Hechting in hoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by PandaBeertje, Jan 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Lieve clubleden,

Gister heeft mijn dochter 1 hechting in haar hoofd gekregen ivm een gat in haar hoofd (1,5 jaar is ze). Maar nou zit ze wel eens aan haar hoofd en dan voelt ze de hechting zitten (op haar voorhoofd tegen/in haar haargrens), en dan gaat ze er steeds aan zitten.
    Deze hechting moet over 7-10 dagen verwijderd worden. Maar is dit een probleem? Kan ze deze er uit peuteren?
    Ze heeft wel af en toe hoofdpijn denk ik, want ze zit vaak met haar handen op haar hoofd.

Liefs, PandaBeertje

2. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Niemand? :(

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Wat vervelend voor je dochtertje zeg! Ik heb geen ervaring, sorry... Over het algemeen zit een hechting wel goed vast, je zou het wat vaker schoon kunnen maken als ze er veel aan zit. En zonder het te benoemen haar handje weghalen als ze er weer aan peutert en dan proberen af te leiden met wat speelgoed of iets dergelijks? Krijgt ze ook paracetamol voor de hoofdpijn?

4. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik zou toch wel oppassen zoals Rijo zegt dat er geen infectie bij komt. Ze zijn natuurlijk niet erg schoon die kindervingertjes. Dus regelmatig handjes wassen en wondje schoonmaken dan denk ik komt het wel goed. Beterschap

5. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Ze hebben het er niet over gehad. Ze slaapt ook gewoon héérlijk! Als ze wel continu wakker wordt, dan krijgt ze zeker een zetpil van me.
    Gisteravond was ze wel 2x wakker en zat ze continu aan haar hoofd, maar daarna was ze wel weer heerlijk gaan slapen. Verder was ze vandaag weer lekker 'zichzelf' dus vond ik 't niet erg nodig. Behalve dan dat ze af en toe aan haar hoofd zat.

6. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Wel een goeie tip van jullie over het schoonmaken, zelf niet eens aan gedacht! (en dan ben ik officieel een verzorgende!) Oeps!
    Ze heeft vandaag weer lekker gedoucht, voorzichtig haar haartjes gewassen, en met een zachte straal erop. Daarna stootte ze weer haar hoofd op die plek tegen de tummytub, ze huilde niet heel erg of zo, maar hij begon wel weer te bloeden. Dat komt natuurlijk ook omdat er warm water enzo op kwam, maar verder was hij niet weer opnieuw open. Daarna even het bloed weg gespoeld en ook niet weer gebloed. Even in de gaten houden.
    Gekke kind ging bukken en stootte zo haar hoofd! Och Och!
    Ik ga inderdaad nu proberen goed haar wondje schoon te maken, alleen het vervelende is dat ik er niet aan mag komen. En al helemaal niet met een natte doek! En ik ben dan zo bang dat ik haar pijn doe, of dat ik hem laat bloeden of open haal of zo. Dus ben dan ook weer te voorzichtig!

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Kun je niet zo'n hele dunne "hechtingspleister" erop doen? Ik had zelf ook hechtingen en vond die dingen super irritant. Ik kreeg toen dit soort pleisters, zodat mn kleren niet steeds tegen die hechtingen aan wreven. Ik heb ze er praktisch de hele week op gehad.

Het lijkt me dat ze dan iets minder geneigd is om eraan te peuteren. Succes en sterkte voor haar!

8. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Denk dat dit niet echt een optie is. Als ze er namelijk wel aan gaat zitten is hij er zo af en dan geneest het niet. En er zit natuurlijk al een hechting in, dus zonde om er nu uit te halen. 7-10 dagen dan eruit.
    En voordeel ja dat zij geen kleding erover heen heeft schuren. (In haargrens voorhoofd).

9. a2cmieux

Ik denk dat humptydumpty bedoeld over de hechting heen, niet in plaats van. Maar als het op de haargrens zit weet ik niet of dat gaat lukken.....

10. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Oh zou kunnen inderdaad. Maja als ze de hechtpleister eraf trekt trekt ze straks die hechting mee. Ag ik moet naar ff zien hoe t gaat.
    Hij zit verticaal vanaf haargrens naar beneden.

11. a2cmieux

Ik werk in de zorg, heb regelmatig te maken met demente ouderen die aan de hechtingen pulken. Maar als het goed gehecht is, blijven ze eigenlijk altijd wel zitten;). Ik zou het ook aankijken en schoonhouden.

12. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Bedankt voor je reactie. Ik werk ook in de zorg, maar wist ff niet wat te doen met me kleintje haha.
    Hoop dat ik t wat goed kan schoonhouden .mag er namelijk niet aan komen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een hechting trek je er niet zomaar uit.
    Ik zou er eerlijk gezegd niet teveel aan gaan zitten rommelen.
    Wij zetten regelmatig hechtingen en nog nooit advies gegeven om het schoon te maken.
    Was regelmatig haar handjes en dan zal het allemaal wel meevallen met bacteriën.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Een hechting trek je nooit met zo'n pleister mee hoor. Ze plakken volgens mij ook iets minder goed dan een gewone pleister. Ik merkte zelf minder van mn hechtingen met die pleister erop en vond het veel prettiger voelen dan die stomme scherpe draadjes.

15. PandaBeertje

Nov 19, 2015
    1,681
    4
    38
    Female
    Bedankt voor al jullie adviesen!

Share This Page