ik ben in verwachting van de 2e en heb voor onze (1e) meid een bokspring om in te gaan slapen als haar nieuwe kamer klaar is. ze is dan 21/22 maanden. hoe kan ik dit het beste aanpakken met de grootste kans van slagen dan t ze in dat grote bed kan blijven, dus dat ik niet alsnog een ledikant moet kopen? hoe maak je het bed op, dekens zijn zo groot/lang? hoe zorg ik ervoor dat ze er niet uit klimt steeds moet er een matras langs? wat zijn jullie ervaringen met een kind dat voor het eerst in zo'n mega bed gaat? hoe gedroegen ze zich en gebeurden er wel eens dingen? alvast erg bedankt
kijk s even bij peuter en kleuter, is een heel topic over ervaringen in het grote bed slapen! succes alvast!
Hi, we hebben een meegroeibed gekocht...(zie fotoalbum) mn zoontje is nu 21 maanden... en slaapt er al enkele weken in.... Een groot bed vonden wij te groot... nu is het zo groot als een ledikantje.. en kan uitgeschoven worden tot 2.00m (of 2.10?) De eerste nachten had ik het bedje opgemaakt... (normaal sliep hij met een slaapzakje)... Dat ging dus niet goed... de eerste nacht bleef hij wel in bed maar de andere nachten... stond hij achter zn bedje te huilen en wilde niet gaan slapen.... Daarna toch maar geprobeerd met een slaapzakje en zonder dekentjes... ik was bang dat hij dan eruit zou klimmen en zou vallen...., maar sinds hij zijn vertrouwde slaapzakje weer aan heeft gaat het super...! Hij huilt zichzelf wel in slaap, maar dat deed hij altijd wel.... hij kruipt niet uit bed... groetjes, Ramona