Ons zoontje is sinds 1 a 2 weken zo eigenwijs dat hij overdag niet meer wil slapen. Ons slaapritueel is: -Meestal eerst fles op ons bed geven -knuffel pakken -muziekje aan doen - in bed leggen en weltruste zeggen. Maar nu is het soms zelfs zo dat als hij merkt dat hij naar bed moet al gaat krijsen. En als ik hem in bed leg gaat hij krijsen en staan in zijn bed. En ik heb al geprobeerd hem te sussen, of niet te praten en weer terug weg te leggen. Maar niets helpt. Ja als we gaan wandelen valt hij zonder pardon in slaap. en dan zet ik hem maar weer met wagen en al in de gang. Maar hij moet toch ook in bed kunnen slapen. Is dit een fase?? en wie herkent dit?
Alle kinderen willen op den duur niet meer. Wat niet wil zeggen dat ze het niet nodig hebben. Dus ik zou hem gewoon erop leggen volgens het vaste ritueel en even laten krijsen. Iedere zoveel minuten terug gaan, troosten en weer terug leggen. En dat dan consequent blijven doen. Na een dag of 2, 3 hebben ze het dan door en is je probleem weer over. Vaak is het wel iets wat nog een paar keer terug komt. Als je dat niet doet heb je na verloop van tijd een oververmoeide baby/ peuter. En dat is echt niet leuk.
ja ik snap wat je bedoelt , maar dat doe ik nu al ruim een week! elke keer terug leggen. Maar na een half uur krijsen en elke keer terug leggen is hij helemaal over zijn toeren en dat vind ik niet nodig
Ik denk dat het een fase is. Althans, mijn dochter heeft dit ook wel eens gehad en opeens was het over. Ik zou gewoon doorgaan met proberen.
mijn dochter heeft ook een soort van fase gehad. Maar als ze weten dat je komt als ze gaan staan dan blijven ze krijsen. pas toen we niet meer heen gingen, ging ze slapen. De eerste drie dagen staand maar da is een detail!
Je hebt gelijk hoor. Gisteravond was het nog een half uur krijsen. en net was het 5 minuten ..hopen dat het steeds minder wordt
Hier ook zo een. Onze kleine vent kan zich nu aan zijn bed optrekken maar weet niet hoe hij terug moet dus gaat hij huilen. Maar leg ik hem weer neer, dan gaat hij weer staan. Vaak laat ik hem dan gewoon even staan, totdat het huilen heel erg wordt. Soms wil hij de fles dan ook niet, maar uiteindelijk drinkt hij hem helemaal leeg en valt dan (meestal) in slaap. Hopelijk is het een fase
Jaja het gaat weer beter met het slapen. gisteravond heeft ie werkelijk een half uur gekrijst. niets hielp dus toen toch maar even laten doen. en uiteindelijk viel hij op z'n dekens in slaap. vanochtend om 10 uur naar bed gegaan en heeft ie 7 minuten gehuild. vanmiddag heeft hij maar 2 minuten gehuild en zonet heeft ie helemaal niet gehuild. Het gaat steeds beter. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat hij vandaag over de gehele dag maar 1,5 uur geslapen heeft hihi. komt vanzelf dus goed
Top! Wij hebben gemerkt dat bij ons telkens even terug gaan ook averechts werkte. Gewoon laten werkte het beste. Het huilen werd steeds minder en mannetje slaapt veel beter als hij zelf lekker in slaap is gevallen. Hij kan het gewoon. En trots dat ie is als hij lekker uitgeslapen wakker wordt . Komt inderdaad allemaal vanzelf. Geduld, geduld, geduld en vertrouwen .
Verlatingsangst? Weten dat als je met het ritueel begint en dus naar zn bed moet ineens in de gaten dat je weg gaat en (even) niet terugkomt. Hoe is/was het als je hem bv alleen in de kamer liet f in de box zette en weg ging? Dan moeten ze echt even beseffen en leren dat je er nog wel bent maar niet ij het zicht. Komt helemaal goed maar is echt heel zielig
nee ik geloof niet dat het verlatingsangst is. In de box gilt hij wel, maar zelfs als ik er naast ga zitten op de bank, de box vindt hij gewoon heel saai haha..Ik heb het idee dat het gewoon uitproberen is!! Sinds ik niet meer naar hem toe ga als hij op bed ligt is hij sneller stil !!