Wat zal ik doen.... mijn ventje drinkt overdag om de 4 uur en dat gaat goed. Nu moet hij eigenlijk om 21.30 zijn laatste flesje van vandaag krijgen, maar hij slaapt nog lekker. Zal ik hem wakker maken of wachten totdat hij zelf komt? Want is de kans er dan ook dat hij vannacht wat later komt?
Ik zou hem wakker maken. Hij is wel erg jong om hem vanaf 17.30 geen fles te geven en te laten doorslapen en anders krijgt ie weer een nachtvoeding die je juist wil afbouwen neem ik aan. Hoe laat komt ie normaal 's nachts?
Ook eens met Merijn... Zo klein zou ik ze nog niet laten doorslapen hoor. Mijn zoontje dronk op die leeftijd zijn late fles gewoon slapend op, en daarna kon ik hem zo weer terugleggen.
meestal rond 2.30 en dan geven we een volle fles. Mijn vriend denkt dat we beter minder kunnen geven in de nacht zodat hij daar aan kan wennen om zo op een gegeven moment door te gaan slapen (ik ga er vanuit dat dit echt nog een tijd duurt en dat maakt ook niet uit!)
ik zou het een uurtje aankijken, als hij niet zelf komt, zou ik hem denk ik wakker maken, omdat hij anders z'n nacht echt vroeg begint en dan vanacht weer om een akelige tijd komt waarschijnlijk.
Mijn zoontje kreeg ook al snel 1 voeding 's nachts, om een uur of 3. En hij kwam daar vanzelf steeds later voor. Eerst 4 uur, toen half 5, 5 uur, half 6 en toen opeens was het 7 uur. Dus ik zou het gewoon laten zoals het was en waarschijnlijk gaat ie de tijd voor de fles van 2.30 vanzelf verleggen. En anders kun je inderdaad altijd nog eens een keer proberen wat minder in de fles te doen om te zien of ie daarop net zo lang slaapt (in de fles van 2.30 dus). Maar ik zou hem nog wat tijd gunnen. Ik heb mijn zoontje ook tot hij 4 maanden was om 22.30 wakker gemaakt. Hij dronk ook zijn fles half slapend leeg. Met 4 maanden heb ik hem eens niet wakker gemaakt en toen sliep ie direct door tot hetzelfde tijdstip. Maar hij was toen wel echt een stukje ouder En hij sliep toen al 's nachts door (sinds hij 2 maanden oud is).
Heb hem wakker gemaakt en de fles gegeven, helaas heeft hij er weer veel uit gespuugt! Hij ligt nu lekker te slapen bij mijn vriend in de stoel en gaat zo naar bed toe. Maak me weleens zorgen over het spugen, vandaag al bij 2 flesjes gebeurd en vannacht ook! Kan dit veel kwaad?
@ Merijn; wat lekker dat jullie mannetje steeds iets later kwam in de nacht. Afwachten of dat bij ons ook zo gaat! En bedankt voor jullie snelle reacties!