Mijn zoontje wil geen brood eten. ik denk dat hij het gewoon echt niet lekker vind. Ik heb verschillende soorten beleg geprobeerd en zonder beleg. of besprenkeld met wat thee zodat de broodjes zachter werden. kleine stukjes of juist groot. hij haalt het uit zijn mond als ik het er uberhaubt in krijg en gooit het op de grond. help! Tips zijn welkom hij eet nu overdags zo weinig en snachts haalt hij dat in door elke twee uur te drinken.... pffff zo vermoeiend hij lust wel gewoon banaan. en vind stukjes niet vies. want eet wel grote dingen
Misschien kan je het hem gewoon zelf laten doen... Hij zal er eerst wat mee spelen enzo en watater opeten.. Behalve als hij het echt niet lust natuurlijk Anders kan je evt ook nog cracottes proberen
Je kunt het brood bijv ook even roosteren? Dan wordt het wat knapperiger... kan ooit net het verschil maken! En inderdaad lekker zelf laten doen.. Komt wel goed!
Ik laat hem zelf ook wat prutsen ja. maar hij stopt het in zijn mond en als hij het proeft of voelt pulkt hij het snel weer eruit en gooit het op de grond en gaar nee schudden. hahahaaa hij weet nu al wat hij wil of niet wil! Cracotte is wel een idee ja. ga het eens proberen
Of een andere soort brood proberen? Of misschien eens n broodje bij opa/oma, oom/tante.. Vaak scheelt dat ook wel.. Zoonlief wilde hier eerst ook niet echt brood, een paar hapjes en dan was hij klaar.. Totdat we n keertje bij mn schoonzus zaten! Daar heeft meneer toen bijna 2 sneetjes weggewerkt en vanaf dat moment gaat het goed.. En zolang je zoontje zn brood niet goed (of goed genoeg) eet kun je hem misschien wat anders bieden, niet direct erachteraan maar gewoon wat later, zodat hij ´s nachts ook nog n btje zal slapen... en jij ook!
Bood heft niet perse, je kunt je ganen ook in de vorm van pap, crackers, rijst,etc binnenkrijgen. Gewoon verschillende dingen bljvenproberen. En anders...misschien wil hij gewoon het paleodieet!
Hier is ze ook niet heel dol op brood. Totdat ik ontdekte wat ze wilde. Ik eet mijn brood altijd met een vork. Nou pakte ik haar vork, prikte er een stukje aan en op deze manier eet ze nu 2 boterhammen per dag. Ze vind het heerlijk en prikt inmiddels zelf ook wel een een stukje aan haar vork. Misschien ook een keer proberen?
Iemand schreef hier op t forum dat ze de broodnin de joghurt of kwark doopte. Misschien is dat wat? En ik weet niet of jemwel eens soep maakt voor je kleine (zoutloos uiteraard) maar dopen in soep wil ook nog weleens werken.
Mijn dochter heeft ook heel lang brood geweigerd, ze was bijna 1 toen ze haar eerste boterham at.. Heb alles geprobeerd, niks werkte, en zo ineens at ze een hele boterham weg... Nu kan ik me er niks meer bij voorstellen dat het zo'n drama is geweest, ze eet nu soms 4 (!!!) boterhammen tussen de middag..
Onze dochter is pas brood gaan eten toen ze anderhalf was (een tosti). Tot die tijd at ze 's ochtends en tussen de middag granenpap. Ze is nu bijna vier en nog steeds niet dol op brood. 's Ochtends wil ze nog steeds meestal pap.
Hier idem dito.. wil ook echt geen brood.Hij krijgt nu pap ipv brood,dat komt vanzelf wel. Al vind ik de tip van het roosteren zeker het proberen waard.Een rijstewafel gaat er ook prima in,dus dat mss ook wel
Dank voor alle reactie inmiddels ondekt dat hij crakers wel lekker vind en soep ook. maar roosteren xal ik ook eens proberen
Hier hetzelfde gehad rond die leeftijd. Geen brood en geen pap! Wel rijstewafeltjes van de bambix Wat later alleen brood met boter. En nu eet ze gewoon brood met beleg (alles wat ze eerst absoluut niet luste) En sinds deze week ook pap terwijl dat eerst echt huilen was.. Tja gekke kindjes he