Hoi meiden! Ik heb nog een vraagje over de fles. Mijn dochter is 14 weken en ik heb nog nr. 1 op de speen. Nu kreeg ik van de week een mail van Pampers over allerlei info en daar stond in als je baby ongeduldig drinkt en aan de speen trekt of uitspuugt moet er sneller melk komen, dus een groter gaatje. Nu doet onze dochter dit sinds een week, ik had er helemaal niet bij nagedacht, ik dacht dat ze gewoon genoeg had van de melk na 3 maanden . Maar moet ik nu nr. 2 erop zetten want ze drinkt de melk nu met 10 minuten leeg en soms verslikt ze zich nog (dus dan is het gaatje eigenlijk nog groot genoeg zou ik denken) maar ze spuugt de speen ook uit en drinkt ook ongeduldig en onrustig. De laatste week drinkt ze de fles ook niet meer op. Soms laat ze 40 cc zitten, ze krijgt 180 cc + 6 schepjes en dan schud ik weg tot 180. Ik was al aan het denken dat ze misschien gehoord heeft dat ze op het CB zeiden dat ze boven het gemiddeld qua gewicht zit en ik zei nog tegen mijn man; dadelijk wordt ze dik en sindsdien drinkt ze haar flesjes niet meer leeg. Het zal toch niet.....? (ik heb gisteren naar baby's wil is wet gekeken, vandaar....). Wie kan me helpen?
Misschien moet ze gewoon wennen meid! Of zit ze in een "fase". Ik zou me echt niet druk maken om wat je gezegd hebt hoor (das dan weer een nadeel van zo'n programma). Als je met die voeding blijft zitten zou ik gewoon even advies vragen op het cb. Elmo *vertel haar maar gauw dat je sowieso ontzettend veel van haar houdt *
Ik zou niet weten waar ze aan moet wennen, ze krijgt dit al vanaf dag 1. Ik moet maar niet meer naar dat programma kijken inderdaad Ik ga het gewoon proberen met speen 2 denk ik.
ik heb precies hetzelfde maar dan van speen 2 naar 3. Ik had gisteren en eergisteren 3 geprobeerd maar zat meer op mij en op haar de melk dan dat ze echt dronk. Ging te snel en kwam langs haar mond, ze verslikte zich ook en binnen 5 min klaar. Dus nu weer terug naar 2 gewoon. Misschien kan je het gaatje van 1 iets groter maken zelf.
Ja dat kan ook. Ik heb speen 2 besteld die moet ik nog krijgen, dus dat eerst proberen en anders 1 groter maken. Met een naald ofzo?
Dat moet je zelf bekijken, volgens mij staat er op mijn spenen, nr 2 vanaf 2 maand, nr 3 vanaf 3 maand, maar ik heb me hier ook niet aangehouden. Ik heb speen 2 er met 3 maand opgedaan, toen ging het hem niet snel genoeg meer, en het duurde een eeuwigheid voordat de fles leeg was
Hier ook nog steeds speen nr 1. Anders drinkt Fenja veel te snel! Even aankijken wat je kindje doet bij nr 2 en anders gewoon nr 1 houden.
wij zijn vorige week begonnen met speen nr 2 van avent en M speen van difrax. nr 2 van avent gaat goed maar die van difrax gaat wel snel hoor.
Ik heb ook de s speen van difrax. De m gaat veeeel te snel. Maar de s heb ik met een sateprikker groter gemaakt anders ging t wel heel langzaam. Nu gaat t precies goed
Mijn kinderen hebben ruim een jaar alleen maar de nummer 1 speen gebruikt. Anders vloog de melk er uit, verslikten ze zich en waren ze niet verzadigd.
Ik ben met een maand of vier overgegaan op speen 2 van Avent. Ik merkte niet veel verschil met nr. 1.....
Ik nam pas een andere speen, als ik merkte dat hij te lang over een fles deed. Op die maanden die er voor staan let ik dus niet.
Ik heb ook nog steeds maatje S van Difrax want de M gaat veeelste snel. Het hangt ook van het kind af en je hoeft niet naar de leeftijd te kijken. Als je het veelste langzaam vindt gaan (dus meer dan een half uur over doet) kun je het altijd dan nog weer eens bekijken of je over gaat naar een andere maat. Groetjes
Toen we Helena speen nr. 3 gaven had ze haar fles wel heel snel leeg. Ze drinkt nu (als ze nog een fles krijgt) nog steeds met nr 2. Ik zou zeggen: gewoon uitproberen! Wat er op de fles staat is een leidraad en voor ieder kindje volgens mij anders.