´ochtends laten slapen of altijd om dezelfde tijd wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by missX, Jun 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    wat doen jullie s ochtends? hebben jullie een uiterlijke tijd voor het eerste flesje (bijvoorbeeld uiterlijk 7 uur) en als ze dan niet zelf voor die tijd komen dat je je kleine dan wakker maakt?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen krijgt vanaf dat hij 4 maanden oud was zijn eerste flesje om 6.45 u. Wij hebben deze tijd gedaan omdat als we allebeide moeten werken Tymen niet uit zijn ritme gehaald hoeft te worden. In het weekend wel eens jammer, er moet altijd 1 vroeg uit...

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian krijgt wanneer ie uit zichzelf wakker wordt zijn flesje. Ik voed op verzoek en niet op tijd.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ook op verzoek!

5. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

Jan 1, 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik op tijd. Vind het belangrijk dat hij een vast eetpatroon heeft dan weet hij ook waar hij aan toe is als ik op verzoek ga doen dan kan ik elke 2,5 uur wel eten geven want hij heeft steeds honger.

6. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    op maandag en dinsdag moet ik werken dan krijgt rene zo rond 7 uur zijn pap maar verder geef ik hem eten als hij zelf wakker wordt. hij wordt altijd zo boos als ik hem wakker maak vind ik zielig.

7. missyb

missyb Niet meer actief

Hier ook op verzoek maar gelukkig komt ze netjes om de 3 uur.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Eerste flesje om 7.00 uur. Doe ik dat niet dan kom ik later op de dag niet uit met de voedingen. Ik hoef Noa zelden hiervoor wakker te maken. Wij werken allebei en dan is 7.00 uur ook de uiterlijke tijd dat ze gevoed word, anders is het haasten en daar passen we voor.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Als ik moet werken eerste fles om half 7. Meestal is Jarissa dan al wel wakker maar roept nog niet. Vandaag was eerste dag dat ik niet hoefde te werken. En de lieve schat heeft mij laten uitslapen! Ik maak haar alleen wakker als ik naar mn werk moet.

@zonnestraal: niet uitkomen maakt mij persoonlijk niet uit. Jarissa krijgt bijna altijd 4 flessen maar ook wel eens 5. En heel zelden 3 (is geloof ik 1 keer voorgekomen). Ik maak me niet druk of ik uit kom en hoeveel ze krijgt. Ze zit onder de liter per dag en ze volgt de 1 na bovenste lijn in de groeicurve.

10. Danoontje

Danoontje Bekend lid

Jun 4, 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Milan krijgt ook zn fles op verzoek, hij komt netjes rond de 3,5 a 4 uur.

Smorgens meld hij zich rond 7 uur en dat is bijna elke dag wel t zelfde, zo nu en dan mag ik "uitslapen" tot 7.30 ;)

Hij heeft 4 flessen van 200 ml per dag en tussendoor zn fruithapje en klein flesje roosvicee.

11. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik geef ook op verzoek. Maar ik vind het niet erg dat ze om de 2 uur komt overdag. Ik woon in een erg warm klimaat, en ze hebben hier gewoon meer dorst. Water wil ze niet, dus moet het maar melk zijn. Snachts slaapt ze al vanaf 9 tot 5 dus hoef ik er niet eerder uit! En dan slaapt ze weer tot 8. Ik weet dat ik een makkelijke baby heb!

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik voed inprincipe ook op tijd.
    Alleen in het weekend laten we hem wel is een uurtje extra liggen.
    Gelukkig kan dit ook bij Jayden.
    Hij is daarna niet "van slag" zeg maar.
    Waarom ik eigenlijk op tijd voed en niet op verzoek komt vanwege Kelsey d'r schooltijden.
    Daar zijn, zijn voedingen op aangepast en Damiën z'n middag slaapje ook.
    Zo kan ik alles doen en m'n kind zonder gestress en gehuil van school halen ;)
    Maar ik heb een hartstikke lief en makkelijk ventje...dus ik klaag niet ;)

13. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Ik voed op verzoek, dus ik laat haar gewoon lekker liggen. Vaak slaapt ze dan ook een beetje bij. Ik merk dat het kinderdagverblijf toch wel vermoeiender is en ze slaapt er minder. Als ik vrij ben leg ik haar met de 1e voeding vaak ook gewoon in haar slaapzak op mijn bed aan en leg haar dan vrij snel (maar kort tutten) weer in haar eigen bedje en dan slaapt ze meestal nog best wel even verder. als ze naar het kinderdagverblijf moet dan wordt ze natuurlijk gewassen (washand over haar toet) en aangekleed etc. En dan is ze helemaal wakker.
    Inge heeft er weinig last van, maar die slaapt sowieso de ene keer langer dan de andere keer en komt soms al om 5.00 uur of om 6.00 uur en de andere keer om 7.00 uur of nog later (als ze `s nachts 2 keer is gekomen voor een voeding, die drinkt ze half slapend en ik kan haar na de voeding gelijk slapend wegleggen). Als ik moet werken moet ze er om 6.30 uur uit.

14. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik voed op tijd. ik vindt regelmaat erg belangrijk.

15. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Ik voed ook op tijd,vind regelmaat erg belangrijk!

Alleen heb ik de laatste tijd als ik haar wakker maak,ik haar bijna niet wakker krijg,en dat ze dan boos wordt...dit vind ik eigenlijk zielig...maar anders kom ze niet aan haar 5 flesjes...beetje moeilijk vind ik,wat ik hier nu mee aan moet?

Groetjes,

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Jarissa begon met 3 maanden naar 4 flessen te gaan. Gaat hier prima zonder de laatste fles. Ze krijgt nu 220 + 7 (10 ml extra water dan poept ze makkelijker).

Waarom vinden jullie regelmaat zo belangrijk? Ik voed volledig op verzoek en daar zit ook best wel regelmaat in hoor. Maar soms zit er wel een uur verschil in. Dat maakt mij niet uit. Ik ben benieuwd waarom regelmaat dan zo belangrijk is? Is pure nieuwsgierigheid hoor, geen commentaar.

17. stitch

stitch Fanatiek lid

Sep 24, 2006
    1,561
    0
    0
    ik heb dit me ook afgevraagt en heb deze vraag eerst aan het cb gesteld en die vertelde dat ik wesley echt na 6 a 7 uur wakker moest maken.
    nu heb ik de vraag van de week ook even bij de verloskundige neer gelegd en zij zei dat ik het echt na 8 uur wel moet doen anders klopt de hoeveelheid voeding op de dag niet meer.

groetjes susanne

18. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb Joey altijd laten slapen, en toch een strak schema. Altijd afhankelijk van hoe laat hij wakker wordt. Ben gek, hem wakker maken 's morgens :) ... Ik heb hem altijd zelf wakker laten worden en op de tijd dat hij wakker was geworden zijn voedingen aangepast.

Share This Page