Wakker maken voor flessen of naar 5 flessen gaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Smeetje, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Hallo,

Onze dochter Rhodé is morgen 5 weken oud. Ze krijgt nu 6 flessen van 120+4, maar moeten haar eigenlijk (bijna) voor alle flessen wakker maken. Anders zit er zo ruim 5 uur tussen de flessen en ben ik bang dat ze het dag/nacht ritme niet door krijgt.. Het schema van de afgelopen dagen:

4.30 (zelf wakker)
    9.00 wakker maken
    13.00 wakker maken
    17.00 wakker maken
    20.30 wakker maken
    23.30 wakker maken

Bij uitzondering wordt ze zelf wakker... Ze drinkt de flessen ook bijna helemaal leeg, van de laatste 2 flessen laat ze wel eens wat staan. Deze flessen zitten ook wat korter op elkaar anders is de laatste fles wel erg laat... Ik zit nu te twijfelen of we haar na de fles van 17.00 uur niet zelf wakker moeten laten worden en dan de laatste fles geven zodat ze dan uitkomt op 5 flessen.. Kan dit? Of moet ik dan meer geven?
    Ze is nu ong. 4500 gram.

Groetjes
    Smeetje

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje over gaat op 5 flessen, mag je proberen om 150 ml water met 5 schepjes voeding te geven.

Groeten eveline

3. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Hoi Evelien,

Is het dan verstandig om haar zelf wakker te laten worden ipv wakker maken zoals we nu doen?

Groetjes
    Cindy

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt proberen om te kijken hoe lang je kindje slaapt.
    Duurt het te lang kun je haar beter wakker maken.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina