Sinds dat Jesse ruim vier maand is zijn we begonnen met wat hapjes. Maar hoe krijg ik nu bijvoorbeeld de peer wat vaster qua structuur want als ik het nu even stoom en dan pureer wordt het vrij dun en dat geeft dus erg moeilijk vanaf een lepeltje... Ik denk ik lees eens wat er in een potje van olvarit zit en daar zit rijst in... Is dat dan de oplossing?!
Je kunt rijstebloem toevoegen, echter mijn dochter krijgt er erg harde ontlasting van... Vandaag voor het eerste geprobeerd met pure johannesbroodpitmeel erdoor (krijgt ze ook door haar fles ivm spugen) en dit gaat perfect!
Je kan er idd een beetje rijstebloem/pap doorheen doen (hetzelfde wat je ook evt. in een papfles doet). Hier overigens altijd gewoon de peer geschild, in stukjes en dan gepureerd. Is het mega glad en hoef je het niet te stomen. Wellicht dat het dan ook al ietsje dikker is? Werkte hier hetzelfde met appel. Evt. na het pureren nog door een fijne zeef halen, zodat je zeker weet dat elk klein stukje eruit is.
Peer is inderdaad heel waterig als je pureert. Ik zou dan persoonlijk wachten totdat je het bijv geprakt kunt geven. Je geeft nu bijvoeding om de smaak en structuur te leren kennen (niet omdat je kindje peer nodig heeft), en peer met rijst smaakt niet naar peer.
Ik heb het drie keer gepureerd voor m. Omdat ik er toch mee begonnen wat maar na 3 dagen vond ik het wel leuk geweest... Peer is dus geen succes ondanks dat hij het heerlijk vond. Welke fruit soorten zijn wel stevig genoeg... Banaan hebben we al geprobeerd, mango is wel stevig genoeg?! Perzik?! Appel?! We doen de ene keer groentes en de andere keer fruit dus vijf dagen dezelfde aoort fruit en dan drie dagen niks en aansluitend weer vijf dagen dezelfse soort groentes etc etc...
Rijpe mango gaat heel goed inderdaad, net als banaan en perzik. Appel, peer en meloen is erg dun na het pureren, dus die maak ik dikker of meng ik inmiddels met ander fruit. Meer soorten heb ik nog niet geprobeerd, komt nog!
Je kan ook wat vocht "los" geven. Ik pureerde het eerst wel en het vocht deed ik zo op het lepeltje. Ging prima. Als hij wat ouder is dan kan je beginnen met fijn raspen en daarna wat groffer.
Gewoon wachten tot ie oud genoeg is en niet pureren. Fruitpuree smaakt heel anders als fruit. Je kind leert nu smoothie eten, geen fruit.
Hier in Belgie doen wij altijd koekjesmeel door de fruitpap. Maar dat kan je in Nederland niet krijgen, Je kan wel een ligakoek mee mixen/prakken en dat is natuurlijk hetzelfde.
Ik zou de smaak zo puur mogelijk houden. Dus als pureren te waterig wordt misschien inkoken ofzo? Geen idee, nooit gedaan..
Ik heb peer nooit gestoomd en gepureerd, een rijpe peer kan je toch heel fijn prakken??? Vocht weg laten lopen van je bord en klaar..toch?