar er zit ook vocht in fruit en het warme eten. Evt maak je het warme eten (als je bijv stamppot hebt) met wat extra water of melk aan, weer extra vocht.

En appelmoes en yoghurt hoe gaat dat?

11. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had dit ook, niets meer drinken, best goed eten en opeens krijsen bij het naar bed gaan en dat bleek oorontsteking en uitdroging, waarvoor ze dus is opgenomen in het ziekenhuis.
    Ik zou toch even langs de dokter gaan, dit is wel erg weinig vocht hoor. En idd, als ze fruit, yoghurt, appelmoes en dat soort spul wel wil, dat vooral geven, zit in ieder geval weer vocht in.

Succes

12. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb net toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor morgen. Om haar keel, longen en oren te laten checken.

Het duurt nu al sinds zaterdag. Mij te lang.

13. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Is ze gewoon niet klaar met flessen? Onze dochter weigerde rond de 11 maanden ook alle flessen.
    Toen ook gestopt met flesvoeding ze at gewoon met de pot mee en drinken heeft ze een tijdje uit een tuitbeker gedaan daarna uit een gewone beker.

14. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dat zou best kunnen.. Maar het lijkt erop dat ze geen enkele vorm van vocht wil. Dus op een lepel, beker, tuit, pap. Echt niets. We zullen morgen zien. Ik hoop dat er iets uitkomt.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik denk dat het zuigen pijnlijk is.
    Hier helpt dan Dentinox er goed

Deel Deze Pagina