Tot welke leeftijd in een buggy??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by babytjuhh, Jan 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon word komende maand 1 1/2 en loopt al een tijdje zelfstandig!
    Nou hebben wij een ouderwets model (maar dan nieuw) wandelwagen die echt lomp in gebruik is!
    Bij een dagje weg is de kofferbak (station) al vol van de wandelwagen.
    Nou wou ik er nooit een buggy bij hebben puur omdat ik het krakkemikkige dingen vind, tot dat ik vorige week de Mountain buggy nano zag en ik gelijk begon te twijfelen!
    Nou is die niet goedkoop..Maar als R er bijv nog 1 1/2 jaar in zou zitten lijkt het mij het wel waard!
    Met boodschappen doen gaan we altijd met de wandelwagen dus nu gebruiken we hem meerdere keren per dag!
    Is het zonde om zo'n (dure) buggy aan te schaffen??
    Of is het hem zeker waard omdat we er nog lang gebruik van zullen maken?

2. Verox

Verox Niet meer actief

Dat ligt helemaal aan hoe je de buggie wil gaan gebruiken.
    Ik vind het fijn als mijn dochter zsm zelfstandig kan lopen, dus dat oefenen we regelmatig.

Onze tweedehands kinderwagen was versleten dus die is op marktplaats verkocht rond haar tweede verjaardag.
    We kregen een goedkope buggie. En daar ben ik best blij mee.
    We gebruiken de buggie alleen als we een hele dag weggaan. Bijvoorbeeld een dagje winkelen in een vreemde stad. Of een dagje pretpark.
    Maar zelfs dan heb ik liever niet dat ze langdurig in de buggie zit, en ben ik blij dat ik een goedkope buggie heb die ik gewoon even ergens kan stallen terwijl mijn dochter lekker rond rent.

Korte afstanden probeer ik zoveel mogelijk met haar te lopen. Is het iets verder dan gaan we eventueel gedeeltelijk met de fiets.
    Want als ik de buggie meeneem dan wil ze daar het liefst inzitten terwijl ze prima kan lopen.

Ik zou voor die korte tijd dus geen dure buggie aanschaffen.

Maar wanneer je grote afstanden moet lopen dan is het het overwegen waard. In principe kan je kind tot zijn derde nog in een buggie...

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik zou het de aankoop wel waard vinden hoor, en daarna kun je hem weer op marktplaats zetten.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ligt een beetje aan je kind denk. Mijn oudste stapte er met 2 jaar uit en wilde er echt niet meer in.

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja, en de mijne is nu 3,5 jaar en voor pakweg een dagje naar de dierentuin (wat we vaak doen, wegens abonnement) gaat de buggy gewoon nog mee hoor.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Tot 2,5 af en toe. Vanaf 2,5 zelden. Vanaf 3 nooit meer.
    Maar het ligt ook aan je kind denk ik.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ik zou het ( persoonlijk) wel doen .. Maar scheelt dat wij 2 kids hebben .
    De jongste gaat naar t centrum echt nog wel in de wagen anders trekt hij alles uit de schappen + dat hij na n stuk wandelen moe is en wil zitten

8. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Jongste is hier 3,5 en zit er af en toe nog in. Wij hebben 2 jaar geleden de lompe wandelwagen ook vervangen voor de quinny zapp. Superding: lekker compact in te klappen en rijdt super.
    Op marktplaats gescoord voor 25 euro. Nou, die hebben we er al lang uit en straks gaat ie lekker weer terug op marktplaats :)

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

De oudste tot 3 jaar, daarna wilde ze er niet meer in

10. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Zou ook voor een buggy gaan is soms veiliger voor je kind als je dagje weggaat want op die leeftijd luisteren ze nog niet

Bij mij zaten ze zeker tot 3.5 s 4 jaar in vooral als we dagje weg gingen of winkelen

Heb nu de quinny zapp extra 2 gekocht ideaal dingen kunnen ook in slapen

Dit is me 4e kindje bij me 1e had ik de quinny zapp die is dus 8 jaar mee gegaan en nu gebruik ik het onderstel nog voor de maxi cosi ideaal en zijn stevige wagentjes

Zou hem toch aan schaffen eventueel bewaren voor een 2e anders op mp doen

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Is de rugleuning ook verstelbaar?

Ik zie namelijk alleen dat de boekensteun verstelbaar is...?

12. Vodem

Vodem Lid

Apr 15, 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze buggy voor erbij, gebruiken meestal de grotere lompere wagen omdat die toch fijner is. Een buggy erbij was nodig omdat ik anders niet met de fiets weg kan met dreumes die net begint met lopen... Buggy kan in meerdere standen, maar niet helemaal plat, maar mijn dochter heeft er op vakantie wel bij uitzondering in geslapen... Ik vind het een fijne buggy ( niet krakkemikkig en lekker licht en goed inklapbaar) maar er zijn wellicht goedkopere alternatieven en hij past niet op een standaard buggydrager... (wij hebben deze gekregen van iemand, anders hadden we hem niet gekocht denk ik)

13. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Wij hebben een prima kinderwagen en toch willen we er een buggy bij. Hele kofferbak zit vol met het onderstel en de wandelwageninzet. Met boodschappen doen vind ik het een heel gedoe, vooral wanneer we veel nodig hebben.
    Ik denk dat de meeste mensen een buggy toch wel gebruiken tot hun kind een jaar of 3 is. Bij dagjes uit (pretpark of een dagje de stad in ofzo) kunnen ze het vaak net niet volhouden en kunnen ze in de buggy ook een dutje doen.

Wij hebben ons oog laten vallen op de Nuna pepp luxx. Als je wat koopt, bedenk dan Hoe lang je hem wil gebruiken (komen er nog meer kindjes?) en wat je eisen verder zijn (moet de buggy helemaal plat kunnen zodat je kind kan liggen bijvoorbeeld?)
    Hier is een grotere kap een vereiste, tegen de zon.

14. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Wij hebben hem bij de eerste gebruikt tot een jaar of anderhalf. Oma gebruikte hem wel nog tot haar vierde, omdat die niet met haar durfde te fietsen en niet voor alles de auto wilde pakken. Een nuna pepp (dus niet de luxe) vind ik heel prettig rijden en is een stukje goedkoper.

15. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Thanks iedereen voor het reageren!
    Ga er nog ff over na denken ☺

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    BIj de eerste heb ik de buggy zeker tot 2,5 gebruikt. Ik zou écht niet zonder kunnen. Als er één dreumes-item is dat ik niet kwijt zou willen is het de buggy. Ik zou niet weten hoe we dagjes uit door zouden komen zonder buggy (zowel qua vervoer van dreumes als we wat langer gaan lopen als waar ik al mn tassen aan zou hangen).

Share This Page