Speelmaatje gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesje92, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hallo Dames,

Onze dochter is nu bijna anderhalf. Alleen gisteren op het cb geweest (en ja, ik weet dat ze altijd wel iets te zeuren hebben) en die zeiden dat ze toch wat achterloopt op haar leeftijdsgenootjes. Ze kan nog niet los lopen, zegt alleen papa, mama en die. Zij stelden voor haar op te geven voor een peuterspeelzaal, zodat ze daar naartoe kan zodra ze 2 jaar is. Alleen, wij hebben helaas geen geldboom in de tuin staan en als dat wel zo is dan heb ik hem nog niet ontdekt of is ie al een hele tijd uitgebloeid ;):p een peuterspeelzaal is dus helaas voor ons niet haalbaar.

Toch zie ik er zeker de voordelen van in om haar meer met leeftijdsgenootjes te laten spelen. In onze familie of kennissenkring hebben we dit niet. Wij zijn heel jong papa en mama geworden, dus onze vrienden zijn nog niet toe aan kindjes en de familie heeft geen kindjes van haar leeftijd. Dus misschien dat er moeders zijn op zp die dit ook graag willen en dit herkennen of ook op zoek zijn naar een speelmaatje voor hun kindje. :) Wij zoeken dan iemand in de omgeving van kaatsheuvel/Tilburg/udenhout.

Ik hoop dat er meiden zijn in deze omgeving die daar ook behoefte aan hebben :)
    Groetjes,
    Liesje

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Vraag eens in je gemeente of er subsidie is voor lage inkomens gezinnen om naar bijvoorbeeld de psz te kunnen? Hier hebben wij dat namelijk wel en dan hier je bijvoorbeeld maar 10 euro per maand te betalen voor twee dagdelen. Normaal 45.....maar ligt er dus aan hoeveel inkomen je hebt en of je gemeente dat heeft.

3. Liesje92

Bedankt Antares, ik wist niet dat dit bestond. Ik zal het eens nagaan bij de gemeente :)

4. Liesje92

De oproep blijft geldig trouwens, ook als er zo'n subsidie bestaat. :)

5. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk eens op het van Wiechenschema op google. Volgens mij loopt ze niet heel veel achter hoor! En niet ieder kind is snel met alles. Je zult zien dat ze straks een sprong in haar ontwikkeling heeft en ineens heel veel kan.

(Tuurlijk is het goed om in de gaten te houden, maar tegenwoordig is het zo snel niet goed. En een speelmaatje is natuurlijk altijd leuk!!).

6. Liesje92

Dan lijkt het inderdaad wel mee te vallen :) Het cb is zo irritant, ze maken je altijd zo snel onzeker. Dat neemt niet weg dat het ook handig zou zijn als ze gaat lopen nu de 2e er is ;) niet dat ik haar wil pushen, ik neem aan dat ze een goede rede heeft om nog niet los te lopen. Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe :)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Psz is hier volledig gratis als je onder een bepaald inkomen zit, en wordt geleidelijk duurder naarmate je meer inkomen hebt (dus bij iets boven dat minimum, is het alsnog maar een paar euro per maand). Zeker waard om daar naar te informeren bij de gemeente dus!

Deel Deze Pagina