10 maanden en een schema van 5...

Discussie in 'Voeding' gestart door Ma2Be, 8 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    Toch zit ik er wel een beetje mee nu.. Mijn meis heeft een ernstige koemelkallergie, en ook andere voedingsmiddelen (peulvruchten, soya, brood, gluten etc) kan ze niet hebben.

Iedere keer als we iets nieuws introduceren en ze blijkt er na een paar dagen niet tegen te kunnen, moeten we weer een paar stappen terug.
    Met als gevolg dat we inmiddels, bij bijna 10 maanden nog op het voedingsschema zitten van een baby van 5 maanden..
    Uiteindelijk denk ik, ik doe graag alles wat goed is voor mijn meisje, en als het zo is, dan is het zo.. Maar vanavond stond ik weer in de supermarkt. Wilde een potje kopen voor als ze bij oma is, en waar komen we op uit. Jawel, kip, worteltjes en rijst. Hoera, dit keer dan wel wel een potje vanaf 12 maanden, want er zitten stukjes in.

In alle andere potjes zit wel iets wat ze niet kan of mag hebben, tomaat, melk, kaas, vis, tarwe, bonen, varkensvlees.. dan blijft er bar weinig over. Ik maak alle voeding verder dan ook zelf normaal gesproken, want het uitzoeken van die 3 potjes die ze wel mag, kost meer tijd en moeite dan zelf maken. Inmiddels is het wel een vrij eenzijdig dieet van aardappeltjes of rijst; met wortel, pompoen, courgette, bietjes oid, Nutramigen, appel, peer en banaan, rijstpap en rijstwafeltjes. Heel soms doe ik gehakt of kip bij de groentehap, maar ook dat heel voorzichtig. Brood eet ze weer even niet meer, nadat ze zelfs op het hypo-allergene brood (koemelk, gluten, lupine-vrij) reageerde..

We zitten nog steeds op 5 voedingen, ook een flesje om 23.00 uur krijgt ze nog. En ja, zelfs het Cb zegt, gewoon blijven geven, want Nutramigen is zo lichtverteerbaar dat ze gewoon echt steeds weer honger heeft. Nou laat ze dan 's middags en 's avonds meestal de halve fles staan, en ook bij de laatste voeding geef ik een half flesje, gewoon om de nacht door te komen, want de helft van de tijd wordt ze gewoon nog wakker. Nou ja prima, ik ben dr makkelijk in,ik bied gewoon aan en zie wel wat ze eet. Ze doet het er gelukkig goed op.

Qua groei zit ze nog altijd precies op het gemiddelde van de groeicurve, en in de ontwikkeling is ze haantje de voorste, dus ik ik maak me geen zorgen dat ze iets tekort komt, maar toch..
    Ik zou wel willen dat we weer een beetje vooruitgang hadden qua voeding. Ok, ik moet me er maar bij neerleggen dat er wel een hoop haken en ogen aan zitten bij de voeding van mijn schatje, en dat doe ik graag want ik weet inmiddels goed wat de consequenties zijn als ze iets eet waar ze niet goed van wordt. Het is niet alleen zomaar koemelkallergie en relux.. We krijgen gelukkig goede begeleiding van het CB, de KA, de dietiste en vanaf vrijdag ook van de poli kinderallergologie in het WKZ in Utrecht.
    En toch begin ik nu langzamerhand te voelen dat mijn kindje qua voeding toch wel heel erg 'anders is dan anderen', en daar heb ik het af en toe wel moeilijk mee hoor, het houdt me erg bezig. Ik hoop zo dat ze er nog overheen groeit!

Nou ja, wilde gewoon even mn gevoel erbij delen. Verwacht niet echt tips ofzo, want het is allemaal wel erg specifiek wat we doormaken, maar het is gewoon even fijn om hier mn ei kwijt te kunnen..

Groetjes Ma2Be

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zeker als Nutramigen zeer licht verteerbaar is, zou ik me lekker geen zorgen maken hoor! Hoeveel kindjes die borstvoeding krijgen eten hetzelfde als jouw meisje! Dat zijn er echt heel veel!

Eva krijgt eigenlijk ook niet veel anders, maar wel 2 (borst)voedingen minder inmiddels (pas vanaf 9,5 maand, daarvoor zaten we nog op 5) en 2 boterhammen (maar jouw dochtertje krijgt ook rijstpap). Maar verder hetzelfde hoor. Eva krijgt alles vers en altijd rijst/pasta/aardappel (meestal rijst, soms pasta en heel af en toe aardappel) en groente. En ik heb nu 2x kip erbij gegeven, maar daar heb ik geen haast mee. Dus als ik het vergelijk met hier valt het heel erg mee. Zou ze ook druiven en mandarijnen mogen? Dat vindt Eva ook erg lekker en dan heb je wat meer afwisseling.

Een allergie is erg lastig, maar als je bij de basis blijft en alles zelf maakt is het best te doen. en ook het makkelijkste. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat ze er overheen groeit!

Deel Deze Pagina