Mijn zoontje is goed 8 maanden en krijgt 3x 190+6. Mag ik één van de flessen ook verkleinen naar 150+5 oid? Of wordt het dan te weinig? Vanaf wanneer gaat er weer een fles af? Of wordt er een fles kleiner? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ze moeten zo ong 500 a 600 cc melk/zuivel binnen krijgen en daarbij is het belangrijk om evt water aan te bieden tussendoor dan krijgen ze echt wel genoeg hoor. Mijn kleintjes bijv krijgen 240 pap, 100cc diksap, 160 cc melk, 100cc diksap (en fruithap zit ook vocht in natuurlijk) en dan s avonds nog een fles van 240cc melk.
Ik bied naast de flessen regelmatig nog water aan. Sowieso bij het fruit en tussendoortje en avondeten. Ik doe ook altijd 10 cc extra water door de fles. En hij krijgt wat yoghurt na zijn avondeten. Maar het water/thee tussendoor is niet veel. Zal ik de flessen maar gewoon zo laten en hopen dat hij alles leeg drinkt? Ik vind het allemaal zoveel wat hij moet eten en drinken. Hij slaapt ook veel, dus ik moet best wel veel in de wakkere momenten proppen vind ik. Best wel lastig soms!
Maar jij zou de de fles na de boterham niet kleiner maken? Ik vind het zoveel in één keer. Ik zie die boterham namelijk als maaltijd en dan moet hij ook nog eens een fles er achteraan. Nu heb ik een tijdje de fles naar 15:00 uur verplaatst. Maar dan schuift de rest ook weer op en heeft hij na zijn avond eten weer bijna direct een fles. Nog een slechtere optie eigenlijk! Toch?
Ik geef als ontbijt 180+6 bambix, als tussendoortje fruit met water of sap. Als middag eten een boterham en evt fruit en 150+3. Als tussendoortje een soepstengel en 150+3 Dan avondeten en als avondfles 180+6. Alle flessen gaan leeg. De reden dat ik 2x 150+3 geef is dat ik haar met een fles naar bed breng, ze is een slechte slaper en op schoot in slaap dingen gaat 't beste, dus zo heb ik wel 4 fles momenten maar schepjes voor 3 voedingen.
Ja daar heb ik ook wel eens aan gedacht: de hoeveelheid over 4 flessen verdelen. Maar heb je nooit het idee dat een boterham en fruit én een fles niet te veel is?
Wij geven ook nog 3 flessen van 180+6 (waarvan de eerste een papfles is). Wij geven rond 09:00 fruit en dan rond 11:00 een fles en dan tussen 12:00 en 13:00 krijgt ze pas dr boterdam en een beetje water/diksap. Dus dan krijgt ze idd niet dr fles meteen achter de boterham. Vind het anders ook wel veel. Al doen ze het op de opvang soms wel meteen achter elkaar en dat lijkt ook goed te gaan. Met 3 flessen en alles wat ze nog meer eet, eet ze ongeveer om de 2 uur. Denk niet dat ik een 4e fles qua timing erin krijg
@Babyproject: dat is ook nog een idee ja! Maar dan moet mijn zoontje wel wat langer wakker kunnen blijven. Maar dat ga ik zeker onthouden!
Hoi hoi, Hier krijgt S.iem nog '3' flessen! 's morgens krijgt hij een bord pap, van 180+6 en 6 scheppen bambix... Dan tegen 12.00 krijgt hij een boterhammetje (maar die gaat niet altijd helemaal op) en daarna nog een fles van 150+5... En om 19.00 nog een fles van 180+6!
Vanaf 8 maanden oud: 8.30u bordje 150cc melkpap (opvolgmelk in papdikte) met lepel 13u dubbele boterham met beleg en bordje pap 150cc zoals ochtend 16.30u fruithap 18u warm eten 150a 180 gram met toetje na. Overal ook water bij.Sinds deze week een paar slokjes gewone melk tussendoor.
Met zoon zaten we toen op 2 momenten, bij elkaar zo'n 350 - 400 ml Dochterlief kreeg 3 keer melk: bij elkaar zo'n 500 ml
Wij doen het nu zo: 190+6 sochtends 130+4 na de boterham smiddags 130+4 na het slaapje smiddags 190+6 savonds voor het slapen. En dan tussendoor fruit, water, brood, groente, yoghurt en eventueel een rijstewafel of soepstengel. Hij krijgt hierdoor wel weer ietsje meer fv dan voorheen, maar dat lijkt me geen probleem. Heel soms laat hij ook wel eens wat staan. Prima dus! Nu heeft hij meer momenten, zodat hij niet te lang op eten hoeft te wachten, eigenlijk geen honger heeft en het goed vol houdt! Hopelijk blijft dit even te werken!